Kerana sekeping MC

Untuk entri kali ini aku siap buatkan muzik runut dia sekali. Jadi sudi-sudikan membaca entri sambil dengar lagu. Macam biasa pasanglah kuat sikit.



         Hari ini aku sampai tempat kerja awal sikit maklumlah semalam dah MC. Lepak-lepak dulu sambil hisap rokok sambil sembang-sembang ngan budak2 tempat kerja aku. Bila tengok budak2  lain masuk... kitorang pun tarik rokok buat kali terakhir dan terus jalan masuk ikut pintu depan.


      Sampai je kat dalam aku tengok semua org dah ada termasuk bos aku... tuan tanah kedaung. Masa tu aku tgk dia tgh gelak2 sembang ngan budak2 lain. Pastu dia nampak aku.... terus dia panggil aku. Aku  pun pegilah jumpa dia dgn muka yg naif dan innocent. Ingatkan dia nak naikkan gaji aku... sebaliknya dia marah aku cukup2.






             Dia tak puashati sebab aku cuti tanpa telefon dia dulu. Sbnrnya bukan aku tanak tepon dia... tapi sengaja tak tepon. Nanti dia byk soal. Aku diam je sambil angguk2 kepala dengar dia bebel. Dia membebel pasal MC aku sampai malarat ke isu ekonomi, pertanian dan sempat gak terselit psl sukan Commonwealth. Kawan2 aku yg lain sengih2 mcm kambing gurun.


       Yg aku tak puashati kenapa dia marah aku kat depan kwn2 lain. Kat depan aweks2 cantik berbaju kurung tu. Profesional lah sikit.... tarik aku masuk ofis dia pastu belasah aku cukup2. Aku tak kisah... sebab org lain tak nampak. Aku betul2 sedih hari ni... aku malu... aku tak tau nak letak muka aku kat mana... Hancur berkecai seluruh ego dan harga diri aku...    Aku malu.... Ak betul-betul malu....






             Nasib baiklah dia tu bos aku... Tuan punya kompeni. kalaulah dia tu staff biasa....  staff murahan cam aku nih.... Aku..... Aku...   Aku....



( ok untuk bahagian ni...  matikan lagu tadi... pasang lagu ni plak.... )






       Aku akan tunjukkan ilmu yg telah lama aku pelajari. Jurus seni mempertahankan diri kuno yg hanya diketahui oleh 4 org sahaja di dunia ini.... Seni mempertahnkan diri terlarang....





Jurus tendangan 1000 gorila.





       Semoga penangan ini akan buatkan dia sedar untuk menghargai pekerja2 nya. Kemudian menaikkan gaji kitorang dari sekangkang kera ke sekangkang gajah. Lepas itu bagi bonus tahunan lebih sikit. Kalau selalu bonus sebulan gaji... kali ini bagilah 2 3 tahun gaji punya bonus....  Korang ingat aku puashati...  tidak sama sekali... terimalah serangan aku yg seterusnya......


Jurus tendangan melangit Peter Schmeichel



 Muahahahaha... Kini....  baru lah puas hati aku. Hahahaha. Sekarang baru dia tahu siapa aku...



Huahuahua... Sebenarnya cerita kat atas tu adalah bohong dan tahyul semata- mata. Aku saja reka2 semalam. Bosan tak buat apa....

Takkanlah bos aku nak marah pasal MC 1 hari. Tapi memang dia tu sengal... tapi kira oklah....

ok..... Tamat.

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

20 comments:

  1. ish3.. Encik2.. Kang bos encik baca blog ni kang.. Hahaha..

    ReplyDelete
  2. hampeh punye abg joni....awok baghu nak percaye......sekali tertipu pulakkkk

    ReplyDelete
  3. ingatkan citer benar tadi...tapi bile fikir logik, xlogik...xkan la nk terajang bos kan...kamu baik kan...:)

    p/s: kalu x, pasti dah masuk paper ari ni..:p

    ReplyDelete
  4. Raja Pitri... Kalo bos aku tau... mampus aku... mampus... (sambil lap peluh)

    DKosongLapan... huhuhu.. saja mengarut.. tadak idea nk tulis apa...

    MyZone~theUn4given... Ahak.. Terima kasih... Tapi kadang2 mmg aku teringin tendang bontot dia kuat2..



    MaWaDDaH... Nak kata baik sgt tu takdelah... tapi aku ni seorg yg baik hati.. penyayang.. jujur.. berbudi bahasa...

    apa lagi.. apa lagi... mmmmm...

    hormat org tua... sukakan budak2... suka tolong org... pijak semut tak kena...

    apa lagi ek.... mmmmm...

    ReplyDelete
  5. nyesal puji...:p

    kembang lubang idung tuh mcm serombong kapal...hahaha

    ReplyDelete
  6. MaWaDDaH... Haaaa... buruk siku... dah puji tarik balik...

    Jelesla tu hidung I kembang...

    Wei... mata yg kembang dah baik lom?... Tu la.. tengok lagi gambar2 seksi aku tu lama2... kan dah kene ketumbit..

    ReplyDelete
  7. ..dah2,jgn nk tndang bontot dye lak..nt kempis fulus..hihihi

    ReplyDelete
  8. MyZone~theUn4given... Ahak...Tu la pasal... adat berkeje ye tak...

    Tapi kalo aku dpt tendang walau sekali.... aku akanjadi org no 2 paling gembira kat M'sia...

    ReplyDelete
  9. xder maknanya aku nak jeles hidung ko yang kembang tuh...huh..

    waa...lum baik lagi..dah tak cute da laa...uhukk...

    tue la..sape suh xcukur bulu ketiak ko yang panjang tuh...haha

    ReplyDelete
  10. tak jeles?.... sikit pun takde?.... kembang pun kembanglah ... janji rock..


    Tanak ah cukur... kan seksi tu....

    Alah jgnlah risau.... 2 3 tahun lagi baiklah ketumbit tu....

    ReplyDelete
  11. ..adat bekerja ngan orang..huhuhu
    kalau keje sendiri,tendang bontot sendiri laaa..hahaha

    ReplyDelete
  12. Aiseymen... nasib baiklaaaaaa aku tak keje sendiri yek....


    Apasallah ko bagi soalan sains... tak reti aku nak menjawab... ahahahak...

    ReplyDelete
  13. Aaja Zainuddin.... ooooo ko ni... gelakkan org je taunye....

    ReplyDelete
  14. hhahaa...ingkan abg joni berani wt cmtuh!mmg tabik ah..haahaha..:PP

    ReplyDelete
  15. echah mashuri.... kekeke... tak berani ah... berlagak je tu... tak berani pon...

    ReplyDelete
  16. encik Bos ! encik Bos ! ni haa , pakcik Jonni nak bagi 'hadiah' ni .

    ishhh3 , siap gune lagu naruto lagi . cantiikkk ! hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasa ah... naruto tu kan peberet aku... huhu

      Delete
  17. terima kasih sebab uat sy gelak hari ni,hahaha dan hahaha lg..
    hahaha..

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger