DI TELAN PAHIT, HENDAK DI BUANG SAYANG



Pada satu hari yang nyaman, ankel pegi kerja tanpa membawa bekal. Maklumlah tiada apa yang boleh dibungkus nak buat bekal. Jadi tengaharinya ankel pun berkelana ke kedai mamak berhampiran. Biasalah kedai tu jugak yang ankel akan pegi kalau nak membeli makanan. Maklumlah dekat. Tapi pada hari tersebut...
















Jadi ankel tapau mee goreng ja hari itu. Ankel pegi kedai mamak tu dengan sorang lagi kawan. Sampai je tempat keje teruslah ankel mencekik mee goreng spesel yang tokey kedai mamak tu masak. Tokey tu bukan selalu masak pun, selalu dia dok kaunter kira duit je. jadi sedang ankel makan tu, kawan ankel pun tanya sedap tak mee goreng itu?










Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

28 comments:

  1. kohkohkoh..

    kau ajar sikit tokey tu cara nak buat nasik goreng cendawan berudang angkel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh boleh saja.... kepakaran ankel adalah nasi goreng kampung goreng hangus.... akekekekekke

      Delete
  2. cakap tak serupa bikin la ni..sedap mendengar tak semestinya sedap merasa..huk aloh..sabor je la ankel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... tapi serius tgk dia masak mmg respek... semua main campak2.. kuali siap bunyi kentang kentung... tapi hasilnya.... pehhhh !!! akekekekeke

      Delete
  3. Replies
    1. akekekekeke.... ye lah... bos hari2 dok kira duit... kuli hari2 dok masak... mmg berbeza... akekekekeke

      Delete
  4. POYO JE AUNTY TU,DAN ONIE BERSIMPATI KAT KO ANKEL,HAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... nak buat cemana... hadap je lah mee gureng tuuu... akekekkee

      Delete
  5. nampaknya maggi goreng yg ankel goreng sendiri lagi sedap...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... betui... makan hari2 pun takkan muak... tapi kepala akan butak.... akekekekekke

      Delete
  6. hahahaha tak beragak makcik tu puji diri sendirik..alahai ankel redha jalah ..

    ReplyDelete
  7. skill masak beliau dah hilang la tu sebab dah lama sangat dok jaga kaunter je. beliau pun x sedar yg dia dah patut bersara. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. akekekeke... tapi skill mengira duit beliau makin menakjubkan.... akekeke

      Delete
  8. Sebijik sejibik je macam pakcik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhhhh.... pakcik pandai masak hapa... siap baring2 pun boleh masak... sedap plak tu.... akekekekeke

      Delete
  9. ilmu bos dh hbis kena sedut dek kuli

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke.... tak lah.... bos lupa, sebab dok belajar kira-kira... akekekeke

      Delete
  10. hahahahaha....kesiannye ankel. tak dapat nk bekfes kn? jd, apekah kesudahan cerita ankel? adakah ankel membuat aduan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan bekfes... lunch... akekekekke... kesudahannya cenggitulah... ditelan pahit, nak dibuang... sayang... so... telan je lerrrrr.... akekekeke

      Delete
    2. ankel tak buat aduan ke? hahahahaha...tak pun ankel masak sendiri je kat dapur mamak tu..

      Delete
    3. hahahaha... ankel kaki bangku... x leh masak... hahaha

      Delete
  11. orang kata pahit tu ubat ankel.. telan je lah..hohohoho..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke... baik ankel telan pinggan tu saja... akekekekke

      Delete
  12. lahai...siannye...ekekeke....klu pahit tu...tandanya dia lagi kurang praktis dr tukang msak dia tu...hehehe...

    ReplyDelete
  13. boikot je kedai tu. singgah menabung nuff digi untuk uncle

    ReplyDelete
  14. hahahaha.. eksyen je lebih mokcik tu yea

    ReplyDelete
  15. hihiks.. cakap besar tapi kekeke..

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger