HERO MALAYA ?

Abang D memang seorang yang sangat suka menyakat orang lain. Namun selalunya mangsa-mangsa beliau lebih cenderung pada  kaum hawa sahaja. Tak kisahlah mereka itu gadis mahupun mak gadis, semua akan jadi mangsa usikan beliau. Namun orang yang paling kerap di usik beliau ketika ini adalah si gadis baru itu...




Ya. Aku kesian kadang-kadang melihatkan nasib si gadis baru itu. Sering kali jadi mangsa usikan beliau. Aku rasa... cukuplah... cukuplah  si gadis baru itu menjadi mangsa beliau... cukuplah... Sebab itu aku mengambil keputusan untuk menegakkan keadilan. Kerana negara kita memang berpaksi dan bertunjangkan keadilan. Setiap insan mempunyai hak dan privasi masing-masing yang tidak patut di cerobohi. Jadi... aku pun bertindak....




















Akhirnya... si gadis pun jatuh cinta pada hero yang menyelamatkannya....


Namun hakikat sebenarnya adalah....








Cerita ini sebenarnya adalah rekaan semata. Aku terbayang jalan cerita ini ketika melihat Abang D sedang mengusik si gadis baru itu... kehkehkehkehkeh.


Moral of the story : Ketika aku penat dan bosan, fikiran aku melayang entah kemana, dan kadang-kadang siap boleh terfikir sesuatu seperti cerita di atas. Barangkali inilah yang dinamakan berangan.





***** the end *****


**** SHARING IS CARING ****

68 Pelakon tambahan:

  1. wah. hebat la uncle jonni. btw, sape nama gadis baru tu. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... hebat kan ? hebat berangan,.... kehekhekeh

      Delete
  2. berangankan normal..keh..keh..keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakahk... yep... setiap org ada benda yg diangan-anagnkan... huhuhuhu

      Delete
  3. haha sengal la ko ni. berangan je ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mesti ah.. aku mmg kuat berangan...
      huehueheuehue

      Delete
  4. mcm dh boleh agak jalan citer je hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mcm jln citer drama ye dak...
      kakakkakakaka

      Delete
  5. hahaha..abg jonni, ini memang berangan,,imaginasi tinggi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh... ko pun kdg2 berangan gak kan ?
      huehuehuehuehuehue

      Delete
  6. Hahahahahha.. bertabahlah Abang Jonni.. wuwuwuwuwuwu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ya.. aku mmg seorg yg tabah...
      kakkakakakkaka

      Delete
  7. godzilla pun tak seganas ko Jonni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... godzilla kan dok jepun... mana ada biasa dok kat kat malaysia... tu yg kalah tu... kakkakaka

      Delete
  8. jgn berangan lebih2 uncle jonni... nnt org cakap buang tebiat plak...hehehe

    cepat2 la kawin uncle jonni eh... watpe membujang lama2...
    kalo dah kawin, kompem dah kurang berangan nnt... hehheh.... peace...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... buang tebiat ? owh no... kakakkaka..

      hakhakhakhak.. yep... tgh berusaha mengorat kat soping komplek la ni... kakakkakakaka

      Delete
  9. kau memang suka berangan...ahahaha

    *tapi yg ni imaginasi ~ permainan minda dan terus dilakarkan dan dijadikn entri utk tatapan pembaca... ade la jugak pekdahnya.. ye dak...ahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... berangan itu normal... huhuhuhu..

      hakhakhak... aku mana le reti buat entri2 ilmiah.. entri2 camni je aku tau... kakakkakaka

      Delete
  10. oh alangkah indah kalau terjadi bukan?haaa apa lagi lakukan segera, ehh? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... mungkin nanti aku yg melekat kat dinding... kakakkakaka

      Delete
  11. Ish3. Mimpi disiang hari ek anker Jonni? huhu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpi boleh berlaku bila2... 24 jam sehari... kakakkaka

      Delete
  12. sesungguhnya boleh siap jugak satu entri dgn berangan...sayer neh...beku jap

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... itu je termampu aku buat... entri berangan... huhuhuhu

