KELEWATAN ITU SATU MUSIBAH.

            Aku adalah seorang yang suka melukis ikut mood. Bila aku amat bernafsu untuk melukis, aku akan melukis dan akan lenyap dalam dunia aku sendiri. Sampaikan aku akan terlupa melihat waktu. Itulah yang terjadi kelmarin semasa aku mengupdate entri geget bontot itu. Sedar-sedar sudah benar-benar lewat pagi. Akibatnya keesokan paginya aku bangun agak lewat dari biasa.










          Dan bila sudah lewat, maka bermulalah sesi kelam-kabut dan lintang pukang untuk pergi kerja. Ya. Aku mandi kerbau sahaja. Malahan aku tak sempat untuk menghias diri dan bermekap pagi itu. Aku hanya sekadar mandi, pakai baju dan berambus pergi kerja.


          Aku menunggang motor aku dengan semberono sekali. Sedangkan pada hakikatnya aku memang tak suka naik motor laju-laju. Aku lebih suka menunggang dengan berkhemah dan santai. Namun pagi itu dikecualikan. Aku menunggang motor macam orang gila.








            Walaupun keadaan lalu lintas pagi itu macam biasalah banyak kenderaan, aku peduli hapa.... Aku bantai merempit laju-laju. Aku cilok kiri.... aku cilok kanan... aku potong kiri... aku potong kanan... 

         Aku potong motor yang terhegeh-hegeh.... aku potong kereta yang tergedik-gedik... aku potong lori... aku potong bas.... aku potong treler... pastu treler tu potong aku balik.. aku kejar... aku potong treler tu... pastu pulak ada mamat naik 125z potong aku... kurang asam!! Aku biarkan sahaja, motor aku bukan laju sangat pon nak kejar dia. kakakakaka. Tapi apa yang pasti, aku memang bantai naik motor laju-laju.


         Sampai-sampai sahaja di tempat kerja, aku lihat jam....




         Yeay!! aku berjaya sampai tepat pada masanya. Hatiku rasa puas sangat. huhuhuhu. Jadi aku terus masuk untuk memulakan rutin harianku. Namun ada pulak benda yang menggangu diriku....




          Aku tak sempat sarapan apa-apa pun pagi itu. Nak singgah tapau pun tak sempat. huhuhuhu. Perut aku memang rasa lapar... lapar... dan lapar gila. Aku memang jenis yang akan bersarapan tiap-tiap pagi, tidak boleh miss. Jadi bila hari tu aku tidak bersarapan, memang seksa rasa nak menunggu pukul satu.... Seksa beb.... seksa...... huhuhuhu





**** the end ****

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

200 comments:

  1. hahahaha...adoyaiii..lawak la uncle neh...

    pagi2 dh buat aku tersengeh2 baca entry nih...lalalla

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh.. ko dah takde benda lain.. nak gelakkan aku je.. aku tau...
      kehkehkehkeh..

      Delete
    2. tau... mmg tau sgt... ko memang... kehkehkehkeh..

      Delete
    3. kehh3....aku memang baekk kan..hahaha....tima kasih sbb tahu..wakaka

      Delete
    4. hakhakhak... cis... sempat gak dia masuk bakul ye.... tak pasal2 aku yg kene angkat... hampeh!!.. .huhuhu..

      Delete
    5. hahaha..haruslh uncle kna angkat bakul tu....baru aku brtambah wibawa..hahaha

      Delete
    6. hakhakhak... perhhhhhhhh!! gila berat bakul neh....
      ni bukan wibawa nih... tapi berat gila... huhuhuhu..

      Delete
    7. hahahah..siott ah uncle neh....
      cepat angkat, berat tak berat..hahaha

      Delete
    8. hiyarkkkhhhh!!! fuh!!... fuh!!...

      ok... nak letak mana bakul neh? cakap....
      aku anto..

      kehkehkehkeh.....

      Delete
    9. hahaha....fuhhh gagah btol aa uncle..kah3...

      ok..letak atas rak tu...hummm

      eh2..bukan2..letak kat situ...

      eh,bukan2..letak kat sane lak..

      situ..situ..sana..sana...wakakaka

      Delete
    10. ah!! angkat ah sendiri...

      lepak warung lagi best.... babai...
      kehkehkehekeh.

      Delete
    11. hahaha...dh putus asa ke..wakaka..

      nk ikutttttt...hihihi

      Delete
    12. dah... dah putus urat saraf dah... kekekeke...

      nak ikut? hmmmmm..... boleh...
      tapi mkn minum x bley lebih 2 hengget...
      aku takde duit... kehkehkeh

      Delete
    13. hehehe...buleh2...aku minum teo o suam je...hahaha

      Delete
    14. teh o suam? hmmm.... tak boleh...

      ko kene oder air suam je.... kakakakaka...

      Delete
    15. hahahaha..kedekutttttt....

      hoh..air suam elok utk kesihatan...

      Delete
    16. aku mana ada duit beb... huhuhu...
      gaji kecikkkkkkkk.... huhu..

      ye ke?
      hmmmmmm... pasni aku belanja ko minum air suam je eh?
      kehkehkehkeh....

      Delete
    17. hahahha...murah rzki taw kalau blnje org makan..keh3

      blnje r air suam pon nt aku bawak nescafe 2 in 1 key..kah3

      Delete
    18. mana boleh!! aku nak milo.... bwk milo 2 peket eh?
      aku satu... ko satu...
      kehkehkehkeh

      Delete
    19. keh3....okey2..aku bwk milo tapi bayar ahh..sepeket singgit..hahahahhaa....

      Delete
    20. hmmmm... mcm kedai runcit ah pulak... kene singgit2... ceh!!
      kehkehkeh

      Delete
    21. keh3...alaaa..ok lh aku bg pree ah....tp sparuh je r..hahhaa

      Delete
    22. hakhakhak... separuh je? separuh lagi kene bayo?... hakhakhak...

      kedekut la lu beb... huhuhuhuhu

      Delete
    23. hehehhee....aku bawak 1 peket je..share rr..sparuh utk uncle separuh utk aku..kah3...

      Delete
    24. hakhakhak... mana da rsa camtu... baik aku minum air suam.... kakakaka

      Delete
    25. uik tak elok utk kesihatan r minum air 2 in 1 bnyk2..keh3..ak belanje uncle minum jus tembikai suam nati..keh3

      Delete
    26. ceh!! tgk tu... ais pon xnak bagi... cisss!!!

      Delete
    27. suam la bagosss....baru sihat sket..keh3

      Delete
    28. x pernah dibuat org minum air tembikai suam... kehkehkehkeh...

      takpelah... janji freeee... kehkehkehkeh

      Delete
    29. uiiii..ape plakkk x penah d buat org...aku selalu je buat..keh3

      Delete
    30. hah? komfom x sedap kan? huhuhuhuhu...

      Delete
    31. sedap lagi berkhasiat laaa....hehehe..best wooo

      Delete
    32. hakhgakhak... ye la tu... x caya i....
      kehkehkeh

      Delete
    33. eleh....try r p orderr....sedappp laaaaaa.....grrrrr

      kehkehkeh

      Delete
    34. kakakaka... stress ar tu... stress ar tu... dah grrrrrr...
      kehkehkehkeh.... grrrrr.... huhuhu

      Delete
    35. mane ade aku stresss.....kehkehkeh....

      aishhhh.....huhuhu

      Delete
    36. lor.... ingatkan dah stress tadik... huhuhu..
      stress ar... stress ar.... bley aku menang lagik...
      kehkehkeh

      Delete
    37. kehkehkeh...tanak aku stress...aku tanak...hahahaha....tanak bagi uncle menang...kah3...

      Delete
    38. hakhakhak... elehhhhhh.. esok2 aku menang gakkkkk... kompom... kakakakaka...

      Delete
    39. hahahaha...ahhh aku tanak bagi cann..uncle aku bg naib ja...kehkehkeh

      Delete
    40. huhuhuhuhu... stress aku camni... balik2 naib... mmmm...

      wekkk!! tido lg baik... bai.... huhuhu

      Delete
    41. hahaha...alaa jgn stress...p tido cepat.....keh3

      Delete
    42. hakhakhak... org tgh keje neh.. ko suruh tido pulak dah... cis!!
      x pasal2 aku kene buang keje nanti...kehkehehkeh...

      Delete
  2. kesian kat uncle jonni..hehe..terpksa tahan lapo yee..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... kesian kan? so... belanja ah gua mkn.... kehkehkehkeh..

      Delete
    2. nah pakck aq bagi ko idea tuk update blog..haha

      http://wwwmycottoncandy.blogspot.com/2012/04/sy-join-contest-blog-ala-tomey-tomey.html

      Delete
    3. aiyakkk!! cabutttttttttttttt.....

      (sambil lari lintang pukang)

      huhuhuhuhu

      Delete
    4. haha..sape suruh ko x update2 blog nie..haha

      Delete
    5. hakhakhak... tak larat nak lukis la...
      hidung meleleh je... huhuhu

      Delete
  3. patutnya terus niat pose sunat je... hihihi..

    yeah..komen yg penuh kat sayang di sinih !

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.... hmmmmmmm.... adeih!! yeap... tersipu-sipu malu aku dgn komen ini...

      huhuhu

      Delete
  4. Replies
    1. harharhar...yeap!! mmg tensen ah kalu lambat2 nih... huhuhu

      Delete
  5. kesian ko wak... (1st time aku simpati ngan ko ni tau..) huhuhu...

    ko keje kat ne sbnrnya?? kot lah aku blh anto sarapan or bekalan dunia akhirat kat ko... kehkehkehkeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah? jadi selama ini tak pernah simpati kat aku ke? sikittttt pun xde? argHhhh!! kejamnya .... huhuhuhu..

      aku keje shah alam... kalu sudi akak antolah roti sardin 2, nasi lemak ayam... tanak kepak tau... kuih ketayap, karipap pusing... kalau tak pusing aku tanak... air neslo ais. ok? terima kaseyyyyyyyyyyyyy.....

      Delete
    2. hahahaha... Aku mmg spesis manusia berhati batu kapur... kesian kat org kadang2 jer... kire ko ni insan terpilih lh jugak...

      Shah alam area mane?? ko duk kat banting area mane plak?? mcm jauh jer perjalanan ko...

      Nasi lmk tak nak kepak ye.. nanti aku bagi bhgn baeeekkk punyer kat ko!! berutu boleh?? kehkehkeh...

      Delete
    3. harharharhar... wah!! bertuah pulak aku rasa... huhuhuhu..

      kalau jln kaki mmg jauh... tapi kalu naik motor dekat je... huhuhu...
      alaaaaaaaaa.... kota kemuning je pon... huhu..

      berutu? wow!! sedap tu..... peberet tu berutu.. kehkehkehkehkeh

      Delete
  6. kesiannya dia, lain kali nak cepat macam mana pun selop tangan dalam tudung saji dlu~ haha!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmm... tak ingat nak selop2 dah... ingat muka bos aku yg ensem tu aje... kakakakka

      Delete
  7. hahahhaha... memang lawak la... bila lmbt cengini la.. skali skala bro ape salah nyer.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ye la... jadinya kat aku... sonok ah ko gelak...

      ak ah.. sekali sekala dah ah... serik ah... huhuhu..

      kehkehkehkeh

      Delete
  8. yeah ! kelewatan itu mmg satu musibah =p
    haha

    aku lak gi kelas perut kosong ... terrrlewat bangun. *next time pas subuh jgn tidoq =p

    hadap lec yg x henti2 bckap... oh nooo .. fikiran dah mlyang , tbayang sgala makanan >_>"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... xde mood nak buat apa2 kan kalu perut dok asyik nyanyi2... huhuhu... stress...kehkehkeh

      Delete
  9. alaa,, mcm tak biasa plk, tak sarapan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... mmm.. kena sarapan... sbb aku ni rajin gastrik... huhuhu

      Delete
  10. metabilsma kuat ni...mcm gua. boleh lapar sampai terketar2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah!! hebat ko bro... sampei ketar2... aku tak dapek ah... kang bukan ketar2 dah.. pengsan terus...
      kakakakaka

      Delete
  11. uncle~ nnti sediakan roti kat opis uncle ye..boley buat cicah ngn biskut :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... masalahnya aku bukan keje opis... kalu aku standby mknn pon... tak sampai 2 hari dah habis.... maklumlah... byk hantu raya situ...
      kehkehkehkeh

      Delete
  12. wa rse mcm nk nages jek utk lu derrrr,lu xdapek srp.heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaaa... saja je over tahap nanges2 tu... padahal steady je.... steady... (tolong ah percaya)

      kahkahkah

      Delete
  13. haha cian kau pacik .. tu la, len kli kawen, senang ada org tlg kjutkn kU :P

    KEKEKEKE !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmmmmm... kalu aku kawen... lagilah... hari2 aku dok lewat...
      kehkehkehkeh

      Delete
  14. Lenkali boleh ler amalkan lagi. He, he, he........

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe... time kasih je lah... x sanggup der... huhuhu

      Delete
  15. alahai bro.. time pose bleh je tahan pagi sampai ptg.. ni nak tahan sampai tghri pun takkan takleh... ke mmg biasa tak pose bro!!... hahaha kantoi broo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. shhhhhhh!! jgn ckp kuat2... org len dgr nanti... kakakaka...
      pose ada gak sahur bro... ni perut kalu ketuk bunyi tung... tung... tung...

      kosong je bro... angin je ada... kakakakakka

      Delete
  16. haha, yg main cilok2 tu best, potong segala macam kenderaan yg ade. .hehe

    yg last tu kesian la pulak, mesti uncle jonni trseksakn nk tggu smpai pkul 1. .hee ^^

    p/s: pandu cermat jiwa selamat. .haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kata merempit... potong ah sume kenderaan... kakakaka...
      hekhekhe... kesian kan? huhuhuhu..

      ak ah.. aku pon x suka bwk motor camtu... tp desperate... kakakaka

      Delete
  17. Tahu takpe. Azab gila rasa nak tunggu pukul 1. Tapi kat ofis aku ada ruang rehat. Lapar sangat aku bedal megi je. Ofis ko takde ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tmpt keje aku... hmmmm... kayu ngan besi je ada.... benda bley di mkn... mmg takde...
      kehkehkeh

      Delete
  18. wakakaka main lumba2 dengan trelar ke oih. haha. sengal ayat dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. napa? x caya ke? siap superman tu wak....
      kakakakaka

      Delete
  19. tiak tu sempat bubuh deadoran tak??XD..

    ReplyDelete
    Replies
    1. patut la hingit..teringat kt Abangla naik bas pagi2 dh hangit bau..adeh..potong laa..XD

      Delete
    2. kehkehkehkeh... siyut ah!! disamakan aku ngan bangla... kalau nepal ok la sikit...
      kehkehkehkehkeh

      Delete
  20. hahahhah tula .. lain kali buat time table ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... buat tu boleh... tapi mmg tak ikut ah... huhuhu

      Delete
    2. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..haha

      Delete
    3. hakhakhak... ak ah... bantai tido jek... huhuhu

      Delete
    4. fuh!! bangun lambat ah ko hari senin nanti...
      fuh... fuh... aku jampi power sekali neh... huhuhu

      Delete
    5. hakhakhak... eleh... brp lama ko nak bgn awal... lambat laun terkena gak ko nanti... fuh... fuh... wakakakakkaka...

      Delete
  21. masa kerja tak boleh curi-curi makan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. keje sambil mkn pon boleh... masalahnya... takde benda nak di kunyah....
      pokok2 bunga byk... kalau bley mkn.. mmg dah lama aku mkn...
      kakakakaka

      Delete
  22. Eksaited aku bila jumpa blog uncle jonni ni..aku pun suka melukis tapi bakat melukis tu kurang, so jadila lukisan2 aku tu macam men conteng2 ja...hahaha..pasni bole blajar teknik dari uncle..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... teknik apa je lah... sama je... sekadar menconteng2 huhuhu...

      Delete
  23. encik gorie ni. arrange ur schedule properly okayy.
    :)

    *matured la pulak nasihat itu. HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. of kos mai fren... of kos kenot... kakakaka...
      aku payah de kalau ada jadual2 pon... gerenti tak buat... kakakaka

      owh.. yes... bertambah matang... huhuhu

      Delete
  24. tu lah...
    tido lewat lagi....
    kan tak pasal2 ada bau kerbau kat sini....
    kihkihkih....

    balik ni double mandi tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh? bau kerbau? mestilah ada bau kerbau...
      jiran aku bela kerbau tu... nak buat bajak tanah...
      kakakakkakaka....

      apa brg,,... terjun masuk kolah terus... wakakakaaka

      Delete
    2. cover line nampak...
      hahahha...

      walaupun kau terjun kolah..tetap kerbau jugak tu...
      nah..nah...shampoo...sabun..berus jamban....
      gi mandi..

      Delete
    3. coverrrrrrrr... mesti kene cover... huhuhu

      oit... perli nampak? berus jamban? aku nak buat apa berus jamban....
      bagilah berus kain... kecik sikit...
      kehkehkehkeh

      Delete
    4. kau kan suke menyanyi dalam bilik air....
      berus jamban tu untuk mikrofon...
      wakakakaka...
      laju kau berlari nak gi mandi ...
      mujur tak terlucut kain...
      huuhuhuhuh....

      dapat hadiah free...
      memang r banyak...
      kalau beli..sah2 aku tak beli..
      hehehehhe

      Delete
    5. harharhar... owh!! berus jamban jd mikrofon... bagus cadangan tu... mmg macam harem... kakakakaka..

      kalu terlucut... komfom dam mcm toyol berlari... kakakakka...

      untunglaaaaaaaaaa dpt hadiah byk... bagilah sikit..
      huhuhu..

      Delete
    6. hahahah...
      dah leh komen...
      terkejut aku tadi masuk kat sini..
      ingat salah blog...
      banyak plok kartun kat header kau tu....


      ermm..
      patut lah duit mak kau selalu hilang..
      rupanya kau jadi toyol tu..
      huhuhuhuhuh....

      Delete
    7. harharhar... saja je dok mengatal buat header... huhuhuhu..

      oit!! mana ada... bila masa pulak curi duit.. aku curik getah sekerap je lah... huhuhuhu

      Delete
    8. weyhh...getah sekerap tu lagi mahal tuuuuu.....

      Delete
    9. kehkehkeh... aik? ko pon dok cuir getah sekerap ke?
      huhuhuhuhu...

      Delete
    10. hahahah...
      tak main r curi getah sekerap..sikit tak berbaloi....
      aku curi hati tuan punyer getah sekerap...dan tuan punyer ladang getah...
      baru lah kaya beb...
      kahkahkah

      Delete
    11. pstttt... tuan punya ladang pompuan........

      Delete
    12. laaaa...ye ke?
      oloh lah...diam2 dah lah ye....
      jangan buat report plok...malu gua...
      (slow2 masuk kepala bawah tudung saji)..

      kihkihkih

      Delete
    13. kehkehkeh... alolololo... tak yah la nak sorok2...
      aku bagitau sume org kampung nanti.... huhuhu...

      haa... sbb tu aku suka nyorok blkg langsir... bley hilang terus...kehkehkeh

      Delete
    14. umah aku takde langsir...
      ada tudung salji je...
      kihkihih

      Delete
    15. wah... xpe ah... huhuhu..
      tapi ko ni bagus ah... ye lah... dah mcm2 pesen tung skrg kan?
      tapi ko la yg pertama pakai tudung saji....

      hmmm... mesti akan mnjadi ikutan lepas ini... kuikuikui

      Delete
    16. hahahaha....siyut r kau ni...
      nak menang jugak....

      yolah....kau menang..
      nah ambik aiskrim malaysia se...
      makan elok2 tu..
      huuhuh

      Delete
    17. hakhakhak...
      mesti... aku mesti ah nak menang... huhuu...

      aiskrim mesia... wow!! siyut je... ingat aku bebudak apa nak mkn eskrem2 neh... huhu

      Delete
    18. errr...buka ke kau kanak2 riang ribena....
      hahahahah...

      tu je yang aku mampu setakat ni....hihihihi

      Delete
    19. haish!! mana ada.. aku remaja muda gagah perkasa... kanak2 pemende plak... huhuhuhu...

      kehkehkeh.... xpe ah... aku tolak... sbb mmg aku x minat eskrem2 neh... bg kuih ketayap aku suka... kakakakaka

      Delete
    20. kuih ketayap takde....ketayap wat paka gi sejed ada....
      ambik lah...

      Delete
    21. kehkehkeh... ye lah.. aku ambik... bley pakai nanti....
      wei!! tudung saji tu senget lagi ah.... betulkan... betulkan...
      kehkehkehkeh

      Delete
    22. owoh lah..nak menang jugak...


      hahahahha.....

      Delete
    23. hakhakhak... biasak ah... mesti ah nam meang gak... bagilah aku can beb... huhu

      Delete
  25. br jek jd kat saya hari senin ari tuh..
    kebetulan lak hari polis ke 205..tgh rempit kt hihgway kejar masa smpi x pasan ada speed trap.. abeh r P sy..memang musibah.. TTTT^TTTT

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyoooooooooo.... kena speed trap? wah... penat ah camtu... huhuhu...

      Delete
  26. hahaha.... apa barang bawak moto seslow,baik naik basikal,muahaha....aku hari-hari kena perli dengan bos aku sebab datang lewat,padahal staf lain datang lambat..aku jugak yg kena,huhu..sadis wei....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ko sorang je yg kene ke? hmmm... tu maknanya bos ko sayang kat ko la tu...

      dia nak ngorat la tu... kehkehkehkeh...

      Delete
    2. bos aku cinoooo,u know cino?haha

      Delete
    3. ooooooooo... cinooooo.....

      aik? gambo pfofail baruuuuuu.... kehkehkehkeh...
      dah penat ah tu dok atas batu... kehkehkehkeh

      Delete
  27. tu laaa..laen kali suh awek anta makanan pi ofis ye! haha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmmm... awek aku sibuk skrg ni...byk keje katanya.. tah ah...
      bizi memanjang.....

      alaaaaaa... mungkin ko kenal budak tu....
      namanya nora danish...
      kehkehkehkeh

      Delete
  28. Adoiyaiiii.... kan dah habaq beli nestum peket letak opis..
    boleh cover sampai lunch n good 4 u.. balik nih pegi beli..
    Jgn ler nangis bagai. tak kacak ler... har3

    ReplyDelete
    Replies
    1. nestum? hmmm... byk sgt hantu raya kat tmpt keje aku tu... semua jenis main bedal je.. huhuhu...

      harharhar... alaaaa... mmg tak kacak pon... huhuhu

      Delete
  29. Alaa sian uncle....xpe2...len kli jangan lupa sarapan yea...

    ps...ntah la...dah 2X kena rembat dekat ctu...mmg fobia dah nk park ctu...agak2 maybe guard dia punya kengkawan kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... alaaa.. saja je mengada ngada entri nih.. huhu.. biasak ah, kengkadang mmg mcm nih, x sempat nak sarapan... huhuhu...

      hmmmmmm.. letih ah camtu kalu asyik ilang je... buat sakit hati je kan?

      Delete
  30. waa bleh siap main lumba2 ngan treler yerkkk..

    pergh hebat nie.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. harharhar... treler slow... bleylah eksen.... cuba treler yg laju2... komfom aku buat derk je..
      kehkehkehkeh

      Delete
    2. konpem2 ler wat derk jerk.. kang silap ari bulan..mau mengelongsor bawah treler tue..

      Delete
    3. hakhakhak... ak ah... bahay woooo... bley membahayakan kesihatan... huhuhu

      Delete
  31. berlumba ngan treler sapa menang abg jonni? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. akulah menang brooooooo... maklumlah pagi... jln jem... wakakakakakka...
      coba jln lengang... 50 tiang aku kena tinggal..
      kakakakakka

      Delete
  32. hahahahah...musti perut tu berdondang dendang maso tu kan uncle jon...ekekekekke

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm.. mcm2 lagu ada.... kejap dangdut... kejap balada... hip hop pon ada..
      kakakakkaa

      Delete
    2. hebat ye dak... tak yah donlod2 kat 4shared... huhuhuhu

      Delete
    3. ekekekkeke...takkkkkkkkk... mana ada sindir sindir..
      saja je ckp.... kehkehkeh..

      Sbnrnya aku dok donlod mcm2 site... sbb 4shared bukan ada sume lagu.. huhuhu

      Delete
    4. wah....byk tempat...ihik...bg lmn web...ekekekekek

      Delete
    5. hakhakhak... kalu xde kat 4shared aku gugel2 je... mana bley donlod aku donlod...

      tp feveret tetap 4shared... walau bengong gak 4shared kekadang... huhuhu

      Delete
    6. gelak pulak dia... ok je 4shared bg aku... huhuhu

      Delete
  33. haha...mmg pn..bila bgn lmbt je,semua keje jadi lintang-pukang...pastu,mula la tertingga itu ini bila dh kelam kabut....tensi tul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... betul.. betul... itu mmg betul.... huhuhuhu...
      jgn hari2 lambat udah... huhuhu

      Delete
  34. Pssss...uncle aini bfast aper?rietta trus branch nasi td..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ni mesti kes x sempat sarapan pagi neh... huhu..
      tapi ok ah tu... tgahari xyah mkn dah kan.. huhu

      Delete
  35. haha lawak la..bese la bila syok buat keje tu mmg x sdr ape dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep!! jadi hilang ingatan... kehkehkeh

      Delete
  36. ps...ha'ah uncle..memang nak beli yang local jew...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... ak ah. cari local je... tp tu lah... letih gila kalu jd benda2 camtu kan?

      Delete
  37. alolo...ciannyer uncle.biasa la kalau bangun lambat kita dah tak ingat nak sarapan daa.focusnya cuma nak sampai tempat keje cepat cepat je.lain kali uncle prepare awal2 roti emergency kat tempat keje.bole le makan kalau bangun lambat lagi hari hari...opss.hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harharhar... hantu raya byk sgt kat tmpt keje aku...

      kalu letak apa2 mknn... tak sampai 3 jam..... ilang sudah...
      kakakakakka

      Delete
  38. Memang satu musibah.akibat kelewatan ade je kerja yang tak boleh buat dengan sempurna..buat semua macam nak gile sebab nak kejar masa..huhu..btw tahniah sampai tempat kerja sebelum 8:30 dan yang pastinya alhamdulillah perjalanan selamat.tapi tang perut lapo tu..terpaksalah tahan..eh takde cafe ke?tak pergi tapau ke..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... sbnrnya aku mmg x suka bwk motor laju2... t terdesak... huhuu..
      Alhamdulillah x jd pa pe...


      takde kafe... nak tapau x sempat... huhuhu...

      Delete
    2. alahai takde cafe pulak ye..takpelah..next time hrp2 tak terlewat lagi.^_^

      Delete
    3. hakhakhak... camtu ah... sekali sekala je lewat.. huhuhu... kalu hari2 masak aku... masak beb.. huhu

      Delete
    4. mintak mintak dijauhkanlah musibah lewat ni..

      Delete
    5. hakhakhak... yep!! kelam kabut kalau lewat2 nih... x best ah... huhu

      Delete
  39. Abg Jonni dah mcm mat rempit...lawak giler.Mujur sempat sampai yek.Ala...baru puasa setengah hari dah kalut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mat rempit vetere gitu,... huhu... apa nak buat... kebulur beb... kebulur... huhuhu

      Delete
  40. hahahaha...lama tak singgah cni...
    mcm2 da brubah ha~~
    btuah btl dpt btemu ngn mat rempit veter...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... thanks singgah beb...
      alamak? mat rempit veteren?
      kehkehkehkeh....


      aku pon x reti nak ckp apa dah... kakakakakka

      Delete
    2. kahkahkah...trima kasih daun keladi,
      lain kali sy dtg lagi..
      terus terkelu ha~~hahahaha

      Delete
    3. hakhakhak...
      daun keladi atas perig...
      terima kasih sudi singgah sini..

      ah!! xde nya nak terkelu lepas ni.... huhuhu...

      Delete
  41. mandi kerbau tu macam mane ek ? cube explain sikit ? hahaha. kesiannye uncle lapar kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... hmmmm... mandi stail berkubang kot... mandi mcm x mandi... kakakakkaka...


      huhuuhu... kebulur beb... kebulur... kakakaka

      Delete
  42. hehehe...nak wt camne...dah sbuk...huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... kira april yg bizi ye dak...
      gud luck eh? hope semuanya berjln lancar....

      Delete
  43. Replies
    1. ahakahakhak.. layout bengong... kalu tgk lama2 bley pening...
      nampak serabut... huhuhuhu

      Delete
  44. Replies
    1. oooo... sblm ni tak bley komen eh? hmmmm..
      tah ah.. sbb dah bbrp org ckp kdg2 x bley komen...
      huhuhu...

      entah ah... aku on x paham napa... huhuhu

      Delete
    2. Aku punya pun dah boleh komennn :D

      Pak jonnn, mana entry baru? Isk isk lapor ni :P

      Delete
    3. ye ke? huhuhu... apa punca sebenarnya eh?

      hmmmmm... demam ler... x larat nak update... huhuuhu

      Delete
    4. Tulah, baik jadi macam aku. Setiap malam minum susu 2 gelas. Biar pun selalu kena bahan dengan sepupu2 aku tapi aku tetap cooll.

      Minumlah dutch lady untuk tulang yang kuat!! (apa kaitan tah dengan demam)

      *tapi kan susu marigold pun sedap jugak :D

      Delete
    5. hakhakhak.. tetiba jadi model iklan dutch lady ko ni...
      aku kaki kopi beb... huhu... minuman utk lelaki dewasa... kahkahkah..

      huhuhu.. hmmm... mungkin akan dicuba cadangan anda... mungkin ya... huhu

      Delete
    6. Cehh, kopi untuk lelaki dewasa.

      Kira ko nak cakap susu hanya untuk budak la ni. Dem! Grrr

      :D

      Delete
    7. hakhakhak... tak la budakkkkkkkkk...takkan lah aku nak ckp ko bebudak...
      hmmmm... kanak-kanak sebenarnya.... kehkehkehkeh....

      cabutttttttttttt....
      (sambil lari lintang pukang)

      Delete
    8. Haaa, tahu takutt.
      (sambil gosok-gosok dagu)

      :D

      Delete
    9. hakhakhakhak... mcm penjahat dlm citer pendekar pulak siap gosok2 dagu...

      Delete
    10. eh tak tahu ke? keturunan aku tuuuuu.

      Delete
    11. kehkehkehkeh... wah!! dahsyat tu... hmmm...
      lepas ni bertambah tambah licin ah dagu ko tu...

      selalu kena gosok...
      kehkehkehkeh

      Delete
  45. waahh byknye org komen kat blog jonni.. da makin maju da hehe.. hebat la smpi tmpt keje kul 8.30! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu...thanks pada yg sudi singgah... dan sudi komen.. termasuk anda... huhu.. mana maju ah... sama je... huhuhu...

      hebatttttttttt... mat rempit veteren la katakan...
      kakakakka

      Delete
  46. yang penting ada trademark sendiri :) sukaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... apa yg penting?
      kerjeeeeeeeeeeeesama... kehkehkehkeh

      Delete
  47. uncle jonni .. uncle jonni... kesian dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasolahhhhhhhhh... kadang2 camtulah.....

      lambat bagun... huhuhu

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger