Tolonglah bagi petua....




               Aku memang suka berambut panjang sejak dari dulu-dulu lagi. Bila berambut pendek aku rasa tak selesa.... asyik garu-garu kepala. Aku tak kisah walaupun org pandang aku semacam, pandang aku macam aku ni penyamun, org jahat. Aku tak kisah semua tu.... Aku tak kisah bila pakcik aku cakap aku ni dah macam hantu raya... jembalang.


              Setiap kali selepas mandi.... aku selalu pergi ke cermin, untuk melihat betapa cantiknya rambutku ini. Kadang-kadang macam rambut Nora Danish... kadang-kadang macam Erra Fazira. Tapi itu dulu lah.... sekarang tidak lagi.... Sekarang aku ada masalah......





                 Rambut aku tak boleh di sikat.... Balik-balik sangkut kat belah hujung. Dulu ok je.... Nak kata aku tak jaga mahkota aku ni, aku syampu hampir tiap-tiap hari.

             Jadi disini ... dengan penuh rasa rendah diri.... saya ingin meminta jasa baik tuan-tuan dan puan-puan... walaupun di mana anda berada..... tolonglah bagi pendapat, apa barang patut aku buat untuk menyelesaikan masalah ini. Saya takut kalau hari-hari rambutku sangkut... rambut putus... kepalaku akan jadi padang jarak... padang terkukur....





                        Diharap pihak tuan puan sudi membantu. Segala jasa baik tuan puan amatlah saya hargai.... Sekian terima kasih.

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

28 comments:

  1. ..ala,kasi potong je yang hujung2 tu..xpon,gunala pantene..

    "x nak da shampoo lain.."..hahaha

    ReplyDelete
  2. MyZone~the Un$given.... tulah.... dah potong bulan dulu... kalu boleh aku tanak potong... nak simpan panjang sampai ponggong...

    hari-hari aku guna pantene

    Cik Olive oil.... drpd aku gi saloon baik aku gi dangdut....

    ReplyDelete
  3. potong le sikit encik gorilla.....kalo tak oghang tak kenei yang mane satu hantu.....yang mane satu encik gorilla@abg joni

    ReplyDelete
  4. wehhh...patut la dari belakang aku ingatkan pompuan...bile pusing belakang rupanya ko!!! haha

    nie mesti mandi tak basuh rambut nie..sebab tu kusut masai..huh...tak senonoh..

    letak la minyak wey...xpun letak minyak kelapa..done...

    ReplyDelete
  5. DKosongLapan... kehkehkeh... taun depan kot potong rambut... tu lah... dah mmcm penyamun


    MaWaDDaH... Akulah org paling senonoh kat Malaysia ni dik..

    Kat umah minyak sawit je ada dik.. minyak johnson2 boleh....

    ok... berita paham...

    ReplyDelete
  6. potong mane yang sangkut je...err..ok tak petua aku nih...dulu zaman rockers dulu gua pun rambut panjang.. keluo air mate masa mamak potong..gua tpakse bro..

    ReplyDelete
  7. potong je rmbut tu bro..klakar la bc blog ko nih..huhu~

    ReplyDelete
  8. a.samadjaafar.... ok... mmg aku potong sikit2... pergh... aku paling fobia gunting kat mamak...

    aku ckp tanak... dia kata takpe... dia picit2 tengkuk aku pastu... prappp... dia pulas pala aku.... siul punya mamk gunting tu...


    cplud miera... taun depan kot... alah ... ini blog merapu jer... jgn caya sgt... sekadar hiburan...

    ReplyDelete
  9. abang jonni:

    ala, potong ujung rambut.
    lagi satu,jgn shampoo hari-hari. nanti makin rosak rambut,
    lagi satu, cube gune shampoo hpa.
    cari yg sesuai.

    hehe.
    harap ia dapat membantu.

    ReplyDelete
  10. budak suruh ko salon ko taknak..

    budak2 ni suruh ko potong ko taknak..

    tadi tanye pendapat orang sangat.. semua taknak..

    hahahahaha...

    aku stuju ko g salon.. tahan sampai 6 bulan la jugak.. tak membazir pun.. ko g karok dah membazir.. hahahaa

    ReplyDelete
  11. ko degil lagi, aku pulas telinga ko...

    hahahaha

    ReplyDelete
  12. si gadis bunga... terimakasih atas tips dan nasihat anda.. aku hargai sgt2.... tapi... hpa tu menatang apa...

    heads?.. herbal perfume automobil?... hair plantation advance?... aku tak tau... sori...

    sila beri tunjuk ajar...

    ReplyDelete
  13. hamzah ian... tak nak ... tak nak... semua aku tak nak...

    gi salon? lagi aku tak nak...

    ehehe...


    MaWaDDaH... adeih... adeih... ampun... ampun... jgn le tarik telinga aku... hempuk ngan laptop takpe...

    ReplyDelete
  14. Awk ltk baby oil kt rambut setiap kali sblm sikat.Insya-allah rambut akan jadi lembut dan mudah disikat

    ReplyDelete
  15. CikNgah... yup... aku akan cuba.... tapi kalo tak jadi... jaga ko....

    ehehehe...

    ReplyDelete
  16. dont wori jd pny..sy slalu je wat...jgn sikat rambut kuat sgt sbb rambut sensitif.nnt cpt rosak.cari sikat yg gg nya lembut.paling sng sikat je rambut ngan jari tu.mcm iklan rejoice..dgn jari pn boleh..hehe...nk lg cantik letak alovera yg ori pny atas kepala.kompom rambut licin.gerenti pny..sy slalu gk wat ms kt umh.gud luck :)

    ReplyDelete
  17. CikNgah... thanks pasal bagi resepi yg agak meyakinkan... cuma... mana aku nak cari pokok lidah buaya.... takpe nanti aku usahakan... thanks...

    ReplyDelete
  18. ala..pe susahnya.g la nursery garden.pastu beli sepasu then letak kt umh..sng je nk jg pokok tu..

    ReplyDelete
  19. CikNgah.... oooooo... paham-paham.... tapi tu sume kena kuarkan duit...


    baik aku ronda2 kampung.... bila jumpa... aku cabut sepokok... pastu tanam....

    ReplyDelete
  20. Ala pe slhnya.kuarkan duit skali je beli..xpun g mtk ngan org2 kg anak pokok tu.pastu tanam atas tanah.alovera tu sng je nk hdp

    ReplyDelete
  21. cikngah... sbnrnya adalah pokok tu kat umh sebelah2 aku ni ... rasanya ada... nnti aku cuba... kalo tak jadi ...


    jaga ko... (sambil lipat lengan baju)

    ahaks

    ReplyDelete
  22. ala stkt en.gorila lipat lengan barang..cik gorila lg hebatla

    ReplyDelete
  23. apa susah .. pakai conditioner jer .. rejoyce ke .. lepas basuh sure lembut jer rambut and senang sikat

    ReplyDelete
  24. hampir semua komen , potong hujung rambut yang sangkot . memang tu yang paling bagos care nye . kahkahkah .

    ade lagi ke rambutnye tu ? ke dah BOTTTAAAKKKKKKs ???! kihkihkih

    ReplyDelete
  25. lepas syampu...mksudnya lepas mandi, taruk minyak baby kt rambut tu...gerenti rambut anda tidak akan kering n mudah diurus....

    muahahahahhahaha....

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger