Hadiah paling best

          Hari ini pagi-pagi lagi aku dah tensen. Mana taknya aku jumpa balik ngan musuh ketat aku. Elok jer dia kais-kais kat dapur tu.....






                Minggu lepas aku tunggu-tunggu takde plak datang. Tapi hari ni aku bukan nak  cakap pasal ayam tu.... tapi pasal member aku nak kawen. Hadiah apa patut aku bagi...

        
          Aku ada citer pasal mamat nih dalam entri sebelum nih. Mamat yang aku gelakkan kaw-kaw. Dia kena tangkap basah pasal dok nyorok dua-duaan. Jadi memang patutlah diorang kawen.... pasal ditegur salah... tak tegur lagilah salah.







                        Tapi sekarang ni aku dok fikir pasal hadiah nak  bagi kat diorang. Kawan-kawan lain rancang nak bagi benda-benda pelik sebagai hadiah. Senang citerlah... hadiah-hadiah yang berunsur 18sx..... yang tak berapa nak senonoh. Diorang dah rancang benda nih dah lama dah. Saja nak kenakan raja sehari tu.


                        Cuma aku tak berapa selesa tentang benda ni, memanglah kita ni member rapat, takkanlah nak bagi benda-benda tu masa diorang kawen. Walaupun diorang ni tak boleh di kategorikan sebagai pengantin baru.... sebab dah lama kawen... cuma tak nikah je.... tapi majlis tu kan sekali seumur hidup. Aku rsa tak patutlah pulak.


                     Jadi aku pun mengambil keputusan untuk tidak masuk campur dalam hal ini. Lantakla diorang... aku nak bagi hadiah biasa-biasa aje. Bagi dia duit... rm20 dahla... aku bukannya banyak duit pun.... dengan hadiah sikit. Aku malas nak bagi gelas sedozen ke... pinggan mangkuk ke.... cawan ke.... itu sume biasa sangat. Aku tau mesti ramai yang bagi benda tu. Jadi aku nak hadiahkan benda yang lebih bermanfaat dan praktikal.... nak tau apa dia........   Tadaaaaa......   ini dia.....







                        2 pot sardin......   Aku bukan main-main nih... serius..  aku nak bagi diorang sardin 2 pot. Jadi bolehlah diorang laki bini makan sardin lepas nih..... huhuhu....

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

31 comments:

  1. sardin?? kah kah kah.. biskut kering?

    ReplyDelete
  2. huh..xder kenangan langsung bagi sardin aje...

    ReplyDelete
  3. hahaha....sengal xhengat abg joni..sardin je:PP

    ReplyDelete
  4. hamzah ian... bajet cukup utk beli sardin 2 pot.... tu pon dah ok kot...


    MaWaDDah.... ko tak tau bebudak lain nak bagi apa.... hadiah aku kira ok apa... boleh impan... boleh di mkn... kalo gelas....


    echah mashuri.... laaa... aku ni kannye pompuan dok suka bungkus2 hadiah... 2 pot tu dah rm11 tau...

    ReplyDelete
  5. abang jonni.
    haha.
    ok lah tu. bungkus kasi elok sikit sardin tu.
    daripada dok bagi menda2 yg berunsur 18sx tu,okie whut?
    haha.
    bungkus kasi riben sekali ye.

    ReplyDelete
  6. hahaha. bgus gak masuk dalam perut dorang sardin tu ;-]

    ReplyDelete
  7. si gadis bunga... yup... konfom aku bungkus paling cantik.... letak dlm kotak kasut... mesti nnti dia ingat aku bagi kasut... ye tak..


    Cik Olive... betu... betul.. betul... pinggan mangkuk mana boleh makan...

    ReplyDelete
  8. tambahlah skali timun,salad,roti.leh wat sandwish terus.hehehe

    ReplyDelete
  9. pastikan sardin cap ayam.. sedap sardin tu... jgn lupa frieskies utk makanan kucing sekali..

    ReplyDelete
  10. little teddy... kehkehkeh... si teddy bear yg main blog...


    cplud miera... mmglah tak patut bagi sardin kan.... tapi... mesti lawak bila tgk muka dia masa bukak hadiah...


    cikngah... nanti tak sempat bagi... aku dah makan...



    a.samad jaafar... adeih... tapi dia tak bela kucing... dia bela lembu... friskies mana boleh...

    ReplyDelete
  11. haha.. dulu aku penah bagi megi kt mber aku.. :D

    ReplyDelete
  12. heidi shafiq... waaa... lagi dasyat tu.... kehkehkeh...

    ReplyDelete
  13. tapi pinggan mangkuk boleh letak nasi berkali2..;-]

    ReplyDelete
  14. hahahahah sardin?
    lenkali pakej le terus dgn nescafe 3 in 1 kihkih.
    Xpon bg je le pingan/mangkuk/cawan kertas.. lps pakai buang je.. unik pe? :))

    ~bg le hair dryer kalo utk pempuan.. penting tu ahaks~

    ReplyDelete
  15. hahahaa. habis srdin sepah dibuang la tin² tu En. Gor.. ;D

    ReplyDelete
  16. salam...drop sbntar kt blog nih..menrik entry nih..sardin??x kejam sgt kew..hekhek...follow2 la blog asma k..

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. err.. ape mkne da kawen lum nikah? wuhuhu

    ReplyDelete
  19. ahahak.... macy.... macy.... saje je ko ni....

    ReplyDelete
  20. CikOlive... tapi kalo gaduh pinggan mangkuk gak yg terbang melayng... tak pernah dgr baling2 sardin pon.... jgn gadoh2 ngan popeye...

    Deidaa.... dah mcm hamper la plak... aku pon tkde hairdryer... ni nak bagi org plak.... mungkin tidakkkk....


    Yousof... tin bley jual apaaaaa....


    chocolate.aholic... aku mmg seorg lelaki yg kejam... ganas... tahap darah percik2 kat dinding....

    ReplyDelete
  21. Tak sedih kah hadiah ko dijual beli?

    ReplyDelete
  22. memang la unik gila hadiah kawin. mesti dia ingat sampai bila bila. haha

    ReplyDelete
  23. yousof... tak sedih langsung... sbb aku ni berjiwa ganas dan kejam...



    incikhidayah... mintak2 dia lupa lah... takut2 dia balas dendam.... ehehehe...

    ReplyDelete
  24. sekejam mane manusia tu, dalam hati mesti ade taman jugak akhirnya :DD

    ReplyDelete
  25. ingatkan nak bagi lesung batu!

    *entry 2010, 2012 baru kubaca.. huhu!

    ReplyDelete
  26. serius tak pernah dibuat orang . hahahahahahahaha . sengal seii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaaaa... ngan kwn baik... takpe je... huhu

      Delete
  27. hhahahaha nsb baik saya gelak tutup mulut.naya kalau jrn sblh ketuk pintu sbb ganggu kelenaan tido.perghhh terbaiklah sardin.betullah tu pengantin baru mls nk kuar rmh nk berkurung je.lg pun bajet dh byk hbs belanja spjg majlis..sardin mmg penyelamat hahahaha..

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger