SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

hidup ini penuh dengan kejutan.

       
         Huarghhhh... ngantuk gila.. Hari-hari datang kerja camnilah, ngantuk dan letih. huhuhuhu. Tu yang malas nak tidur lewat-lewat lagi.

         Macam biasalah, hari-hari banyak kerja nak dibuat. Naik bengkok badan. Pastu nak melayan karenah bos yang gila. Huh! tensen.... Tapi apa nak buat, dah namanya kerja kan? layan je lerrrrr...


Tiba-tiba.....








  Abang Jonni: Adeihh!! memulas pulak perut aku ni... Tiba-tiba je ni. Nak kata aku makan pelik-pelik malam tadi, tak jugak. Adeihhh!! tak boleh tahan ni....














Abang Jonni:  Arghhhhhh!! tak boleh tahan.... tak boleh tahan.... adeih!! jamban.... jamban.... kena pegi jamban ni.... arghhhh!!



















Abang Jonni:  Hins... hins.... hins... kontrol... kontrol... rilek... dah tak jauh jamban tu... adeihh!! kontrol.... kontrol...


Abang Jonni: Arghhh!! dah nak sampai... sikit lagi... tak tahan... tak tahan....





tiba-tiba....



          Huwarrrrrrrggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!








Abang Jonni: Arghhhhh!! @#&**%$*#@ terkejut aku.... *$#^&%@# ko rahman... terkejut aku... Nasib baiklah aku takde sakit jantung... *%^$#@&*^ ko!!














Rahman: kahkahkahkahkah!! terkejut beruk macam babun.... kahkahkahkah!!


         Sebenarnya aku suka sergah-sergah kawan sekerja aku dari dulu lagi. harharharharhar. Pada aku memang cukup kelakar bila tengok reaksi muka terkejut beruk diorang. Tapi...... tapi...


         Benda tu betul-betul seronok bila aku kenakan orang lain... bila terkena batang hidung sendiri, tak seronok pun. Menyakitkan hati dan membuatkan rasa nak tempeleng orang je.



harharharharharhar....


moral of the story: ye lah... padan muka aku!!! terkena kat batang hidung sendiri.....
       
         Huarghhhh... ngantuk gila.. Hari-hari datang kerja camnilah, ngantuk dan letih. huhuhuhu. Tu yang malas nak tidur lewat-lewat lagi.

         Macam biasalah, hari-hari banyak kerja nak dibuat. Naik bengkok badan. Pastu nak melayan karenah bos yang gila. Huh! tensen.... Tapi apa nak buat, dah namanya kerja kan? layan je lerrrrr...


Tiba-tiba.....








  Abang Jonni: Adeihh!! memulas pulak perut aku ni... Tiba-tiba je ni. Nak kata aku makan pelik-pelik malam tadi, tak jugak. Adeihhh!! tak boleh tahan ni....














Abang Jonni:  Arghhhhhh!! tak boleh tahan.... tak boleh tahan.... adeih!! jamban.... jamban.... kena pegi jamban ni.... arghhhh!!



















Abang Jonni:  Hins... hins.... hins... kontrol... kontrol... rilek... dah tak jauh jamban tu... adeihh!! kontrol.... kontrol...


Abang Jonni: Arghhh!! dah nak sampai... sikit lagi... tak tahan... tak tahan....





tiba-tiba....



          Huwarrrrrrrggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!








Abang Jonni: Arghhhhh!! @#&**%$*#@ terkejut aku.... *$#^&%@# ko rahman... terkejut aku... Nasib baiklah aku takde sakit jantung... *%^$#@&*^ ko!!














Rahman: kahkahkahkahkah!! terkejut beruk macam babun.... kahkahkahkah!!


         Sebenarnya aku suka sergah-sergah kawan sekerja aku dari dulu lagi. harharharharhar. Pada aku memang cukup kelakar bila tengok reaksi muka terkejut beruk diorang. Tapi...... tapi...


         Benda tu betul-betul seronok bila aku kenakan orang lain... bila terkena batang hidung sendiri, tak seronok pun. Menyakitkan hati dan membuatkan rasa nak tempeleng orang je.



harharharharharhar....


moral of the story: ye lah... padan muka aku!!! terkena kat batang hidung sendiri.....
BACA

kerana sayangkan anak.

Tarikh: 21 julai 2011.
Lokasi: Tempat kerja.


           



Butaks : Panjang... ko tau tak tadi kat Rawang aku kene tempeleng?

Aku : Aik? biar betul? Ko ni ah.....

Butaks : betul.... Masa tu aku berhenti jap tepi jalan nak balut rokok (butaks adalah penghisap tegar rokok gulung.), kat depan tu ada gerai jual durian. Adalah seorang laki tu, taklah tua sangat dalam 40 camtu... tengah beli durian dengan anak dia... sekolah rendah... dalam darjah 3 la camtu...


Aku : Brader tu yang tempeleng ko ke?

Butaks : Takkkk.. bagi aku habis cerita dulu bengong!! Pastu datanglah seorang laki dalam 30 lebih gitu.... dia datang kat gerai durian tu... ko tau dia buat apa?

Aku : Ko tak cerita manalah aku tau.....










Butaks : Boleh dia tempeleng budak sekolah tu.... kat depan bapak dia pulak tu...

Aku : Laaaaaaa...

Butaks : Tu la pasal... bapak budak gila terkejut... terpinga-pinga... berdiri je macam tak percaya anak dia kena tempeleng.....

Aku : Kuat ke dia tempeleng...








Butaks : Mau tak kuat.... sampai terduduk budak tu... gila tak gila....

Aku : Abis tu bapak dia buat apa?

Butaks : Tu la... bapak budak tu berdiri je... tergamam... muka dia betul-betul terpinga-pinga... Yang brader gila tu tengah dok bising marah-marah....










Butaks : Lepas tu aku pun pergi kat diorang nak tau apa cerita... nak leraikan la konon... pastu aku pergi tanya kat brader tu kenapa? apa kes? ko tau apa mamat tu cakap?


Aku : berebut durian?


Butaks : Bukanlah... budak tu gaduh mulut siap panggil bodoh laa... itu la... pastu mesti budak lagi satu tu repot kat bapak dia... tu yang bapak dia mengamuk tu...

Aku : ooooo... kes gaduh budak-budak la ni...

Butaks : Tu laa... tu yang aku cakap kat brader tu... benda gaduh budak-budak... hari ni gaduh esok ok la tu... esok siap boleh main sama-sama nanti... Tapi lepas tu mamat tu cakap  "ko ni sapa!!" pastu dia tunjal kepala aku...... yang aku tak boleh tahan....









Butaks : Boleh di tempelengnya aku.......

Aku : harharharhar... hero kena tempeleng... harharharhar...

Butaks: menyirap aku....  Orang dah kurang ajar ngan aku.... tunggu apa lagi....









Butaks : Aku tendang perut dia...... langsung terduduk....

Aku : Kiranya pastu ko belasah dia laa....

Butaks : Takkkk... aku rasa bapak budak tadi yang kena tempeleng tu dah tak tahan sabar ko tau...dia tengok mamat tu jatuh... terus dia terkam mamat tu....









Butaks : Ko tau... di kepitnya kepala mamat tadi... terus ditumbuk muka mamat tu laju-laju... Aku rasa memang dah geram sangatlah orang tu... dia bantai ceduk laju-laju kat muka mamat tu... hahahaha....

Aku : Abis tu... ko tak tumpang sekaki?

Butaks : Mana ada... Lepas tu orang yang jual durian tu yang leraikan.... tapi mamat yang kena tumbuk tu melawan lagi ko tau... siap meronta-ronta nak belasah brader lagi sorang tu.... hahaha...

Aku : kehkehkehkeh...

Butaks : pastu polis datang.... tak tau ada orang telepon ke.... atau memang diorang ada dekat-dekat situ.... Masa ada polis tu aku berdiri senyap je lah... pastu blah gitu je... hahahahaha...

Aku : Ak ah... dah kena tempeleng sedas plak tu.... harharharhar....









Apa pendapat korang?
Tarikh: 21 julai 2011.
Lokasi: Tempat kerja.


           



Butaks : Panjang... ko tau tak tadi kat Rawang aku kene tempeleng?

Aku : Aik? biar betul? Ko ni ah.....

Butaks : betul.... Masa tu aku berhenti jap tepi jalan nak balut rokok (butaks adalah penghisap tegar rokok gulung.), kat depan tu ada gerai jual durian. Adalah seorang laki tu, taklah tua sangat dalam 40 camtu... tengah beli durian dengan anak dia... sekolah rendah... dalam darjah 3 la camtu...


Aku : Brader tu yang tempeleng ko ke?

Butaks : Takkkk.. bagi aku habis cerita dulu bengong!! Pastu datanglah seorang laki dalam 30 lebih gitu.... dia datang kat gerai durian tu... ko tau dia buat apa?

Aku : Ko tak cerita manalah aku tau.....










Butaks : Boleh dia tempeleng budak sekolah tu.... kat depan bapak dia pulak tu...

Aku : Laaaaaaa...

Butaks : Tu la pasal... bapak budak gila terkejut... terpinga-pinga... berdiri je macam tak percaya anak dia kena tempeleng.....

Aku : Kuat ke dia tempeleng...








Butaks : Mau tak kuat.... sampai terduduk budak tu... gila tak gila....

Aku : Abis tu bapak dia buat apa?

Butaks : Tu la... bapak budak tu berdiri je... tergamam... muka dia betul-betul terpinga-pinga... Yang brader gila tu tengah dok bising marah-marah....










Butaks : Lepas tu aku pun pergi kat diorang nak tau apa cerita... nak leraikan la konon... pastu aku pergi tanya kat brader tu kenapa? apa kes? ko tau apa mamat tu cakap?


Aku : berebut durian?


Butaks : Bukanlah... budak tu gaduh mulut siap panggil bodoh laa... itu la... pastu mesti budak lagi satu tu repot kat bapak dia... tu yang bapak dia mengamuk tu...

Aku : ooooo... kes gaduh budak-budak la ni...

Butaks : Tu laa... tu yang aku cakap kat brader tu... benda gaduh budak-budak... hari ni gaduh esok ok la tu... esok siap boleh main sama-sama nanti... Tapi lepas tu mamat tu cakap  "ko ni sapa!!" pastu dia tunjal kepala aku...... yang aku tak boleh tahan....









Butaks : Boleh di tempelengnya aku.......

Aku : harharharhar... hero kena tempeleng... harharharhar...

Butaks: menyirap aku....  Orang dah kurang ajar ngan aku.... tunggu apa lagi....









Butaks : Aku tendang perut dia...... langsung terduduk....

Aku : Kiranya pastu ko belasah dia laa....

Butaks : Takkkk... aku rasa bapak budak tadi yang kena tempeleng tu dah tak tahan sabar ko tau...dia tengok mamat tu jatuh... terus dia terkam mamat tu....









Butaks : Ko tau... di kepitnya kepala mamat tadi... terus ditumbuk muka mamat tu laju-laju... Aku rasa memang dah geram sangatlah orang tu... dia bantai ceduk laju-laju kat muka mamat tu... hahahaha....

Aku : Abis tu... ko tak tumpang sekaki?

Butaks : Mana ada... Lepas tu orang yang jual durian tu yang leraikan.... tapi mamat yang kena tumbuk tu melawan lagi ko tau... siap meronta-ronta nak belasah brader lagi sorang tu.... hahaha...

Aku : kehkehkehkeh...

Butaks : pastu polis datang.... tak tau ada orang telepon ke.... atau memang diorang ada dekat-dekat situ.... Masa ada polis tu aku berdiri senyap je lah... pastu blah gitu je... hahahahaha...

Aku : Ak ah... dah kena tempeleng sedas plak tu.... harharharhar....









Apa pendapat korang?
BACA

Lama Gila.


Helluuu... lama tak nampak? mana tercampak?

Harharharhar. Ayat yang begitu popular suatu ketika dahulu, namun begitu menjengkelkan jika diucapkan pada zaman sekarang.


Lama gila ah aku membiarkan blog aku ini kesepian tanpa sebarang entri-entri sengal aku. Huhu. Lantas menimbulkan persoalan dah berapa lama aku tak mengunjungi blog rakan-rakan lain? Hmmm....  Jawapannya memang lama..... Sori eh? eh? eh?



       Sejak kebelakangan ini aku sudah tidak bernafsu untuk melayari dunia internet, dan masa aku banyak dipenuhi dengan bermain game. Aku rasa bahagia melayani game tersebut dikala serabut dan serabai dok bersarang di dalam kepala aku ini. Huhuhuhu. Banyak sangat benda kena fikir sekarang ni.... stress!! harharharhar.



        Sebut soal "lama", aku ada terserempak dengan kawan lama aku, iaitu kawan sekolah aku disuatu waktu dahulu... dahulu... dahulu... dahulu kala. Pendek kata dah lama gila ah.









         Begitu lama aku tak bertemu dengan beliau malah amat jauh berbeza rupa beliau dari zaman sekolah dahulu. Kulitnya lebih cerah, bersih, tampan dan bertubuh agak sasa. Dari segi berpakaian pula memang kemas, dengan kemeja lengan pendek berwarna putih dan berseluar jeans hitam memang cukup segak. Maklumlah seorang guru. Tak macam aku dengan gaya kekampungan aku yang tak pernah berubah dari dahulu.



        Di awal bicara, dia ada berkata " wei... apasal ko kurus gila nih, dari sekolah sampai sekarang badan masih sekeping lagi?  Ko hisap dadah apa? hahahaha... "

        Dan aku sambut sapaan beliau dengan senyuman. Dan aku akui, memang aku tak berubah dari dulu sampailah sekarang... maintain kurus tiang talipon. Harharharharhar. 


        Bila aku sampai di rumah aku pun membuka baju, dan berdiri di depan cermin... Dan aku pun mengamati susuk tubuh badanku.... Hmmmmm....







                  Oh tidak!! Aku begitu kurus!!




      Harharharhar. Dan aku yakin berat badanku tambah susut sekarang ni. Manakan tidak, banyak benda yang aku fikir sekarang ni sampaikan makan pun dah tak lalu. huhu. Sehinggakan aku dijangkiti dengan sejenis penyakit yang lazimnya menular di bulan puasa iaitu "gastriktis sakitis perutan" sebanyak 2 kali dalam sebulan. Hebat bukan?


     





             Hebat kepala lutut ah. Sengsara adalah. Dan aku telah mc sebanyak 2 kali bulan ini dan 2 kali jugalah aku kena bambu dengan bigboss. Maklumlah bagi orang tua tu kalau tak boleh datang kerja berjalan.... aku kena datang kerja merangkak. Janji datang kerja. Huh!! Gila!!


         OK. Cukuplah untuk kali ini. Aku akan cuba merajinkan diri mengupdate dan mengunjungi blog kawan-kawan. harharharhar. Jumpa lagi......


          Adios amigos... muchas gracias... Tengo un cigarillo usted? No? ..... Dem!! harharhar. Gila!! Apa aku merepek ni? ooooooooo.... jam dah pukul 1. Bai....

Helluuu... lama tak nampak? mana tercampak?

Harharharhar. Ayat yang begitu popular suatu ketika dahulu, namun begitu menjengkelkan jika diucapkan pada zaman sekarang.


Lama gila ah aku membiarkan blog aku ini kesepian tanpa sebarang entri-entri sengal aku. Huhu. Lantas menimbulkan persoalan dah berapa lama aku tak mengunjungi blog rakan-rakan lain? Hmmm....  Jawapannya memang lama..... Sori eh? eh? eh?



       Sejak kebelakangan ini aku sudah tidak bernafsu untuk melayari dunia internet, dan masa aku banyak dipenuhi dengan bermain game. Aku rasa bahagia melayani game tersebut dikala serabut dan serabai dok bersarang di dalam kepala aku ini. Huhuhuhu. Banyak sangat benda kena fikir sekarang ni.... stress!! harharharhar.



        Sebut soal "lama", aku ada terserempak dengan kawan lama aku, iaitu kawan sekolah aku disuatu waktu dahulu... dahulu... dahulu... dahulu kala. Pendek kata dah lama gila ah.









         Begitu lama aku tak bertemu dengan beliau malah amat jauh berbeza rupa beliau dari zaman sekolah dahulu. Kulitnya lebih cerah, bersih, tampan dan bertubuh agak sasa. Dari segi berpakaian pula memang kemas, dengan kemeja lengan pendek berwarna putih dan berseluar jeans hitam memang cukup segak. Maklumlah seorang guru. Tak macam aku dengan gaya kekampungan aku yang tak pernah berubah dari dahulu.



        Di awal bicara, dia ada berkata " wei... apasal ko kurus gila nih, dari sekolah sampai sekarang badan masih sekeping lagi?  Ko hisap dadah apa? hahahaha... "

        Dan aku sambut sapaan beliau dengan senyuman. Dan aku akui, memang aku tak berubah dari dulu sampailah sekarang... maintain kurus tiang talipon. Harharharharhar. 


        Bila aku sampai di rumah aku pun membuka baju, dan berdiri di depan cermin... Dan aku pun mengamati susuk tubuh badanku.... Hmmmmm....







                  Oh tidak!! Aku begitu kurus!!




      Harharharhar. Dan aku yakin berat badanku tambah susut sekarang ni. Manakan tidak, banyak benda yang aku fikir sekarang ni sampaikan makan pun dah tak lalu. huhu. Sehinggakan aku dijangkiti dengan sejenis penyakit yang lazimnya menular di bulan puasa iaitu "gastriktis sakitis perutan" sebanyak 2 kali dalam sebulan. Hebat bukan?


     





             Hebat kepala lutut ah. Sengsara adalah. Dan aku telah mc sebanyak 2 kali bulan ini dan 2 kali jugalah aku kena bambu dengan bigboss. Maklumlah bagi orang tua tu kalau tak boleh datang kerja berjalan.... aku kena datang kerja merangkak. Janji datang kerja. Huh!! Gila!!


         OK. Cukuplah untuk kali ini. Aku akan cuba merajinkan diri mengupdate dan mengunjungi blog kawan-kawan. harharharhar. Jumpa lagi......


          Adios amigos... muchas gracias... Tengo un cigarillo usted? No? ..... Dem!! harharhar. Gila!! Apa aku merepek ni? ooooooooo.... jam dah pukul 1. Bai....
BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger