SEPI ITU INDAH. YE KER?



Sepanjang cuti sekolah hari tu, macam biasalah semua anak buah ankel ada. Memang normal bila cuti diorang ditinggal kat rumah nenek mereka. Serius memang riuh kalau bebudak tu semua ada. Sampai tengah malam pun ada je benda yang dimain. 







Bila sampai masa sekolah nak bukak, mak ayah diorang masing-masing datang, mulalah ada yang tak nak baliklah, tak nak sekolahlah. Macam-macam...








Jadi lepas diorang semua balik, barulah sepi sikit rumah. Tak lah berselerak sangat, tak lah riuh sangat. Tak lah barang-barang ankel semua dibuat main. Aman dan nyaman sekali suasana itu.








Tapi beberapa hari selepas itu..









Segalanya sepi. Terlalu sepi...















Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

25 comments:

  1. haaaa, kann. masa bebudak ada punyala muka cam singa.
    bila depa dh balik.....huhuhuuu.
    krikrikrikrik

    ape ni maman, rilexx arrr, tak mo nanges2 nih,eeeee.
    takpe2, coti dah nak start nih.mihmihmihh =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... suasana jadi kriik.. krik.. krik... dan ankel pun krukk krukk krukk... garu kepala.. akekekkeke

      kekekekeke... tak ah mana ada nanges2... akekekkeke

      Delete
  2. krik krik krik..kangkung pun xnak layan ankel..xper time sepi la ankel bole nangis puas2..hu hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... time sepi2 ni lah boleh tidur nyenyak... dah takde bunyi budak lari2 dah... kuikuikui

      Delete
  3. haahaha masuk ja budak2 tu dlm rumah terus bersepah dengan mcm2 bunyik lagi..tpi bila dah suma balik mcm ankel ckp la dgr bunyik cengkerik .. busan la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... ak ah kan... bila ada budak-budak memang ler riuh... macam nak runtuh rumah.. bila dorang tadak...

      krikk... krikk.. krikkk...

      akekekekkeke

      Delete
  4. Alaa sweetnye maman dorg....rindu dorg....eeehhh kangkung dah blk ke?igtkan kakak ankel bawak balk umah dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... mestilah rindu bbebudak tu,.. standardlah....
      owh.. kangkung? anak2 kucing yg lain je boleh akak ankel ambik... kangkung enggak boleh... ankel bela... akekekkekeke

      Delete
    2. hehehe...rindu tu kan manis...ooo kangkung dengan ankel erk...

      Delete
  5. sepi itu akan meninggalkan kesan rindu yang medalam la ankel..takdenye indah.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui... hamboi.. ayat romantis gitu... vavavomm gitu....
      yep... kalau sepi sgt mmg x best... huhuhuhu

      Delete
  6. yela ankel.. sama lah kiter.. bila anak buah reramai datang, sampai tak cukup tangan layan.. satu rumah bersepah,... hehe... tapi bila takde.. sunyi je rumah. ngindu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah ... tonggang terbalik rumah... bersepah... anak buah ankel sampai tgh malam pon dok gelak2 ... main... hampeh je...

      Delete
  7. sama lah macam aku..aku tak berapa suke kalau orang balik ramai2 kat umah aku nanti bile diorang semua balik tinggal lah aku sorang2 duk bilang cicok..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuiikui... jgn bilang cicok2 tu.... lastik je.... huhuhuhuhu

      Delete
  8. huhu. Dah lama tak bukak ankel punye blog ni. sbb diri sendiri pun dah jarang berblogging. sibuk gamaknya. huhu. btw, sngt suka tgk lukisan ankel. rasanya ankel lukis je pun dah menceritakan situasi. haha.
    Pasal topik ankel kali ni, sy nk ckp yg sy setuju dgn ankel. bila bebudak ni ada,mmg stress bagai nak gila. tp bila diorang takde,ok baru tahu sunyi pun ssh jugak. hihi. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui... ak ah kan... bila dorang ada mmg stress semacam... tapi bila dorang balik... mmg sepi... huhuhuhuhu

      Delete
  9. eh.. sama la situasi kita ankel. su pun tinggl ngan mak. paham sangat2 camner tensennya. dan faham jugak makna kesunyian di situ. nangis sama2 ngan cengkerik yer. hahahahaha.....

    ReplyDelete
  10. bertabahlah angkel... biasalah tue.. ambe pon kengkadang rasa sunyi kalau Mem Kecik takde kat rumah.. koh koh koh

    ReplyDelete
  11. HAhah faham ....faham sangat situasi macam ni ..

    ReplyDelete
  12. ahhh entri ni membuat gua rasa homesick secara mendadak :(

    ReplyDelete
  13. hai angkel jonni. rindu lettew kehkehkeh

    ReplyDelete
  14. haah.. memang x best.. kalau diorang balik rumah diorang balik.... lagi2.. kalau serentak semua balik..
    memang uwaaaaa!!!!!

    ReplyDelete
  15. mane ankel dah lame tak nampak?

    http://kedaiciknab.blogspot.com/

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger