SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

CIRI-CIRI GADIS IDAMAN KU


Di pagi ahad dalam pukul 11 pagi, aku telah turun pergi ke dapur. Aku belum bersarapan lagi. Tapi aku terdengar seperti ada orang sedang berbual di luar rumah.






Aku tertanya-tanya siapakah orang yang berbual dengan ibu aku itu. Disebabkan aku tidak memakai baju ketika itu, aku malu nak keluar, jadi aku pun mengintai sahaja dari balik pintu.






Aku lihat ada dua orang gadis dibawah rumah, seorang sedang bersembang dengan mak aku dan seorang lagi sedang menunggu rakannya itu di atas motor. Kemudian setelah bersalaman gadis bertudung tersebut pun berlalu pergi bersama rakannya itu. Dan tak lama selepas itu ibu aku pun masuk ke rumah. Lantas aku pun bertanyakan soalan pada mak aku.







Disebabkan aku tidak cam siapakah gadis comel yang bertudung tadi itu, aku pun melontarkan soalan lagi pada mak aku.






Namun secara tiba-tiba mak aku menyatakan sesuatu yang agak dramatik pada ku. Mak aku nak buat kelakar agaknya.






Namun kenyataan itu langsung tidak menggugat aku walau sedikit. Jadi dengan selamba aku pun menjawab dengan ayat kegemaran aku. Ya. Aku memang ada beberapa ayat kegemaran yang akan aku gunakan berulang kali sejak lama dulu.







Mak aku hanya tersenyum sahaja. Padahal sebenarnya beliau nak ketawa masa tu, tapi ditahan.






***** the end *****


Di pagi ahad dalam pukul 11 pagi, aku telah turun pergi ke dapur. Aku belum bersarapan lagi. Tapi aku terdengar seperti ada orang sedang berbual di luar rumah.






Aku tertanya-tanya siapakah orang yang berbual dengan ibu aku itu. Disebabkan aku tidak memakai baju ketika itu, aku malu nak keluar, jadi aku pun mengintai sahaja dari balik pintu.






Aku lihat ada dua orang gadis dibawah rumah, seorang sedang bersembang dengan mak aku dan seorang lagi sedang menunggu rakannya itu di atas motor. Kemudian setelah bersalaman gadis bertudung tersebut pun berlalu pergi bersama rakannya itu. Dan tak lama selepas itu ibu aku pun masuk ke rumah. Lantas aku pun bertanyakan soalan pada mak aku.







Disebabkan aku tidak cam siapakah gadis comel yang bertudung tadi itu, aku pun melontarkan soalan lagi pada mak aku.






Namun secara tiba-tiba mak aku menyatakan sesuatu yang agak dramatik pada ku. Mak aku nak buat kelakar agaknya.






Namun kenyataan itu langsung tidak menggugat aku walau sedikit. Jadi dengan selamba aku pun menjawab dengan ayat kegemaran aku. Ya. Aku memang ada beberapa ayat kegemaran yang akan aku gunakan berulang kali sejak lama dulu.







Mak aku hanya tersenyum sahaja. Padahal sebenarnya beliau nak ketawa masa tu, tapi ditahan.






***** the end *****

BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part akhir


Episod : kena tangkap basah































Begitulah ceritanya. Sebenarnya abang yang pakai gigi palsu tu selalu sangat dok nasihat, jangan buat nanti kena tangkap. Akhirnya kena tangkap betul. Kawan serumah awek dia jugak yang melaporkannya. Serius ini adalah kisah benar.

Kami dok hasut jangan bayar denda, masuk penjara je, nanti awek dia kitorang yang jaga. Bro gigi palsu yang dah anak 4 pun sudi menjaga. Pendek kata semua orang menawarkan diri termasuklah yang dah beranak-pinak.

Tapi ini semua adalah cerita lama. Beberapa tahun lepas. Tiba-tiba teringatkan beliau yang sudah 3 4 tahun ankel tak jumpa. 
Tapi setiap kali teringat beliau, ankel mesti teringat cerita ini, dengan muka serius ankel nak pinjamkan dia 5 ringgit. huhuhu.






***** the end *****

Episod : kena tangkap basah































Begitulah ceritanya. Sebenarnya abang yang pakai gigi palsu tu selalu sangat dok nasihat, jangan buat nanti kena tangkap. Akhirnya kena tangkap betul. Kawan serumah awek dia jugak yang melaporkannya. Serius ini adalah kisah benar.

Kami dok hasut jangan bayar denda, masuk penjara je, nanti awek dia kitorang yang jaga. Bro gigi palsu yang dah anak 4 pun sudi menjaga. Pendek kata semua orang menawarkan diri termasuklah yang dah beranak-pinak.

Tapi ini semua adalah cerita lama. Beberapa tahun lepas. Tiba-tiba teringatkan beliau yang sudah 3 4 tahun ankel tak jumpa. 
Tapi setiap kali teringat beliau, ankel mesti teringat cerita ini, dengan muka serius ankel nak pinjamkan dia 5 ringgit. huhuhu.






***** the end *****
BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part 5


Episod : abang borek adik rintik























Fakta of the month : Adik beliau memang lawa gila. Serius. 








***** to be continued *****

Episod : abang borek adik rintik























Fakta of the month : Adik beliau memang lawa gila. Serius. 








***** to be continued *****
BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part 4


Episod : cinta pandang pertama



























Dahulu beliau selalu bercerita tentang kisah cinta beliau pada ku. Aku tak pernah kisah untuk menjadi pendengar setia beliau. Namun setiap kali bercerita, cerita beliau amatlah romantis macam drama atau filem hindustan. Sampai ke tahap cinta pandang pertama. Mungkin benar cinta mereka begitu sweet dan suci sekali. Mungkin juga inilah kehangatan cinta. Ya, ketika hangat dalam percintaan, segalanya nampak manis.






***** to be continued *****

Episod : cinta pandang pertama



























Dahulu beliau selalu bercerita tentang kisah cinta beliau pada ku. Aku tak pernah kisah untuk menjadi pendengar setia beliau. Namun setiap kali bercerita, cerita beliau amatlah romantis macam drama atau filem hindustan. Sampai ke tahap cinta pandang pertama. Mungkin benar cinta mereka begitu sweet dan suci sekali. Mungkin juga inilah kehangatan cinta. Ya, ketika hangat dalam percintaan, segalanya nampak manis.






***** to be continued *****
BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part 3


Episod : pergi dan balik kerja



ketika pergi kerja






ketika sudah balik kerja








***** to be continued *****


Episod : pergi dan balik kerja



ketika pergi kerja






ketika sudah balik kerja








***** to be continued *****

BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part 2


Episod : Berhias



Bila nak pergi majlis kenduri







Bila di rumah








***** to be continued *****


Episod : Berhias



Bila nak pergi majlis kenduri







Bila di rumah








***** to be continued *****

BACA

KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part 1

Episod : Sebelum dan selepas kahwin




Sebelum kahwin






Sesudah kahwin










***** to be continued *****

Episod : Sebelum dan selepas kahwin




Sebelum kahwin






Sesudah kahwin










***** to be continued *****

BACA

SENYUMANMU MENAWAN











Beliau dah ada gigi baru...






***** the end *****











Beliau dah ada gigi baru...






***** the end *****

BACA

SERONOKNYA MEMBAYAR BIL DI PEJABAT DAERAH










Setelah nombor aku di panggil, aku pun pergilah membayarnya di kaunter. kemudian aku pun bertanyakan beliau sama ada aku boleh membayar bil yang lain, yang mana suratnya belum sampai lagi di rumah. Aku membawa bil tahun terdahulu sebagai rujukan.























Bila semua selesai, aku pun balik...














Moral of the story : Aku nak tukar nama blog ni jadi...

Catatan adik Jonni...


Harap maklum....







***** the end *****










Setelah nombor aku di panggil, aku pun pergilah membayarnya di kaunter. kemudian aku pun bertanyakan beliau sama ada aku boleh membayar bil yang lain, yang mana suratnya belum sampai lagi di rumah. Aku membawa bil tahun terdahulu sebagai rujukan.























Bila semua selesai, aku pun balik...














Moral of the story : Aku nak tukar nama blog ni jadi...

Catatan adik Jonni...


Harap maklum....







***** the end *****

BACA

KISAH KHAYALAN DARI KEYWORD


Hari ini sekadar nak mengupdate sesuatu yang bertemakan khayalan. Kadang-kadang bila kita tengok sesuatu secara automatik kita akan terbayangkan sesuatu benda atau situasi yang lain. Setiap manusia akan membayangkan sesuatu yang berbeza..

Dan bila ankel terlihat keyword-keyword berikut, inilah yang terbayang di dalam kepala ankel. Jom kita tengok. Silakan....



1) Running man versi Malaysia












2) Dialog : perbualan dengan tokey butik.












3) Cerita orang tua gatal













4) punggung Ziana Zain








Moral of the story : Ankel tadak idea nak hapdet hapa.. wuwuwu.







****** the end ******



Hari ini sekadar nak mengupdate sesuatu yang bertemakan khayalan. Kadang-kadang bila kita tengok sesuatu secara automatik kita akan terbayangkan sesuatu benda atau situasi yang lain. Setiap manusia akan membayangkan sesuatu yang berbeza..

Dan bila ankel terlihat keyword-keyword berikut, inilah yang terbayang di dalam kepala ankel. Jom kita tengok. Silakan....



1) Running man versi Malaysia












2) Dialog : perbualan dengan tokey butik.












3) Cerita orang tua gatal













4) punggung Ziana Zain








Moral of the story : Ankel tadak idea nak hapdet hapa.. wuwuwu.







****** the end ******


BACA

HANDSET BARU



















Dahulu masa mula-mula telefon bimbit mula diperkenalkan, saiznya agak besar dan agak berat. Namun sesuai dengan perkembangan teknologi, telefon bimbit semakin banyak fungsinya, semakin nipis, ringan dan kompak. 

Kini trend sudah kembali bertukar, telefon bimbit semakin nipis dan ringan, namun saiznya semakin membesar. Senang cerita, telefon terbaru sudah semakin membesar. Jadi jangan hairan jika kita berhadapan dengan situasi ini tak lama lagi...











***** the end *****


















Dahulu masa mula-mula telefon bimbit mula diperkenalkan, saiznya agak besar dan agak berat. Namun sesuai dengan perkembangan teknologi, telefon bimbit semakin banyak fungsinya, semakin nipis, ringan dan kompak. 

Kini trend sudah kembali bertukar, telefon bimbit semakin nipis dan ringan, namun saiznya semakin membesar. Senang cerita, telefon terbaru sudah semakin membesar. Jadi jangan hairan jika kita berhadapan dengan situasi ini tak lama lagi...











***** the end *****
BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger