Hari Sabtu Aku Demam



         Pada tanggal 9/10/10... iaitu hari sabtu... lebih tepat lagi semalam... aku dok tido sepanjang hari. Maklumla demam. Kepala asyik nyut nyut berdenyut, hidung asyik sumbat, tekak.... mmmm... nak makan apa tak selera. Sepanjang hari aku dok sebut nama Hashim... walaupun aku takde kawan nama Hashim. sikit-sikit... Ha...Haaa...Hashimmmmm...... pastu lap hidung.

         Alhamdulillah hari ni ok dah. Tengahari tadi dah dok keluar peluh. Kira dah baik dah ni. Nasib baik aku gi klinik hari jumaat tu... dapatlah aku bekalan ubat-ubatan untuk dimakan. Hari ni badan pun dah rasa sedap sikit... tekak pun dah boleh telan macam-macam.... cuma kepala masih ada ting-tong sikit ngan hidung masih mengalir laju.


          Tadi bila aku buka peti sejuk nampak ada aiskrim la plak. Nampak sedap je... nak makan... tak nak... nak makan.... tak nak... Akhirnya aku makan jugak. Aku makan roti inti kacang merah cicah aiskrim perisa coklat.... mmmm... nikmat....




Kalau diikutkan takut nak makan, sebab belum betul-betul baik demam aku.   Tapi selepas mengambil kira sedap punya pasal.. makan je lah.
     

Eleh lagipun esok aku nak gi klinik lagi, nak ambik MC... malaslah nak keje.... Huahuahuahua...Muahahahaha... Uhuk..Uhuk.. Uhuok.. ohok ...    sprotttt....   (sambil lap hingus)




Tahun ini baru 1 hari aku ambik cuti sakit. Jadi memandangkan dah nak hujung tahun.... Tak salah tambah 1 hari lagi kan..



Lagipun... aku demam...  uhuk...uhuk.. ohok.. sprotttt... (lap hingus lagi)

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

13 comments:

  1. alolololo..ciannye demam..patut la lame x berupdate....

    gi lap hingus sana..yarrkkk...

    p/s: jangan lupa makan ubat dan jangan lupa jgn makan eskrem...

    ReplyDelete
  2. Tu la... Semalam nak tido pon payah...

    Yela-yela aku laplah hingus aku nih... kecohla si mata ketumbit nih... ekekeke...


    ok.. tenkiu very much... op kos ubat-ubat tu I makn... op kosss...

    ReplyDelete
  3. cehhh...kate aku ketumbit...ko tu si hidung berair macam cendol...hahahaha...

    ReplyDelete
  4. Dah ko kata ko kene ketumbit kat blog ko...
    besor ke ketumbit tu....
    sakit tak...
    ada gatal2 tak...


    ko intai sapa....


    larikkkkk.....

    ReplyDelete
  5. sakit la wey...cian aku..ko gelak2 plak ea...sedey ar..xmo kawan...:p

    ReplyDelete
  6. olololo.. sian dia... yela yela...
    minggu depan aku gelakkan ko yer... aku tunda dulu...


    wei jgnla camtu... kalo ko tanak kawan aku... aku nak kawan ngan sapa.... (sambil garu2 keala)


    ahahaha...

    ReplyDelete
  7. kepala ko ada kutu erkkk...

    larriikkk...

    ReplyDelete
  8. ce isap cerut cap teko la pulok en gorilla.. ubat seseme..hihihi..

    ReplyDelete
  9. Kuang asam.... nasib baiklah ko dah lari MaWaDDaH oi.... kalo takkk...
    selipar ku melekat di kepalamu....

    ReplyDelete
  10. uiiii.... curut cap teko.... berkesan ke...

    Aku tak kisah selsema ni... boleh mc.. kalo dtg keje pon boleh rilek2 tak yah buat keje... bos aku tak marah...

    ehehehe..

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. hakhakhak.... eleh... ko kalu demam pon sama gak... kehkehkehkeh

      Delete
  12. dedemam pon makan aiskrim.. haishhh...

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger