BERHATI-HATI BILA MENGECAS TELEFON

Memang perkara biasa untuk melihat orang mengecas telefon bimbit mereka. Terutama sekali ketika di tempat kerja bukan ? Namun sebenarnya meninggalkan telefon anda di cas tanpa pengawasan adalah sesuatu yang kurang bijak. Terutama sekali bila ada mereka berdua ini...










Mereka bukan nak mengambil telefon itu, itu sudah kira mencuri. Apatah lagi mahu menyorokkan telefon tersebut. Itu lagi tak patut. Manalah tau ada panggilan penting dari sudara mara atau kawan-kawan. Bukankah itu akan menyusahkan kawan anda. Mereka cuma akan.....









Ya. Cukuplah sekadar melambatkan atau mencepatkan jam di telefon bimbit tersebut. Sebab semua kawan-kawan saya termasuk saya tidak memakai jam tangan. Hanya berpandukan jam di telefon bimbit. Jadi telefon bimbit itu bukan sekadar medium untuk berhubung, malah medium untuk menentukan masa dan waktu.

Selalunya mereka akan perasan tentang masa yang telah diubah tu, tapi kadang-kadang ada gak yang tak perasan dan terus balik rumah. Akibatnya....






Nota kaki tukar jam orang : Pernah kawan aku ajak kuar rehat makan pukul 12:40. Pala otak dia. Padahal rehat pukul 1. kehkehkeh. Ya. Sekarang dia dah boh password plak dah. 





***** the end *****


Comments

  1. jam aku da sedia ada awal 15 mnet...tapi kwn2 baek aku sllu nk lambatkan masa jam aku...so...dorang same je la macam ko pak cik~~ =.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... jam aku pon awal... tapi 10 menit je ah.. tapi henpon aku dok 24 jam kat dlm suar... so takde sesapa yg dpt usik... kakakkakakaka

      Delete
    2. memang ko takot giler la kn orang kenakan ko balik...

      tawu takot...=.= hahaha!

      Delete
  2. haha...sekali sekala pedajal org,best gak kan?haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sbnrnya sama je... aku pon selalu kena pedajal sbnrnya... nak marah kawan2... so pedajal ah balik... kakakkakaka

      Delete
  3. mendajal org je pokcik ni..ahahaha..tp seronok gak..lelai sama lelaki leh gurau cmtu..kalau pompuan dh masam muka x tegur sapa dh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak,... aku pon selalu kena dajal... ak ah.. sesama laki.. gurauan tu kdg2 mmg melampau skit... tapi atas dasar kawan2... x kisah ah... raya kang mintak maap... kakakakka...

      huhuhuhu.. ye ke? baik jgn... kang byk pulak gadis2 muncung panjang kat tmpt keje ko... huhuhu

      Delete
  4. Penjahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattt..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ?... mana ?... bahaya nih... repot polis... repot polis...
      tolonggg... tolongggggggg.... ada penjahatttttt.... tolongggggg...

      kakakkakakkaka

      Delete
  5. Replies
    1. hakhakhak... biasak ah... gegurau... camtu ah... huhuhuhuhu

      Delete
  6. uish.. tak sangka pakcik ini seorang pembuli.. hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mana ada... sama je... selalu aku pon kena buli...
      kira fair la kan... hueheuheuheuheuheu

      Delete
  7. hahahahaha.. ini troll tahap maksima nie.. kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hgakhakhak... troll suka amik kesempatan namanya... huehuehuehuehuheu..

      Delete
  8. nakal sugguhh laaa ekau yo!
    nasib la aku tak seopis dengan ekau..

    eh! tapi sebenarnya, aku pon penah tukar bahasa cina kat tepon member aku, nokia cokia dolu2.. kakakaka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mana ada nakal... sama je sbnrnya... aku pon selalu kene buli... kakakakkaka...

      ak ah.. aku pon pernah buat tu... tapi kene ada henpon lagi satu yg sama model... senang nak tukar balik... nak ingat jalan2 dia... mmg ah x ingat.... kakakkakaka

      Delete
  9. Hahahahahaa.. Masya ALLAH. Ni kalau kena kat tempat keja epal ni, memang sakannnnn la abis semua orang kena. Dengan epal lagi memang nset kalau tak cas sekali pun, akan berampai jugak nset tu atas meja. ;))


    Ekceli tadi ingatkan uncle nak curi-curi baca mesej orang ke, nak tengok gallery image ke. Hahahahaha. Baru nak geng! Hahahahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... kalaulah aku ada situ.... abis aku tukar enset ko tu... sampai ringtone2 aku tukar... boh volume paling kuat... pasti ko terkejut gila2... kakakkakakka...

      hakhakhak... aku tukar jam je... kdg2 tukar volume bagi bapak kuat ... kakakkakaka

      Delete
    2. Hahahahaha.. Jangannnnnn, dah la aku pun jenis tak pakai jam tangan. So bawak nset masuk kelas, buat nak tengok jam. Uncle pasang bapak kuat, sekali nset berdering, melompat i naik atas meja. Hahahahahahahahahaaha..

      Delete
    3. hakhakhak... mak oi.. sampai lompat atas meja... dasat tu... kakakkakaka....

      tapi serius.. aku pon terkejut kalau tetiba henpon aku bunyi full volume... kehkehkehkhe...

      Delete
  10. hahaha jahat. x baik aniaya kawan. x pasal2 nanti dia lewat nk bgn subuh plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sama je ah... aku pon selalu kene pedajal sbnrnya... kdg2 mmg rasa mcm sesi balas membalas dendam sbnrnya... huehuehuehue...

      Delete
  11. hahahaha
    letak password tu elakkan dari waktu diubah lagi la tu
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... dah fed up kene usik henpon... boh password la jawapnya... huehueheuheue

      Delete
  12. HAHA. Kawan Ety kalau nampak fon, diorang buka Facebook yang tak di log out, lepas tu post status macam2 kat FB. Byk kali dah kena, dah banyak kali juga dah kenakan org. HAHAHA :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... lagi ah jahat tu... kahkahkahkah... siyut je... sian dpt status mcm2... kakakkakaka

      Delete
    2. hahaha. tu la. nak-nak lagi kalau status puji/kutuk diri sendiri. adeii. sabar je laa. hahaha :D

      Delete
  13. Replies
    1. hakhakhak... sikit je... dengki sikit je laaaaaaaa... huehuehuehuehue

      Delete
  14. hahahhahaha...yeah, password adalah jawapan pling tpat tuk msalah diatas... XP

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak.. ak ah... dan aku jadik betul2 hampa... kakkakakka

      Delete
  15. haha..serious tak pernah terfikir buat kerja macam ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... jgn ah buat... kalu kwn jenis yg x tahan gurau... mmg ada yg seharian bibir muncung x bertegur... kakkakakaka

      Delete
  16. Replies
    1. hampir... blom kejam lagi ni... huehuehuehuehuehue

      Delete
  17. tak pernah cas hp dekat opis, baik kan saya.... lalalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... yep !! mmg baik... untung bos anda... jimat letrik... . huhuhuhu..

      Delete
  18. huhu..aku pon jenis xpakai jam tgn... mmg bergantung pada henpon je laa.. hehe

    stakat ni xde laa sape2 nak duk wat jahat cam gitu...hehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ye ah... kwn2 ko semua baik2 .. huhuhu..

      x mcm aku... perangai yg mcm badut sarkis pon ada... stress tau tak.. huhuhu

      Delete
  19. tak berani dah kacau org mcm tu....pernah bergadoh kot huhuhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... ak ah.. kena tgk2 gak kwn kita camne... kalu yg jenis serius x bley bawak berseloroh... aku pon tanak kacau...

      sarang tebuan tu.... lebam2 kalau kena jolok... kakakkakakaka

      Delete
  20. Replies
    1. hakhakhak... sama je... aku pon selalu kena pedajal... huhuhuhu

      Delete
  21. Boleh tahan comel permainan 'tukar jam orang' ni ek. hahah

    Apsal aku tak kenal permainan ni masa belajar dulu? ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mmg comel permainan ini... tapi tgk gak org tu camne... kalu yg x bley bawak berseloroh... aku mmg x kacau... huhuhuhu

      Delete
  22. hahhahaa... tu la uncle! nak dajal kan org lagi, tak baik tau, nnt kalo org dajal kan uncle, haaa.. sendiri mau ingat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... selalu dah kena kak... selalu....

      serius.... aku selalu kena pedajal sbnrnya.... huhuhuhu

      Delete
  23. nakal nyer uncle ni.sian kawan uncle.nasib baik tak datang keje lambat.kalau dia lambat konferm claim gaji dengan uncle je la.hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik ah... kalu x... hmmmm... jenuh aku nak mintak ampun... huhuhhuhu

      Delete
  24. nakal nyer uncle ni.sian kawan uncle.nasib baik tak datang keje lambat.kalau dia lambat konferm claim gaji dengan uncle je la.hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakahk... takpe... raya kang mintak ampun... huhuhuhu

      Delete
  25. dulu masa study pernah cepatkan jam kat dlm bilik kuliah..huhuhu..jahat giler...cepatkan 20 minit awl..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiii... x baik ah camtu.... kalau lecturer tau... kecikkkkkkkkkkkk...
      hati dia... kakakkakakka

      Delete
  26. boh password ?? payah apa.. masuk ja pape password pn.. lepas 3 kali senang cerita ! keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tak lama pastu muka aku kena cakar2 tuan punya henpon... bagus !! hakhakahkahkahak

      Delete
  27. laaa , ingatkan nak gtau bos . wakaka

    setakat nak cepat lambatkan jam member , time diaorang tidoq pon boleh buat . kuii3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... xdenya aku nak repot2 bos... huhuhu..

      hakhakhak... time tido aku selalu miscall2 je...ganggu bebudak tido... hahahhahaha

      Delete
  28. kau memang takde keje kan..
    suka sangat pedajal orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahakhakhakhak... mana ada... bukan hari2 pon... huhuhuhuhu

      Delete
    2. bile bosan keje memang ada je idea nak pedajal orang kan...
      hahahah...aku pun selalu buat keje yang tak berfaedah tu...

      sian betol lah kawan kau tu....
      mujur tak kena buang keje

      Delete
    3. hakhakhak... alaa... gegurau ngan bebudak... sbnrnya aku pon selalu kena pedajal... kira mcm sesi balas dendam... kakakkakakaka

      Delete
    4. tapi stail kau balas dendam tak sama lagi macam pakcik aku latif borgiba..
      hahahahha..
      pakcik aku lagi sadis...

      Delete
    5. hakhakhakhak... pakcik ko tu otai.... aku masih baru lagi dlm bidang ini... maklumlah... remaja.... kehkehkehkehkehkeh

      Delete
    6. ha'ah..remaja purba kan....
      kihkihkih..

      apasal lah tokey kedai game tu tak pakai baju hah?..
      terserlah keayuan perut nyer....hahahahha
      aku asik kalah je..
      habis duit aku..
      huhuhuh

      Delete
    7. remaja klasik... purba ngan klasik byk beza tau... byk.... kakakakaka..

      hakhakhak... kedai game x laku... aku sorang je yg main kat situ... tu yg x pakai baju tu... huehuehuehue...

      tmpt aku main game bingai2 sbnrnya di kala bosan melanda ... kahkahkahkah

      Delete
  29. ehh kijammnyaa....apesal tak awalkan sejam dua ke...lagik lah best..ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tanak lama2 sgt... senang perasan... kalu 20.. 30 menit tu kira ok.. huhuhuhu

      Delete
  30. salam bro, salam ziarah, saje lepak2, nak komen2 lebih2 pun da 50 lebih dah ko jawab komen penat ooo ahahahhah

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam bro... huhuhuhu... hakhakahk... takpe... aku suka jawab2 komen... huhuhuhu....

      Delete
  31. kucing tu dah paham bahasa melayu.. setakat pelat kedah ngn kelantan tu celah gigi dia je.. hahahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku tak percaya.... mesti kucing tu paham bahasa jepun je... huhuhuhu... mesti kucing tu kompius kalo ko ckp melayu... huhuhuhuuhu...

      Delete
  32. ingatkan ko nak pesan kalau guna henpon sambil cas leh meletopkan muka diri sndiri. hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasak ah... entri aku mmg tajuk lain cerita lain... drama je lebih... kehkehkehkehkehkeh

      Delete
    2. hahahaha..memang dasar drama king btol ko nih.. hohohoho

      Delete
    3. hakhakhak... ak ah... mmg aku suka kasik drama-drama kat citer aku... kahkahkah.. baru ah sonok beb ... huhuhuhu

      Delete
  33. Jahatnya. Kesian kat kawan2 yang terkena. haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sama je... aku pon selalu di kenakan... huehuehuehuehue

      Delete
  34. sekarang kena letak password kalau x ada je yg buat nakal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! itu cara yg terbaik... selamat henpon x kena godek2.... kehkehkeh

      Delete
  35. kwn2 aku tak buat jahat kt hp..caj la kat mana pon takde pasal dorang nk buat jahat tp fb jgn la buat lupa nk log out kompom ada jer status sengal2 tetiba naek kang..lepas tu besusun angkut kwn2 komen..suka sangat la kan..manjang aku yg tekena hadoi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... lagi letih camtu... terkena status yg pelik2... naya tu beb... naya... huhuhuhuhuhu

      Delete
  36. Nakalnye uncle nie....rietta nieh pesan yang xpsan...mesti terkena klu org wt camtu kt rietta....ekekkee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sama je... aku pon jenis yg tak perasan... selalu je aku kena pedajal bebudak lain... huhuhuhuhu...

      Delete
  37. amboi~ nakal nye.. awek baru kat tempat keje tuh dibuli jugak ke..?
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ceh !! camtu je... mana ada nakal... huhuhu..


      laki je.. pompuan x kacau... huehuehuehuehuehue

      Delete
  38. itu style lelaki. kalo si pempuan nih, pantang fon tinggal, abes khatam baca mesej org tu.kih3.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... lagi ah bahaya camtu... aiyoooooo.... huhuhuhuhu

      Delete
  39. Ingatkan ape la tadi. Baiklah. Lepas ni kena hati2 bila cas henpon. Hakhak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ye... sila lah berhati-hati... penggodam henset ada di mana2... hakhakhakhak

      Delete
  40. jon, kire style jugak kau pedajal kengkawan kau kan?? hahahahahaha....mesti skang diowg da pasang perangkap samar kn?? jam bilik aku lambat 15 minit, jam tangan aku cepat 10 minit, jam hp aku cepat 15 minit dan jam opis aku cepat 20 minit.. ha ko rs mne yg aku ikut??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... bahana... bahana.... mana satu ko nak ikut tu... semua tak betul... kehkehkehkeh... kalu aku mmg pening dah... huhuhuhuhu

      Delete
    2. aku senirik pun tak pasti mne aku nk ikut tapi bile hari kije aku ikt jam henpon le..klau hari coti aku ikut jam bilik aku... kah3...

      Delete
  41. hahaha. good idea.! boleh ah nak guna lepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sila.. sila... jgn ada yg muncung2 x brtegur udah... huehuehue

      Delete
  42. haha. aku agak kau mesti selalu kena kan. ni mesti kes balas dendam. kikiki :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ak ah..selalu je kena pedajal.... biasak ah tu... dpt kwn perangai mcm badut srkis... mmg payah.... huehuehuehuehuheu

      Delete
  43. Gile kejam..menggelabah member nak kejar masa..huhu

    ReplyDelete
  44. idea terbaru..bagus..tp takut pulak kalo2 kwn tu lancarkn perang ke3.. mati la..hahahaha

    ReplyDelete
  45. setiap jam dinding termasuk di bilik mandi, harus cepat 5-15 minit. seronok main kira-kira ni.. :-)

    *kenapalah pakcik suka nyakat???

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.