KAK ROKIAH ROCK N ROLL

Ada seorang kakak di tempat kerja aku, namanya Rokiah. Dia membahasakan dirinya sebagai Kak Kiah. Semua orang memanggilnya dengan nama Kak Kiah. Kecuali seorang. Hanya aku yang suka memanggilnya dengan panggilan yang agak lain...







Walau dah kena tegur banyak kali, aku tetap memanggilnya dengan nama Kak Rock.  Pada aku nama itu lagi elegan dan maveles gitu. Mungkin disebabkan sudah terlampau fedap... kak Kiah telah....




Beliau telah membuat derk pabila daku memanggil namanya. Beliau buat dono je. Macam aku ni tak wujud langsung kat situ...


Moral of the story : Bergurau senda sesama lelaki adalah lebih senang, mudah dan tidak kompleks. Walaupun gurauan itu agak kasar. huhuhuhu...





***** the end *****

Comments

  1. pompuan ni mmg sensitip ckit uncle jonni...
    jgn nnt kalo dia dah terlampau fedap, jgn dilempangnya muka uncle jonni dah la ek..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh no... terpaksalan uncle nyanyi lagu kumpulan elite... tamparan wanita... owh no.... huhuhuhu

      Delete
  2. tu lah. ada orang panggil saya gojes. saya malas nak layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu.. napa plak ? hmmm... aku tak pernah ada lagi yg panggil aku gojes.... hueheuheuheuheu

      Delete
    2. hakhakhak... ye lah tu... tah2 mmg ada... saja je kaber2 line... huhuhu

      Delete
  3. kan...kalo nk bergurau ngan pompuan agak ssah... plg malang bila kita plak dimarahi balik...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... tu laaaaa... yg x bestnya kalu dia kutuk aku boleh... aku kutuk balik marah plak... hampeh !! hhuehueheuehueheu

      Delete
    2. hahahhaha.....yg tuh pon sgt stuju...

      Delete
    3. huhuuhuhu... yep !! nak buat camana kan... huhuhuhu...
      layan je lah... huehueheuheuheuehue

      Delete
  4. abg jonni,nama pon die da kakak.malu la die kalo abg jonni pggil die "kak rock"..heheh.mayb die sedo akn usia die.x mcm abg jonni.hoyehhhh..hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... yep !! betul.... dia tak suka panggilan tu... x seswai kot.... hueheuheuheuheuehue

      Delete
  5. HAHAHA. style laa ! Kak Rock tu namanya mmg nampak lebih memudakan org la.

    aku pula, ada kawan nama Rohaya. mula2 masuk sek, dia suruh panggil Aya. Kitorang ni punya lah hantu, panggil Roy. Panggil punya panggil, lekat smpai sekarang.

    P/s : biasalah tu. hati wanita kan rapuh macam biskut marie. cewahh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ?? lagi best nama kak rock... kan ?? huhuhu..

      hakhakhakhak... jgn dia pon jadi lebih ganas dan macho udah... heuheuehuehueheu...

      huhuhuhu.. biskut marie ??

      Delete
  6. kau ni jon...hahahahahaha...ade2 je la..tak baik wo pgl die rock..ape sbb kau pgl die rock weyh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaa... sesaja je.... org lain panggil ujung dia.... kiah... aku panggil ah pangkal dia.. rok..... kakakkakakakkaka

      Delete
    2. owh..ce kau try ajak kwn kau wt cm ni. kau pgl rok die pgl kiah...serentak taw. agak2 die bengang tak??

      Delete
    3. hakhakhak... komfom 2 2 kene penampo nanti... huehuehuehuehuehue

      Delete
  7. perempuan jiwanya halus..jadi terlalu sentap.jagalah hatinya..itukan kerja lelaki..XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo... ye ke ? aku selalu bayangkan keje org lelaki adalah :
      balik keje... duduk kat sofa... order kopi... baca surat khabar... wakakakkakakakka...

      Delete
  8. biasalah bro..kaum wanita ni emosi je lebih, hahaahahaha kak rock..rock kapak ke bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... yep !! kita x bley samakan laki ngan pompuan... kan ? huhuhuhuhuhu

      Delete
  9. huwaaaaa...samer keadaan kak rock ngan sayer...nick name sayer ANNE tp bebudak opis suka sakat panggil AN..NE (versi india) mula2 cam sakit hati..tp nama pun gurau senda...hahhaha terima jek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bwahahahahha... an..ne ?? ayoyo... ammak !! gila ah... huhuhuhu..
      sapa ah yg mula2 bagi nama kat ko tu ye.... aku nak berguru ah ngan dia.... huhuhuhu

      Delete
  10. koh koh koh... kan akak Rock dah sentapp.. koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ni namanya sentap x berbunyi bro... jgnkan nak tegur aku... pandang aku pon idak... sedihs... huhuhuhuhu

      Delete
  11. olololooo...sian uncle...tapi mmg rock la akak tuh...bleh plak dia wt derk jew ngan uncle...hehehe....ce uncle panggil dia KAK ROCK CUTE...sure dia sengih....hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... owh tidak... aku rasa mau dia lempang aku kalu aku panggil kak rock kiut.. maklumlah... dia nyampah tgk muka aku... kakkakkakaka

      Delete
    2. Alaa....asal lak nk lmpang lmpang..hehehe...klu cmtu...uncle jerit jew kak rock kiut...trus uncle cabuttttt.....hahahaha....

      Delete
  12. Replies
    1. mmm... mungkin juga dia meminati irama malaysia maupun rnb.... mungkin jugak kan ??
      huehuehuehuehuehue

      Delete
  13. wak, aku perempuan yg sporting...

    Aku tak tergolong dlm kategori kak rockiah ni.. dun wori... ngeh3x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ye ke ? sporting... mmg akak sporting... huhuhuhuhuhu

      Delete
  14. kakak tu ayu.. tu dia xdpt terima uncle panggil dia kak rok..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkkk... dia minat jazz... tu yg dia marah tu... huehuehuehuehuehue

      Delete
  15. sensitif la... kene la faham sensitiviti org perempuan, tak same dgn lelaki.. Uncle2..nak gurau2 pun, tgk org dulu la... tah2 dia 'datang bulan' ke... kan kite tau kan..mood dia, ala..org laki pun ade gak 'timing' lari gak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! betul tu kak... betul sgt... x bley samakan gurauan masa ngan laki dan masa ngan pompuan... huhuhuhu...

      Delete
  16. Kah3... aku kalau tensen slalu dtg blog ko... lawak dowh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mengarut je bro... entri2 sengal camni je mampu aku buat.... huhuhuhuhu

      Delete
  17. haha, kwn saya bergurau sama lelaki mmg terbaik, sampai kami yg perempuan ni rasa melampau pulak diorang berlawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... yep !! mmg ramai je pompuan yg jenis selamba jek... tapi tu lah... tetap kena ada batasnya... kan ?? huhuhuhu

      Delete
  18. Replies
    1. ye lerrr... kalau namanya jaslina... dah tentu aku panggil kak jazz.... hueuehuehuehuehuehue

      Delete
  19. hahaha..sian kt kak kiah tu.tak pasal-pasal nama dia jadi kak rock.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... kak rock lagi stylo apa... lagi fotogenik apa... kehkehkehkehkeh

      Delete
  20. depends on people juga..ada yg boleh terima gurauan ada yang tak..klu xdpt terima tu,xyah geng la uncle jo :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak.... yep !! betul... tapi salah aku jugak... kurang sensitiviti dan mebi timing x betul... huhuhuhuhu

      Delete
  21. Replies
    1. hakahkahk.... siyut... ko suka plak... adeh !!

      Delete
  22. hahahaha! :D
    pdn muke!
    bile lah nak jadi baik nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... nanti ah.. bila dah tua2 nanti... jadi baiklah unkel ni... kot laaaaa... huehuehuehuehuehue

      Delete
  23. ahax!!
    <<-- panggil cikgu Cikgu Rock (padahal nama dia rokiah..xD)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan ?? nama rokiah lagi sedap kalau dipanggil kak rock... kan ?? kan ?? kan ?? huhuhuhu

      Delete
  24. kasihan kak kiah dianiaya:D hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakahk... ish !! mana ada teraniaya... gurau2 je... huhuhuhu

      Delete
  25. hmm..pmpuan mmg cmni.xleh slh bgurau sikit.cepat nk tersalah paham n tersentuh ati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep !! betul... mmg salah aku... aku kurang sensitiviti dan patutnya perlu lebih peka... huhuhu...

      gurau ngan laki tak sama ngan pompuan... huhuhuhu

      Delete
  26. haha.. comel =) sama lah mcm aku. ada member sorang ni, nama dia hamizah. rock jugak. dia nak org pggil mimi je, tapi aku pggil klasik sikit, mizah.. bengang je dia.. >_<"

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakahk... ok apa nama mizah... huhuhuhu...

      aku ada kwn nama dia osker... bebudak panggil dia osker.. serius aku tak perasan sgt.. tapi last2 aku tanya budak lain pasal nama dia...

      rupanya kwn2 lain yg gelarkan nama dia tu....

      by the way :: osker means >> osman + kering....

      huhuhuhu...

      Delete
    2. hahahahha =p sengal siot.. lawak3..
      ko bg idea utk aku kenekan member aku ..
      dia suke sakat aku.. siap ah esok.. hahahah

      Delete
    3. hakhakhak... ko ni ah... x baik kenakan org,... huehuehuehuehue

      Delete
  27. agaknya ko jumpa yg jenis cepat sentap kot..setengah tu ok jer..member aku nama tahirah kami semua pangei dia tahir..rilek steady dia sampai skrg hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu.. aiyooooooooo... jgn ah pompuan di panggil nama laki... sian ah... huhuhuhu..

      Delete
    2. hahaha benda mula dari main2 lepas tu lekat sampai skrg..tpi dia kawan pempuan paling cool dan sempoi pernah aku jumpa :D

      Delete
    3. hakhakhak... sian ah.. mesti kalu org yg baru kenal mesti pelik... apasal nama laki... huehuehuehueheu

      Delete
  28. gurau kasar dgn cik perempuan jadi gitu ler.. tapi
    kalau gurau dgn aku, lagi spontan kau kena.. har3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiyoooooooooooo... x berani ah aku... takut.... kakkakakaka

      Delete
  29. hmmm xsemua org boleh terima gurauan camtu..lg2 melibatkan panggilan nama ni kan...

    org pompuan kan sensetippp.. takut tersentap je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak.... betul... sama je laki ngan pompuan.. kalu yg jenis cepat sentap... kena ah kita gurau dgn beretika... huehuehuehuehue

      Delete
  30. mungkin faktor umur sebabkan dia tak setuju kot...

    Ada org tu nama Halimaton.. orang kampung panggil Ton, bila datang KL terus jadi Miss Emma.... tuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak.. mmm... mungkin faktor umur... mungkin mmg dia x minat muzik rock... huhuuhu...

      hakhakhak... biasak ah... sampai bandar kena ah pakai nama glamer... mcm aku gak... kat tenet nama jonni... kat kl semua panggil jeffri... kakakkakakakaka

      Delete
  31. aku ok jugak orang gurau kasar macam batu kerikil..
    takde tersentuh pun...
    ke aku yang tidak punyer perasaan...
    hahahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. huiyyoooooooooo... batu kerikil... rock tu... rock... huehuehuehue..

      owh tidak... perasaan k pi mana eita... pi cari balik... kakakkakaka

      Delete
  32. hahahahaha!! kak rock pun begurau jugak tu, uncleeee. uncle jenis tak paham bahasa, dia pun tak paham laaaa uncle panggil sape. hahahaha adil ape?

    epal rasa, kak rock tu dia tak paham. dia ingatkan uncle panggil dia kak ROK kot? memang la tak menarik langsungggg! hahahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mana adil... ini x adil... kakakkakaka...

      alaaaaaaaa... kan bunytinya lagi sedap... kakakkakakakka

      Delete
  33. Heheheh
    kalau aku pun suka panggil nama tu, nampak kacak! ;D


    Makna kata, lelaki itu simple.
    Perempuan itu complicated! hehe

    ReplyDelete
  34. kalau org dah tak suka nak buat cemana uncle jonni.kene buat yg org suke lah..perempuan kan jiwanya tak kental.^__^ sensitip sikit

    ReplyDelete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.