Kepulangan yang di nanti.



Abang Jonni : Wak Odin... Mak ai... hensem-hensem ni dari mana? Dangdut eh?

Wak Odin : Engko ni... Wak pergi beli barang sikit la tadi....

Abang Jonni : Banyak barang ni wak? Nak buat kenduri apa?

Wak Odin : Tak lah... nak masak rendang ayam pencen nanti. Hari ini si Atan balik dari KL.... Dia kan suka makan rendang ayam pencen....

Abang Jonni : Atan balik? Ish... Lama dia tak balik kan wak? Dia kerja apa ye wak?

Wak Odin : Entahlah... dekat 5 6 tahun jugaklah tak balik... Dulu dia cakap dia kerja kilang. Tapi tiap-tiap bulan dia ada hantar duit balik...

Abang Jonni : 6 tahun lama tu wak....

Wak Odin : Takpelah... janji dia nak balik.... dah lah... wak nak balik masak... Ko pulak nak pegi mana ni?

Abang Jonni : Dangdut lah wak.... orang muda la katakan....

Wak Odin : Ye lah tu... Dah lah.. wak nak balik...




SILALAH DENGARKAN MUZIK RUNUT INI..
















Bergema suara takbir di angkasa
Selembut bayu meresap ke dalam jiwa
Betapa hatimu terharu
Menyambut anakmu kembali

Terbayang senyuman di wajah nan sepi
Pulangnya anakmu di pagi yang murni
Kasihmu seharum kasturi
Melambai anakmu kembali

Dalam dakapan keheningan maya
Pertemuan yang menyentuh di jiwa
Sekian lamanya terpisah
Harapan kini menjadi nyata

Kiranya perpisahan terjadi lagi
Anakmu pergi mencurahkan bakti
Doamu teriring selalu
Semoga bertemu kembali








Bergema suara takbir di angkasa
Selembut bayu meresap ke dalam jiwa
Betapa hatimu terharu
Menyambut anakmu kembali

Terbayang senyuman di wajah nan sepi
Pulangnya anakmu di pagi yang murni
Kasihmu seharum kasturi
Melambai anakmu kembali

Dalam dakapan keheningan maya
Pertemuan yang menyentuh di jiwa
Sekian lamanya terpisah
Harapan kini menjadi nyata

Kiranya perpisahan terjadi lagi
Anakmu pergi mencurahkan bakti
Doamu teriring selalu
Semoga bertemu kembali







Pulanglah di hari raya
Begitulah harapan ayahanda






Tiba-tiba...






" Assalamualaikum... ayah... ayah... Atan balik ni.. ayah... "


Wak Odin : Eh? Atan ke tu? Anak ayah ke tu?













Wak Odin : Anak ayah dah balik...
 
 
Lalu Wak Odin bergegas ke pintu hadapan, tak sabar untuk mendakap anak tunggal kesayangan beliau...
 
 
 
 
 
Tiba-tiba.... untuk kali yang kedua.....
 
 
 
 
 
 
Atan : Ayah... ayah apa khabar? Ayah sihat?
 
Wak Odin : Aiyarkkkkkkkkkk!!!!!!.....
 
 
 
 
 
Peringatan dari Abang Jonni:
 
Cerita diatas adalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan dengan sesiapun. Malahan Abang Jonni tidak mengenali sesiapa yang bernama Wak Odin mahupun Atan. Harap maklum.
 
Saja je nak buat drama dekat-dekat nak raya ni. Selamat balik kampung pada kawan-kawan semua dengan ucapan... berhati-hati di jalan raya. Ingatlah orang yang tersayang.

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

27 comments:

  1. kehkehkeh... pak lang... ooo pak lang... jom mancing...

    harharharharhar....

    ReplyDelete
  2. aik, sama lak entry kita. ada lagu nih jugak! suka2!

    ReplyDelete
  3. maunye tak tkejut tiba2 anak balik rmbut punk..haha

    ReplyDelete
  4. slamat ari rayeee. bak mai duit rayeee HAHAHAHA.

    ReplyDelete
  5. slmt hari raya abang jonni...nak duit raye...:)

    ReplyDelete
  6. HAHA. sedih lak dengar lagu raya sbb duk tempat belajar lagi nih.


    rindu famili lah :(

    ReplyDelete
  7. Sobs, sedih la pulak tengok pak cik tu :|

    ReplyDelete
  8. ok.. tang dangdut tu betul ke abnga jonni? hihi

    ReplyDelete
  9. abang jonni pegi dangdut ??? rock dangdut kot.. hihihi

    ReplyDelete
  10. Siti Mashitah Saidin...

    harharhar... best kan lagu nih? aku pun suka...

    huhu.




    ~saya buncit~

    harharhar... tak wujud pun Wak Odin tu... sesaje buat cerekarama nih... huhuhu.



    Firdaus....

    harharhar... kalau aku jd Wak Odin .. mmg ku terajang si Atan tu...
    harharhar




    Monster Kekhai...

    Mana ada ganaz... tangkap leleh laaaaaaa.... huhuhuhu..




    Markonah...

    harharhar... aku sendiri pun dalam golongan yg menerima duit raya.. maklumlah masih muda remaja...


    tolonglah percaya...

    harharhar




    MaWaDDaH..

    harharhar... pokai la adah, xde duit raya ah. tapai mercun ada... nak?

    harharhar



    semumerah...

    huhuhu... takpe.. dah x lama kan nak balik kampung? bolehlah lepaskan rindu kat famili...
    huhuhu




    ZiZie ZiZot...


    huhuhuhu... kalau real life mmg sedih ye dak....

    nasi baik cerekarama sahaja..
    harharhar



    belogkiter..

    harharhar... layan dangdut kat pc jer... harharhar



    a.samad jaafar...

    mana ada... layan lagu dangdut sambil headbanginglaaaaa...

    harharhar

    ReplyDelete
  11. Hahahah..lawak ;) selamat hari raya abg jonni ;)

    ReplyDelete
  12. cess ye ye je aku ingat citer betul.. rupe-rupenye.. hampess hehe......

    ReplyDelete
  13. Patotlah dye suka mkn ayam pencen..tengok rambut pon da mcm ayam.

    ReplyDelete
  14. sian wak odin.... nasib baik le rekaan semate je ni....kalo tak...tersedak die...
    dangdot....kompem kene panah petir nanti ooo

    ReplyDelete
  15. ala atan kenapaler gitu,,, peringatan untuk anak2 jangan lupa balik kampung dengan penuh sopan santun jangan terkejutkan orang tua kita...

    ReplyDelete
  16. aku rasa meraung lagi kuat wak odin tu di saat dia nampak atan. hahaha!!!

    ReplyDelete
  17. hahaha,,,,,,,macam crita drama minggu ni pon ada......tragis giler....

    ReplyDelete
  18. ahahaha. selamat hari raya abang jonni. nak duit raya. hehe :P

    ReplyDelete
  19. salam abang jonni....saya nak mintak maaf ya andai ada silap dah salah :). ghaya ni jemput mai ghumah ya..hehehe

    ReplyDelete
  20. aiyarrkk! selamat hariraya abang jonni..maaf zahir batin..banyak dah raya.Ahaks!

    ReplyDelete
  21. acececeee.. ye ke abg jonni..
    ke citer sape ni.. haru betul si atan tu

    ReplyDelete
  22. "SELAMAT HARI RAYA JONNI...MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN.."

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger