Bila kena ngorat.....







           Dari tajuk saja korang mesti dah dapat tangkap apa aku nak merapek kali nih. Huhu....  Aku rasa korang mesti pernah lalui saat begini.... berjalan sorang diri pastu tetiba di kacau manja oleh sekumpulan lelaki yang cukup elegan.


           Macam tu jugaklah yang berlaku bila aku lepak ngan kawan-kawan aku. Bila ada gadis manis, sopan santun lalu dekat kitorang mesti mulalah ada yang buat bunyi2 tikus.... siap tegur2 manja gitu.... Tapi biasanya diorang je yang buat, aku buat derk je. Sebab walaupun luaran aku nampak tak senunoh namun jauh di sudut hati ku ini.... aku sorang gentlemen.



               Apa yang nak aku ketengahkan adalah apakah yang terbuku di dalam hati si gadis tersebut bila di perlakukan sebegitu. Adakah beliau gembira?... suka?.... malu?... segan?... marah?... Entahlah aku tak tau. Sebab selalunya si gadis akan tunduk tersipu-sipu sambil muka merah padam.... ada gak yang sekadar senyum sahaja.... Dan ada gak yang selamba tunjukkan jari tengah kat kitorang. huhuhu... Padan muka kan dah kena carut....



            Dan bagi kawan-kawan aku plak benda tu sekadar seronok-seronok je katanya. Apa yang seronok bila kena carut aku pun tak tau.... Tapi adakah seorang lelaki akan sanggup berbuat sedemikian rupa.... iaitu mengorat stail sebegitu bila beliau berseorangan.... tanpa ada kawan. Hmmmmmmmm...


          Lagi satu adakah kaum hawa akan berbuat sedemikian iaitu ngorat dengan membunyikan bunyian-bunyian  dari mulutnya yang mulus.... bila berjumpa seorang lelaki yang kacak bergaya jalan bersendirian. Hmmmmm....


           Dan bagi aku plak.... aku pernah mengalami situasi sebegini beberapa tahun dahulu. Dan ianya cerita benar bukan rekaan. Dan ceritanya berbunyi begini..... ehem... ehem.....


huhuhuhu... gila panjang intro entri kali nih...






                
Pada dasarnya, aku bukanlah seorang lelaki yang hensem, kacak, mempunyai susuk tubuh yang menawan, tegap dan berbadan sasa ...... bak hero citer Ong Bak.


Ketika itu aku sedang berjalan seorang diri di Mines Shopping Fair... nak pergi jumpa member yang tengah tunggu kat tingkat paling atas sekali.  Aku berjalan sambil bersiul menyanyikan lagu Keliru... nyanyian kumpulan Sweet Charity.



          Tiba-tiba aku terdengar ada orang ciut-ciut.... aku buat derk je.... Lepas tu bunyi lagi sekali. Aku buat selamba je lah, jalan seperti tiada apa yang berlaku..... Tetiba aku terkejut bila terdengar.....


"Eleh sombongnya cik abang baju biru ni... orang tegur buat tak layan jer..."


          Eh... kalu laki pakai baju biru, akulah orangnya... masa tu bukan ada orang lain pun kat area tu. huhuhu... seronotnya aku.... kata hati kecilku menjerit kegembiraan.  Lalu aku memalingkan wajahku kearahnya.....










          Harharhar.... hampeh tul... bebudak lembut upernya. Aku teringat balik citer bengong nih lepas aku baca entri si echah. Terima kasih echah.... sebab mengingatkan aku kembali pada mimpi ngeri tersebut. Huhuhuhu.....



            Kalo korang tanya aku apa perasan aku ketika itu? Adakah aku gembira?... sedih?.... hampa?....  bila di perlakukan sebegini.  Jawapannya.......










           Aku ingin sekali lari sekuat hati.... sambil menjerit..... tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk................   huhuhuhu.....


          Tak taulah. Ada gak orang-orang sebegini ye tak. Yang diorang ganggu aku apasal..... ganggulah orang lain. Harem tul.... Tapikan.... bila aku pikir balik..... macam mana jika aku layan diorang.




  Mula-mula aku lepak makan kat mcD ngan diorang. Duduk depan-depan. Pastu siap suap kentang goreng kat dia....


Pastu gi tengok wayang.... tengok citer romantik komedi. Aku memang jenis suka citer-citer camtu.... seram-seram aku tak suka.


Pastu jalan-jalan window shopping.... siap pegang tangan...... huhuhu.... pastu aku buat lawak budus sikit pastu "si dia" gelak terkekeh-kekeh.... hmmmmmm.....


     Pastu.... pastu.... aku ... aku...bluwekkkkkk....... dahla sampai di sini saja sajelah. sebab aku dah betul-betul rasa nak........ nak........







                        .........................Tamat......................

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

31 comments:

  1. hampeh!!..ingat kan awek yg ngorat..hehe....adesss...huhu

    ReplyDelete
  2. sekali kena cuit ngan bapok laa. tapi kiranya kau hot laa, ada orang ngorat. haha

    aku tak pernah tengok perempuan cuit laki =.='

    ReplyDelete
  3. hahaha. menariknya blog ni. nak follow la. :D

    ReplyDelete
  4. HAHAHAHAHA! aww nyah. :p eh betul eh betul, lelaki kalau sorang2 takkan berani nak suwit2 ni. silap haribulan makan penampau ooo, haha.

    ReplyDelete
  5. aku pun pernah kena bai pengalaman ko ni..masa tu aku jalan sorang2 kat melaka mall...bapak segan aku...

    cemana la ko boleh bayangkan tu..aku baca separo dah meleleh air idung da~

    Gorengbaek - Sebab-sebab berlakunya kes pembunuhan terlampau

    Hangit habis dah - Perihal kereta...macam-macam...

    ReplyDelete
  6. mak angkat aku selalu pesan, kalau kene ngorat jangan layan...hehehehe.
    Maknanya entri ni ko nak bagitau kat kiteorg yang ko encemla ek?Yelah...mamat mamat lembut nie diorang cuma pilih orang yang kacak-kacak je...Huiisshhh kau memang Edika Yusof la beb. KAGET akuuu.

    ReplyDelete
  7. hahahaaha
    tak mengapa..nanti kalau saya jumpa encik jonni jonna kat Mines saya akan ngorat sungguh2 sambil buat bunyi ciut-ciut supaya encik jonni buleh kembang setaman tanpa ragu sebab yg ngorat adalah pompuan sebenar..hakhakhak

    ReplyDelete
  8. agak2 nya rambut pjg tu dh ada ala2 feminin sense kot hahaha sbb tu la kne ngorat kiki.. kne trim skit la bia ala2 antonio banderas bru ganaz

    ReplyDelete
  9. seram
    seram
    seram

    abang jonni weyyy
    mesti lu ni maskulin kan?
    kalau tak derang x kacau tau

    kahkahkah

    ReplyDelete
  10. hahahahah...dpt byg kan ni dgn suara kepit2 tu..hihihi

    ReplyDelete
  11. hahaha. lawakla abg jonni ni. tapi kan abg, mat2 lembut ni suka laki tough n kacak. mungkinkah abg memang tergolong diantaranya? kuhik3

    ReplyDelete
  12. lah,pernah kene ngorat lah ni eh?
    dan kalau abang jonni tanye apakah perasaan apabila dingorat,jawapannya ialah : geram dan memenyampahkan.
    haipp,macam takde kerje lain je.
    haha.tapi tak pernah kene ngorat pun.

    ReplyDelete
  13. hahhahahhahah...kne ngorat nan nyah....lawak glew..

    ReplyDelete
  14. maCy... huhuhu... sukacitanya dimaklumkan... aku tidak tergolong dalam kategori tersebut....

    aku tergolong dlm kategori irama malaysia.... huhu..



    Si gadis bunga.... huhu... haah kadang tengok kesian bila kena kacau.... tapi aku takde... aku baik....


    Yunie Ayunie.... huh... sengsara jiwa raga i tau.... huhuhu...

    ReplyDelete
  15. Bonekadalamchermin.... diorang apek tua pun nak.... huhuhu...


    Dyamohd... huhuhu... suara mmg tak bley blah.... dia punya gedik.... adess....



    PrincesNasuha... gelilah u tau... kelakar pemende...

    ReplyDelete
  16. little_teddy... bagus jgn layan... tapi kalu pakai tali leher... layan je lah...


    mana ada.... mncm yusof haslamlah.... huhuh..



    aniz.... harharhar... ni yg rasa nak lepak sana selalu nih....



    Jank... bukan sbb rambut... mungkin cara jalan aku yg manja tu kot... harharhar..

    ko trim rambut ko dulu... nanti aku nyusul... huhuhu... sayang ah nak potong2...

    ReplyDelete
  17. shashazura.... huhu thanks.... follow rapat2 tau...


    ZizieZizot... huhuhu... takkanlah... mesti ada lelaki diluar sana yg tahap berani gile...


    mkn tamparan wanita.... huhuhu


    Along Tapa.... huhuhu... bestkan perasaan itu... harharhar....


    kihkihkih... aku sendiri dah nak muntah la bro... tapi carry on bayangkan yg bukan2.... huhuhu..

    ReplyDelete
  18. Monster Kekhai... huhubhu... aku mmg berharap aweks2 yg ngorat aku... tapi takde.... azab rasa bro...



    Zabeda Wahab... adessssss... hot kepala lutut namanya... huhuhu..


    haah... aku pon blom tgk pompuan suit2... tapi kalo usya2 pernah...

    ReplyDelete
  19. tahniah.. bukan senang nak kene orat tu.. mungkin dorang ternampak bulu ketiak abg jonni tu.. trim sikit.. err ..guna mesin no 2 sesuai kot..

    ReplyDelete
  20. haha,,rupanya ko pn taste2 nyah2 bro.mst mukaaa jambuuu neh..elelel...panjang punya pmbuka kata.padahal point dia hanya nak ckp diusha awek palsuu..;p

    aku pasti ko macho!

    ReplyDelete
  21. perghh...bila jantan direbut oleh jantan.sbb tuh pompuann mcm ak neh sllu berebut.haha

    ReplyDelete
  22. a.samadjaafr.... jgnlah tahniah... kalu pompuan sukalah aku.... huhuhu....

    ok... akan di usahakan.... hohoho...


    echah... huhuhu... hampeh.... mu dapat baca gak ye pemikiran aku nih.... harharhar...

    macho sgt la echah weiii....


    Shizuka... huhuhu.... ontahlah... sesama jantan pon boleh jadi.... gilo.... gilo...

    ReplyDelete
  23. haha dulu zaman sekolah selalu jugak la kalau lepak ramai-ramai dengan kawan perempuan kitaorang kacau mamat yang jalan sorang-sorang

    motif?? saja nak melawak

    ReplyDelete
  24. waaa layan cite romentik komedi laaa ! ahaksss ;p KU SUK xite perang2 best woo ;p

    ReplyDelete
  25. hahahha..seram yg suam2 kuku..abg jonni x terpikir ker nape diorg ngorat abg??hahahaa

    ReplyDelete
  26. Cik Olive... ko tak tau perasaan aku time tu... seram woooo... dah la sorang2.... kalu diorg apa2 kan aku camna....


    six september... huhuhu... nakal la mu nih.... sian dak tu.... huhuhuhu



    Markonah.... aku berjiwa lembut... ganas2 i tak rela.... harharhar...


    Myzone... eleh diorg sesaje memainkan org yg lalu lalang... mmg geli ah jiwa ini bila terkenang kembali....

    ReplyDelete
  27. hahahahahaha..sgt syiot bile kne usha cm tu...selalu beno sye kne abg jonni.. plg best ayat diowg "assalamualaikum.tak jawab dosa. Jawab gatal." ha ce mane tu abg jonni?? ce bg ulasan cket..ape buleh sye lakukan bile ditanye soklan cenggini?? sye buntu.. ngeh~

    ReplyDelete
  28. hahaahha , yang hang pi berangan tu pasai pa . kan dah bluuwwweeeekk ! padan dengan muke hang . kihhh3

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger