Aku nak balas dendam..

          Aku benar-benar ingin membalas dendam. Bila aku dapat dia tu ... taulah mcmmana aku nak kerjakan dia. Aku betul-betul tensen bila tengok ada tapak kaki ayam kat dapur.... kadang-kadang siap berak plak tu. Aku tak kira ayam sapa tu... yg penting aku nak tangkap...




                Sebenarnya dah lama cuba tangkap... tapi asyik miss ajer. Laju gile ayam lari bila dikejar. Hari ni aku nekad nak tangkap.... pastu terus sembelih. Tak kiralah ayam tu sapa punya. Sedara aku punya ke... ketua kampung punya ke... lantaklah. Aku nak sembelih... pastu celup dlm air panas.... cabut-cabut bulu dia sampai togel. Pastu aku celup ketulan ayam tu dlm telur ..... celup plak kat tepung goreng ayam... pastu goreng. Mesti sedap. Tapi kalo ayam kampung kalo digoreng camtu mesti keras mcm batu.






                       Tapi tulah... bila aku tunggu... menatang tu tak datanglah pulak. Lama gak aku tunggu siap boleh tengok tv lagi. Aku tengok citer spice routes.... pastu melodi..... tak datang ayam bertuah tu.







                      Dipendekkan cerita... aku menunggu sampai aku tertidur petang tadi. Bangun-bangun tidur dah pukul 4. Hmmm... produktif betul hari ahad aku. Tapi satu hari nanti mesti aku dapt gak tangkap menatang yg asyik kotorkan dapur umah aku....  tapi tak taulah bila....

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

31 comments:

  1. kah kah kah.. Redha je la encik.. Dah rezeki dia..

    ReplyDelete
  2. Raja fiq... apa redha2.. tak rela aku nk mengemop lantai tu... siap ada taik tu bro...

    ReplyDelete
  3. hahahaha..
    tergelak guling-guling bace
    nge~ dengan ecik ayam pun nak jadikan musuh ye.
    hehe

    :)

    ReplyDelete
  4. ayam tue minat kat umah ko..dah tu rajin mengemop..lagi la rajin die singgah...hahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaa.. rajin ko lukis.. lukis muke gua jadi kartun boleh?

    ReplyDelete
  6. camna ayam tu leh masuk ? ?
    pelik2
    mesti kes lupa nak tutup pintu belakang.

    ReplyDelete
  7. Si gadis bunga... ayam tu carik pasal ngan aku....


    MaWaDDaH... ayam tulah yg buat onar.... terpaksa aku mengemop....
    aku tau ko x pernah mop umah kan...


    hamzah ian... sbnrnys muka tu je la pon aku reti lukis pun... saje conteng2 masa lapang....


    Pn olive?.... oooo... paham.. paham... nasib baik ayam.... kal lembu... pengsan aku..... popeye dah baik lom....

    ReplyDelete
  8. ..wakakka..lain kali buat la jerat...kasi ayam tu tertipu..baru leh tngkap..klu stakat umpan ngan air liur basi,xbermaknala..hihihihi

    ReplyDelete
  9. alaaa... rileksla... byk lagi strategi dan taktik2 dlm pala otak aku... lambat laun... kena gak la tu....

    ReplyDelete
  10. ko makan ayam kan...:p

    uikss pernah la mengemop..kalu tak mengemop, bukan aku tue...:p

    ReplyDelete
  11. MaWaDDaH...makannya senang.. nak tangkapnya susah...


    Aku x pernah mkn daging unta... ko ada...

    ehehehe...

    ReplyDelete
  12. kah..kah.. kelakar sungguh olahan abg jonni.. pandai abg jonni melakar watak2 yg kelakar.. tahniah abg jonni..

    ReplyDelete
  13. example010... ehehehe.. saje2 je mengarut-ngarut... sekadar hiburan je...


    Bang... cantik motor... bley pinjam...

    ReplyDelete
  14. aku pun tak pernah..bukan setakat daging unta..daging landak, daging kancil, daging rusa pun lum pernah...

    p/s: bila nak belanja aku makan satey...tetiba...:)

    ReplyDelete
  15. MaWaDDaH... Aku bukannya tanak belanja. aku x kisah... tapi aku... aku...

    (Haaa... ye.. ye.. Odin ada sekali ke... ok.. roger2...)

    Eh.. kawan aku panggil la kat bawah tu.. Aku kuar jap ye...
    kemsalam kat Pok Arab... Assalamualaikum...

    ReplyDelete
  16. puan olive.... baguslah.... jgnb lupa ko kena rajin urut-urut kaki dia... baru cepat baik...

    ReplyDelete
  17. xda maknanya nak urut2..
    dia bukan sakit URAT.

    ReplyDelete
  18. keh keh keh.... ye tak ye jugak ye....

    ReplyDelete
  19. MaWaDDaH... Kalu ko dok dekat2 tmpt aku nih... skrg gak aku blanja...

    Ko tu dah la dok kat Australia...

    ReplyDelete
  20. australia amendenya..melaka je pun..ahakss

    ReplyDelete
  21. MyZone~theUn4given.... blomlah....
    ko nak tolong aku ke....

    MaWaDDaH... Ooooo...Melaka yek... nantilah kalu tiada lori melintang atas highway... sampailah aku....

    Aku belanja pd hari ahad tahun 2019 boleh?

    ehehehe...

    ReplyDelete
  22. ..tu ayam jantan ker betina??klu susah mcm tu,mesti ayam jantan..bg lia tgkap je la,,,,hihihi

    ReplyDelete
  23. tlg bls dendam utk sy skali
    1)bls dendam kt ayam.sbb dia msk umah kt dapur sy siap berak2.paling bengang g naik sampai atas umh msk dlm bilik smyg.sakit pinggang2 nk kene bsh&lap sume tu.aiyakk...rs nk kusembelih je wat korban ry nnt.pastu wat rendang mkn ngan lemang.
    2)awk tlg bls dendam kt kucing.sbb dia buat peta&tglkan footprint atas kete sy.dhla slalu..sy x lh nk bls dendam sbb sy takut kucing..geli..hehe....sekian~~

    ReplyDelete
  24. MyZone~theUn4given.... ayam jantan... eleh... cakap senang... ko tak tau ayam tu lari laju gila... gila ah...


    Cikngah.... kehkehkeh.... kita serupaaaaaaaa...... mmg tensen yek tgk ada taik dlm umah...

    kalo kucing lagi dashyat.... dia punya bau... uwekkkss....

    ReplyDelete
  25. tau x pe..umh sy byk ayam..ktorg bela ayam.dulu skt..skang dh jd byk.tuannya mula pening kepala..xpe t ry kt korbankan sumenya..
    kucing busuk..yerks...kukunya cam harimau

    ReplyDelete
  26. CikNgah... cikngah kira bertuah pasal cuma ayam dan kucing.... cuba bayangkan kalo lembu.... masuk dapur... hmmmm....


    skrg nih ada bela kucing... nasib baik dah tak berak dalam umah.... boleh muntah woooo

    ReplyDelete
  27. lubang tikus pun ade jugak . hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... citer katun ada... aku pon nak ah satu... kakakakaka

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger