SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

SEPI ITU INDAH. YE KER?



Sepanjang cuti sekolah hari tu, macam biasalah semua anak buah ankel ada. Memang normal bila cuti diorang ditinggal kat rumah nenek mereka. Serius memang riuh kalau bebudak tu semua ada. Sampai tengah malam pun ada je benda yang dimain. 







Bila sampai masa sekolah nak bukak, mak ayah diorang masing-masing datang, mulalah ada yang tak nak baliklah, tak nak sekolahlah. Macam-macam...








Jadi lepas diorang semua balik, barulah sepi sikit rumah. Tak lah berselerak sangat, tak lah riuh sangat. Tak lah barang-barang ankel semua dibuat main. Aman dan nyaman sekali suasana itu.








Tapi beberapa hari selepas itu..









Segalanya sepi. Terlalu sepi...

















Sepanjang cuti sekolah hari tu, macam biasalah semua anak buah ankel ada. Memang normal bila cuti diorang ditinggal kat rumah nenek mereka. Serius memang riuh kalau bebudak tu semua ada. Sampai tengah malam pun ada je benda yang dimain. 







Bila sampai masa sekolah nak bukak, mak ayah diorang masing-masing datang, mulalah ada yang tak nak baliklah, tak nak sekolahlah. Macam-macam...








Jadi lepas diorang semua balik, barulah sepi sikit rumah. Tak lah berselerak sangat, tak lah riuh sangat. Tak lah barang-barang ankel semua dibuat main. Aman dan nyaman sekali suasana itu.








Tapi beberapa hari selepas itu..









Segalanya sepi. Terlalu sepi...















BACA

DIKEJUTKAN OLEH KEJUTAN YANG MENGEJUTKAN


Malam tu memang ankel rasa penat sangat. Letih dan lesu. Nak melukis tadak mood, bukak pc pastu rasa takde mood gak. Memang penat malam tu. Jadi ankel pun pakai headfon dan pasang lagu. Duduk rileks, layan lagu sambil pejam mata.







Tengah sedap-sedap layan lagu tiba-tiba terasa ada benda jatuh atas peha. Sejuk pulak tu benda tu. Sekali ankel buka mata....








Sebenarnya ular mainan, tapi sekali imbas memang sebijik macam ular betul. Anak buah ankel yang campak. Ankel tak perasan dia datang dari belakang sebab ankel pakai headfon, memang tak dengar. 

Serius ankel tergezut yang amat. Anak buah ankel gelak sakan tengok ankel. Hampeh tul...








Lepas tu ankel ambik ular mainan dia tu langsung pegang terus. Dia mintak langsung ankel buat derk je. Ankel simpan terus menatang tu. Benda tu sebenarnya dibuat dari  kayu, tapi sekali imbas memang nampak real. Ni ankel ada snap gambo menda tu...















Malam tu memang ankel rasa penat sangat. Letih dan lesu. Nak melukis tadak mood, bukak pc pastu rasa takde mood gak. Memang penat malam tu. Jadi ankel pun pakai headfon dan pasang lagu. Duduk rileks, layan lagu sambil pejam mata.







Tengah sedap-sedap layan lagu tiba-tiba terasa ada benda jatuh atas peha. Sejuk pulak tu benda tu. Sekali ankel buka mata....








Sebenarnya ular mainan, tapi sekali imbas memang sebijik macam ular betul. Anak buah ankel yang campak. Ankel tak perasan dia datang dari belakang sebab ankel pakai headfon, memang tak dengar. 

Serius ankel tergezut yang amat. Anak buah ankel gelak sakan tengok ankel. Hampeh tul...








Lepas tu ankel ambik ular mainan dia tu langsung pegang terus. Dia mintak langsung ankel buat derk je. Ankel simpan terus menatang tu. Benda tu sebenarnya dibuat dari  kayu, tapi sekali imbas memang nampak real. Ni ankel ada snap gambo menda tu...














BACA

BELI JAJAN


Masih cerita masa ankel pergi Econsave







































Masih cerita masa ankel pergi Econsave






































BACA

LEPAS MEMBELI KITA PUN BELAH


Masa cuti sekolah hari tu, ankel nak pegi beli barang dapur sikit kat Econsave. Jadi ajaklah sorang anak buah tu saja buat teman.







Buat temanlah sangat, sebenarnya nak suruh budak tu tarik bakul yang ada roda tu je. Jadi ankel bolehlah jalan-jalan senang-lenang lenggang kangkung gitu.







Sukacita dimaklumkan kat econsave tu, terutamanya kat tempat barangan basah tu memang sesak ngan orang. Masing-masing dok sorong troli, padahal beli barang tak banyak mana pun, jadi anak buah ankel tu pun terkial-kial nak kona-kona elak troli orang lain. tiba-tiba ankel dapat idea yang sedikit bernas, saja nak sakat budak tu...












Masa cuti sekolah hari tu, ankel nak pegi beli barang dapur sikit kat Econsave. Jadi ajaklah sorang anak buah tu saja buat teman.







Buat temanlah sangat, sebenarnya nak suruh budak tu tarik bakul yang ada roda tu je. Jadi ankel bolehlah jalan-jalan senang-lenang lenggang kangkung gitu.







Sukacita dimaklumkan kat econsave tu, terutamanya kat tempat barangan basah tu memang sesak ngan orang. Masing-masing dok sorong troli, padahal beli barang tak banyak mana pun, jadi anak buah ankel tu pun terkial-kial nak kona-kona elak troli orang lain. tiba-tiba ankel dapat idea yang sedikit bernas, saja nak sakat budak tu...











BACA

BELAJAR NAIK MOTOR







































Tapi sekarang budak tu dah ok dah naik motor tu, cuma ankel tak bagi dia naik motor sorang-sorang. Kena ada ankel bonceng kat belakangnya. huhhuhuhu








































Tapi sekarang budak tu dah ok dah naik motor tu, cuma ankel tak bagi dia naik motor sorang-sorang. Kena ada ankel bonceng kat belakangnya. huhhuhuhu


BACA

NASI GORENG TENGAH MALAM



Masa cuti sekolah ni, memang anak-anak buah ankel semua ada. Apa yang pasti kalau bab makan memang diorang number 1. Memang habis lauk-lauk diorang kerjakan. Tapi macam biasalah, masa tengah malam ada gak yang lapar balik....






















Ankel sebenarnya bukan tau masak pun, tau setakat masak megi dengan nasi goreng je. Tapi pernah gak masakkan nasi goreng untuk bebudak ni semua.

Tapi yang bestnya bila tengok habis licin nasi goreng yang ankel masak tu diorang kerjakan. seronok pulak tengok diorang makan dengan penuh berselera.








Ankel betul-betul seronok bila tengok nasi goreng ankel goreng habis. Terasa puas. Mungkinkah ini kepuasan yang dirasai oleh seorang ibu yang memasak untuk suami dan anak-anak beliau. Atau sorang gadis yang memasak untuk keluarga beliau. Maupun seorang gadis yang memasak untuk buah hati atau puk puk beliau. Tapi...
















Yeap.. ankel kalau memasak memang bersepah satu dapur. Akekekekeke





Masa cuti sekolah ni, memang anak-anak buah ankel semua ada. Apa yang pasti kalau bab makan memang diorang number 1. Memang habis lauk-lauk diorang kerjakan. Tapi macam biasalah, masa tengah malam ada gak yang lapar balik....






















Ankel sebenarnya bukan tau masak pun, tau setakat masak megi dengan nasi goreng je. Tapi pernah gak masakkan nasi goreng untuk bebudak ni semua.

Tapi yang bestnya bila tengok habis licin nasi goreng yang ankel masak tu diorang kerjakan. seronok pulak tengok diorang makan dengan penuh berselera.








Ankel betul-betul seronok bila tengok nasi goreng ankel goreng habis. Terasa puas. Mungkinkah ini kepuasan yang dirasai oleh seorang ibu yang memasak untuk suami dan anak-anak beliau. Atau sorang gadis yang memasak untuk keluarga beliau. Maupun seorang gadis yang memasak untuk buah hati atau puk puk beliau. Tapi...
















Yeap.. ankel kalau memasak memang bersepah satu dapur. Akekekekeke



BACA

GERGASI DATANG MENYERANG































































BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger