OMBAK MALAS











          Kehkehkeh. Ombak malas dah melanda dengan rakusnya. Malas bukan apa, kalau diikutkan pada perkembangan sains dan teknologi perkomputeran sekarang, desktop aku boleh dikategorikan sebagai kuno dan layak untuk dibuat tukun tiruan. Kalau ianya disamakan dengan manusia, desktop aku dah masuk golongan warga emas.

            Bila on kan nak masuk ke windows pun terkebil-kebil. Gila lama nak start. Mau tak lebam menunggu. Tapi tu lah, desktop yang rajin kena lenjan anak buah aku. Lagi-lagi kalau semua balik, alamat dari pagi ke malam dok main game. Aku rasa kalau desktop aku tu bernyawa, konfom dia menjerit mintak dihantar balik rumah mak bapak dia.

        Tu belum kira printer lagi, nak print apa-apa memang ok, maveles. Tapi kalau bab scan.. hmmmm.. krekkk.. krekkk.. gedek.. gedek.. bunyi gila kuat, tapi satu haram pun tak scan. kehkehkeh gila menyedihkan. Paling aku tak boleh lupa masa aku nak scan tetiba ada bunyi macam nak meletup, gila kuat. Sekali aku bukak tengok dalam... haaa... ambik kau....





              Ada lori mainan dalam tu beb. Taklah sebesar dalam gambo tu, sedang-sedang je. Cantik parking dalam tu dengan pembaris sebatang. Anak buah kesayangan aku punya kerja. kehkehkeh. hmmm.. garu kepala aku. Tapi nak buat camna, bebudak. Tu belum kira barang kecik-kecik aku cam earfon, pendrive yang hilang dibuat main. Stress aku.... kehkehkehkeh.

          Sebenarnya apa yang aku nak cerita, aku jadi malas beberapa hari nih, komputer zaman jepun aku dok hang memanjang. kehkehkehkeh. Tapi walau macam mana pun aku tetap sayang desktop aku ini, maklumlah dah lama berjasa menghiburkan aku. 



nota kaki seksi  : Aku nak ucap terima kasih bebanyak pada rakan blogger sorang neh. Nak tau sapa? Silalah tekan punat ini .







**** THE END ****




Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

103 comments:

  1. Hahahaahha...kau bole wat cerita aku sebatang desktop nih.Ƙɪ̇ȟ\=D/.. ƙɪ̇ȟ=)).. ƙɪ̇ȟ<=-P.sabo je leww de anak buah yg nakal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep!! satunya desktop yg memahami hati dan perasaan aku... kehkehkeh...

      ak ah... biasak ah bebudak... huhuhu... tapi meriah kalu ada bebudak tu... huhuhu

      Delete
  2. kihkih..seronok bebudak tu ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. diorang yg seronok... aku idak... kehkehkehkeh

      Delete
  3. untung laa uncle asyik org suka je..XD


    walaupon dh tua destop printer tu semua boleh berkhidmat lagi tu kira alhamdulila..dr laptop sy beli x sampai setahun dh minta baru..ggrr..sabar je la..alih2 kena beli destop jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. laki... kalu pompuan baru ah best... kehkehkehkehkehkehkehkeh....

      huhuhuhu... entahlah... aku mmg minat desktp sbnrnya.. padahal harga dia tu yg aku suka... kehkehkehkeh..

      Delete
    2. destop thn lama..kalau laptop boleh bawak ke mana-mana..tapi sy ni nk bawak kemana pon sbb bukan pakai broadband pon.sy pakai streamyx..XD

      Delete
    3. ak ah... desktop thn lama sikit... huhuhu...

      aku pon pakai streamyx... ye ah... dah pakai desktop... bukan bley angkut pi memana pon..
      kehkehkehkeh...

      Delete
  4. sabo le pkck yeeerrr dengan ank buah 2..hehe..

    y penting pkck ad gak komputer n printer 2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sabo la ni... sapa kata pakcik marah... kehkehkehkeh...

      hakhakhak... yep!! tu la penghibur aku sbnrnya... kehkehkehkeh..

      Delete
  5. hahaha...adeshhh...ada lori plak dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib bek lori... kalau kucen.... lagi naya... kehkehkehkeh

      Delete
    2. hehehe...kucen abes r trbakor ..huhu

      Delete
    3. huhuhuhu... naya tu.... teruk aku nak menjawab ngan akak aku nanti...
      mengapa kucennya jd begini... kehekhekehekeh

      Delete
    4. keh3....trmasok dlm scanner...jwb je cmtu xbleh..

      Delete
    5. ak ah... senang je ko ckp eh? huhuhuhu

      Delete
    6. hehehe,,,yela senang je... lol

      Delete
    7. hakhakhak... siyut je... huhuhuhu

      Delete
    8. keh3....ape plak siyut..dah mmg senang..ahahha

      Delete
    9. ye la... yela... senang laaaaaaaaaaaaaaa....
      dah. puas hati?

      kehkehkehkeh

      Delete
    10. ahahahaha...

      yeaahaaaaaaaa...kehkehkeh....

      puas ati dh ni....huhuhu

      Delete
    11. hakhakhak... dah. pi puas hati sorang2....
      aku nak gi kebun... tanam labu... bai...

      hakhakhakhak

      Delete
    12. keh3..yela2...

      nt jgn lupa bg sket buah labu tu kat aku...hehhe

      Delete
    13. uiiiii bagi pree dah la....niat sedekah amal jariah...kehkehkeh

      Delete
    14. ceh!! mana boleh free2... aku nak gak rasa jd tokey labu neh... kakakaka....

      Delete
    15. alaaa...kalo bagi sedekah dapat pahala...kan bagos tu...

      hehehe...uncle ngan aku kau sedekah, ngan orang lain jual ahhh...kahkahkah

      Delete
    16. hakhakhak... pastu ko buat pengat labu.... pastu ko sedekah semua kat ku pulak... amacam?

      kehkehkeh

      Delete
    17. fuyooooo...eh bagus tuuu boleh pahala sama2...

      tapi kannnnn aku tak reti wat pengat labu...huhuhu

      kehkehkeh....

      Delete
    18. aiyooooooo... apa la lu beb... pengat punya la senang bley tak tahu... aku ni pun yg rock2 camni dah tentu x tau gak.... kakakakakaka

      Delete
    19. hehehe..aku tahu makan je..buat tak tahu..

      eleh ngate aku..uncle pon same je..kah3

      Delete
    20. hekhekhek... meh uncle ajo... kalu uncle yg masak... buat pengat jadi karipap... kakakakkaka...

      ye arrrr... uncle mmg tgn bangku... nak buat camne.... uhuhuhu

      Delete
    21. kakakaka...uiii ajaran majik tuh...buat pengat jadi karipap...keh3

      huhhuhu..cian uncle...

      Delete
    22. tu la maknanya hebat... buat lain jadik lain... kakakakka...

      hakhakhak... alaaaaaaaaa... kedai mkn kan byk... apdehal.... huhuhuhu

      Delete
  6. Replies
    1. hakhakhak... mna ada marah... anak buah sendiri pon... bukan org lain... huhuhu

      Delete
  7. hehehe....kenangan tu uncle....jangan la wt tukun....smpan wt kenangan...huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... lama gila dah ada bersama... huhu.. sayang beb desktop aku tu... huhu

      Delete
  8. waaa.. antik tu =p hhehehe. stil leh gune lagi kan ? ok ape.. LORI menan sumbat dlm tu?? no wonder la bunyikk.. hahaha. sabar ye uncle =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. antik beb.. antik... jual besi buruk pon x laku... kakakaka...

      hakhakhak... tah lah... mcm2 hal kalau bebudak ada ... kehkehkehkeh

      Delete
  9. kena beli komputer baru dhtu.. pasni bleh buat 3d plak hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk ah duit... selagi bley pakai... aku pakai je... sampai reput...
      kehkehkehkeh

      Delete
    2. ak ahhhhhhhh... aku ni mmg stail pakai apa saja sampai reput...
      kakakakakka

      Delete
  10. kehkehkeh...sampai camtuh sekali....dah macam osama pon hade muke pakcik berjanggut....hakhakhak....erk!!!lori....hehehe...sabo je lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro... gua kan ckp kat blog ko... aku peminat amitabh batchan... apa brg osama... batchan ah beb... batchan...

      kehkehkehkeh

      Delete
    2. sempat lagik demand nak bachan gak...nak hambik...belacan haku bagik...keh...keh...keh...

      Delete
    3. oit!! kat umah aku belacan pon byk ah... kehkehkehkeh

      Delete
  11. budak2, memang gila la kalau ada game....naseb la orang tu komputer kena lenjan~~ seb baek la ada komputer, kalau tak ada, budak2 tu ilang gi main kat luar~ bhya plak kang~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... mmg dok dlm umah je dorang... huhuhu... takdelah pegi merayap sgt...

      Delete
  12. huhu...mcm2 khazanah dalam tu yerkk...

    biasa lerr budak2 kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik kura-kura takdek.. kehkehkehkeh..

      yep!! bebudak... tapi mmg meriah kalu dorang ada... kehkehkehekhe

      Delete
  13. ingat ada ombak rindu jerkk..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm2 ombak ada beb... jgn x tau... ombak tido pon ada...
      kehkehkehkeh

      Delete
  14. belilah baru...macbook sebijik....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh!! buang duit je lah beli pc baru... janji yg ni bley pakai..

      drpd beli pc baru baik aku gi dangdut... lg best... kehkehkehkeh

      Delete
  15. patut lah aku tengok belog ko bersawang habiss.

    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... dah tumbuh lalang beb... semak samun sume ada...
      kehkehkehkeh

      Delete
  16. tu namanya kelembapan tahap Dewa Halilintar Puting Beliung Kuasa Semesta Alam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... nampak sgt akak ni suka baca komik... tak pon tgk katun...
      kakakakaka

      Delete
  17. kalau ikut pada gambo tu...
    sian betol kat kau....sampai tinggal tengkorak...angkat baru lah bro.....
    hahahhaha...

    lain kali ikut macam aku....
    dengar je budak2 nak balik semua dah siap berkunci dalam bilik...
    jangan harap lah sapa2 nak masuk....
    kalau di biarkan..hancur semua..tak bersisa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahakhakhak... ongkosnya enggak ada dong... ah!! janji boleh pakai.. lembab pon lembab ah... huhuhu..

      huhuhuhu.. tapi aku desktop kat luar... tak bg main kesian plak rasa...
      huhuhu... tgk muka comel diorang... berdiri buat muka sedih... sian beb... bg je la main..
      kehkehkehkeh

      Delete
    2. amboi...asik keje sian malam..still takde ongkos...
      berat2....

      aku buat hati simen..
      buat lah muka sedih macamana pun tetap tak layan...
      hahahahha

      Delete
    3. hakhakhak... nak buat camne... gaji sekangkang kera.. hhuhu... tapi ttp bersyukur... huhuhu..

      hakhakhak... alaaaaaa.. aku x bley ah... nak buat keras camne pon x bley... tgk mata yg x tahan tu,... mcm puss in boots...
      kehkehkehkeh

      Delete
  18. Tak mau la malas2 abg Jonni...saya suka baca entry awak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahakhak... thanks... entri pelik2 ye dak...
      kehkehkehkeh

      Delete
  19. Replies
    1. ak ah... lama bebeno rasanya... kehkehkehkeh...
      janji bley jln lagi kira ok der.... huhuhu

      Delete
  20. Hahahhh terbaik punya tempat parking dia carik !! Kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tu yg stress aku.. kehkehkeh...
      tah apa2 di sumbat dlm tu... huhuu.. sabo je ler ...

      Delete
  21. wak, aku teringin gile nak cubit2 pipi anak buah ko sampai dia nangis... bile dia dh nangis, aku nk biarkn ko yg pujuk plak... huhuhu...

    Anyway, tahniah lah coz blog ko dh terkenal sana sini... kire dlm bahasa jawanya, ko dh femes lah skrg... (mesti time ni hidung ko kembang kempis kn?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mmg aku lari lintang pukang dulu... malas aku nak pujuk dorang... kehkehkeh...

      hakhakhak.. femes?.. femes kepala lutut ah.. huhuhu..
      hidung aku mmg dah kembang... hari2... klehkehkehkeh

      Delete
    2. hidung kembang hari2?? bahaya ni... aku takut ko tersilap masukkan rokok jer... nk masukkan kat mulut jd masuk kat looobang idung... kehkehkehkeh...

      Delete
    3. hakhakhakhak... ok gak pe isap rokok guna idung.... bley masuk tv tu... kehkhekehkehkeh

      Delete
  22. perhhh..pelancong dari Uzbekistan plak dah...uncle2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... hmmmmm... mmg dah impian aku utk berkenalan dgn gadis2 r uzbekistan... kehkehkehkeh

      Delete
  23. nasib baik tak meletupps.kalau tak hitamlah muka uncle...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... xpe... kulit aku mmg itam... xde efek... kehkehkehkeh

      Delete
  24. haha, sampai jadi tengkorak tunggu komputer on, lame betul. .hee
    eh penyakit malas sye da brjangkit kat uncle jonni la, cume x teruk je. .
    malas2 uncle jonni pon blog masih berupdate. .hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... serius pc aku lembeb... huhuhu...

      kau bizi skrg neh .. kan.. kan... kan...
      huhuhuuhu

      Delete
  25. hahaha serius sama stended la ngn laptop aku. penah rasa nk baling ja tapi sayang punya pasal giler tabah pakai jugak..sengal2 dia pon lama ooo bejasa :D..tapi bila apa pon tak buleh nak tak nak kena jugak beli baru huuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku selagi boleh pakai... aku pakai.... x terpikir lg nak beli2 baru ke... nak upgrade2...
      bio kan je,... kehkehkehkeh

      Delete
  26. hahaha, alasan orang malas la tu konon pc hang.ekekeke. anak buah pakcik joni nak scan lori dia kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak...yep!! kdg2 mmg tahap malas gila... huhuhu...

      hmmmm... mungkin jugak.... dorang nak scan lori... kakakakka

      Delete
  27. *lawa header baru Uncle J ni..

    berapa orang anak sedara ni? (>.<)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks ya... huhuhu...

      ada 6 org shj... 4 ensem2.... 2 gojes2...
      huhuhuhuhu

      Delete
  28. hahaha..sampai jadi tengkorak tu payahlah kan..betullah kan.kadang2 ombak malas tu selalu berlaku sebab lappy/desktop yang lombap bonar.sabar je lah..kalau naks eribu daya taknak seribu dalih kan..bertahan je la.^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak.... yep!! kdg2 aku tak bw langsung... fed up... huhuhu...
      takpe ah... aku pakai je pc aku nih sampei reput... kekekkkkee

      Delete
  29. kau dah semakin dikenali,syabas bebeh! laptop kau tu agaknya dah buleh anta spital wei,haha...nazak beno aku bacanya,haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... makin dikenali pala lutut ah... huhuhuhu..

      ak ah... mmg nazak ah beb... huhu... main game pon hang beb... ehkehkehkeh

      Delete
    2. pala lutut padiaaaaaa.... serious!Hahahaha

      Delete
    3. pala lutut padaiyyappa bebeh... kehkehkeh..
      ceh!! serius plak ko onie... jgn ah serius2... x best derrrr... huhuhu

      Delete
  30. haha lawak la bleh ade lorik sebijik..bli laptop baru la ape lg ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... kalu aku byk duit... boleyla beb.... huhuhu..

      takpe ah... biar au pakai sampai reput... kakakaka

      Delete
  31. Replies
    1. hakhakhakhak... itu props je tu....
      tengkorak mainan.... akekekekkke

      Delete
  32. sarang labah-labah yg tak tahan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... abis terlampau lama menunggu... lama tu beb... huhuhu

      Delete
  33. hahaha ! sampaikan berjanggut , bersarang dah lelabah tuhh... haha ! alah lp kite pon sme lahh . zaman kegemilangan james brook lagi nih . hahahha !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep!! aku punya desktop dah tahap tukun dah... huhuhu..
      takpelah aku nak pakai sampai reput...
      kehkehkehkeh

      Delete
  34. wah, dah macam peti harta karun pulak printer tu ek. ada macam2 barang pulak tu. bagus betul anak buah uncle Jonni tu, simpan barang setempat. haha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha,... bagus sgt la tu.... merosakkan printer aku je... huhuhu

      Delete
  35. printer/scanner aku ok lagi, pc pon ok lagi tapi kalau ikut peralihan teknologi zaman nie, ia kategori dinoso. koh koh koh

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger