kerana sayangkan anak.

Tarikh: 21 julai 2011.
Lokasi: Tempat kerja.


           



Butaks : Panjang... ko tau tak tadi kat Rawang aku kene tempeleng?

Aku : Aik? biar betul? Ko ni ah.....

Butaks : betul.... Masa tu aku berhenti jap tepi jalan nak balut rokok (butaks adalah penghisap tegar rokok gulung.), kat depan tu ada gerai jual durian. Adalah seorang laki tu, taklah tua sangat dalam 40 camtu... tengah beli durian dengan anak dia... sekolah rendah... dalam darjah 3 la camtu...


Aku : Brader tu yang tempeleng ko ke?

Butaks : Takkkk.. bagi aku habis cerita dulu bengong!! Pastu datanglah seorang laki dalam 30 lebih gitu.... dia datang kat gerai durian tu... ko tau dia buat apa?

Aku : Ko tak cerita manalah aku tau.....










Butaks : Boleh dia tempeleng budak sekolah tu.... kat depan bapak dia pulak tu...

Aku : Laaaaaaa...

Butaks : Tu la pasal... bapak budak gila terkejut... terpinga-pinga... berdiri je macam tak percaya anak dia kena tempeleng.....

Aku : Kuat ke dia tempeleng...








Butaks : Mau tak kuat.... sampai terduduk budak tu... gila tak gila....

Aku : Abis tu bapak dia buat apa?

Butaks : Tu la... bapak budak tu berdiri je... tergamam... muka dia betul-betul terpinga-pinga... Yang brader gila tu tengah dok bising marah-marah....










Butaks : Lepas tu aku pun pergi kat diorang nak tau apa cerita... nak leraikan la konon... pastu aku pergi tanya kat brader tu kenapa? apa kes? ko tau apa mamat tu cakap?


Aku : berebut durian?


Butaks : Bukanlah... budak tu gaduh mulut siap panggil bodoh laa... itu la... pastu mesti budak lagi satu tu repot kat bapak dia... tu yang bapak dia mengamuk tu...

Aku : ooooo... kes gaduh budak-budak la ni...

Butaks : Tu laa... tu yang aku cakap kat brader tu... benda gaduh budak-budak... hari ni gaduh esok ok la tu... esok siap boleh main sama-sama nanti... Tapi lepas tu mamat tu cakap  "ko ni sapa!!" pastu dia tunjal kepala aku...... yang aku tak boleh tahan....









Butaks : Boleh di tempelengnya aku.......

Aku : harharharhar... hero kena tempeleng... harharharhar...

Butaks: menyirap aku....  Orang dah kurang ajar ngan aku.... tunggu apa lagi....









Butaks : Aku tendang perut dia...... langsung terduduk....

Aku : Kiranya pastu ko belasah dia laa....

Butaks : Takkkk... aku rasa bapak budak tadi yang kena tempeleng tu dah tak tahan sabar ko tau...dia tengok mamat tu jatuh... terus dia terkam mamat tu....









Butaks : Ko tau... di kepitnya kepala mamat tadi... terus ditumbuk muka mamat tu laju-laju... Aku rasa memang dah geram sangatlah orang tu... dia bantai ceduk laju-laju kat muka mamat tu... hahahaha....

Aku : Abis tu... ko tak tumpang sekaki?

Butaks : Mana ada... Lepas tu orang yang jual durian tu yang leraikan.... tapi mamat yang kena tumbuk tu melawan lagi ko tau... siap meronta-ronta nak belasah brader lagi sorang tu.... hahaha...

Aku : kehkehkehkeh...

Butaks : pastu polis datang.... tak tau ada orang telepon ke.... atau memang diorang ada dekat-dekat situ.... Masa ada polis tu aku berdiri senyap je lah... pastu blah gitu je... hahahahaha...

Aku : Ak ah... dah kena tempeleng sedas plak tu.... harharharhar....









Apa pendapat korang?

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

24 comments:

  1. lelaki yg tempeleng anak orang tu wajar ditempeleng. Sepatutnya butaks kene tempeleng enkau supaya siratan tempeleng tu berlanjutan harharhar

    ReplyDelete
  2. mak bapak macam nilah yang akan ajar anak dia jadi ganster. ada ke ajar budak keganasan... One WORD ..STUPID

    ReplyDelete
  3. nak cakap satu je
    "kesian butak!" ekeke

    ReplyDelete
  4. Budiman butaks.. kalau aku, mungkin aku.. lariiii..

    gaduh budak2, org jgn campur la.. biasa la tu.. kan buadak mmg gitu.. bengong punya bapak...

    hoii.. pakai baju la..!geli aku tengok hihihi..

    ReplyDelete
  5. aishh..dah lama dah x tgk drama or filem ala2 yusuf haslam punya cite ni..grrr...

    ReplyDelete
  6. macam takut pulak aku nak bagi pendapat...kang tak masal dengan aku sekali kena tempeleng kang...

    ReplyDelete
  7. ala, bebudak gadoh mak ayah tak payah masuk campur la. lagipun bebudak gaduh kejap je tu.esok dah lupa dah.wuwuwu..

    ReplyDelete
  8. adess....kene tempeleng...kire malu la jgk...ajee..yg mamat tue p tempeleng dak tue wat pe..hal dak2...nasihat pun ok kan...huuu...ajee...arererer...ape2 pun...terbaekk!!...

    ReplyDelete
  9. Betul ke cerita ni nih? Yang part si botak tendang perut dia tu mcm bau bau hancing je hahaha.

    ReplyDelete
  10. wahh..

    ni mesti tepengaruh dengan cite kL gengster lakonan samsol yusof dan harun aziz nih..

    pendapat aku, ni la keburukan kalu asik menonton cerita² 18SG..

    ReplyDelete
  11. haduh! ksian kat butaks yang baik hati..hehehe

    ReplyDelete
  12. aduh~
    complicated nye~
    tatau nk sokong yg mane satu neh~
    hehehe

    ReplyDelete
  13. hahaha. Nak join tempeleng orang boleh tak? Hihi

    *mualaf lebih tahu dari kita tu memang btol. B'laku kat kelas.

    alis misnan

    ReplyDelete
  14. biar je polis selesaikan..Ahaks!

    ReplyDelete
  15. haha.. apsal butaks tak tag team je dgn bapak budak tu.. lepas tu angkat campak masuk longkang...
    tunjuk samseng tak bertempat.

    ReplyDelete
  16. kemain gaya si butak bercerite






    .
    .
    .

    budak zaman skrg sejak dah pandai pakai ifon
    akal dgn fizikal dah makin cetek


    kehkeh


    kem salam butak

    ReplyDelete
  17. dah sememangnya hal anak2 ni
    mak pak tak leh lebih sudu
    dari kuah...

    alahai...

    ReplyDelete
  18. jurnal murahan...

    harharharhar... sayangkan anak tangan-tangankan... ni bapaknya pulak yg patut di bagi tangan..



    Siti Mashitah Saidin...

    harharharhar... apasal nak tempeleng aku plak... aku ni baik apa.. harharhar.



    belogkiter...

    harharharhar... biasak ah bro... mcm2 perangai manusia nih... tapi aku baik... serius..

    harharhar



    saya...

    kesian gak laaa.... tak pasal2.. kena tempeleng..

    harharhar..




    a samad jaafar...

    huhuhuhu.. entah ah bro... tak paham gak sbnrnya..

    panaslaaaaaaa... tu yg x pakai baju tu...
    harharhar


    Liza Abd Rahim...

    kehkehkeh... modal takde... tunggu ada modal, barulah bley buat filem..

    harharhar..




    Along Tapa...

    Aiii!!... mcm mana jadi "Along" ni, Along kenalah garang dan ganas... dan pandai mengecat rumah.
    harharhar.




    moon...

    yup... tak patut...



    fiezah91...

    ak ah kan... org tua buat apa nak campur eh... bukan serius mana pun kan..

    huhu




    Monster kekhai...

    kehkehkeh.. tu la pasal... manjakan anak sgt kot... huhu





    ZiZie ZiZoT...

    harharhar... cerita betul... tapi si butak tu bapak segala samseng sbnrnya... perangai mcm jin tanah ko tau...

    harharharhar.




    melody mocker...

    tak jugak... setahu aku kawan aku tu laya citer stanza cinta, cerekarama je... betul ni... serius...

    harharhar.




    Aniz...

    kehkehkeh... tak kena gaya dan cara masa butak nak leraikan tu kot... tu yg kene penampo tu... huhuhuhu...





    tupaimerah...

    aku tetap sokong malaysia... walau kalah 6 - 4 ngan singapore...

    huhuhu.




    alis misnan.. ooo .. ye ke.... kira citer betul eh? huhuhu... bagus saudara baru kita itu...




    mehmed...

    betul...aku sokong... biar masuk jel semua org tu... termasuk si penjual durian tu sume... harharharhar..





    apek...

    kehkehkeh... entahlah bro.... selamat berkenalan bro...



    gadisBunga...

    aik? napa gelak? kena nombor ekor ya?


    harharharhar





    Bonekadalamchermin....

    tu namanya bercerita dgn penuh kesungguhan...

    kemsalam? harap maaf... butaks dah anak 2.

    harharharhar.




    cik jelly chan...

    ak ah... tak pasal2 kenna tempeleng...


    harharharhar..



    Ati Masrif...

    saya setuju kak... patutnya mmg camtu ah... tapi ada gak mak bapak yg terlalu overdose ni. harharharhar.

    ReplyDelete
  19. Pendapat aku, si pelempang pertama tu memang wajar mendapat balasan sebegitu.. kesian kot budak kecik tu, nak makan durian tak pasal2 dapat makan pelempang..

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger