Terima kasih mesin basuh






             Sukacitanya di maklumkan, hari ini aku menghabiskan beberapa jam dari hidup aku untuk membasuh pakaianku. Itupun selepas aku perasan dah tak banyak baju dan seluar boleh ku pakai. Bila tengok kat bilik... ya ampun..... bertimbun baju dan seluar belum berbasuh.



        Jenuh jugak nak membasuh hari ini. Sakit-sakit pinggang aku di buatnya. Jadi di sini aku nak mengucapkan ribuan terima kasih kepada pencipta mesin basuh. Kerana di sebabkan beliaulah kerja aku jadi senang lah sikit. Korang tau siapakah pencipta mesin basuh?.... aku tak tau.



         Nasib baiklah aku ada mesin basuh. Walaupun dah buruk, uzur, tapi masih mampu menjalankan tanggungjawabnya dengan jayanya. Cuba bayangkan kalau mesin basuh tak wujud.... lepas tu bekalan air pulak takde...... Kat mana nak basuh baju? Tak ke sungai jawabnya.....










        Aku tak dapat bayangkan diri aku kena basuh baju kat sungai. Nak membawa baju-baju aku ke sungai satu hal, pastu nak membasuh sehelai-sehelai. Tu belum kira kena intai orang lagi.... pastu kena kacau. Gila ah. Tak dapat ku bayangkan....



        Dengan mesin basuh ni senang la sikit, cuma humban-humban baju dan seluar dalam mesin.... pastu picit. Tau-tau dah siap. Aku tinggal ambil dan sidai je kat jemuran. Nasib baik cuaca hari ini cerah, nyaman dan tenang. Jadi baju-baju aku tu semua kering dan berbau harum.










Nota kuku: Gambar diatas adalah hiasan semata. Tak pernah aku jemur kain dengan berkemban. Teruk aku kena bahan kalau orang-orang kampung nampak. huhuhuhu.

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

27 comments:

  1. katun abg kali ni kiut. seksi cm anak dara. keke

    ReplyDelete
  2. pinjam t-shirt CUTE te.. :D
    kata coti panjang..x blk kampung ka abg jonni?

    ReplyDelete
  3. maCy... saje je... mana tau ada org pinang.... huhuhu



    Liza Abd Rahim... kalu kasi pinjam... aku nak pakai apa...

    huhuhu.... hari2 boleh balik kampung.... harharharhar.

    ReplyDelete
  4. gua perasan lu dah suka update byk2.

    byk masekah? haha..

    gud2..

    ReplyDelete
  5. hamzah ian.... huhuhu.... masa2 cuti ni bolehlah.... lepas nih takdak dah..... huhuhu

    ReplyDelete
  6. cute nye anak dara basuh baju tue...opps anak teruna...hihihi...agak bersyukur ada mesin basuh...

    ReplyDelete
  7. ni ape kes suma gamba nak kena tutup mata?? feeling ke emosi?



    kehkeh



    gila ah kemban!

    siap berus baju sambil rendam kaki dalam air lagiiiiiiiiiiii

    tidakkkkkk!!!


    HISTERIA.


    .

    ReplyDelete
  8. ni ape kes suma gamba nak kena tutup mata?? feeling ke emosi?



    kehkeh



    gila ah kemban!

    siap berus baju sambil rendam kaki dalam air lagiiiiiiiiiiii

    tidakkkkkk!!!


    HISTERIA.


    .

    ReplyDelete
  9. msrushas... bersyukur tak rosak lagi mesin tuh... walo dah bunyi dan goyang cam harem.... huhuhuhu...


    Bonekadalamchermin.... tu menghayati watak namanya..... harharhar....

    comelkan.... basuh siap main2 air... pastu nyanyi2 lagu sharifah aini.... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  10. abg.abg nih kartunis ujang ye?entah brapa kali dah ak tanya.keh2.rase mcm pnh tgk ah kartun ciptaan abg joni nih d dunia nyata.hehe

    tpikan ade mesin basuh pun tttp bertimbun ke bro?bukan susah pn masuk dan tekan je.
















    dannnnnnnnnnnnnnnnn.... rupanya awak sgt lawa bila berkenan..HAHA.

    ReplyDelete
  11. echah... tak ah.... aku burh kasar je... serius nih...

    bukan apa chah... malas nak membasuh.... huhuhu...


    dannnnnnnnnn.....



    thanks ckp aku lawa berkemban.... i like... i like.... (sambil tepuk2 tgn)




    harharharhar....

    uweksssssss.... nak muntah aku...

    ReplyDelete
  12. abang jonni suke la tgk katun berkemban tu...gamaknya la kalau mesin basuh tu tak der dapat tgk kot gitulah caranya anak teruna berkemban hehehhe :D

    syukur la eh ada mesin basuh :)

    ReplyDelete
  13. bukan singer ke yang cipta mesin basuh...sebab aku ingat masa kecik2 dulu, asal iklan mesin basuh jek mesti keluor lagu "Singer~~ menawan keluarge bahagie~"...

    p/s: dah takde ek lagu tu

    Gorengbaek - Cinta itu....

    Hangit Habis dah - Ke mana aje baran ko tu boleh pegi...

    ReplyDelete
  14. wakakakak ! ensemm nokk u berkemban! ;pp so sweett

    ReplyDelete
  15. Cik Feesya... bersyukur ye tak.... kalu tak ramailah org kampung yg muntah2 dan keracunan makanan.... huhuhu...



    Along Tapa.... suka2 ko jek ckp singer.... singer bukan cipta mikropon ke..... huhuhu...


    ingat lagi ko lagu tu ye...





    Markonah.... So sweet ye tak..... boleh menyebabkan keracunan makanan dan muntah2 adalah.... huhuhu....

    ReplyDelete
  16. pasni aku nak berkemban jugak la. tiru abang jonni. suweett...kahkahkah

    ReplyDelete
  17. hahahaha,...
    thats right,.. I Love Mesin Basuh,...
    haha

    ReplyDelete
  18. adoii...ayu lg cun abg jonni berkemban cuci baju cuci baju..hihihihi

    ReplyDelete
  19. Dark half.... yaaaa.... semangat itulah yg kita cari..... jom kita sebarkan seni berkemban di kalangan lelaki.... harharhar.... adessss.....




    Princess Nasuha.... yaaaa... betul tu... syg mesin basuh aku nih.... huhuhuhu....





    DyaMohd.... ayu lagi sweet ye tak.... rasa nak muntah tgk.... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  20. comel gila gambar basuh baju kat tepi sungai...siap dengan kerisauan takut kene kacau bagai..hahaha
    kalau betul-betul lah kejadian itu, hamba orang pertama yang mahu mengacau tuan hamba!! hakhakhak

    ReplyDelete
  21. Berkemban tu kire cukup sopan la Bang Jon.. Boleh terpikat anak dara kampung sebelah.. ;D

    aku pun berterima kasih kat pencipta mesin basuh...

    ReplyDelete
  22. aniz... come ye tak.... comel cam harem...

    kalu camtu aku sanggup hari2 basuh baju kat sungai..... huhuhu...



    YOUsof... sopan ke jadah... geli ah...


    entah sapa yg cipta mesin basuh ye tak.... tape.... lain kali aku gugle2.... huhuhu...

    ReplyDelete
  23. Cik Biru.... harharhar... kejap... biar aku pikir2 balik... mmmmmm...

    pernah ke.... tak pernah.... mmmm...

    ReplyDelete
  24. whahahaha...rasa macam nak lempang2 je org sebelah bila baca entry nih.. ayu betul.. naseb tak lukis bulu kaki lebat2..

    ReplyDelete
  25. okehhh , jumpe dah entry ni . jumpe blog ni sebab lukisan kat entry ni la . kenangan . kahhhhh33333 . choiii

    ReplyDelete
  26. sume org dok suke gambo kartun ankel berkemban tu tp aku tak boleh nk bygkan kalau didunia nyata...


    oh tidakkkkkkkkkk!!!

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger