1 HARI MENCARI CINTA

Lokasi : Jusco Bukit Tinggi 
Hari   : Ahad











Moral of the story : Teknik mengorat yang begitu popular suatu ketika dahulu iaitu dengan memuncungkan bibir pastu membuat bunyi seakan-akan cencorot sudah tidak berkesan di masa kini. Ya. Teknik ini sudah ketinggalan zaman.Anda ada teknik baru yang boleh dikongsi bersama anak-anak teruna sejagat? Sudi-sudikan berikan cadangan anda...

Sebenarnya aku sudah semakin kekurangan waktu untuk menjana entri baru mahupun berblogwalking. Tidak seperti dahulu....

Discannotclaimler: Mengupdate entri sambil makan durian... mmmm... priceless !!










***** THE END *****


Comments

  1. tak baik tunjuk-tunjuk kalau tak bagi.. belanja durian bro!

    *camne gambo tu boleh bertindak balas m'besar apabila disentuh? sila beri tunjuk ajar ye Master Ji... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... alaaa... durian belakang umah tu.... x byk pon .. ada ah dlm 30 bijik je berbuah... huhhuhuhu...

      ooooo... mmmm.. nanti ah.. aku pon dah lupa camne buatnya... nanti ah ye... huhuhuu

      Delete
  2. takyah ngorat2 dh.. terus ngorat mak ayah dia baru cool and macho ! keh3 :p

    perghh.. durian !! ngidam teruk ni.. pos la ke sini sket `abang` jonni oiii :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooooo... maksudnya aku kene jumpa ayah buda tu ye... pastu ciut... ciut... kat ayah dia.... hmmmmm... nanti ah aku cuba try... kehkehkehkeh...

      huhuhuhuhu.... jauh tu jepun nak pos2... huhuhuhuu

      Delete
  3. aduhh kalau minta teknik2, tak dapat le den nak membantu. den perempuan :)

    tpi kalau diikutkan, teknik berkawan dulu baru ngorat untuk bercintan-cintun dah jadi trend. sbb perempuan zaman sekarang tak layan org yg dia tak kenal. betul ke ? entah. hahahaha

    p/s : Ety tak makan durin "=.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku bab ngorat2 mmg fail beb... kakakkakakaka...

      ooooo... ye ke... tapi yg aku kenal semua da kawen2... huehueheuheuehue...

      huhuhuhu... yep !! mak aku pon x mkn doyan... x suka... huhuhuhuhu

      Delete
  4. lelaki buat duckface tak comel bro, sebab tu tak berkesan teknik2 tu..heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooooooo.... x comel eh ye buat muncung2 tu ye... huehuehuehueheu...

      Delete
  5. ciut-ciut? hahaha.. bolayan la uncle jonni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaa.. memain je tu.. bukan serius nak ngorat2 pon... cuba kalu aku jln sorang... xdenya nak ciut2... huhuhuhuhu

      Delete
  6. baca part atas ok, sampai part durian jd lemah lak pulak...x suka durian huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooooooo... x suka doyan eh ? huhuhuu... aku suka doyan... tempoyak x suka... kehkehkehkeh

      Delete
  7. tak kerap apdet blog aku tak marah, yang tayang deghiyan kat blog ini yang mendatangkan marah nie.. ai ai ai

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... mesti ah bro... pokok doyan kesayangan mesti ah kene tunjuk... maklumlah tinggal sebatang je tinggal... lain dah mati pokoknya... huhuhuhu

      Delete
  8. apa ciut-ciut...ingat kitaorang ni tikus ke?...sib baik tak hempuk ngan handbag kan?...heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... takkkkk... kan teknik tu sgt2 popular dulu... saja je ikut2 .. kakakkaka...

      ui.. kalau org nak hempuk.. aku lari ah lintang pukang... kakakkakaka

      Delete
  9. spesis cencorot.. menyampah btol kalau kena ngorat mcm 2.. bt derk je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tu bunyi yg agak seksi... cuba bayangkan kalu org ngorat dgn bunyi kambing... embekkkkkkkkkkkkkkkk... kan lagi buruk.... kakkakakaka

      Delete
  10. tak payahla mengorat... x manis.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. x manis la bagus bro... kalu manis2 bley kene diabetes... hueheuheuehue

      Delete
  11. ada byk cara abg jonni...
    salah 1 camni... tanggalkan jam tgn, pastu tnya awek tu dah pkul brp skang ni.. kalo dia jwb, pandai2 la ngayat lps tu...
    hehehe....
    p/s: waaaaaaaaaaaaa......... bestnya doyan... mtk cikit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. huiyyyyyyyyoooooo... bley tiru ni teknik ni... kehkehkehkeh...

      doyan ? mintak cikit ? tak boleh !! huehueheuehueheue

      Delete
  12. awek suka mamat2 yg konfiden... hahhaa

    btw, aku feature nama Jonni sebagai cameo dalam eNovel aku FAKER episod 5... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku buat bunyi cencorot dgn penuh konfiden.. ok ah tu... kehkehkeh..

      oooo ye ke... thanks bro... huhuhuhu

      Delete
  13. untong la dapat hapdet en3 sambil makan durian..
    next time ce pacek ngorat awek sambil mkn durian pulak..kot2 ada yang sangkut ke..heheheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhhhhh... org pakai perfum aku bau doyan plak nanti... tak boleh !! kehkehkeh

      Delete
  14. kalo berciut-ciut zaman sekarang harus kau kena penamparrr , bro..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... kalau begitu... harus aku lari... kakakkakakka

      Delete
  15. tu taktik zaman perang...mulut macam cencorot tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... eh... comel apa muncung panjang2 neh... kakakkakaa

      Delete
  16. skank kena guna taktik baru erk uncle...hehehe....

    PSSSS...nak doyannnnn.....nak doyannnn....nak doyannnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tu la psl... aku kene berguru la kot ni... hueheuehuehe..

      nak doyan ?? sekilo rm 16 hengget... kakkakakaka

      Delete
    2. uiks....berguru....hehehe....sekilo 16 hengget? termasuk kos pos x?hehehe....

      Delete
    3. yep !! berguru teknik2 mengorat yg terkini... huehueheuheu...

      owh... kos pos tak masuk lagi tu... kakakkakakka

      Delete
    4. uiks...ada erk teknik terkini....hehehe...

      uncle xyah pos lew cmtu...hntar by hand jew....ekekeke...

      Delete
    5. ye lah... zmn skrg mana ada mintak2 no fon... skrg masing2 mintak akaun skype... aku skype pon x tau mende ape... kakakkakaka...


      hakhakhak... sblm sampai tmpt ko... durian dah habis aku mkn... maklumlah.. perjalanan jauh.... kakkakakakakka

      Delete
    6. Haah lew..skype rietta taw.l..tp xde ac...FB pown rietta xde ac....hehehe....

      Doyan xyah kasi lew uncle....rietta xshat...huhuhu...xleh mam doyan....

      Delete
    7. hakhakhak... aku mmg takde fb ke skype ke apa ke... huhuhuu.. x reti... blog ngan email je ada... huhuhuhuhu...

      x sihat ? aloloolo... siannya... tu laaaaaa.... dok men panas la lagi... huhuhuhuhu

      Delete
    8. Sama la...rietta pown ada blog ngn emel jew...hehehe...dh xmo men pns dh....huhuhu...

      Delete
    9. hakhakhak... yep... tapi mcm aku sbb aku buta it... aku mmg kureng tahu benda2 ni semua... huhuhuhu.. maklumlah dari kecik dok pi mancing je.... huhuhuhu

      Delete
  17. dah ketingallan zaman? aku baru nak belajar.

    bersihkan keypad leklok, durian bukan wangi sangat lepas 3 hari. berkulat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ooo... sila jgn di cuba teknik ini... x berkesan... huehuehuehue...

      itu sudah pasti... kang tak pepasal bau keybod aku nih... huhuhuhu

      Delete
  18. hahahha btl2.. org ckp bnyi tikus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... comel kan bunyi itu.... kakakkakakka

      Delete
  19. =.= saje nak wat org jelez kan..
    adekeh patot letak pict durian..
    huh! jelezz uu! >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... saja je tayang durian belakang umah ni... maklumlah benih baka baik ni... masa aku skola rendah dulu tanam... huehueheuheu

      Delete
  20. sibuk ke???alahai kami menunggu uncle jonni update mcm tgu durian luruh dah neh hehehehe..

    ngorat zaman skrg???senang jer..tgk pre wedding irma hasmi or deena bahrin hehehe..kompom ramai pempuan cair ekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuuhu... penat keje la wei... x dpt nak bw lagi... skrg sabtu pon keje beb.. x mcm sblm ni... huhuhuhuhu...

      aiyoooooo... aku hanya mampu buat bunyi ciut2 je beb... kakakkakaka

      Delete
  21. dh lama bro jonni x datang komen2 blog kite. merajuk ah cmnie

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... sori ah bro.. serius aku jarang online... sabtu pon keje... mmg x rasa lagi saat2 indah mcm dulu2 . byk masa terluang.. huhuhuhu...

      Delete
  22. alamak....durian lagi...mmg x ley tgok... mngidam gila ni...ahh..tahan2... T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahha.. sila cari doyan bro... huhuhuhu.. ak ni mmg suka mkn doyan... huhuhuhu

      Delete
  23. yum yum yum
    dah berhari mengidam nak makan durian.ceit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... ye ke.... aku pon suka mkn doyan... huhuhuhuhu...

      btw... slmt pengantin baru ya... huhuhuhhu

      Delete
  24. teknik paling best yg penanh aku kena ialah mamat tu datang depan2 aku pas tu cakap "aku nak kawen ngan kau ni. sudi tak?" terkebil2 aku jon nk jawab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... owh... ini mesti citer sipolan yg ko citer kat blog ko kannn... huehuehuehueheu

      Delete
  25. cuba lepak sebulan dua di surau atau masjid... mesti dapat hihihihi



    setuju dgn mawardi

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhuhu... takkan nak ciut-ciut masa kat surau kak... huhuhuhu...

      aku tak setuju !! kehkehehkehkeh

      Delete
    2. sapa suruh ko menciut-ciut dkt surau dik? bagi la salam, kita kan orang Islam... silap haribulan pak imam pun berkenan buat ko jadi menantu. Bernas tak?

      Delete
    3. hakhakhakhak... owh... ye... mmg tak patut kalau ciut-ciut di surau... mmg nak mkn penampar... huhuhuhu...

      alamak... anak pak imam ? hmmm... aku ni rockers berambut panjang... hmmmmm... kehkehkehkehekhekeh

      Delete
  26. Sedapnya duriann.
    Encik gorie, pleasee belanja.
    HAHAHAHA .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... boleyyyyy... boley saja....
      sekilo soplo hengget !! kekekekkekekeke

      Delete
  27. cuit ciut ni tak gentleman laaa, uncle. masuk minang terus. ada berani? hahahaha..

    durian tu kan. kannn. ape barang tayang kat blog. bagi-bagi lah, pos mai sabah. haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... tgk2 da kawen... sesia je masuk minang... kehkehkeh...

      pos sabah ? ui... marah maskargo... abis satu kapal bau doyan... kehkehkeh

      Delete
  28. nasib aku tk suka durian haha, kl tk dah lama mintak kau post,
    aku mcm tk pernah nampak lg org dok ngurat skrg hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... rugi ah beb x mkn doyan.... sedapppppppp... huehuehuehue

      hakhakhak... tu arrr... skrg teknik mengorat dah maju... huhuhuhu

      Delete
  29. teknik ko dari dulu memang tak berubah ea abg jonni...kita zmn teknologi bro...hohohoh...

    aku nk jugak durian tu abg jonni...pos la kat sini sebiji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku ni olskool la adah... stail org lama... kakkakaka...

      huhuhuhu... mana bley pos.... abis bau motorposmen nanti... kakakkakaka

      Delete
  30. pupus sudah cencorot yg bunyi begitu ye..skang ni trend cinta muka buku kot..hehe..amboii..hadap makan doyan depan pc lagi tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! teknik cencorot sudah x femes lagik... kehkehkeh

      biask ah.. aku ni hantu doyan... kakakkakaka

      Delete
  31. Cara tu memang terbukti sangat ketinggalan dan kadang² menjengkelkan.. heheheh


    Kita boleh gunakan cara hati yang baik dan budi pekerti yang mulia yang akhirnya mampu memikat hari di gadis.. chewaaahhhh hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! mmg muka si gadius akan jadik mencuka bila kena ciut... ciut... hueheuheu...

      owh... ayattttttttt... x tahan tu bro... huehueheu

      Delete
  32. wahhhh!!!bestnye durian tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... ya... tersangat ah best... huhuhuhu

      Delete
  33. mkn durian x ajak aku pon.... huhu


    mmg dah ketinggalan dah pon kalo suittt..suit gitu..

    zmn skang lelaki suka ngorat camne ekkk... aku xtau plak.. ke aku yg xamek tau.. ke...sebab xde org ngorat aku.. hahahhaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... jom mkndoyan... huhuhuhuhu...

      ye ke ? hmmmm.... tapi itu kan teknik mengurat terunggul...teknik suwit2.. kakakkakaka..

      ... aku pon tak tau sgt psl ngorat2 nih... sbb aku blom pernah kena ngorat lagi... huhuhu...

      Delete
  34. zaman sekarang nak panggil orang guna cara tu la.. ciut ciut.. hahaha.. bukan guna untuk nak ngorat..


    perghh.. durian kalau masak bubur memang terbaik! (sebab tak suka makan durian macam tu je)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... boleyla... ciut2 nak ngorat ni... kakakkaka..

      aiyooooo... sedap ah doyan mkn camtu je... huhuhuhuhu... maveles...

      Delete
  35. rindu uncle jon.. tu je..





    sekian,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... aku... aku... err.. aku... aku maluuuuuuuuuu...

      kakakkakakkaka

      Delete

Post a Comment

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.