      Delete
  13. terbaik, abg d tu bace sentap nih, kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdenya dia nak sentap... gelak ada... kehkehekehkeh

      Delete
  14. biasa lah... selalunya anak seng ragel memang tak boleh lepas dengan aktiviti berangan.. muhehehe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ko plak sing barep ke? kehkehkeh

      Delete
    2. tak lah.. sama je dengan wak.. seng ragel.. hahaha

      Delete
    3. hakhakhak.... seng ragel eh... yakin bocah manjah kue... kehkehkehkehkeh

      Delete
  15. hahahaha jaoh bebenorrr imaginasiiii tuuuu ...

    ReplyDelete
  16. yeyyyy...uncle is the heroo......biasa lew uncle...sesekali berangan....layankan aje....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... kan ? berangan itu normal... huhuhuhu

      Delete
    2. btl....berangan itu normal....errr angankan jap, apa nk wt berbuka mlm nnti....ekekeke....

      Delete
    3. hakhakhak...yep !! sume org berangan sbnrnya... huhuhuhuhuhu

      mmmm.... apakata... butter prawns... sedap tu... kekkekeke

      Delete
  17. jonni. hebat sangat kau sampai melekat member kat dinding. ajari aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sapa plak yg ko nak lekatkan kat dinding ni... huhuhuhu

      Delete
  18. ermmmm...kau ada hati kat gadis tu erk????...
    tu pasal lah nak jadi hero malaya..
    hahahhahah..
    betol kan..kan..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tidak...
      ianya sekadar satu angan kosong je... kakkakaka

      Delete
  19. :) hahaha,,
    drpd dok branagn jehh,, bek lah realisasikan anagn2 abg tuh ;P
    gi lahh tumbuk abg D.. takkan ketar kot :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tanak ah...
      nanti aku yg melekat kat dinding nanti... huhhuhu

      Delete
  20. Replies
    1. hakhakhak... main amboi2 plak ko ye... huhuhu

      Delete
  21. aduii xleh tahan la baca entry2 uncle jonni ni hahaha baru segar bijik mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... entri ngarut2 je sbnrnya... huhuhuhu

      Delete
  22. kuat berangan rupanya uncle jonni ni....agaknya naik moto pun sambil berangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... dok kat jamban pon bley berangan tau... kakakkakak

      Delete
  23. Uncle J kena cepat KAHWIN le tuuuuuuuu.. (kalau dah cukup syarat le)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda ada adik pompuan yg masih bujang kah??

      Delete
  24. apa lagi jadikan imaginasi tu satu realiti..dan jadikan angan2 tu satu kenyataan ewahhhhh ayat hahahaha..gudluck!!;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ayat drama swasta la lu...gila ah... huhuhuhu..

      tanak ah... biar ianya jd sekadar angan2... kehekhkehkeh

      Delete
  25. Replies
    1. hakhakhak... apa yg x lama tu... hueheuheue..

      Delete
  26. ehehehe uncle berangan jer rupanya..ingat tadi betul2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ak ah... biasa la tu... gua mmg kaki berangan.. hueheuheuheeu

      Delete
  27. alamak! jangan sebak2 pacik jonni..

    pang!!! pacik jonni! bangun pacik jonni! bangunnnn dari khayalan itu..
    kehkehkeh!

    *aku pon berangan lempang pacik jonni...hewheeew

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiiiiiiii... siyut je tetiba lempang aku...

      kakkakakkaka

      Delete
  28. Salam Ramadhan Uncle
    oooo...berangan nak jadi Hero ye
    takpe2! teruskan berangan ye Uncle...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan... huhuuu..

      hakhakhak.. itu sudah pasti... kakkakakaka

      Delete
  29. asal ko tak buat jer, baru betol2 hero malaya...

    lama tak jengah sini...rindu! haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... takpelah... aku nak jadi hero kampung je... huhuuhu

      ak ah... ko lama senyap... sibuk ya.. huhuhuhu

      Delete
  30. tinggi sangat daya imaginasi kau ni jon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasak ah... kaki tgk katun... camtu ah... hueheuheuehue

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...