Horeyyy... Aku dah tengok Rapunzel...

         



        Harharhar.... Akhirnya aku dapat tengok gak citer idaman aku.... iaitu Rapunzel. Gila best citer tu... kalu boleh aku tanak keluar panggung... nak tengok citer tu sampai 3 4 juta kali. Huhuhu...



        Aku tau ada antara korang yang belum berkesempatan nak tengok citer tu, jadi hari ini... di hari yang nyaman ini... aku ingin menceritakan kepada anda semua citer Rapunzel ini. Aku nak citer dari awal.... sampailah habis. Sampai ke ending2 dia... tapi cuma citer secara ringkaslah.... nak tau detail.... gi wayang sendiri....


Baiklah..... mari kita mulakan..... citernya berbunyi begini.....

...ehem.... ehem....


    
        Pada zaman dahulu.... di sebuah tempat yang begitu indah sekali... tinggallah seorang lelaki bernama Rapunzel. Nama tersebut adalah gelaran yang di berikan rakan-rakan sekolahnya atas sebab-sebab yang tidak pula di ketahui. Dan nama sebenar dia adalah Mohd Kudus.





        

              Adapun si Rapunzel ini, mempunyai rambut yang sangat panjang. Yang ajaibnya rambutnya cukuplah cantik, harum, segar dan tidak berkutu mahupun siput. Inilah yang membuatkan ramai yang dengki terhadap beliau. Termasuklah kakak ipar dia sendiri.


              Dengan bantuan suaminya dan dua orang konco-konconya yang bernama Mazrul dan Bulat.... Mereka telah mengurungnya di dalam rumah mereka. Sebab utamanya adalah untuk mendapatkan rahsia disebalik keremajaan rambutnya itu. Niat mereka adalah untuk mengkomersialkan ramuan itu untuk di pasarkan di pasaran antarabangsa.


               Tiada siapa pun tahu akan niat jahat mereka semua kerana mereka pandai menyorokkan modus operandi mereka. Lagipun ahli keluarga mereka yang lain tinggal di Sabak Bernam Selangor.

                Kecuali........ seorang gadis.... yang juga merangkap kawan sekolah.... dan juga girlfriend dia.... tahu akan semua ini.









                  Inilah dia gadis tersebut....  Si dia ini bernama Fauziah... dan dia berkerja sebagai kerani di kedai hardware. Si Fauziah ini seorang yang periang, kelakar dan meminati motor skuter. Dia sering mengikuti gathering geng-geng skuter beliau dan sering berkonvoi ke seluruh pelusuk negeri.... termasuklah port dickson.


            Di pendekkan cerita, si Fauziah ini sudah tidak tahan mengenangkan nasib balak beliau. Lalu berbekalkan seni taekwondo yang dipelajari semasa di sekolah dulu... dia telah pergi ke rumah kakak ipar Rapunzel. Tanpa banyak bunyi, dia terus menyerang mereka-mereka disana.








                      Tanpa segan silu, Fauziah telah membelasah semua hadirin yang hadir di rumah tersebut tanpa sedikit pun rasa kasihan. Walaupun bilangan musuh yang ditentang jauh lebih ramai, itu tidak sedikit pun mematahkan semangat beliau.



              Didalam rumah, Rapunzel terdengar akan kekecohan yang berlaku. Lalu beliau menjenguk ke luar tingkap. Maka terkejutlah beliau tatkala melihat buah hati beliau sedang bergaduh, lalu..... 

          Wachaaaaaaaaa....










                   Beliau telah melompat keluar dan membantu kekasih dia. Dia telah membelasah semua hadirin dengan begitu kejam sekali. Setelah melihatkan keganasan merpati dua sejoli tersebut.... maka bertempiaran larilah semua hadirin yang hadir bagi menyelamatkan diri masing-masing. Tinggallah si Rapunzel dan Fauziah sahaja yang ada.


         Sebak di hati Rapunzel tatkala melihat Fauziah. Hatinya begitu terusik melihatkan pengorbanan yang telah di curahkan girlfriendnya itu. Mata pun bertentang mata.... tapi lidah terkunci pilu... tak mampu berkata-kata. Dengan lemah lembut, Rapunzel memegang tangan si Fauziah..... merenung tepat ke dalam mata nya..... memandangkan line clear....  


Lalu....








             



               2 tahun telah berlalu semenjak kejadian itu, mereka berdua telah selamat mendirikan rumah tangga. Fauziah pula sedang mengandung anak sulung mereka. Kehidupan mereka serba sederhana, tapi cukup bahagia. Fauziah masih lagi berkerja di kedai hardware. Manakala Rapunzel.....









              Beliau menjadi mr mama sepenuh masa. Beliau membuat segala kerja-kerja di rumah termasuklah mengemas, membasuh, memasak dan tak dilupakan mmbasuh pinggan mangkuk. Beliau berkerja di rumah dengan menjual produk penjagaan rambut secara online.




              ............................. tamat ...........................

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

33 comments:

  1. hahahahahha...

    oh rapunzelku...wakaki...

    ReplyDelete
  2. wakakakakaaa cite repunzel versi encik jonni kalau difilemkan lagi laku dari repunzel omputih..hahaha

    ReplyDelete
  3. macy ase kelako la entry kali ni. asenye sume pn kelako. haha

    ReplyDelete
  4. hahhaha...gila!gelak guling aku bc repunzel jantan neh..hakhak.
    adoiii.....abg joni,abg joni!macam2 ko ye.
    paling xthn pic bwh skali,kene trik rmbut tuh..hakhak...

    ReplyDelete
  5. best kan cte rapunzel.lagu2 dia best especially masa dia dalam bo tu..huk3...i loikee.....

    psstt..pst...rambut rapunzel panjang x putus2.tp nape rambut rapunzel dalam ni pendek je...**sila rujuk gmbr 4 dr atas**
    haha...saje je ;p

    ReplyDelete
  6. tak sama langsung dgn cerita sebenar.. haha.. tapi, citer ni lagi best.. kalau ditayangkan di pawagam, kompem g tengok.. n maybe box opis.. sebab ada jejaka bernama rapunzel.. hahaha.. hmm, kongsi arr skit tip jaga rambut.. ^_^

    ReplyDelete
  7. Cik Olive... harharha... apa yg ko suka nih...



    MaWaDDaH... oh mas mona... gadis palembanggg...... waka waka ohohoh..


    aniz... harharhar... aku cadang nak letak fahrin ahmad jd rapunzel.... pastu nora danish jd fauziah... huhuhu..

    ReplyDelete
  8. maCy... harharhar... camtu pon kelako....

    merepek meraban je sume nih maCy...


    Siti Mashitah Saidin... huhuhuhu... mu lagi best... kalo menang 10 ribu... belanja aku yer... huhuhu..


    Echah... jgnla guling2.... terselak kain kang... haaaa... huhuhu..

    harharhar ... rapunzel jantan... adeih..

    ReplyDelete
  9. CikNgah.. sbnrnya... aku.. aku... tak tgk pon... nak layan dvd je...
    aku takut masuk tempat2 gelap neh... huhuhuhu..


    nuraishah... kalo difilemkan... bukan masuk box opis.... masuk tong sampah... harharhar...

    ReplyDelete
  10. suka rambut !! encik gorie sikat x rambut? bersinar x bila nyanyi??
    hahahaha

    ReplyDelete
  11. Gila terbaik dari ladang ni bang jonni punye cerita.
    eh, nanti kite pergi cari mr david teoh, mintak dia komersialkan cite repunzel ni biar boleh dapat lebih dari 10 juta macam cite ngangkung tuh.

    haha.
    ;)

    ReplyDelete
  12. he he..lorh..ending nye pun malang jugek ke...bukan eppy ke??

    sianye repunzel mu nih Gori..

    ReplyDelete
  13. terbaek lah!

    tunggu aku jumpa rapunzel ni
    aku bawak edward scissor's hand

    hahahahaha

    ReplyDelete
  14. rapunzel versi laki ! terbaik ! haha

    ReplyDelete
  15. har har har....lawak giles babas...menarik ni...nnt saye utare kan kat aflin...kompon die nak wat nye laaa...huhu

    ReplyDelete
  16. ala..setakat nak bagitau ko pakai shampu BAWANG, tak yah la nak promote siap buat filem sendiri pasal rambut sendiri.Cehhh bosan... :P ggrrrrr

    ReplyDelete
  17. kihkihkih..rapunzel..kihkih.. Mohd Rapunzel a/l Mohd Kudus.. bulih giler aku bace citer nih !!!

    ReplyDelete
  18. haha..aku pakai suar la..bukan pakai kain pom bro!;p

    ReplyDelete
  19. Cik Olive... cantik kan rambut i... huhuhu... sbnrnya rambut aku cam penyamun...


    Si Gadis Bunga... aku ada cadangan lagi baik... buat citer baru.... rapunzel ngankung.... huhuhuh..


    Kak Diyna daniel.... harharhar.. rapunzel malang namanya nih...

    ReplyDelete
  20. Bonekadlmchermin... siap kasi shave sekali tau... huhuhuhu...



    qylla... geli ye tak tgk yg versi laki.... gediks... huhuhuhu


    MonsterKekhai... arererere... huhuhu... pinjam jap trademark ko... ye kita jumpa yusop haslam sekali..

    ReplyDelete
  21. little teddy.... kehkehkeh... aku syempu pakai sabunmandi je..... mana pakai shampu2 nih.... huhuhu


    Hamzah Ian.... eleh ... ko lagi gilo dari aku.... harharharhar...


    asamadjaafar... gile... jgn tak gile..... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  22. yunie Aynie... yo lah tu... huhuhu
    '



    Echah.... pakai suar...
    hampesss...
    melepas aku...
    huhuhuhu..

    ReplyDelete
  23. cantas.....!!!!rambut yang panjang boleh dibuat tali layang-layang...

    ReplyDelete
  24. gorii...aku lapar..tolong aku...huhuhu

    ReplyDelete
  25. muat lagi tak nak komen..kahkahkahakhakhakah.. suspend la citer ni...

    ReplyDelete
  26. Biskut... nak buat jala ikan pon boleh... huhuhu



    Little teddy.... kan ada biskut atas ko tu... mkn j ye..... huhuhu..


    eample010... bukan suspend laaaa.... tapi merapus.... huhuhu

    ReplyDelete
  27. bwahahahahha , cerita dia , tak boleh bla . yang si Rapunzel tu , naif konon . bwweeekkkkks!!

    ReplyDelete
  28. ceh,ingatkan cite rapunzel kat wyg tu,haha. surirumah xtahan tu. kah kah.

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger