Akur special edition.

Isnin.
11 April 2011.
Di tempat kerja.



        Hari ini aku datang ke tempat kerja dengan penuh semangat dan berkobar-kobar. Tapi pada masa yang sama, berdebar la jugak. Maklumlah dengan rambut stail baru.... harharharhar. Tak tau apa reaksi kawan-kawan nanti.



         Sebenarnya aku tak potong rambut sampai botak, potong pendek je. Cuma sekarang ni rasa macam botak plak.... maklumlah kepala dah ringan, hampir 2 kilo beban dah hilang dari kepala. Harharharhar.















           Sampai je kat tempat kerja, aku pun melangkah masuk dengan penuh keyakinan yang jitu dan konsisten. Orang pertama nampak aku adalah si Din merangkap abang sekuriti. Dia tenung aku lama-lama.... aku pun tenung dia lama-lama. 


pastu aku cakap, "Ko tengok aku atas bawah ni kenapa? ada hutang?"


Pastu dia jawab, "tak... ingatkan tadi budak baru. hahahahaha.  "




        Aku pun berlalu dari situ, malas ah nak layan si Din nih, kalu sembang ngan dia sampai tulat pun tak habis. Maklumlah dia kebosanan sebenarnya, jadi sekuriti hari-hari dok sorang-sorang dalam pondok tu. Kadang-kadang sampai 24 jam dia jaga dalam tu sorang-sorang. huhuhuhuhu. Aku pun meneruskan langkahku....  












           Lepas tu, aku terus masuk tempat kerja aku. Jumpa plak beberapa budak, diorang selamba je tengok aku, sengih-sengih je. Tu yang aku cakap direct.... 




 "Diam!!.. Jangan cakap apa-apa, kang ada yang kene tumbuk ni kang" kata aku dengan penuh keangkuhan.


Diorang bantai sengih je. huhuhuhu... Tapi aku memang tak kisah dengan diorang nih. Tadehal ah. cuma... cuma.... ada seorang yang buat aku gerun sikit.....









Butaks........





         Pastu masa aku nak letak beg, jumpa plak budak-budak lain dengan si Butaks ni. Diorang tengah duduk sembang-sembang. Ada yang tengah makan nasi lemak, ada yang tengah hisap rokok dan ada plak yang tengah dok sengih sorang-sorang sms makwe dia yang suka makan kuih keria.





Butaks terpandang aku.... Dia pandang aku macam ada sesuatu yang tak kena...... lalu dia bangun.... dan berjalan menuju ke arahku..... lalu....




















              Dia bantai gelakkan aku kaw-kaw. Siap bagi kutukan yang cukup membina. Pastu budak-budak lain bantai join sekaki... cantik sangat la tu. Maka dengan rasminya, maka bermulalah hidup aku sebagai bahan lawak jenaka kawan-kawan. Harharharhar.





          Tapi biasalah tu, adat berkawan. Gurau-gurau camtu biasalah. huhuhuhu. Tapi berapa lama sangatlah benda ini akan berterusan kan? 2 3 hari lagi berhentilah diorang tu. Maklumlah dah bosan. Yang penting jangan dilayan.... buat derk je.... lagi dilayan, lagi teruk jadinya nanti. huhuhu...





















4 hari kemudian..........












Jumaat.
15 April 2011.
kat tempat kerja jugak, takkanlah kat Pulau Pangkor.













         Owh shiitake mushrooms..... Bukan reda, tambah lagi teruk aku kene bahan adalah. harharharhar. Macam-macam diorang cakap kat aku... tapi, mmmmm..... lantak ah. 



         Biasalah hidup ni macam roda, kejap di atas, kejap di bawah. Dulu aku suka gelak bahankan orang, sekarang aku plak jadi bahan. harharharhar... padan muka aku.





Dem!!... What a Shiitake mushrooms. harharharhar.  

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

19 comments:

  1. xpela abg jonni, walopon rmbt ko pndek, ko tetap mengancam dgn marten boots paras lutut tuh.. huhu!

    ReplyDelete
  2. baru la hensem.
    hahahahahahahahahaha.
    oke, hensem. betul!

    ReplyDelete
  3. mungkin kau patut gelakkan butaks balek.

