sakitnya.....

        Sakit... Itulah yang telah aku rasakan selama lebih kurang dua minggu ini. Kesakitan dunia yang telah menyentap kebahagianku. Ingin ku hantuk kepala ku kedinding seketika, mungkin akan hilang sakit ini. mmmmmmm..... seksanya rasa..





              


        Sakit gigi... Sakit yang dah lama aku tidak rasakan. Betapa aku telah lupa bagaimana seksa menanggungnya. huhuhuhu.... Aku tidak boleh tidur, tidak boleh makan seperti sebelum ini. Hinggakan tidak boleh fokus dalam bekerja.



        Arghhhh...... denyut.... sungguh ku tak tahan rasa ini, kepala ku berdenyut.







               Setiap saat, setiap masa, kepala ku akan berdenyut sakit. Arghhhhh... tensen!!  Sudah berbiji pil penahan sakit ku telan , tapi tiada juga kesannya. Mungkin aku kena tipu dengan apek kedai ubat itu...


Apek : Butut maaaa... ini ubat manyak power, lamai olang makan maaa... manyak bagus....


          Cis!! bagus kepala lutut dialah. Tiada pun bayang nak baik sakit ini. Huh!! buat rugi duit aku sahaja.




 Huwaaaa..... tak tahan... sakit.... huhuhuhu. Nampak gayanya terpaksa jugaklah aku ke klinik gigi.


Kalau aku beli ubat di farmasi, aku yakin sakit ini takkan juga hilang. Terpaksa jugaklah jumpa doktor gigi.






        Namun, aku takut jumpa doktor gigi. Bagi aku, klinik gigi ini cukup menakutkan. Entah kenapa? Aku heran... Sudah lama aku tidak menjejakkan kaki ke tempat itu.

         Patutkah aku pergi? mmmmmm.... entahlah. Adakah anda seperti aku? merasakan klinik gigi itu menakutkan? huhuhuhu... Sebenarnya aku takut satu benda sahaja.... Nak tau apa dia?





                           Mesin gerudi.....








                Bayangkan gigi anda digerudi oleh doktor gigi yang berwajah bengis. Ah... mengerikan.... Bila di gerudi.... dengar bunyi sahaja dah kecut perut. huuhuhu.. Ngilu? jangan cakaplah, ngilu yang teramat sangat.



            Takpelah, aku akan pergi juga nanti. Aku bukannya budak-budak. Nak takut pada benda remeh temeh camtu. Mmmmmm... takdehal lah. Perkara kecil je tu. Cuma.....


            Maka akan berkuranglah lagi sebatang gigi aku  yang sudah sedia kurang ini. Oh tidak.... Lama-lama tinggal gusi je la nampaknya aku ini. Sungguh menyedihkan.... Beginilah rupa aku lepas ini agaknya....








       Oh tidak... begitu comel dan mengasyikkan...


                     





         Jikalau kelapa, makin tua makin pekatlah santannya. Bagi lelaki pula... makin tua, makin hensemlah gamaknya. Life starts at 40 maaaa..... harharharhar...



       Sudah!! Aku nak tidur.... Bye. Jangan lupa gosok gigi semua. pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan oleh  Abang Jonni sekeluarga.

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

24 comments:

  1. har har har.ingat macho..penakut jua rupaknyaa..:) releks bro..teknologi dah canggih..itu gerudi sudah tak geget orang..g cepat..nnt lagi awek x mau dekat..gigi karatzz..;b

    ReplyDelete
  2. ubat sakit gigi ni cabut je...xde ubat lain..tu la, lain kali rajin2 la gosok gigi...hahaaa

    ReplyDelete
  3. hahahahaha..lawak la encik gorie ni..dia xguna la mesin gerudi nak cabut gg orang..haha..kuat betui imaginasi..haha!

    ReplyDelete
  4. huhuhu abg jonni mengalami masalah same with me...biase la nk p cabut gg 2 ada perasaan takot n lpas 2 msti gg akan mnjadi kurang kn...

    ReplyDelete
  5. abg jonnie skt gigi x pe..g cabut ilanglah sakit..tp sakit putus cinta amat teruk...waaaaaaaaaa...mcm x de semangat nk hidup...

    ReplyDelete
  6. alaa..sng je bro. cerr bygkan dentist tu nnt adalah seorang yg sangat cantik,ayu lg berlemah lembut.. pergghh.. sure dah dtg skali nk pegi lg berkali2,kn? :D

    ReplyDelete
  7. abg jonni jgn lupa guna listerine!! mngelat dr sakit gg.. keh3x..

    ReplyDelete
  8. Liza Abd Rahi...
    kehkehkeh... mana ada takut... segan jeee... huhuhuhu..



    Along Tapa....

    Harharhar... berus dawai? jangan pakai berus jamban udah... huhuhu...



    Aziatie...

    kehklehkeh.... kena pakai gg palsu la jawabnya aku nih... huhuhu..

    gg dah habis ....




    Cik Rabbit...

    huhuhu... dah berbelas tahun x jumpa dentist ah... huhu..





    ain nia...

    huhuhu... tu la pasal.... habis dah gg tanggal... mmmm... rongak ah aku camni...




    mOon...

    haah... sakit putus cinta mmg seksa...
    sabar... sabar.... bukan jodoh tu namanya.. huhuhu...





    chirpy chummy...

    haah... mmg best kalau dentist tu pompuan cantik dan seksi ... kan? kan? kan?






    ishiko...

    kehkehkeh.. listerine? benda kumur2 tu... mmmmmm... berkesan ke?
    alah ... pakai gg palsu gak senang.. huhu..

    ReplyDelete
  9. abg jonny, sakit kot... eeee... pernah g palam ja ari tuh, dia "cuci" gigi... haish... nyilu rasa....

    ReplyDelete
  10. samaaaa, tengah sakit gigi jugak tapi takut nak jumpa doktor gigi jugak. haha

    kuatkan diri jumpa doktor gigi ! good luck, untuk aku jugak :D

    ReplyDelete
  11. kah kah kah kah......
    eh,penah gak aku sakit gigi tak tdo mlm...Aleh2 matikan saraf jele .Cabut kang rongak lak,dah tak cute aku.hehehehe.

    p/s:eleh...mcm la aku tak tau ko putus cinta..hahahha

    ReplyDelete
  12. lama tak singgah sini.....
    pegi je la klinik tu supaya tak melarat tertanggal semua sekali gigi tu kang...hilang macho...hahaha
    semoga cepat sembuh.....p klinik!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. bro.same r aku.takut jmpe doktor gg.haha..cabut sendiri ah abg joni.ko kan muti-talented.;p


    ecah mashuri

    ReplyDelete
  14. gambar yg last sekali tu mcm bard pitt.

    ReplyDelete
  15. Pesanan yang sangat mengesankan kami semua.. Thanx Abang Jonni sekeluarga... ;D





    Aku lebih takut rasa sakit yang berdenyut² tu daripada takut mesin gerudi milik Dr bengis tu Bang Jon!.

    ReplyDelete
  16. * Wajah 40-an mu sangat² kool! ;D

    ReplyDelete
  17. hohohoho

    sakit lagi ke gigi tuh?

    ReplyDelete
  18. aku belum pernah bercabut gigi nih..ahh takut he heh..tapi memang betul,gamba yg tuh memang menarik abg jonni ahakss..

    ReplyDelete
  19. bile baca entry abg jonni ni, saya lak rasa sakit gigi, huhuhuhu....berjangkit, hihihi....
    kene rajin gosok gigi, kalo gigi belakang rongak takpe, depan rongak tak hensem, heheheh....

    ReplyDelete
  20. haiyaaa..penakut rupenye abg jonni ni.kkeke...ala ape nk susah....gigi palsu kan ade....kekeke.....

    ReplyDelete
  21. baguslah ko x takut bang joni. ala, lagipon sekarang banyak pelekat gigi palsu tu lah. belakon pon tak rasa palsu! mak pesan, gigi yang sakit bole dicabut, hati yang suci sukar dicari..

    ReplyDelete
  22. berkesan la jugak....
    pakai gg pelsu xcool ah abg Jonni ^^

    ReplyDelete
  23. Siti Mashitah Saidin...

    huhuhu... ngilu? hmmmmm.... doktor u mesti main tonyoh2 kat gigi kan? kan? kan?



    Zabedah Wahab...

    bukan takut.... tapi segan....






    little teddy....


    harharhar.... sakit woooo... siap denyut2 lagi...

    mana ada putus cinta... putus rambut je lah.




    aniz...

    tertanggal sume gigi? ah sudah!! camna aku nak mkn nanti? hahahahaharu biru.




    echah mashuri...


    cis!! ingat aku ni pomen motor apa nak cabut2 sendiri gigi... haha.




    ZiZie ZiZoT...

    Brad Pitt? betul... betul.... memang macam brad pitt.. harharharhar.





    Yousof...

    harharhar... macam brad pitt kan? kan? kan? bukan aku cakap ya. budak atas ko tu yg cakap. haha.




    MasZuber...

    kadang2 je sakit... huhuhu....




    Mehmed...

    harharharhar... menarik kan? macam brad pitt... huhuhu..

    bukan aku yg cakap eh? eh? eh?




    eMMe...

    Huhuhuhu... yup.. mari kita jayakan kempen gosok gigi bersam-sama. jommmmmmmm.... huhu.





    Suriati...

    Cis!!! mana ada penakut... aku tak takut laaaaaaaa.... segan je.






    melody mocker....


    kehkehkeh.... mana tau bley ditawar jadi model iklan pelekat gigi palsu kan... huhuhu...





    ishiko...


    ye ke? bley di try neh. huhuhu... alaaa... bukan org tau pon... selagi kita tak kuarkan. harharhar.

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger