SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

PADAH BILA TERTINGGAL HENFON


       Masa cuti sekolah ni, biasalah anak-anak buah ankel mesti balik. Dok tido sini beberapa hari. Biasalah tu. Jadi pada suatu hari tu diorang keluar merayap, yang paling sulung tu pulak tak bawak henset dia. Jadi tepon dia asyik bunyi saja, stress ankel.

       Jadi sebagai seorang pakcik yang baik hati, penyayang, bersopan santun dan berbudi bahasa, ankel pun ambiklah tepon dia, tengok sapa hantar mesej, penting ke apa ke? Tapi sekali tengok, mesej dari awek dia..



 
 
 
 
Baru form 3... tapi mesej dia.. hmmm...
Disebabkan budak tu takde.. ankel pon jawabkan...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ankel sempat hantar 1 mesej saja..
sebab awek dia tak balas pastu...
 
 
 
 
 
 
 
Jadi malam tu anak buah ankel ada tanya ankel..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kantoi !!
Jadi hari ahad masa mak dia datang ambik..
ankel ada sembang ngan kakak ipar ankel tu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
         Kadang-kadang ankel ada gak skodeng facebook anak buah ankel tu. Baca post-post dia. Bila budak tu post benda jiwang... pastu awek dia pun komen.. agak jiwanglah jugak komennya..
     
       Lepas tu ada plak komen dari kakak ipar ankel aka mak anak buah ankel... aka bakal mak mertua awek anak buah ankel itu...
 
" Haaa.. korang ni masih sekolah, belajar dulu ya. "
 
Yang best tu.. aweknya menjawab jugak..
 
 
" Ya makcik, kami tau  :) "
 
 
Kakakakakaka.. dunia.. dunia...
kenapalah Malaysia masih berjerebu...
 
eh? 
 
 
 
 
 
 



       Masa cuti sekolah ni, biasalah anak-anak buah ankel mesti balik. Dok tido sini beberapa hari. Biasalah tu. Jadi pada suatu hari tu diorang keluar merayap, yang paling sulung tu pulak tak bawak henset dia. Jadi tepon dia asyik bunyi saja, stress ankel.

       Jadi sebagai seorang pakcik yang baik hati, penyayang, bersopan santun dan berbudi bahasa, ankel pun ambiklah tepon dia, tengok sapa hantar mesej, penting ke apa ke? Tapi sekali tengok, mesej dari awek dia..



 
 
 
 
Baru form 3... tapi mesej dia.. hmmm...
Disebabkan budak tu takde.. ankel pon jawabkan...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ankel sempat hantar 1 mesej saja..
sebab awek dia tak balas pastu...
 
 
 
 
 
 
 
Jadi malam tu anak buah ankel ada tanya ankel..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kantoi !!
Jadi hari ahad masa mak dia datang ambik..
ankel ada sembang ngan kakak ipar ankel tu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
         Kadang-kadang ankel ada gak skodeng facebook anak buah ankel tu. Baca post-post dia. Bila budak tu post benda jiwang... pastu awek dia pun komen.. agak jiwanglah jugak komennya..
     
       Lepas tu ada plak komen dari kakak ipar ankel aka mak anak buah ankel... aka bakal mak mertua awek anak buah ankel itu...
 
" Haaa.. korang ni masih sekolah, belajar dulu ya. "
 
Yang best tu.. aweknya menjawab jugak..
 
 
" Ya makcik, kami tau  :) "
 
 
Kakakakakaka.. dunia.. dunia...
kenapalah Malaysia masih berjerebu...
 
eh? 
 
 
 
 
 
 


BACA

PADAH LOYAR BURUK DENGAN BOS..


    Ankel dok tengok citer ahmad Albab, pastu teringat loyar buruk yang ankel buat kat bos ankel.  Maklumlah ankel ni kan peminat tegar citer-citer P Ramlee...




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sekali bos ankel bukannya tau pun
sapa Ahmad Albab tu.. huhu
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
        Tapi Ahmad Maslan bos ankel tau pulak. Jadi bermulalah kisah beliau mula bercerita pasal Ahmad Maslan, dari GST sampailah Sultan tanak salam dia. Pendek kata bos ankel memang tau pasal Ahmad Maslan. Siap dia tunjuk gambar-gambar kat henset pasal Ahmad Maslan. Jadi.. ankel dok layan je orang tua tu..
 
 
 
 

 
 
 
 


    Ankel dok tengok citer ahmad Albab, pastu teringat loyar buruk yang ankel buat kat bos ankel.  Maklumlah ankel ni kan peminat tegar citer-citer P Ramlee...




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sekali bos ankel bukannya tau pun
sapa Ahmad Albab tu.. huhu
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
        Tapi Ahmad Maslan bos ankel tau pulak. Jadi bermulalah kisah beliau mula bercerita pasal Ahmad Maslan, dari GST sampailah Sultan tanak salam dia. Pendek kata bos ankel memang tau pasal Ahmad Maslan. Siap dia tunjuk gambar-gambar kat henset pasal Ahmad Maslan. Jadi.. ankel dok layan je orang tua tu..
 
 
 
 

 
 
 
 

BACA

BILA KASIH SAYANG DI BALAS DENGAN NAJIS

 
 
    Ankel ada bela 2 ekor anak kucing yang comel. Sangat comel... Namun ianya sudah tidak menjadi comel setelah salah seekornya berak diatas tilam ankel.. hmmm..
 
 
 
 
 
 
 
 
Dok tido luar sekarang nih..
Masih terbayang kehangatannya...
Geli pulak nak tido atas katil..
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
    Ankel ada bela 2 ekor anak kucing yang comel. Sangat comel... Namun ianya sudah tidak menjadi comel setelah salah seekornya berak diatas tilam ankel.. hmmm..
 
 
 
 
 
 
 
 
Dok tido luar sekarang nih..
Masih terbayang kehangatannya...
Geli pulak nak tido atas katil..
 
 
 
 
 
 
 
 
 


BACA

INGAT HARRY POTTER JE BOLEH TERBANG?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sila pasang lagu ini kuat-kuat..
kita karaoke bersama-sama...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kami tiga sahabat
nasib timbul tenggelam
Susah hanya sekejap
senang pun tak lama

Sekarang mulai sihat
berkat sabar di hati
Rezeki pun naik meningkat
dapat senjata yang sakti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
kami tiga sahabat
se-ia dan sekata
berpadu dan sepakat
riang dan gembira
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tah hapa-hapa yang ankel ngarutkan hari nih..
huhuhuhu.. maklumlah hari isnin..

Korang paham? kalau tak paham...
buat-buat paham sudehhh.. kboiii....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sila pasang lagu ini kuat-kuat..
kita karaoke bersama-sama...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kami tiga sahabat
nasib timbul tenggelam
Susah hanya sekejap
senang pun tak lama

Sekarang mulai sihat
berkat sabar di hati
Rezeki pun naik meningkat
dapat senjata yang sakti
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
kami tiga sahabat
se-ia dan sekata
berpadu dan sepakat
riang dan gembira
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tah hapa-hapa yang ankel ngarutkan hari nih..
huhuhuhu.. maklumlah hari isnin..

Korang paham? kalau tak paham...
buat-buat paham sudehhh.. kboiii....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BACA

INI BUKAN CERITA BATU BELAH BATU BERTANGKUP


 
 
 
 
          Pada yang dah selalu baca blog ankel ni, mesti dah tau pasal bos ankel yang garang nak mam.. mam.. mamipoko. Jadi dipendekkan cerita, jika berlaku sesuatu kesilapan dikalangan kawan-kawan sekerja, maka berlakulah adegan tuduh-menuduh nak menyelamatkan leher masing-masing.
 
        Jadi memang biasa untuk melihat adegan bertegang urat, marah-marah di kalangan kami. Jadi sebagai seorang kawan yang lebih berumur dan matang, ankel akan cuba untuk meleraikan keadaan. Tak naklah melihat mereka gaduh-gaduh camtu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ya, ankel buat macam adegan dalam filem
P.Ramlee. Cuma ankel tadak ah cakap ini
kepala bapak dia.. melampau pun..
 
Ok.. sambung cerita.. jadi apalagi...
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sebenarnya kebelakangan ini ankel penat
sangat kerja, jadi memang tadak mood nak
melukis, tadak masa pun satu hal...
Jadi ankel guna je gambo yang sedia ada..
 
 
Harap korang paham apa yang cuba ankel sampaikan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
            Semua orang tahu, sarang tebuan jangan di jolok, jangan di simbah petrol pada api, jangan buat lawak dekat orang yang tengah hangin satu badan, ankel pun tahu.
 
       Tapi... tapi.. apakan daya, ankel rasa memang sangat sangat kelakar kalau buat cenggitu pada masa tu.. Di sebabkan ankel dah begitu tak tahan untuk menyampuk.. jadi tu lah yang terjadi.. huhuhuhu..
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 



 
 
 
 
          Pada yang dah selalu baca blog ankel ni, mesti dah tau pasal bos ankel yang garang nak mam.. mam.. mamipoko. Jadi dipendekkan cerita, jika berlaku sesuatu kesilapan dikalangan kawan-kawan sekerja, maka berlakulah adegan tuduh-menuduh nak menyelamatkan leher masing-masing.
 
        Jadi memang biasa untuk melihat adegan bertegang urat, marah-marah di kalangan kami. Jadi sebagai seorang kawan yang lebih berumur dan matang, ankel akan cuba untuk meleraikan keadaan. Tak naklah melihat mereka gaduh-gaduh camtu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ya, ankel buat macam adegan dalam filem
P.Ramlee. Cuma ankel tadak ah cakap ini
kepala bapak dia.. melampau pun..
 
Ok.. sambung cerita.. jadi apalagi...
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sebenarnya kebelakangan ini ankel penat
sangat kerja, jadi memang tadak mood nak
melukis, tadak masa pun satu hal...
Jadi ankel guna je gambo yang sedia ada..
 
 
Harap korang paham apa yang cuba ankel sampaikan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
            Semua orang tahu, sarang tebuan jangan di jolok, jangan di simbah petrol pada api, jangan buat lawak dekat orang yang tengah hangin satu badan, ankel pun tahu.
 
       Tapi... tapi.. apakan daya, ankel rasa memang sangat sangat kelakar kalau buat cenggitu pada masa tu.. Di sebabkan ankel dah begitu tak tahan untuk menyampuk.. jadi tu lah yang terjadi.. huhuhuhu..
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 


BACA

KAU KIRIM.. AKU SALAM..

       Bila masa rehat, kadang-kadang ankel keluar beli makan tengahari, kadang-kadang tak. Sama je ngan bebudk lain. Peel semua sama.. jenis malas nak keluar dok kirim kat orang lain ja...



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
              Tapi budaya kirim-mengirim ini pula seiring dengan budaya mengepau. Tau kirim tapi tak nak bayo.. jadi wujudlah budaya baru.. kau pau aku hari nih, esok aku pau kau pulak.
 
               Dan kalau ada yang kirim air berkarbonat ngan ankel... haaa.. silap... memang silap...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tapi kalau dengan sorang kawan baik ankel tu..
Itu biasa.. tadehal.. memang selalu sangat dah..
hari ini ankel bayar.. esok dia pulak..
kami tidak berkira sangat.. sbb kami kan bespren..
huhuhu..

 

 

       Bila masa rehat, kadang-kadang ankel keluar beli makan tengahari, kadang-kadang tak. Sama je ngan bebudk lain. Peel semua sama.. jenis malas nak keluar dok kirim kat orang lain ja...



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
              Tapi budaya kirim-mengirim ini pula seiring dengan budaya mengepau. Tau kirim tapi tak nak bayo.. jadi wujudlah budaya baru.. kau pau aku hari nih, esok aku pau kau pulak.
 
               Dan kalau ada yang kirim air berkarbonat ngan ankel... haaa.. silap... memang silap...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tapi kalau dengan sorang kawan baik ankel tu..
Itu biasa.. tadehal.. memang selalu sangat dah..
hari ini ankel bayar.. esok dia pulak..
kami tidak berkira sangat.. sbb kami kan bespren..
huhuhu..

 

 

BACA

KISAH SI GADIS.


        Disebabkan hari nih hari jumaat, ankel nak cerita tentang kejadian yang telah berlaku dulu, di hari jumaat. Kat tempat kerja ankel ni, bila hari jumaat memang lain macam sikit. Para gadis-gadis dan mak-mak gadis akan berbaju kurung atau jubah. Jadi Nampak memang meriah, macam raya pun ada.

      Jadi adalah sorang tu yang memang suka bergaya baju ala-ala jubah, dan dia suka menggayakan koleksi baju-bajunya pada kami semua. Termasuklah ankel..





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
          Ya, kebiasaannya ankel buat derk je. Ankel belum pernah lagi nak puji-puji baju beliau cantik ke apa. Kalau kawan ankel... hmmm.. dia puji kaw-kaw punya. huhuhu. Jadi bila dia tengok ankel macam malas nak layan, dia pun blah...

           Masa dia berlalu pergi, tetiba ankel terperasan sesuatu..
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
         Ya lah.. ya lah.. takdenya dia nak goda-goda ankel, ankel merapek je tu. Berbalik pada si gadis tersebut, kainnya lembut dan nipis. Jadi nampaklah line spenda beliau. Kalau beliau berdiri diluar, di tempat terang, lagilah. Malas nak cerita lebih-lebih. Sebab ankel tahu nanti ada yang komen ankel gatal.
 
 
         Bukan apa, walaupun entri ini merapu dan agak kureng sesuai, tapi ambillah yang jernih, buang yang keruh. Cubalah jadikannya sesuatu yang positif okeh !!
 
 
         Tapi walau macam manapun mesti ada yang berkata ankel gatal. Sebab di facebook pun, ankel post pasal misai je pun... tapi ada gak komen yang kaitkan ankel dengan gatal. Asal gatal je ankel.. asal ankel je gatal...  Tak caya tengok nih..
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

        Disebabkan hari nih hari jumaat, ankel nak cerita tentang kejadian yang telah berlaku dulu, di hari jumaat. Kat tempat kerja ankel ni, bila hari jumaat memang lain macam sikit. Para gadis-gadis dan mak-mak gadis akan berbaju kurung atau jubah. Jadi Nampak memang meriah, macam raya pun ada.

      Jadi adalah sorang tu yang memang suka bergaya baju ala-ala jubah, dan dia suka menggayakan koleksi baju-bajunya pada kami semua. Termasuklah ankel..





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
          Ya, kebiasaannya ankel buat derk je. Ankel belum pernah lagi nak puji-puji baju beliau cantik ke apa. Kalau kawan ankel... hmmm.. dia puji kaw-kaw punya. huhuhu. Jadi bila dia tengok ankel macam malas nak layan, dia pun blah...

           Masa dia berlalu pergi, tetiba ankel terperasan sesuatu..
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
         Ya lah.. ya lah.. takdenya dia nak goda-goda ankel, ankel merapek je tu. Berbalik pada si gadis tersebut, kainnya lembut dan nipis. Jadi nampaklah line spenda beliau. Kalau beliau berdiri diluar, di tempat terang, lagilah. Malas nak cerita lebih-lebih. Sebab ankel tahu nanti ada yang komen ankel gatal.
 
 
         Bukan apa, walaupun entri ini merapu dan agak kureng sesuai, tapi ambillah yang jernih, buang yang keruh. Cubalah jadikannya sesuatu yang positif okeh !!
 
 
         Tapi walau macam manapun mesti ada yang berkata ankel gatal. Sebab di facebook pun, ankel post pasal misai je pun... tapi ada gak komen yang kaitkan ankel dengan gatal. Asal gatal je ankel.. asal ankel je gatal...  Tak caya tengok nih..
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger