CHICKEN POP

Hari  : Isnin
Masa : 10 pagi












Tiba-tiba aku menyedari sesuatu...




Fakta : Rakan aku cuti sakit dari hari sabtu hingga hari khamis. Dia kena ciken pop.

Moral of the story : Orang lama ni hatinya cepat tersentuh dan terusik. Kita kenalah pandai menjaga hati mereka..  Samalah juga dengan I...  Hati I senang sangat tersentuh....





***** the end *****




**** SHARING IS CARING ****

86 Pelakon tambahan:

  1. aku pun baru baik dari chicken pox, tak hilang lagi parut kat muka,tapi aku belasah je p keje, bio depa jangkit ngn aku lak,hahahaha.....


    p/s: aku pun terasa kalau kau gelakkan kat kawan kau tu,sebab aku pun kena,hukkkk #tetiba tacing

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... ye ke ? aku dah kena masa aku kecik2 dulu... ada lagi parut kat dahi... sampai skrg... huhuhuhu...

      huhuhu.. aku gelakkan kwn aku psl cara dia ckp ciken pop tu... gila lawak... berkerut dahi bos aku nak memahamkannya... hueheuheuheuheue

      Delete
  2. dah kenaa gelak kaw-kaw mana kawan tak muncung mulut..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... alaaaa... dia gelak kaw2 kat aku boleh... takkan aku tak boleh gelakkan dia... kahkahkahakha

      Delete
  3. tak baik gelakkan dia, kan dah nangis. dah p belanja dia makan ciken cop. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... owh... ujung bulan... takde duit nak belanja dia ciken pop... nantiah aku belikan dia cikedis... kehkehkehkeh

      Delete
  4. Skali baca tajuk entry nmpk mcm chicken chop td.. Ingatkan uncle jonni nk bg resepi special chicken cho td.. Hahahh

    Bese la tu.. Makin meningkat umur makin sensitip.. Melawak tak kena gaya sentappp huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... aku ni tgn bangku... x taumemasak... kakkakakaka..

      yep... makin dewasa makin sensitip orgnya... hueheuheuehueheue

      Delete
  5. hahahahhaha.... tahu x pe.. susah nk pujuk org kalau dah majuk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep !! ... kaedah.. alaaaa... bucuk... bucuk... bucuk... sambil geletek2 pinggang dah tak menjadi lagi... kena guna kaedah yg lain... kakkakakakaka

      Delete
  6. asal kite panggil dia ciken pop yer? ciken pop yg pemes time kecik-kecik dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak,... entahlah... itulah yg terjadi bila bahasa inggeris dah di melayukan... kot laaa... huhuhuhuhu

      Delete
  7. aku aritu cakap kawan aku kena chop stick bro jonni..camni nih..abihlah aku tersentuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... owh... chop stick ? sakit tu.... lagi2 jika tercucuk di punggung... seksa... kahkahkahkahgkah

      Delete
  8. Dah tu apsal tak paham lagi perasaan rakan sebaya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah... kdg2 kita jadi hilang ingatan ketika gamat bergurau... kakkakakakaka

      Delete
  9. kau, pacik jonni...tak baik gelakkan orang weh.
    sampai nak t'keluar gigi tuh, (jgn kecik ati) aisehhh...

    *kalo ciken pop tak betul, yg betulnya ape weh??cacar ayaq ka? huhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... eleh... dia pun pernah gelakkan aku kaw2... hueheuheuehue.. so... takpela kan.. kira adil kot... huhuhuhu...

      huhuhuhu... cacar ayam kot... sbb ada perkataan chicken tu... kakkakakaka

      Delete
  10. betul tu KA poww sgt2 menjaga tutur kata takut ada kawan2 yg tersinggung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep !! betul tu... aku pon sbnrnya bukan dgn sume org camni... dgn org2 tertentu sahaja... yg mana betul2 ngam sahaja... kakakkaka

      Delete
  11. Replies
    1. hakhakhak... tak sempat dah nak kaber2 bro.... huhuhuhuhu

      Delete
  12. beria-ria uncle jonni gelakkan orang kan...
    ingat sikit... bumi ni bulat je...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! betul tu... alaaa... dia pun pernah gelakkan aku kaw2... huhuhuhu... kira adil la kan....

      Delete
  13. kalau aku lah kan..
    dah lama kau kena karate tau tak...
    hahahhah...
    jahat betol lah kau ni takde sifat kemanusiaan langsung..
    ada plok orang sakit kau suke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... kau karate... aku elak... kakakkakakaka...

      ehhh... aku bukan gelakkan kwn yg sakit tu ye... aku gelakkan mamat yg sebut ciken pop tu... cara dia sebut bunyinya kelakar... kahkahakhakhakah

      Delete
    2. xleh mengelak..sebab jalan semua dah ditutup..
      hahahha,..mana kau nak lari hah!!!..

      nasib baik..ingat kau gelak kat orang yang sakit tu..

      Delete
    3. ahakhakhak... aku lari lompat parit... kakakkaka...

      hakhakhak... takkan ah aku nak gelakkan mamat yg sakit tu... kejam ah... huhuhuhu

      Delete
  14. cute lak hai kawan yang tersentuh hati tu..siap effect kluar air mata lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... itu hanyalah drama semata... huhuhuhuhu.... dah namanya kartun kan...

      Delete
  15. tak baik gelakkan orang lama lama nie.. lenkali gelak guling guling.. koh koh koh...


    kalau belum kena chicken POP jangan gelakkan orang bro, kang kena kanggg... XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... jika aku gelak guling2... kompom aku x dpt update entri selama bbrapa bulan... maklumlah dok spital sbb kene belasah.. kakakkaka..

      nasib baik aku dah kena masa skola rendah dulu... huehuehuehuehuehue

      Delete
  16. dah puas ketawa baru sedar, haha. ciken pop. asal tak ciken cop je terus

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasalah manusia biasa... dah terhantuk baru nak benjol... kakakakkakakaka...

      ciken cop mahal... huhuhuhuhu

      Delete
  17. alaaa alaaaa...'jambu'tul la....heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. jambu ? owh... cicah kicap sedap... huhuhuhuhu

      Delete
  18. kalau sy dh lama lepuk pocik...XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... sblm sempat kene lepuk... aku dah lari lintang pukang... kakakkakaka

      Delete
  19. wak jonni dah jadi orang lama kah? ingatkan masih fresh... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... aku ni teruna veteren... kakakkakakakka

      Delete
  20. mau xkecik ati kalau da gelak sakan mcm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! mmg salah aku... huhuhuhuhu

      Delete
  21. tersentuh kerana to gelak sampai air mata bercucuran ?
    ahah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... aku mmg jenis kalau gelak sakan airmata akan bercucuran... itu adalah hakikat... huehueheuheueheu

      Delete
  22. Replies
    1. hakhakhak... alaaa... kadang2 je... huhuhuhuhu

      Delete
  23. ciken pop tu apa pakcik? hahahaha. xbaik tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. ciken pop itu popcorn perisa ayam... boleh didapati di panggung wayang berdekatan anda... kehkehkehkehkehkeh

      Delete
  24. =.=' abg nie kan,, nak dekat puase nie brubahh lah ciket...
    hahaaa! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! dah puasa... dah ada perubahan sbnrnya.... perut aku dah makin kempis... huhuhuhuhuhu

      Delete
  25. kes sentap sbb ayat kita yg konon begurau buat aku jdk hati2 giler nk begurau skrg..serik terus ekekekekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! kdg2 kita niat gurau... tapi lain pulak jadinya.. huhuhuhuhu... aku pon dah pernah terkena... huhuhuhu

      Delete
  26. hehe hati tisu rupanya, muka ganas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... biasalah... sbnrnya aku seorg yg sgt penyayang... kahkahkahakah

      Delete
  27. Replies
    1. huhuhuhuhu...biasalah... aku ni mmg jenis yg sensitif, berbudi bahasa, penyayang, sopan santun dan tak lupa.... penuh dgn kasih sayang... kehkehkehkehkeh

      Delete
  28. orang tua memang kuat merajuk.. huhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... yep... nasib baik i ni masih remaja... kakakkakaka

      Delete
  29. lu pun sentap eh , ati sensitip ni..nk menopos kot..hahaha

    okay uncle. xmo kecik2 ati eh ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... menopos ? owh...mungkin tidak... i masih remaja lagi tau... kakkakaka

      Delete
  30. Salam Ramadhan Uncle,
    byk2 kan amal Ibadah yea Uncle...
    takmo dah buat org kacau2 org tau!
    hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ramadhan kak...
      huhuhuhu... thanks atas nasihat itu...
      InsyaAllah....

      Delete
  31. Suke gelakkan org yek....mcm bagus aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... biasalah... juri awam... kenalah selalu gelakkan org... kehkehkehkehkeh

      Delete
  32. cehhhhhh... bukan ko ati kayu ke uncle??
    mudah terusik kunon! uwewkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhakhak... aish... i ni berjiwa sensitip laaa.. penuh ngan kasih sayang lagi... kakkakakakkaka

      Delete
  33. Waaakakakaka!! Uncle cepat tersentuh??! Hahahahahha.. Itu maksudnya uncle pun orang lama la tu kan? Waakakakakakaa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana lama... veteren je... kakakkakaka... yg cepat tersentuh tu bukan apa... mmg dah sifat i.... i ni kan penyayang... kakkakakka

      Delete
  34. err..nape uncle jonni gelak?shiannn dia..tu yg terasa kot..kdg2 spontan ni lebih buat org terasa kan..pasni kene pujuk balik lah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... takdelah... gelakkan cara dia sebut ciken pop tu je... huhuhuhuhu... alaaa.. biasalah.. org laki... gurau.. gaduh pastu baik balik.... kakkakakakaka

      Delete
  35. wakakakkakaa..
    padan muka bag jonni. wekkk :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... eleh... padan muka napa dong... i ok je ni... kakakkkaka

      Delete
  36. ingatkan gelak sebab salah sebut... chicken pop tu sejenis makanan menggunakan kepak/peha ayam.. chicken pox.. tu demam campak.. atau aku yg silap ni bro.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... yep !! gelak sbb cara dia sebut tu... ciken pop... huhuhuhu... entah... perkataan yg betul ciken pox kot... kot laaaa.. huhuhuhuhu

      Delete
  37. woo abg jonni gelakkan orang lama tue...tak baik wooo huhu


    selamat berpuasa abg jonnie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa.. org tu pon selalu je gelakkan aku... huhuhuhuhu..

      selamat berpuasa jua buat anda... huhuhuhuhu

      Delete
  38. Ooo chicken pop.... Ingatkan chicken chop td..hahaha

    Huhu kan dh muncung panjang tu....bleh sangkut hanger daa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. bukan sangkut hanger lagi... boleh buat vakum cleaner tu... huehuehuheuheuheuehue

      Delete
  39. kang abg Joni lak kena ciken pop baru tau haa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... dah kena dah dulu... dulu.... dlu... dulu masa skola rendah... kehkehekehkehekehe

      Delete
  40. ciken pop sakit ooo.....rietta kena dua kali...atoyai....uncle jaga2...org bilang masa nak sembuh tu yang akan jangkit pada orang lain...

    PSSS...biasa lew...kdg2 hati mudah tersentuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... dh kena dah dulu masa bebudak... siap ada parut kat dahi.. huhuhuhu...

      huhuhuhuhu.. yep... hati itu mudah tersentuh... hhuhuuhu

      Delete
    2. parut kat dahi? ada macam harry potter x? hehehe...klu uncle dah pernah kena xpe la...

      Delete
  41. kikiki orang tua ni cepat sentap..cian dia nangis hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuu... ya.. tapi org tua ni penuh ngan kasih sayang... hueheuheuehueheu

      Delete
  42. yeke jon hati kau cepat tersentuh?? aku mcm kurang caye la..

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...