Sabtu yg bosan....


       Selalunya hari sabtu adalah hari feveret aku, hari aku boleh bangun lambat, jalan-jalan, lepak-lepak... pendek kata jadi kutu rayau sepenuh masa. Tapi lain plak hari ini... aku tak gi mana-mana pun... maklumlah belum gaji. Ahahak. Tensen aku....


        

           Tu yang aku sedih tu, seronok gila bagi mereka-mereka yang dah dapat gaji, bolehlah shopping ke.... gi jalan-jalan ke.... Aku plak... hmmmmm...


           Tapi sapa kata kalo tak berduit kita cuma boleh dok umah je kan. Banyak lagi aktiviti yang percuma dan menyeronokkan boleh kita buat. Bagi aku.... sudah tentu memancing. Jadi hari ini pergilah aku memancingkan diri kat sungai tak jauh dari umah aku. Huhuhu...





              Bagi member-member aku yang tak minat mancing diorang cakap memancing ni membosankan.... tak best langsung... Tapi tak taulah, bagi aku plak ia satu benda yang menyeronokkan.


               Aku suka dok diam sorang-sorang sambil menunggu joran aku di sambar ikan. Tengok pemandangan tepi sungai yang.... ahak... kira nyaman la tu. Dikelilingi pokok-pokok nipah yang tumbuh rapat... semak samun... Rasa cam dok utan pun ada. Tapi tu lah... selalu kena beringat, berhati-hati dan baca apa-apa doa yang patut. Jalan pun nak kena hati-hati... sebab takut terpijak ular ke apa.


                 Tengah sedap-sedap memancing... sambil melayan perasaan, tiba-tiba di kejutkan ngan bunyi riuh rendah monyet kat pokok. Memang aku betul-betul terkejut. Dah lah sorang-sorang, pastu monyet-monyet tu bukannya dok takut orang. Lagi nak datang dekat plak tu.... macam harem tul.


                 Walau apapun memang seronok mancing tadi, walau cuma dapat ikan duri tapi seronok. Kalo dapat ikan duri aku campak balik masuk sungai.... malas nak ambik. Tapi dalam seronok-seronok tu......







     Hati kecil ku tetap menangis...... aku belum dapat gaji....

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

18 comments:

  1. jgn menangis. dpt gaji belanja macy ;p

    ReplyDelete
  2. sabar la...nati dapat la gaji tue...

    cian dia nangis kat titi sensorang...

    p/s: bile dah dapat...ehemm..belanja la...hehe

    ReplyDelete
  3. Cik Olive... nasib baik ada tenet kat uymah ... tak lah bosan sgt ye tak....


    maCy... belanja? ... lagi aku nangis.... kalo ko blanja... aku orait je ... huhu..

    MaWaDDaH... takdelah... sayu je.... huhuhu....

    tak mampu nak belanja la... gajhiku sekangkang kera... huhuhu..

    ReplyDelete
  4. ~Princess Nasuha~... ye sabar-sabar....


    hamzah Ian... yo lah.... aku rileks2 lanih... huhuhu..

    ReplyDelete
  5. sadis gila kau nangis kat titi tuuu. baru monyet rasa nak lari kot. haha

    ReplyDelete
  6. sayunye Gori nannes atas titi..ditemani monyet lagi..he he..ko selalu gaji berapa hb??..lama g ke...

    ReplyDelete
  7. ciannya en gorilla..sbr yer..nnt ko gaji,leh berfoya2..yihaaa

    ReplyDelete
  8. ciannya kamu..xpe klu x de duit leh lah g memancing ikan ari2...kawan2 ngan ikan.borak2 ngan diaorg..mst ikan2 tu sukaaaaaaaaaaa :.jgn sedih2 ye..lau dpt gaji awal duit cpt hbs..so nnt ble org dh nk hbs gaji duit gaji en.gorila byk lg.time tu lehla nk act ngan diaorg :p

    ReplyDelete
  9. zabdah wahab... huhuhu... tangisan penuh penderitaan namanya...


    Diyana Daniel... Biasalah kak... mkn gaji... ikut sukabos aku bila nak bagi.... harem tul.... nasib baik ada monyet tu... huhuhu...


    cplud miera... hohoho... cadangan yg baik... aku nak berfoya-foya bila dpt gaji nih...


    Cikngah.... mmg boleh borak2 ngan ikan... tapi kalo ikan tu jawab balik.... hmmmm.....

    ReplyDelete
  10. baguslah xdapat gaji lagi..kalo x pikir nak memperabiskan duit jela..huhuh...
    skrg semua barang naik bro..huhu..tetiba lak aku,

    ReplyDelete
  11. klu ikan tu jwb blk tu maknanya ikan tu bukan ikan...;p

    ReplyDelete
  12. echah mashuri.... tu la pasal.... terbantut rancangn ku nak gi dangdut....


    Cikngah... aku tau.... ikan duyung.... huhuhu.... kalo cun mesti best...

    ReplyDelete
  13. nama pun duyung,,kompom cun melecun..
    ku mau menjadi wonderpetttttt

    ReplyDelete
  14. Cikngah... huh?... wonderpet?....

    best tu... best tu..... huhuhu

    ReplyDelete
  15. huhu , kesian ye sampai hati kecil berkata-kata . kihh3

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger