Aku nak tido awal....

           Sekarang nih, memang aku cuba nak tido lebih awal, ingin menjadi seorang insan yang lebih relevan dari yang dulu. Tapi... dalam berbuat sesuatu, lebih senang bercakap dari membuatnya. Sama gak ngan aku...



       Bila baring je, aku pasang niat nak tido awal, tak nak pikir apa-apa pon. huhuhu. tapi apa yang terjadi... mata pejam celik... pejam celik... tidonya tak.... terkebil-kebil je mata... huhuhu...











Aku nak tido......
Aku nak tido......
.
.
pejamlah mata wei...
Aku nak tido....
.
.
Dah pukul berapa nih...
tido.... tido...
Adessss.....
.
.
Apasal tak bley tido nih
hampesss....
tukar posisi plak...















Petua orang putih kalau nak tido awal....
kira kambing biri-biri lompat pagar...
.
.
.
Takkan nak kira kambing?
tak best ah...
.
.
kira gadis2 cantik dan seksi lagi bagus...
1 gadis cantik jalan2...
2 gadis cantik jalan2...
huhuhu..
3 gadis cantik jalan2...
phewwitttttt...
4 gadis cantik jalan2...
merahnya kak long....
.
.
ceh... lagi tak nak tido ada...
sapalah punya petua nih...
petua kepala lutut ah...
.
.
nak tido...
nak tido...
.
.










Apasal susah sangat nak tido nih...
tido...
tido...
.
.
Aku nak tido...
Aiyakkkk...
dah pukul berapa nih...
.
.
nak tido...
nak tido...







HHuaAaAaRgGhhHhhHhhhhH...


susahnya nak tido......
AKU NAK TIDO.....



       Camtulah aku selalu... terkebil-kebil, tapi tak tido-tido. Jadi hari ini, aku ingin meminta petua dan nasihat dari para-para hadirin sekalian..... macammana nak senang tido. Harap kawan-kawan sudi membantu.

       Sekian terima kasih. Semoga hari-hari kalian senantiasa ceria dan bahagia. Selamat malam....

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

28 comments:

  1. meh ak dodoi abang joni!


    doii..doiii.dooiii...abang jonniiiii nakkk tidoooooo...tidooo.tidoooo..abang joniii nak tidooo..lalalaal.;:p


    pastuh ni satu lagi.

    tepuk amai-amai belalng kupu2..tepuk biar ramai emak upahhh sususu....





    zzzzzzzzz~~~

    ReplyDelete
  2. cuba kira bulu ayam ayemm gerenti bley tdo. wahahaha ;p

    ReplyDelete
  3. hahaha..cik jonni ni lawak laa..

    ;) tips : baca buku sebelum tidoo konfem mengantuk ;)

    ReplyDelete
  4. huhu.. ciannyer.. senang je nak tidoe.. lari jauh2 5km pastu kompem tidoe nyenyak sbb penat sgt.. heheh..

    sbnarnya, nak tidoe jgn byk pk.. relaxkan otak.. kalau mengira lagi segar la otak sbb bekerja.. relax je.. baca doa tidoe pastu pejam mata..

    petua dr seorg yg pukul 11 dh tidoe.. huk huk..

    ReplyDelete
  5. xde petua sebab kita menghidapi masalah yang sama (T____T)

    nota lengan : tapi rasanya jadi mcm tu mgkn sbb byk sgt tido siang kot...cuba kurgkan...=D

    ReplyDelete
  6. wahhh ni mesti kes suke berjg malam...tido pg betui x??huhu...cube try bce ayat al-ikhlas 3 kali smpi "Allahhussomat" niat dlm hti lelapkn aku n bgnkan aku jam sekian2..ehehe..cubela..sy buat jd.sy slalu niat bangun kul 6.30 pg..mmg terkejut..pstu klu tido blik.sush laa...so ikutla spt yg tlh diniatkn..ehehe...selamat mencube..
    jgn igt ape2 pn selain tido..tido..bessnye tido pejam mate..tenangkn hati..hahaha..pepndai aku yea..

    ReplyDelete
  7. mana lah nak tdo awal..dah kat opis asyik tido jek..har har har..

    abg jonni..jgn tidur terlentang..nnt antu masuk kot dada..tdo mengiring kanan..ikut sunnah nabi..jgn iring kiri, itu tdo ahli neraka..

    ;)

    ReplyDelete
  8. jonnnnn!!Petua nya adalah:-

    a) minum susu suam sebelum tido

    b) baca Quran sebelum tido(ustaz aku
    ckp-bear pun ada ustaz??)

    c) jangan tido siang

    d) wekend jangan pulun tido giler2
    karana akn mengganggu waktu
    tido ko pada hari bekerja.Tido
    ikut time cam hari bekerja ko
    (majalah cleo bagitau aku).

    sekian...terima kasih..phewwiiittt...Cadar ikea ke ko beli tuh?cantekkkk

    ReplyDelete
  9. salam bang, cuba abang ambik wudhu, pastu abang bentang sejadah pastu abang pegang Al-Quran.

    Abang pegang jer.

    Pastu abang start baca Al-Fatihah.

    Abang tengok ngantuk dia camner lepas tu..

    Siyess!!! works every time!

    ReplyDelete
  10. salam abang jonni...

    ni petua saya..kalau nak tido sgt2..tapi tak boleh tido, cuba2 la tinggikan sket kaki. maksud saya pastikan kedudukan kaki lebih tinggi dari pinggang. letakkan je bantal banyak2..hopefully boleh tido pasni..tak pun amalkan minum susu panas sebelum tido :) selamat mencuba! :)

    ReplyDelete
  11. kalo saye nak tdo awl senang aje....minum air milo...mesti lelap...uhu..atau..mlm tue wat la aktiviti yg memenatkan...sapu lantai...sapu sawang ke...mesti nak tdo lena jee..huhuuhuhuuhu....arerere...niceee

    ReplyDelete
  12. payah jugak ni abg jonni....gamaknye sebab mike selalu beghembun ni kot??? itu le sebabnye bile nak tido awei tak bulih......cadangan awokk....mike pindah le dok kat Papua New Guinea......ghasenye mase deme laghi sikit daghi Malaysia.....kekeke

    ReplyDelete
  13. Bersenam dulu sebelum tidoo..

    *bangkit tubi 20x
    *bumping 20x
    *jumping 20x

    mujarab kot..dah penat kan..ake ke ke ke

    ReplyDelete
  14. beb
    ada satu cara je nak bagi kau senang tidur...jeng jeng jeng



















    nak tau?

    ReplyDelete
  15. Echah Mashuri... echah... echah.... aik tido plak budak nih... dia dodoi aku ke.... aku dodoi dia... konfius.... konfius... huhuhu...



    Markonah.... huhuhu... tu bukan nak kasi tido.... koma terus tu....




    Cik Rabbit.... huhuhu... malangnya... aku tak suka membaca.... suka tgk gambar je... huhuhu...




    Nuraishah_abuhassan... huhu... thanks... akan cuba di praktikkan....




    aniz.... huhuhu... satu kapal kita...

    nota bahu: maybe... maybe.... lagipun aku suka minum kopi.... hmmmm....




    Suriati.... ok.... thanks.... akan dipraktikkan nanti... huhuhu...



    Liza Abd Rahim: Adesss.... ahli neraka..... tak nak aku.... huhuhu... thanks...




    Little_teddy.... thanks.... akan cuba dipraktikkan... huhuhu..

    cadar beli kat jakel.... huhuhu...




    Irwan.... huhuhu... okies... thanks...
    serius ke nih...



    Cik feesya... okies... thanks... akan cuba di praktiskan.... huhuhu




    Monster_kekhai.... ok... thanks.. huhuhu.... nak menyapu sawang plak dah.... hmmmm... tak daya aku.... huhuhu..




    D_08.... huhuhuhu... dok papua... hmmm... best gak tu... tapi streamyx takde kot kat sana... huhu

    tak nak ah...




    Kak Diyana Daniel... camtu mmg bley tido... konfom.... tapi nanti aku bangun pukul 1 plak....

    lagi masalah.... huhuhu..



    Boneladalamcherminela.... tanak ah... ko merepek je taunya.... harharhar..


    main saspen2 ni yg aku tak bley blah nih... huhuhu..

    ReplyDelete
  16. kahkahkah










    KAU TUKAR CADAR BARU!!!!
    SEKARANG JUGAK!!!












    ok dah.
    setel.





    bai!

    ReplyDelete
  17. Boneladalamcherminella.... haahahahahampeh... aku dah agak dah...

    siyut je ko nih...

    ini cadar org2 berjiwa romantis cam aku.... huhuhu...

    ReplyDelete
  18. susah nak tido ye..ko kene carik 'kawan tido' ni.. tp, buat sementara waktu..bawak la kucing ke, cipan ke.. teddy bear yg besarrrr punye pun ok gak..

    ReplyDelete
  19. kwn tido?... harharhar.. jln penyelesaian yg bernas...


    tapir nak cari nak mana ye.... hmmmmm...

    ReplyDelete
  20. oh baru dapat baca. tadi internet teruk. hahaha

    selamat tidur abang jonni :)

    ReplyDelete
  21. Try isap ibu jari tangan kanan tu Bang Jon sambil baring mengiring ke kanan..

    ReplyDelete
  22. saya pun macam tu.slalu je kata nk tdo awal.kononnya kul 10 dh nk tdo.golek2 atas katil,pusing kiri pusing kanan last2 kul 1,2 pagi gak tdo..

    ReplyDelete
  23. skandal dari langit... huhu... thanks sudi membaca..


    Dark half... jangan aku koma udah....


    MaWaDDaH... Adahhh.....



    Yousof... isap ibu jari kaki boleh?... huhuhu..




    CikNgah... tu la... dah jadi masalah negara plak ni...susah gila nak tido... huhuhu...

    ReplyDelete
  24. Kalau badan ko fleksibel boleh jela Bang Jon... ;D janji mase ko tak terbuang ngan angan² tu hahaha

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger