Memori hitam.

        Berikut adalah sebuah kisah benar, yang mengisahkan tentang kejadian seorang lelaki yang telah dipermainkan oleh 4 rakan sekerjanya pada hari terakhir sebelum beliau bercuti untuk melangsungkan perkahwinannya dengan pilihan hatinya seorang gadis dari daerah Semporna, Sabah. Dan aku hanyalah sekadar pemerhati dalam kejadian ini merangkap sebagai tukang gelak.




         Ceritanya berbunyi begini....





             Kecik adalah seorang lelaki yang bertubuh kecil dan rendah pada dasarnya. Menurut beliau berat badannya mencecah 48 kg. Tapi aku tidak percaya, aku rasa macam 32 tahil je. Sebab memang tubuhnya kecik je.







             Seorang lelaki yang menobatkan dirinya sendiri sebagai lelaki terhensem dikalangan rakan sekerja. Seorang yang selamba namun bermulut agak langsi tanpa mengira masa dan suasana. huhuhu...


        Dan kelantangan beliau selama ini telah mengundang rasa nak kena pedajal sejenak oleh 4 rakan sekerjanya. Dan berikut adalah mereka berempat...










Dari kiri:

1) Abang M: Seorang yang berjawatan agak tinggi namun suka bergaul dengan orang kebanyakan  macam kami. huhuhu. Walaupun berjawatan namun sering kena kutuk, terutama pada perutnya yang agak maju ke depan.

2) Abang D: Seorang yang biasa-biasa sahaja, baik dan baik giler ah. Senang citer memang baik ah.

3) Butaks: Mmmmmm... malas nak komen.. (sambil geleng-geleng kepala)

4) Palong: Beliau sudah diberhentikan kerja. Orang lain kerja 5 hari seminggu, dia dengan selamba 4 hari je. kehkehkeh.



          Dipendekkan ceritalah, diorang berempat merancang untuk menangkap si kecik dan membogelkan beliau sambil aksi itu dirakam dengan telefon bimbit. Rancangan ini akan dilaksanakan pada hari terakhir sebelum si kecik bercuti seminggu untuk bernikah dengan pujaan hatinya di Sabah.




  
"Aku tak kira, aku nak kita kenakan kecik hari ni jugak. Ni hari last dia, minggu depan dia dah cuti" Kata Abang M dengan penuh semangat.


"Butak ngan D... ko pegang kaki ngan tangan kecik... biar aku pegang mulut dia biar tak menjerit... Palong.. ko jadi jururakam... ok?" Kata Abang M lagi. Lalu disambut dengan gelak tawa ibarat penyamun sedang membahagikan harta. Aku pulak buat derk je... malas nak layan.



         Dipendekkan cerita lebih kurang sejam sebelum balik, mereka telah menangkap Kecik dan diusung masuk ke bilik stor. Lalu kedengaran suara orang menjerit minta dilepaskan. Tetapi lepas tu keadaan menjadi sepi.


          Selang 10 minit kedengaran gelak tawa berdekah-dekah sekumpulan lelaki, dan mereka semua pun menghampiri kami yang lain. Lalu Palong menunjukkan hasil karya seni mereka kepada kami yang lain.







                Apa yang kami nampak adalah aksi membogelkan si kecik dengan tanpa rasa belas kasihan. Namun aksi itu di berhentikan setakat buka seluar je, tanpa terus membogelkan beliau. Sebab kesian si Kecik kena pedajal sebegitu rupa. Dan rakaman tersebut telah pun di padam buat selama-lamanya.


            Memanglah agak kelakar namun agak tak patut, tu sebab aku tak join mereka tu. Pada aku gurauan itu agak keterlaluan. apapun aku mendoakan agar perkahwinan si Kecik dan isterinya yang baru berusia 2 minggu ini.... kekal bahagia selamanya.











         Aku pulak dok fikir, hadiah apa nak bagi masa majlis belah keluarga si Kecik ni. Aku pernah bagi kawan sardin 2 pot... kali ni nak bagi apa pulak ye... huhuhhu. Dah.



The end..

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

20 comments:

  1. bagi axion. senang nak basuh piuk lepas kenduri.

    abg jonni bila nak kahwin pulak? tu yg pakai crocs tu, ececece :D

    ReplyDelete
  2. abg jonni..kau memang baik,kalau aku mesti dah join hahaha bagi jer hadiah maggi tomyam beli 5 percuma 1,murah cantik dan sangat berguna Ahaks!

    ReplyDelete
  3. ahaha..apa kata kali abg jonni bg skilo ikan bilis pula..hehe..

    ReplyDelete
  4. hahahaaa....kesian kecik...kowang tak baik tau...isk2...tapi had buka suar besar je kan, hihihih....

    ReplyDelete
  5. beras sekampit tahan sebulan tuuuuuuuu...hahaha

    ReplyDelete
  6. kau piker apa hadiah nak bagi kat kecik?
    kau taknak piker apa 4 jahanam tu nak buat dekat kau bila kau nak kawen nanti?
    haaaaa.... mimpi ngeri tak komen aku???

    kahakhakaakaka


    p/s.
    agak-agak, apa yang diorang buat kat kau nanti, kau nak apdet dalam blog ni tak?

    ReplyDelete
  7. kalo dah kasi sardin..ko kasi plak ikan bilis dalam tin tu bangjonni..x pun gula 1 kampit.muahahahaa

    ReplyDelete
  8. biar betul buka seluar kecik tu.Cian dia.Mesti dia malu.Rs gurauan tu cam x patut je.Btw utk hadiah kawin,why not try bagi frame gmbr yg ada ayat2 quran.Cth,cam skrg ni frame yg ada surah yasin 1 juzuk.harganya pun x dela mhl sgt.affordable la.selalin dari memberi kita pun akan dapat pahala bila orang membacanya.

    ReplyDelete
  9. JAHAT gila..sib baik abg jonni x join..kalau tak.saya boikot blog ni..huh!
    Baik rupanya abg jonni ni ek..sok na kawin..jgn lupa tipu cuti supaya tak kena tangkap gak...hak hak hak..

    ReplyDelete
  10. sardin sedap kalau makan dgn telur dadar+ikan masin.

    apa kata ko bagi bawang?

    ReplyDelete
  11. booo~~~ bosan..bosan punyi cito..

    bosan sebab ko tak join diorg buat prank tuh.hahahah

    ReplyDelete
  12. agak anti klimak kisah anda ini ahahah pun begitu tiba2 aku rasa bila lah aku nak kawen ahahaah

    ReplyDelete
  13. hahahaha..giler comel bogelkan org...hadiahkan tong gas jerr..pastu letak dlm kotak besar..hehe

    ReplyDelete
  14. ZiZie ZiZot...

    harharhra bagus isea tu.. siap bagi berus sekali ye ta?

    ecececece ape plak? akulah yg pakai crocs tu.... huhuhuhu...



    MehMed...

    harharhar... bagus tu... tapi aku suka bagi hadiah yg berat2... baru org tu buka hadiah ngan hati yg girang... baru gempak. harharharhar.




    Cik Biru...


    huhuhuhu... ikan bilis... boleh dipeertimbangkan tu... huhu..




    eMMe...


    haah... rasanya diorg pun x sanggup nak bukak seluar kecik tuuuu... hahahaha...




    aniz....


    beras sekampit? harharhar... jenuh aku nak membungkus nanti...



    tupaimerah...


    ciss.. jangan ah... tak mau pikirlah... harharhar..

    arghhh.. shadap yu... harharhar..




    Cik Rangers...

    kehkehkeh... entah2 bini dia tu x tau masak... buat rugi je bagi nanti...harharhar.





    Syue Mustafa...


    dapur? mmmmmm... beso sgt tuuuuuuuuu... huhu.. aku sendidi nak beli mesin basuh pun tak mampu... haha..



    CikNgah...

    nice... thanks... tapi kalau ngan member aku.... entah ah, mmg teringin nak bagi hadiah pelik2... huhuhu..



    Liza Abd Rahim...

    ceh!! berani diorg nak tangkap aku... tak tgk oto2t lengan aku tuuuu... tak beraninya diorg tu. hahahaha..



    Bonekadalamchermin...

    bagi bawang? kehkehkeh.... entah tau masak tah idak bini dia tu... baik aku bagi keropok bawang... hahaha..



    little_teddy...


    kehkehkeh... malas ah nak turut serta... takut gaduh kang... huhuhu..




    jurnal murahan...


    harharhar... kawen bro... jgn tak kawen.. harap2 kawan anda bagus2 belaka.

    sbb kwn aku pernah bersanding dgn muka peluh2 sbb minum air yg di buat khas dari besfren dia... asyik nak buang air besar je.. huhuhu.




    gadisBunga...


    boleh... siap bagi bwg merah sikit, bwg putih, halia sikit.... mmmmm... hah!! kentang... boleh terus aku masak... harharharhar..



    cik jelly chan...

    kehkehkeh... tapi yg kena bogel mesti tak rasa comel... kan? huhuhuhu..

    tong gas? dari aku bagi dia... baik aku pakai sendiri... hahaha..

    ReplyDelete
  15. abg jonni bagi sadin? hebat~... hahahaha...
    rasanya abg jonni kasi ikan masin kat ke dua mempelai tuh...
    boleh buat stock sebulan~

    ReplyDelete
  16. agak2 nya, apa ye yg akan diorang kenakan kat abg jonni nati...hahahaha...

    ReplyDelete
  17. uiiii...gile tak patot....kaso gile lawak deme ni...silap2 mau putoih kawan oooo

    ReplyDelete
  18. isk iskk kejam2 hehe seb bek tak jadi pedajal haha

    kasi rumah la hadiah ekeke

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger