ORANG MEMBERI KITA MERASA

Kisah ini agak lama sudah berlaku. Kira-kira beberapa bulan yang lalu... 










Sebenarnya aku adalah seorang yang amat gemar membawa bekal untuk makan tengahari hampir setiap hari. Ianya sudah menjadi seakan tabiat buat aku. Biarlah ianya sekadar berlaukkan telur goreng dan kicap, sudah cukup enak buat aku.


Tapi kadang-kadang aku makan jugak direstoren, terutama bila tiada apa yang nak dibungkus untuk  dibuat bekal atau bila ada rakan yang ingin membelanja. Oleh sebab rakan aku telah menyampaikan hasrat ikhlasnya nak belanja aku makan, maka aku terima dengan tangan yang terbuka.


Keesokan harinya.....
pukul 1 tengahari..






Pukul 1.40 tengahari..







Serius kenyang giler....


Moral of the story : Tiada moral sebenarnya dalam cerita ini, sekadar kisah kau kenakan aku, aku kenakan kau balik. kehkehkehkeh.





**** Bahagian Dua ****

Untuk bahagian kedua ini, entrinya cukup serius dan serius yang amat sangat ya. Jadi sila baca dengan muka yang serius dan jangan sengih-sengih...

Segalanya berpunca dari mesej yang ditinggalkan oleh blog-tips-kurus. Ini mesej tersebut...



Jadi kepada beliau, berikut adalah caranya... harap ianya dapat membantu... Sila klik ayat ini >> silalah tekan ayat ini, jangan malu-malu.... kehkehkeh.


Discannotclaimler : Owh... ada pulak rakan blogger yang membocorkan tabiat buruk aku kat blog dia... hampeh !! Jika nak baca silalah klik pada ayat disebelah ini >> yeyeay.. minggu depan puasa..





***** the end *****

Comments

  1. bagus cara uncle jonni amik kesempatan kan...kemain lagi kembung perut tu ngan nasi org belanja kan...
    bila plak uncle jonni hensem nk belanja deknie makan? hehehe...(puji ada makna tu...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sama je sbnrnya... aku pon pernah terkena gak ngan kawan aku tu.. huhuhuhu..

      hensem ?? wah... kan dah kembang idung aku ... haaaaaa..
      nanti ah bila aku dah jd kaya raya aku belanja ye... huhuhuhuhu

      Delete
  2. peut pokcik buncit tak??lelaki melayu ni x lari dr masalah buncit..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... tak lah... perut aku ramping je... maklumlah bdn pon sekeping je... huhuhuhu (sambil mengusap perut)

      Delete
  3. nampak aurat la bro...


    org tua2 kata, kalau pusat tersembul keluar mcm tu.. nnti kawin dapat orangg dekat2 je, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... ak ah la... huhuhuhu.. sori... sori (sambil tutup balik pusat)

      hakhakhak... adeih !! mcm2 penangan petua dan pedoman dari org2 dulu kan ? huhhuhuu

      Delete
  4. apapun rezki tu uncle jonni! hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha..hampagas punya kawan.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... hampagas tu kwn ko yg punya ya ?? baru nak pinjam...

      kakakkakakakka

      Delete
  6. Mak aiiii mcm mengandung 9 bulann dah haaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... skrg dah ramping tau .. (sambil mengusap-usap perut)..

      kehkehkehkehkeh

      Delete
  7. uncle jonni pulus habis-habisan. sian yang membayornya. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku pon dah terkena bro... budak tu amik nasi sikit... lauk keliling pinggan pastu bantai gelak2... siyut je rasa masa tu.... huhuhuhu..

      Delete
  8. zaman2 sekolah dulu adalah bawa bekal...hehehe

    nanti nak terjah citer apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sbnrnya aku spesis malas nak keluar.. rehat kol 1... tmpt mkn x byk... ramai... mmg leceh... bwk bekal lg senang... bley lepak2 pastu tido... huhuhuhu

      Delete
  9. perut boroi.. tak boleh blah... hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oitttt... bakpe nak belah2 perut aku... bukan ada apa2 pon... kakakkaa

      Delete
  10. kenyang perut senang hati kan uncle jonni..sakan bile org belanja..best kan bawak bekal g kerja..lebih kenyang dan puas hati.^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ak ah..

      aku mmg kaki bwk bekal...jenis malas nak keluar beli2 nasik.. time rehat aku bantai tido... kakakkakaka..

      kalau x bwk bekal selalu aku beli nasi lemak pagi2... tp mkn kol 10... kol 1 tido... kehkehkehkeh

      Delete
  11. merci buku my dear Master Ji.. yihaaaaaa!!!

    *moncet! moncet!!

    **tiba2 BERTUKAR jadi cikgu rocker. "INI SERIUUUUUUUUUUUS" (slang wonderpest!) (>.<)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ammak !!

      oi.. mana ada aku moncet... huhuhuhuhu..

      hakhakhak.. cikgu sandaran tak bertauliah namanya ... huhuhu

      Delete
  12. hahha sampai buncit perut ko kekenyangan..


    ok laa bawa bekal g kerja..

    jarang tau lelaki nak bawa bekal.. kononnyer malu ngan kengkawan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaa... drama je tu... takdenya aku nak mkn sampai perut sendat camtu... huhuhuhu...

      huhuhuhu... ada 3 org kwn aku pon bwk bekal gak... tapi dorang sume da kawen la...

      leceh ah nak kuar kuar beli2 nasik kat tmpt aku tu... bwk bekal lg bagus... huhuhuhuu

      Delete
    2. Bawa bekal kan senang....jimat duit belanje tu kan...bleh ko menyimpan utk kawen...kan kan... :)

      Delete
    3. hakhakhak... betui... mmg jimat... huhuhuhu..
      owh... kawen... camne nak kawen blom ada gadis yg pinang aku... kakakkaka

      Delete
    4. cheh,,, nak tggu si gadis plak datang meminang dia... hahahahhaha

      Delete
    5. hakhakhak... napa ?? zaman moden beb... mcm2 bley jadik.... kakkakaka

      Delete
  13. kdg2 mknan kat luar x bersih.. (kenyataan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... yep.. betul gak tu.... kita x tau dorang da basuh bersih sayur ke.. apa ke... huhuhuhu

      Delete
  14. wah Master Ji , tak boleh besarkan lagi ke perot tu . kihhhhh3

    ReplyDelete
  15. Suka tido di bulan pose rupanya....

    ReplyDelete
  16. Replies
    1. hakhakahk... apa yg bagus ? tang bwk bekal ke ?
      serius... aku ni pemalas... malas nak kuar2 beli nasik... bungkus je siap2 apa yg ada... senang... kehehekhekheh

      Delete
  17. Kau kalu bab pedajal org memang tkde sapa leh lawan...hahaha..

    Tak sbr nk tunggu ramadhan kn...
    Aku pose di perantaun tahun ni...kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak...oit... aku pon pernah kene pedajal ler...

      ak ah.. huhuhuhu... wah.. ko puasa kat mana plak ni eita ??

      Delete
    2. hahahaha...

      kat shah alam je...wakakaka..

      Delete
    3. oit... shah alam ? dekat je ngan aku... huhuhuhu..

      shah alam kat mana eita ?

      Delete
    4. kat jalan lumpit je..

      dekat je ke.?
      tak nampak pun kau..
      hahahha..

      Delete
    5. oooooooooooooo.... jln lumpit.... setakat jln lumpit tu mmg aku x tau... kakkakakaka...

      aku nyorok blkg pokok daaaaa.... mmg ah x nampok... kakakkaa

      Delete
    6. Blakang pokok?...
      Sini mna ada pokok....sini byk kubur...
      Hahaha...

      Delete
    7. owh... ye ke ? ingatkan pokok tadi.... huhuhuhuhu

      Delete
  18. Replies
    1. mana ada... mana ada... (sambil usap2 perut)
      huhuhuhuhu

      Delete
  19. baru ingat nk belanja klu terjumpa satu ari nanti..tp dah bca entry ni kansel la hahahaha...

    p/s: aku pon spesis bwk bekal jugak..nasik goreng jer selalunya ekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... oit... cis !! melepas aku... baru nak oder gila2... kakakkakaka...

      waaaaaa... sama la kita.. huhuhuhu... nasi goreng tu mmg ruti buat aku... kakakkaka...

      best kan bwk bekal? x yah susah2 nak kuar2 bagai... habis mkn... lepak je terus... huhuhuhuhuhu

      Delete
    2. haha dah nasik goreng paling senang dan sedap pun..tapi tu la tak payah kuar satu then dapat la jimat2 sket kan kuikui...

      Delete
    3. hakhakhak... ak ah... mmg jimat gila... kat tmpt aku ni... kedai mkn dah la x byk.... cekik darah plak tu.... hhuhuhu... mmg jimat bwk bekal...

      Delete
  20. Hehehe...rezki jgn tolak....itu la, aitu ada gak tejah blog sna...cam kiut jerr adk aah dok kt sebelah uncle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ak ah... rezeki mmg jgn ditolak... huhuhuhu...

      hahakahk.. ak ah... omel budak tu kan ? huhuhuhuu

      Delete
    2. Mmg omeiiiii....mlut pown betah jew....

      Delete
    3. hakhakhka... biasak ah... bebudak... huhuhuhu...
      kdg2 penat nak melayan bebudak nih... mcm aku ngan anak buah aku tu... kdg2 penat siyut... huhuhuhu

      Delete
    4. haah erk...mlu betah klu nak layan tiap hr mmg pnat...klu sekali sekala xpe...itu pown uncle kan bapak sedara peberet anak anak buah....

      Delete
    5. hakhakhak... yep !! mmg penat... tapi sehari x peluk cium budak tu x sah... rindu.... huhuhuhuhu

      Delete
    6. hehehe.....uncle nie memang penyayang erk...sebab tu anak sedara smeua rapat ngan uncle....

      Delete
  21. hahahhaa..kemain lagi kan bila org nk belanja. lalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasak ah... amik kesempatan... hueheuheuehue

      Delete
  22. wahh dah lama tak melawat abg jonni..kemain perut dah buncit skrang..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi... hahhahahhaha... mana ada buncit... comel je hah perut aku nih... kakakkakaka

      Delete
  23. Replies
    1. hakhakhak... mkn free la katakan... huhuhuhuhu

      Delete
  24. diameter lubang pusat = diameter hidung lah..kacak..hehe

    ReplyDelete
  25. aku akan pastikan bukan aku yang belanja ang bro.. koh koh koh

    ReplyDelete
  26. bawak bekal? bagus la hang ni jonni... thums up.
    payah nak nampak orng besdau ni bawak bekal..

    time skolah dulu tu rajin la, bawak bekal milo tu, atas bubuh nasi, bawah bubuh ayaq, bentuk ala2 sfera,..hehehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... dah biasa bwk bekal beb... huhuhuhu..
      mkn bekal kol 11... time rehat kol 1 terus carik port... tido... kakakkaka

      huhuhu... bekas bekal milo ya ? huhuhuhu

      Delete
  27. pergh , siap bawak bekal tu . baguih la naa . jimat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mmg... mmg jimat... huhuhuhu... maklumlah keadaan ekonomi tidak menentu... kakkakakkaka

      Delete
  28. buncit macam perut aku haha. tobat lepas ni serik nak belanja dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... bukan buncit... tapi montel... huehueheuheuheu

      Delete
  29. hahahha sian budak tu.. besr perut :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaa... x yah nak kesian2... aku pon dah terkena ngan dia beb... kalau baru gaji selalunya... huhuhuhuuhu...

      Delete
  30. Replies
    1. hakhakhak.... seksi laaaaa... seksi... kan ? kan ? kan ?

      huehueheuheu

      Delete
  31. hahahahahahahahaa! perut, ngalahkan orang bunting 9 bulan. kahkahkah.. mampos ah, dompet tak cukup tebal, jangan ada ati nak belanja uncle makan.. hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel kan perut ku.... kakakakkaka....

      hakhakhak... takpe... tak cukup duit sila gadai cincin rantai semua... kakakkakaka

      Delete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.