    ReplyDelete
  4. HAHAAH...mesti muka ko tawadukk yang ampun kan bro.hahaha...kalau ak pun mmg gelakkan kuat2.kalau apak sedara aku tuh.potong rambut je demam yang teruk.ko xde simptom2 mcm tu?

    ReplyDelete
  5. Tak baik kan dia org ni..ala...dia org jeles tu sbb abg jonni makin ensem dan mengalahkan semua mahkluk ensem lain di dunia ini..

    tp kan..kalau rambbut dh pendek..suar pun kena lipat sampai betis ka? tah sehsuaii la.hak hak hak..

    ReplyDelete
  6. dorang gelak sebab encik gorie potong rambut ke?

    biasalah tu..mereka xbiasa tgop encik gorie rambut pendek..


    sabooo jeeela ;)

    ReplyDelete
  7. abg jonni imej baru, leh la tukar header skali kan..kot2 la abg jonni lupe, i like ur imej baru...hehehe..alaa..mmg la kene sakat memula tu..sabar yea...

    ReplyDelete
  8. harharhar
    padan muka;p
    rambot pendek la ensem abang jonni..
    peace:)

    ReplyDelete
  9. nak tumpang gelak jugak dgn butaks.

    har har har!!!!

    ReplyDelete
  10. eh saya gunting rambut gak tp kwn2 sy bhn kata comel ajer kekeke tp tu la nak tggu pjg lagi bertahun..



    bertahun..


    bertahun...


    bertahun....




    argghhhhh



    stressssss




    hehehe

    ReplyDelete
  11. Melody Mocker...
    huhuhuhu... bukan martens boots laaa.... safety boot... harharharhar...



    Chirpy chummy...
    smart mcm terowong smart? sama je cam dulu... selekeh je... harharhar..




    echah mashuri....
    harharhar... mmg nampak dikit muda laaa... mcm baru 42 tahun.
    xde pape ... mungkin sbb mmg niat nak potong rambut kot.... huhuhu..




    Liza Abd Rahim....
    harharhar.... sbb nampak pelik.... tu diorg gelak tu...


    suar lipat paras lutut tu tademark.... dapat mengurangkan stress dan kepanasan.. mana bley ubah... huhuhuhu...





    Cik Rabbit...
    ak ah... sbb mmg nampak pelik... tu diorg gelak tu.

    lama2 nanti ok la tu...




    markonah...
    harharharhar hampeh!!!
    x seronokah jadi bahan nih...






    eMMe...

    huhuhuhu... tanak ah tukar header ke pa.... biar je...

    betul... nanti lama2 ok la tu kan... baru2 je kena gelak... kan?





    Cik Jelly Chan...
    Cisss!!! harharhar...
    x best tau kena gelak hari2...
    harhrhar....



    gadisBunga....
    hahahaha hampeh ah....
    tekanan perasaan woooo kena bahan nih....
    harharhar.,..



    Miss...
    harharhar... ok la tu org cakap comel....

    aku? xdenya yg nak cakap comel....

    jgn aku ...



    bertahun....



    bertaun....



    bertahun....



    jadi bahan sudahhhhhhhhhhh...


    harharharhr...

    ReplyDelete
  12. aku yakin kau kelihatan seperti budak skema siap rambut belah tepi kan?




    booooooooooooooooooo~~~~

    ReplyDelete
  13. Bonekadalamchermin...

    harharhar... suka2 ko je kata rambut aku belah tepi.... rambut aku belah tengah ah...


    tau?




    harharhar...

    ReplyDelete
  14. aku ketinggalan ketapi. aku nak tumpang gelakkan kau jugak. HARHARHAR! (gelak stail gayour)

    aku tau rambut ko stail justin bibir

    ReplyDelete
  15. Dark Half...

    hampeh lu bro... cis!! harharhar...


    Rambut aku belah tengah ah... huhu..

    ReplyDelete
  16. PakGad! : Bila keyakinan ko dah pulih seiring ngan rambut yang makin panjang, ko boleh la datang kat Butaks balik dengan bangganye Jon..

    ReplyDelete
  17. simple word - padan muka ~! kahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger