Andai aku Cristiano Ronaldo

            Cristiano Ronaldo satu nama yang tidak asing bagi kaki-kaki bola di seluruh dunia. Seorang pemain yang mempunyai skill dan kebolehan yang tinggi. Namun pada aku dia kuat berlakon... kuat tergolek. Selalunya kita tengok dia beraksi di dalam padang, dan kadang-kadang aku terfikir, macam mana hidup dia di luar padang. Kat mana dia lepak... dia beli baju.. port mancing dia... Tapi sampai bila-bila kita takkan tau. Tapi... kalaulah aku jadi dia....


            Kalau aku jadi dia konfom aku akan dapatkan yang terbaik untuk diri aku. Maklumlah gaji tahap juta-juta. Pakai baju pun yang jenama-jenama tahap Paris, New York dan Japan.  Pakai kereta yang laju tahap berdesup macam lamborghini .. tak pun bugatti veyron... Dah pakai kereta mahal tentulah lepak kat tempat-tempat mahal. Lepak kat Hollywood... tempat artis-artis bertandang. Manalah tau ada luck dapatlah dating ngan Paris Hilton ke... Emma Watson ke... Selma Blair... Britney Spears aku tak mau. Lain macam aku tengok dia tu.



           Kalau kat dalam Malaysia plak tentulah duduk sebaris dengan Datuk Nicol David dan  Datuk Lee Chong wei. Jadi idola seluruh rakyat Malaysia tak kiralah dari semua peringkat umur. Dari peminat bola, orang dewasa sampailah budak sekolah. Siap ada yang tampal-tampal poster kat dinding. Konfom hari-hari muka masuk tv3.


          Tapi jadi orang terkenal ni ada keburukannya, tiada privasi langsung. Semua hal hidup jadi tatapan masyarakat. Lagi-lagi benda yang tak berapa nak elok, itulah yang di cari dan nak di ketahui. Lepas tu nak pergi mana-mana pun susah, asyik kena kejar gadis-gadis dan orang ramai. Jadi terpaksalah lari kuat-kuat.


           Akhir kata aku nak minta maaf sebab dah buang dua minit dari hidup anda dengan membaca tulisan aku ni. Aku merepek je tadi tu.... buat blog tapi tak tau nak tulis apa. Kehkehkeh..... 
      






Comments

  1. Hi Bro,

    Seronok juga sekali sekala berangan jadi celebrity...

    Walau aku suka tengok Fasha Sanda, tp andai aku Cristiano Ronaldo, aku tak pandang dia sebelah mata...hahaha

    ReplyDelete
  2. Hi to you toooo....

    keh keh keh... Aku tak reti nak tulis apa kat blog aku nih... kalo aku nampak fasha sandha terbeliak bijik mata aku...

    ReplyDelete
  3. tak ape , kadang-kadang berangan itu perlu , tapi jangan terlebih OVER sudahh la . kihkihkih

    ReplyDelete
  4. hakhakhak.... elehhhhhhhhh... sibuk je.... wekkkkkkkkkk!!! biar ah aku nak berangan pun... kehkehkehkeh

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.