BILA SI MANJA MENANGIS



























Anak buah aku sudah berumur 4 tahun lebih. Dia sudah tidak memakai lampin lagi. Selalunya dia tidak ada masalah dan akan memberitahu bila dia terasa nak ke tandas. Namun hari itu dia terlupa. Sebab itu dia kena bebel oleh mak dia. 

Macam biasa bila menangis dia akan mengadu pada pakcik kesayangannya itu. Dan pakcik dia plak langsung tak tahu. Arghhh !!!






***** the end *****


Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

74 comments:

  1. hahahahhaa..kesiannye kat pak cik dia .takpe. pak cik dia kan penyayang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak.... alaaaa... biasa ah tu kan... bebudak... huhuhhu

      Delete
    2. olololo..so swettt like cekelattt...penyayangnyeeee dia..hahahaha....jangan lupa mandi dah la..




      psss : huaaaaaaa.....den tak jumpa mano ehh den nak komen kek blog ni....ishk3....mano poeiiii pat nak komen ni...ishk3...sadis...komen kek pat orang laen pon boleh la nahh..kekekke..den numpang duo kaki... ;p



      Delete
    3. ehhhh... ankel ni lain sikit... sweet like cendol... kakakka..
      itu sudah pasti... siap berendam dlm kolah... wakakkakaka


      huhuhu... tah la... ankel pon tak paham sbnrnya huhuhu.... numpang2 tu boleh.. tapi kene ah bayo sewa... cendol 2 mangkuk.. siap pulut... kakakakkaka

      Delete
  2. ala nyomey2 nya pokcik pujuk anak penakannn~..gagagaa!

    *tak pasal2 pokcik pon 'terkencing'..gagagaa! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak.... x pujuk kang lagi sakit kepala... dgr budak tu duk nanes... huhuhuhuhu...

      hakahkhak... alaaaa... bebudsak... biasak ah.. huhuhu

      Delete
  3. kihkihkih...nasib la...dh nama pn ankel kesayangan kan...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... biasa la tu... masih kecik ni nak la ankel layan... kang dah beso sikit.... maleh nak layan... kakkakakaka

      Delete
  4. hahahaha!!! kesiannye pak cik....tak per pak cik, da kwen nanti lbey kurg je keadaaannye tuuu...XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... lainnnn... kalu pakcik komfom larikan diri dulu bab tukar2 lampin... wakakakkakakakkaka

      Delete
  5. hehe..layankan ajer....

    patut ler mama dia marah, rupanya terkucilll...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... alaaa... budak tu mmg manja gila la.. tegur sikit mesti nanges... kehkehkehkehkeh

      Delete
  6. HAHAHAHAHAHA... DAN SEBENARNYA PAKCIK SANGATLAH PENYAYANG ORANGNYA ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ankel tambah sikt lagi... tambah sikit...

      PENYABAR.. PEMURAH.. RINGAN TULANG.. BERTANGGUNG JAWAB... MEMPUNYAI SEMANGAT KESUKANAN YG TINGGI... DAN EFISEN...

      terima kasih...

      Delete
    2. bukan sikit tu,banyak tu,hahahaha

      Delete
    3. owh... nak kene tambah byk sikit ke? ... hokeyyy... ankel tambah sikit lagi....

      BERBUDI BAHASA.. MENGHORMATI ORG TUA... SUKA MEMBANTU.. TIDAK CEREWET... DAN SUKAKAN LAUK KAILAN IKAN MASIN....

      terima kasih..

      Delete
    4. oooo... cukup ya... ada banyak lagi sbnrnya....
      hmmm... ok... cukuplah sampai sini... kakakkakakaka

      Delete
  7. orang tua2 kata kalau terkena kencing, memang uncle yg disayangi heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan ada org tua lain iaitu ankel sendiri.. kata...

      banyaklaaaaaaaaaaaaaaa punya disayangi.... huhuhuhu

      Delete
  8. Replies
    1. kencccc ? apa tu? .. kencana? kencundang? kencurian? kenciciran?
      kehkehkehkehkehkeh

      Delete
  9. hahahahha terbaik pya peluk..skli dia kencing da.....mesti wangi uncle masa tu ngehh ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... ankel hari2 wangi.... tak mandi pun wangi....
      maklumlah bau haruman lelaki sejati.... wakakakkakkakka

      Delete
  10. camner ni nak gelak ke nak simpati??hmm lebih pada gelak la hahahahahaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... ciss !! tak berperikeorangtuaan langsung la ko ni.... huhuhuhu

      Delete
  11. owh..great..loving gak pacek ni..pujuk2 anak sedara..hahaha..bagus2..prektis..nt senang nk pujuk bini..eh, pujuk anak..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... mana adil... asyik2 laki yg kene pujuk... patutnya pompuan ah yg rajin pujuk... baru best... kan? wakakakkakakka

      Delete
  12. uncle kene kencing..
    best x?
    hahahaha.. :P

    ReplyDelete
  13. Hahahahahaha ala bkn selalu nk bg kenangan manis kt pak cik dia kn :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan.... kenangan masam......

      wakakkakakka

      Delete
  14. kah3.... kemain smpi berbuih mulut....kahkahkah *sambung gelak lagi*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaa... biasalah... kalu dok jadi katun mmg harus di over dan didongengkan.... wakakkakakakka

      takdolah sampai buih2 mulut pun.... kakakkakaka

      Delete
    2. memang la... mcm la aku nak caya... LOL...keh3...

      Delete
    3. kakakakaka... bagus... bagus... jgn sesekali percaya bulat2... kerna tiada yg bulat di blog ini.... huehuehuehuehue

      Delete
  15. baguslah tak tahu. kalau pakcik kesayangannya tu tahu, mesti tak nak pujuk. hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. pujuk gak... tapi pujuk secara jarak jauh....

      wakakakkakaka

      Delete
  16. haha... kena didik lebih tegas ni..
    mngkin dia xleh bezakan pakcik dia dgn tandas kot.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bwahahahaha... harus kene bakar la komen ko ni bro...
      baik je samakan aku ngan tandas.... hampeh !! wakakkakakakaka

      Delete
  17. Baru camtu dh pengsan. Kalau berak camner lk

    ReplyDelete
  18. muahahhaha hancing kena kain abg...kahkah...pokcik yg baik hati takleh marah2 anak buah.....kahkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaa... biasa la tu kan.... huhuhuhu

      yep... mmg x bley marah... nanti mama buda tu jeling2.... kehkehkehkeh

      Delete
  19. Sampai pengsan gila arhh.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaa.... bila citer dikatunkan jadik ah camtu.... jadik sedikit dongeng.... kakakkakaka

      Delete
  20. hahahahhaha.. pakcik kesayangan dia boleh harap ker... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhhhhh.... bolehhhh.... pakcik dia tu kan remaja harapan bangsa.... remaja tau..... wakakakkakkaka

      Delete
  21. huahua...

    ops..
    salam..

    snif22.. bau ape nih...sniff22..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bau? ...bau apa?... sniff... sniff...
      hmm.... mana ada bau? ... sniff... sniff...
      (sambil cium kain)

      wakakakkakakaka

      Delete
  22. wahahah.... pdn muka... n penyayangnya pok cik ni.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.... biasa... org yg kaya ngan kasih sayang mcm ankel mmg haruslah penyayang.... serius nih...
      wakkakakkakakaka

      Delete
  23. hahahahha....

    anak kau nati pun macam tu jugak ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakahkahkahk... takde.....
      aku mmg akan lari jauh2 bab2 sebegini..... lagi2 bab tukar lampin.....
      wakakakkakakakkakaka

      Delete
  24. hahahahaha...hahahaha...ini memang lawak...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.... tak lawak pun sbnrnya... tak pepasal kene mandi lagi sekali.... kakkakakakakka

      Delete
  25. Replies
    1. ehhhhh.... pandaiiiii... ankel bab pujuk memujuk ni mmg terel... kot... kot la.... kakakkakakakka

      Delete
  26. huk alohhhh.. siannye angkel. nak marah, takut anak menakan lagi sambung meraung, ye dok?

    angkel mithali memang gituuuu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakakak... budak tu meraung takpe lagi... nanti mak budak tu bagi jelingan maut tu yg tak tahan tu... mak dia tak bley tgk ankel usik sikit budak tu...... kakkakakaka

      owh... mithali tu tak kotttt.... nak tercalun pon tak layak lagi.... wakakakkakakaka

      Delete
  27. jangan merokok, ade budak bawah ummur tu... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... lama dah buang... tak nampak kan? mana ada... mana ada.... kakakkakakka

      Delete
  28. Lahai...sweetnye....sian abang....sgt penyayang....hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... hakhakhakhak... penyayang la sgt... penyayang sampai pensan tahapo buih2 mulut.... wakakakakkaka

      Delete
  29. kahkahkah....xpelah uncle...... praktisss....esok dah kahwin..lg teruk....mau memancut bby..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... apa guna ada payung... kan? standby ah payung dulu nanti.... wakakkakakakka

      Delete
  30. hehehe ankel kan pak cik kesayangan...jadi setakat basah tu tak dak apa hal la kan hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... kesayangan pun kesayangan gak... tapi tugas pakcik hanyalah bawak budak tu jln2 pastu singgah kedai beli eskrem... tak lebih dari itu... kehkehkehkehkeh

      Delete
  31. jadi istilah 'kena kencing' diambil dari peristiwa ini la agaknya eh.. hahaha. sian pokcik.. budaknya takut sgt tu. kesan-kesan jantung terkejut kena magha. wakakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep... mungkin juga... asal usul perkataan kena kencing tu eh... huhuhuhu..

      hakhakhak... tak laaa... budak tu kencing lama dah.. tu yg mak dia mrah tu... ankel je tak perasan... bantai peluk je dak tu... amik obat... kakakkakaka

      Delete
  32. ankel pakai pampers jugak tak ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ceh !! ibgat ankel ni bebudak hapa... ceh !! huhuhuhu

      Delete
  33. Replies
    1. hakhakhak... tu kartun je pengsan2... relitinya ankel steady je... steady... kakakkakakkaka

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger