Azam Tahun Baru 2011.

Di sini dengan penuh keikhlasan aku ingin mengucapkan selamat tahun baru untuk anda semua. Semoga segala yang anda impikan tahun ini akan menjadi kenyataan.

Moga tahun ini akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya.


Bagi aku pulak... sepanjang tahun lepas biasa-biasa je. Aku rasa hampir 80 peratus hidup aku di habiskan dengan.... bangun pagi... mandi... gi keje... balik... main tenet.... tido. Pastu buat benda yang sama keesokan harinya. Tulah yang aku buat tiap-tiap hari. Huhuhu.....




Alangkah indahnya.... andai......






Bangun pagi... gi taman.... bergurau senda ngan gadis umur 21 tahun ke bawah.  Esoknya plak.... bangun ... gi taman... gurau senda ngan gadis lain plak. Harharharhar.  Adeh.... kuat beranganlah aku nih.



              Tahun 2010 berlalu dengan banyak cerita suka duka, pahit manis dan masam masin. Tapi macam biasalah..... aku cuba harungi segalanya dengan senyuman. Acecece... Yang berlalu biarkan berlalu.... kita pindah umah baru.


               Tahun 2011 pula aku harap akan lebih baik dari sebelum ini. Cuma aku tidak pernah memasang azam atau impian. Kerana selalunya impian-impian aku tu tak masuk akal.

Lagipun selalunya azam aku tu tak pernah tercapai. huhuhu...


Tapi ada satu benda yang aku betul-betul inginkan.... Apakah benda itu?

a) Gadis cantik.
b) Blackberry... apa-apa model.
c) Proton Inspira.
d) Emma Watson.
e) Semua di atas.



Dan jawapannya......







 
 Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalam. dan keesokannya pula..... benda yang sama... Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalamnya. Begitulah seterusnya.

Dan nak kurangkan merepek-repek la. Nak steady je.


Huhuhu... tinggi plak cita-cita ku tahun ini. Entah boleh tak tidak. Tak salah kalau mencuba.


Apapun Selamat Tahun Baru untuk anda semua. Orang lain buat entri pasal tahun baru... aku pun nak buat gak.


                        .................. Habis ....................

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

31 comments:

  1. ahahaha ! igt ko dah kawin doee. huahahaha. ehhe da buat da entry kontest yang ko suh aku masuk tu. n ade mengumpat ko sikit harharharrrr.

    p/s: gadis cantik sekarang ramai. jumlah perempuan kan ramai sekarang. tak payah risau la broo~ ! ;p

    ReplyDelete
  2. berazam untuk jadi yang lebih baik setiap hari kira cenggini ke abang jonni??

    "hari ni aku isap 10 batang rokok untuk satu hari...jadik untuk jadik yang lebih baik pada hari esok, aku hisap 20 batang rokok sehari.."

    Gorengbaek - Lagenda Melayu: Pemberontak yang disanjung

    Hangit habis dah - Cik Miamans kata aku frust peringkat tinggi..otak ko!!

    ReplyDelete
  3. hidup bang jonni!!! selamat taun baru.hehehehe.Semoga dijodohkan dengan Emma Watson..amin.

    ReplyDelete
  4. "Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalam. dan keesokannya pula..... benda yang sama... Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalamnya. Begitulah seterusnya."

    sangat manes sampai tercair ckit ati ni baca..=)
    insyaallah...

    ReplyDelete
  5. selamat tahun baru bro.moga lebih baik dari hari2 lepas.:)

    ReplyDelete
  6. hehe. azam yang last ni paling best la. jadi yang lebih baik dari sebelum2nya. hehe. selamat maju jaya! anda mampu mengubahnya. (mcm iklan lak kan?);p

    ReplyDelete
  7. baik en gorie jadi dalam pic kat bawah sekali..lagi bagus + murni azam untuk tahun baru ni

    * ustaz gorie..kan best nama tuh hikhikhik

    ReplyDelete
  8. slmt thn baru.hope ur dreams will come true.Gambate!!!

    ReplyDelete
  9. Selamat Tahun baru Gori..akak dokan semoga impian ko yang murni tu termakbul..termasuklah perkara yang 5 tu ye...insyallah sebagai bonus..ahaks..

    ReplyDelete
  10. cisss

    nak yang cantik saje!
    hahaha

    seb baek aku dah lebeh 21
    fuh! selamat!

    SELAMAT TAHUN BARU ANTONIO!

    eh betol kan? kata nak tukar nama..
    huuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. Markonah... Adeih... dah baca dah... cam harem. Aku sakit perut baca. huhuhu...


    Along Tapa... harharhar... 20 batang sehari... gila ah lari bajet.



    little_teddy... ko memang memahami aku.... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  12. Aniz... huhuhu... takde ah... saje je.... buang tebiat sikit...


    Echah... thanks... lama tak nampak... makin berseri-seri aku tengok...



    Cik Olive... harharhar... ko gelak ye.... aku serius nih....

    ReplyDelete
  13. six-september.... apa plak... baru bulan 1 nih... huhuhu... hepi new year...


    Cikngah.... huhuhu... byk sgt impian la Cikngah.... ontahlah...



    kak DiyanaDaniel... huhuhu... kalo dapat kapel ngan Emma Watson... tukar nama terus jadi Harry Potter....



    BonekadlmChermin... huh... tak jadi ah nak tukar jadi Antonio... taun depan kot... huhu...


    Takpe... I sesaje je tulis umur 21..... Amacam... jom gi dangdut... I belanja... huhuhu...



    Alamak terlepas pandang... sori chacha...


    Chacha... Tulah... macam iklan.... camna agaknya kerja sbg model iklan ye... jadi kegilaan gadis2.... adoyai.... indahnya....

    huhuhuhu... aku merepek je ah...

    ReplyDelete
  14. wahh.. macy siriyus jawab a gadis cantik tadi. keke

    ReplyDelete
  15. weyyy kejap
    jomla pi survey blackberry sama2
    nak jugak!!!

    p/s: err, tau ke blackberry tu ape??

    memang suke je nak komen 2x
    well~

    ReplyDelete
  16. maCy... kekeke.... tetttttttttt...
    jawapan anda salah... potong 10 markah.... tapi anda tetap layak ke soalan bonus...



    Bonekadlmchermin... hulamak citarasa kita sama la...

    ontahler... kan reti sgt model2 blackberry tu... saja nak tgk2.. tapi kalu American next top model... aku tau sgt... tak pernah miss... huhu..
    adeih...

    takpe... komen je byk2.... tapi nape takde org komen aku ni hensem.... tensen aku....

    ReplyDelete
  17. selamat tahun baru...moga azam baru abg jonni tercapai..aminnn...

    ReplyDelete
  18. wah wah emma watson. aku tabik spring kalau hg dpat betul ! ha ha ha

    ReplyDelete
  19. MaWaDDaH... Aminnnn... terima kasih....

    Adah hilang seminggu nih... makin berseri plak tengok... hepi belated besday ...



    Zabedah Wahab... Sbnrnya Emma Watson tu yg tergila-gilakan aku ... huhuhuhu..





    p/s.. Bila aku baca balik komen2 dari aku... macam laki gatal pon ada... harharhra... Sori ah kawan2... merepek je mlm buta nih..

    ReplyDelete
  20. tanpa impian mimpi x bermakna :)
    chayok!!sama2lah kita berusaha

    ReplyDelete
  21. Cikngah... sejuk aku rasa bila aku baca komen mu...

    huhuhu...

    chaiyok... chaiyok...

    gudluck k...

    ReplyDelete
  22. ahaha. ramai gila org komen. xpe la, kalo telepas pandang tu xpe (sambil tumbuk2 bantal) hahaha.

    jadi model iklan? kena pilih iklan betol gak. kalo setakat iklan sabun cuci x glemer sgt. hahaha

    ReplyDelete
  23. kat mane berseri tu abg jonni...hehehe

    ReplyDelete
  24. shashazura... huhuu... sorila.... rabun sikit.....

    kalu model sabun basuh... tentulah jadi kegilaan suri2 rumah....
    huhuhuu... adesss...



    MaWaDDaH... berseri... tang.... tang.....

    apsalla ko tanya soklan camni, malulah nak cakap... nanti org dengar.....

    tanyalah dah mkn ke blom.... dah mandi ke blom... apalah mu ni... huhuhu...

    ReplyDelete
  25. sori lambat wish hepi new year kat abg jonni
    moga tahun ni abg jonni berjaya dlm hidup...ayuh maju!

    ReplyDelete
  26. eMMe... Biar lambat asal selamat.... Moga eMme akan sentiasa bahagia bersama hasben and famili tercinta.... huhuhu...

    hepi new year...

    ReplyDelete
  27. selamat taun baru! suka azam2 baru tu, :) gambar yg last sekali tu boleh buat cair mak2 mentua, hahaha.

    ReplyDelete
  28. Very happy 2011 Abg Jonni!!

    Aku pun nak ikut style Abg Jonni lah!! tapi tak lah sampai inginkan Emma watson. ;DD

    ReplyDelete
  29. ZiZie ZiZot... Cis mak mentua buat ape... kalu anaknya nak la aku... huhuhu


    Yousof.... huhuhu... punyalah cun ko ta nak... aku nak.. huhuhu..



    Yunie Ayunie... yela yela... nantilah carik org lain plak... huhuhu/...

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger