"contest Santai: cerita kelakar anda."


            Assalamualaikum.....

        Hari ini, di hari yang indah ini aku ingin mengambil bahagian dalam contest anjuran MaWaDDaH. Pemilik blog yang comey lagi santai. Nak tau apa syarat-syarat dia, klik kat bawah ni ya....








              Dari tajuk contest tu pun dah tau, kita kena buat satu entri yang kelakar untuk menyertai contest ini. huhuhu.. Tapi dalam 2 hari ni, aku dok pikir... garu-garu kepala... langsung tak terfikir satu cerita yang ku rasakan kelakar. harharhar. Tapi aku tetap nak gak masuk contest nih, mana tau boleh dapat crochet... huhuhu.





Ini cerita aku.

        Cerita ini berlaku beberapa bulan lepas, kat tempat kerja. Masa tu lebih kurang pukul 3 petang camtulah. Masa tu aku tengah dok mengelamun...

        tiba-tiba Butaks datang tegur aku... "Kicap(bukan nama sebenar) mana? ko ada nampak dia?" 








"Manalah aku tau, macamlah dia tu adik aku" jawab aku dengan senyuman yang manis.

Lalu Butaks menjawab dengan muka yang serius "jangan-jangan bantai tidur budak tu... jom cari dia.. sebelum apek perasan...."

        Jadi kami berdua pun menjalankan operasi mencari dan menyelamat si kicap ni. Bukan apa... big boss tengah hangin gila dengan sindrom datang lambat dan tidur dikalangan pekerjanya. Kalau kantoi....  memang dapat warning letter. Dan mungkin berlanjutan kepada kena buang kerja.



         Jadi kami pun menjalankan misi kami ke seluruh pelusuk dan ceruk tempat itu. Kami pergi ke semua port-port dan habitat mencuri tulang kegemaran kami. Tapi nasib kami malang... tak jumpa. Lalu kami pergi ke kawasan tangga di kawasan pintu kecemasan, mana tau dia ada di sana.



         Sebaik saja kami sampai di sana, kami terdengar seperti ada orang berbual.... dalam nada yang sayu... cukup sayu macam suara orang yang dalam kesedihan. Lalu kami pun berdiri di sebalik pintu lalu mengintai.....








mak oiiiiiiii....


Kami cukup terkejut dengan apa yang kami saksikan....

Sesuatu yang kami tak pernah jangka akan dapat tengok. Tapi ia benar-benar berlaku...

Di depan mata kami ini.....






         Nak tau apa berlaku? boleh.... kalau sudi pasanglah lagu kat bawah ni... kasi feel sikit jiwa raga. huhu...







        





Dan inilah yang kami lihat....





 



Hold on to love that is what I do now that I've found you.

And from above everything's stinking, they're not around you.



And in the night, I could be helpless,
I could be lonely, sleeping without you.



And in the day, everything's complex,
There's nothing simple, when I'm not around you.



But I'll miss you when you're gone, that is what I do. Hey, baby!
And it's going to carry on, that is what I do. Hey, baby...










Hold onto my hands, I feel I'm sinking, sinking without you.
And to my mind, everything's stinking, stinking without you.



And in the night, I could be helpless,
I could be lonely, sleeping without you.



And in the day, everything's complex,
There's nothing simple, when I'm not around you.



But I'll miss you when you're gone, that is what I do. Hey, baby!
And it's going to carry on, that is what I do. hey, baby...





          



            Jadi, itulah yang kami lihat. Si kicap yang berjiwa ganas dan kejam sedang meratapi aweknya yang merajuk tahap nak lari dari rumah. harharhar. Siap mata merah yang kitorang berdua tak tahan tu. Siap duduk bersandar macam orang kalah judi.


         Tapi tu lah... kitorang berdua sebenarnya paham apa yang dilaluinya. Kitorang paham apa yang dia rasa dalam hati kecil dia tu... Kawan tengah sedih. Tu sebab kitorang ambil keputusan nak bantu dia... menenangkan dia.... 

        jadi kitorang pun keluar dari tempat persembunyian kami tu...... dan....













                Gelakkan dia..... harharhar...


        Memang tak baik gelakkan orang kan... tapi adat berkawan. Si kicap ni suka gelakkan orang.. jadi kalau sesekali kena gelak tu... kena la tahan. huhu.


Moral of the story: Jangan sesekali jiawang karat tahap nangis kat tempat keje... kalau kantoi, sebulan jadi bahan. huhuhu.





        

             Dan dengan penuh selamba, aku nak tag beberapa rakan untuk menyertai contest ini. Dan calon-calonnya adalah....



1)cik jelly chan. huhu. Jomla join contest nih. Sila share cerita menarik anda ye.... huhuhu..

2)Suriati. aku tag ko plak... huhuhuu...  





Dan 3 gadis kat atas ni plak... kalau korang bersekolah kat Jalan Kebun, mungkin akan terserempak ngan aku. Sebab hari-hari aku lalu depan sekolah tu ulang alik keje. huhu... kalau nampak lambai-lambailah ye.... jangan baling batu kat aku udah...

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

31 comments:

  1. AAHAHHA...ni sweetttt laaaa abg joni.maknanya kicap betul2 syg awek dia.pehh.bertuah badan.eheeheh....eleh.ak rase ko pun kalau time jiwang dtg kemain gak kann.HHAHAH.;pp


    gud luck.tp jgnlaaa ambik semua hadiah tuh.bagi ak sikit.hehh;p

    ReplyDelete
  2. sengal gelakkan kicap (bukan nama sebenar)...kicap pun nak feeling gakss...wahahahaha...

    contest approved!! nantikan keputusannya...

    ReplyDelete
  3. kalo diikutkan cerita ko ni cerita sedih Abang Jonni...tapi aku taktau kenapa reaksi aku tetiba jadik gelak...

    ko dah mandrem apa citer ni...

    Gorengbaek - Koleksi gambor kat Muor 2

    Hangit Habis dah - babila ini orang...sape babi??ko ke dia??

    Kerat Senget - Behind These Eyes

    ReplyDelete
  4. hahahhaa..dpt bygkn betape bengangnye si kicap..huhuhu... kawan2 gelak2 dia..lorr tag balik yea...ok..ok...cite kelakr..ermm byk ..

    ReplyDelete
  5. har har har.....arererere....kene bahan sampai akhir hayat la tuee.....hehehe

    ReplyDelete
  6. kabare jon...moga sihat2 selalu.Aku rasa aku tak mampu la nak on blog lagi...apa pendapat ko?

    ReplyDelete
  7. wakakakakakkk kesian kicap..kejam laa kamu orang nih! hehehehe

    ReplyDelete
  8. ok


    nak tanya
    kau ni tulen ke tak?

    apa kes jari kau lentik semacam??


    kahkahkah

    ReplyDelete
  9. gagaga~
    laki nanges sbb awek..so sweet..hahahaha
    mcm tak kenal jew yang nombe satu kena tag tuh...hihihi

    ReplyDelete
  10. echah mashuri... aku maintain rock... mana ada leleh2 nih.. huhuhuhu..


    MaWaDDaH... Harharhar... sekali sekala je.. bukan selalu.... huhuhu...


    Along Tapa... harharhar...ko kalu tgk secara live mcm aku... mesti ko gelak... xdenya sedih...



    Suriati... Memang bengang gila mamat tu... huhuhuhu...
    harharhar.. tag ko balik.... sori...



    Monster kekhai... kejap je... sbb lama2 dah x lawak dah... harharhar...



    little teddy... aiseh.. apehal plak dah...



    aniz... harharhar.... alah... kawan2... takdehal nye... muncung sehari dua je... huhuhu...




    tupai merah... huhuhu... aku pon...





    Bonekadalamchermin... jari jemari seorang teruna pingitan... mmg la camtu... lentik..

    harharhar...
    jom muntah ramai2... harharhar..

    ReplyDelete
  11. cikjellychan... haah.. sweet... mmg sweet... huhuhu.. tapi kena gelak jugak... harharhar...


    huhuhu.. ek eh.. muka iras2 lah ngan yg kene tag nombe 1 tu...

    ReplyDelete
  12. adoiiii...pecah usus aku baca cter ni. kalau ko x dpt crochet tu memang la... tapi apa kau nak buat dgn menatang crochet tu abg jonni? takkan pakai sendiri??kahkahkah

    ReplyDelete
  13. hahahaa memang klaka kompem ada nombor ni siap ada OST lak hahaha

    ReplyDelete
  14. ea kew??cm ne na knl dgn abg jonni??
    huhu...klau lalu dpan skola ktorg hon2 lah ea...
    ta pon babai2 jew....
    hahahha

    ReplyDelete
  15. adehhh..konpem kicap tak tepon awek dia kat opis dah pasni hahaha!

    ReplyDelete
  16. cup.

    kiss untuk gadis blogger.
    flying kiss untuk jejaka blogger.

    rindu kamu, kamu dan kamu.
    teruskan usaha di arena ini.
    maCy hilang tapi ada.

    *salam sayang dari maCy*

    :)

    ReplyDelete
  17. ohohoho

    jiwang plak mamat yg nangis tuh.

    ReplyDelete
  18. saya ketawa..
    jadi..
    sah cerita ni kelakar..
    hehehh

    ReplyDelete
  19. hahaha.. kesian si kicap kena gelak.. adoyaiii.. x baik wooo gelak sebulan.. upkan lagi sampai 2 bulan la gelakkan dia.wakakakakaka

    ReplyDelete
  20. Dark half... Alah... kalau aku nak pakai apa x boleh... harharhar... barulah gojes...



    Jank.. OST wajib kene ada... barulah macam cerekarama... harharhar..



    Auni Hanis... huyhuhu.. ok.. kalu nampak nanti aku babai2... huhu...



    MaMa Kembar 3... harharhar... sama aja.. cuma skrg dok nyorok2...




    MaCy... phewwit MaCy... huhuhu,...





    MasZuber.... biasak ar.... walaupun ganas... dalam hati ada hutan belukar....




    Diana... huhuhu... tak baik gelakkan org lah...




    fiezah91... mana bley... takut gaduh2 plak kang... huhuhu

    ReplyDelete
  21. hahahaha....
    ok....
    muda2 pon aku cmtu gak...
    lebih suka gelakan orang...
    hahaha.......

    ReplyDelete
  22. muka ganas, dalam hati mestila ada taman. ye dak?

    ReplyDelete
  23. Faehan Zulhusmi... harharhra... biasak ah tu... usik2 ngan member ... hahar..




    six september... lagi ganas muka... lagi besarlah tamannya... tahap hutan belukar.... harharhar..

    ReplyDelete
  24. hahaha..nak tumpang gelakkan kicap leh..haha..

    ReplyDelete
  25. harharhar... tak baik ah gelakkan org.... huhuhu

    ReplyDelete
  26. Allah..kena tag gak ke..
    argh..ignore it.!x pntg..spm ag penting..hahaha poyosss

    err cam ne nak knl eh??rase cam nak baling kasut je..
    kalau lalu lagi, knl2 kan la diri ehh..heee :P

    ReplyDelete
  27. haah.... slmt amik spm... huhuhu..


    harharhar... malas ah nak kenal... kang kalu dah kenal ... kena baling kasut jer... huhuhu.

    ReplyDelete
  28. jonni...!!!!!!!!grrrrrr...aku laparrr lapar laparrr..Jom mengeteh.Huhuhu

    ReplyDelete
  29. HARHARHAR... (tiru care Bang Jon gelak jap)



    bagus abes care korang tenangkan si kicap yang dalam duka lara ru.. ;DD

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger