KISAH RUMAHTANGGA ORANG LAIN part akhir


Episod : kena tangkap basah































Begitulah ceritanya. Sebenarnya abang yang pakai gigi palsu tu selalu sangat dok nasihat, jangan buat nanti kena tangkap. Akhirnya kena tangkap betul. Kawan serumah awek dia jugak yang melaporkannya. Serius ini adalah kisah benar.

Kami dok hasut jangan bayar denda, masuk penjara je, nanti awek dia kitorang yang jaga. Bro gigi palsu yang dah anak 4 pun sudi menjaga. Pendek kata semua orang menawarkan diri termasuklah yang dah beranak-pinak.

Tapi ini semua adalah cerita lama. Beberapa tahun lepas. Tiba-tiba teringatkan beliau yang sudah 3 4 tahun ankel tak jumpa. 
Tapi setiap kali teringat beliau, ankel mesti teringat cerita ini, dengan muka serius ankel nak pinjamkan dia 5 ringgit. huhuhu.






***** the end *****

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

46 comments:

  1. harap2 dia insaf yer pak cik, pandai buat, pandai2 ler tanggung~ =)

    monink pak cik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... insaf dah... kawen dah pun... semua pakat bg hadiah pelik2.. kehkehkehkeh

      Delete
    2. ok. paham sangat adiah pelik tu macam mana, haha!!

      pak cik, pergi kawen cepat! nak bagi adiah pelik nih..hauhuahua~

      Delete
    3. hakhakhak... bg hadiah mesin basuh tau... siap peti sejuk lagi bagus... kakakakkaka

      Delete
    4. tu tak pelik la pak cik~~ xde2, adiah pelik tu adalah...hahahaa!!

      Delete
    5. Eloklah kwn serumah dia report....dr brsubahat baik dia cegah...

      Bahaya zaman laa ni....wat maksiat cam makan cekelat plak...

      Delete
  2. KAHKAHKAHKAH,ANKEL P BAHAN DIA APA PASAI,HAHA...KAWAN TU TENGAH KUSUT TU,HAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... takpe... dia jenis ok je... ada point dia balas balik... biasak ah... huhuhu

      Delete
  3. mmg patut pun ofer 5 hengget tu hahaahhaa..dh dinasihat xnak dgr kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... saje melawak ngan dia... semua pakat bahan dia... kehkehkehkehkeh

      Delete
  4. angkel..pinjam 5hinggit! nk beli kueytiow goleng!

    ReplyDelete
  5. Hah,kan dh kena, tu la, xnak dgr nasihat org, kwen pown lebih kurang harga denda, lebih baek smpan duet untuk kawen....errr, siap tawarkan nk jga awek dia, kompom dia hngin....rm5 pown kira la larr tu, kira iklas larr tu, cuma dia kena cri seribu org lg cm abg, utk jdkan lima ribu...ekekeke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... kawan yg tua2 dok rajin nasihat... abg tak... maklumlah masih muda... kakakkakaka

      ak ah... 5 ribu tu... huhuhuhu.. tak lah hangin mana... tapi hangin gak dia.... kehkehkehkeh

      Delete
    2. errr...msih muda...hmm...xpe, bleh jerr nasihat....bebel sekali pown xpe...

      Delete
  6. haha! sempat lagi nak nyakat kawan yg tgh runsing tu ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. haishhh... sempattttt... dah pakat ramai2 sakat beliau... kakakkka

      Delete
  7. Replies
    1. ehhhh,... kitorang amik berat tau psl beliau... serius... tapi sakat tetap sakat... kakakakkaka

      Delete
  8. berani buat berani tanggung la...
    5 ribu tuuu,, dah lepas buat kawen dh tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... ak ah... byk tu 5 ribu... mcm2 boleh beli... nak kawen pun boleh... huhuhuhu

      Delete
  9. hahaha.. kesian dia duk kena bahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb beliau pun kuat bahankan org... jd kenalah balik... kehkehkehkeh

      Delete
  10. hoooo.. abis tue dia pilih bayo ke penjara?.. ai ai ai

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bayo lerrr... takkan ah nak dok 3 bulan dlm pnjara... huhuhuhu... kehkehkehkeh... napa ai ai ai.... huhuhhu

      Delete
  11. org mcmtu kene ajar sikit.. so cmner ida lpas tu. kna penjara ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... dok ah... femli mestilah bantu... kan? takkan ah nak masuk pnjara plak... huhuhuhu

      Delete
  12. kenalah tanggung sendiri kan.dah silap sendiri.tak kan orang lain kena bantu tanggung lak..hrp die menyesali apa yang dah jadi..haha.okaylah tu kasik pinjam 5 hengget..duit gak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... kwn2 pun tak bley nak bantu... masing2 pun ikat perut tetiap bulan... kami bantu hiburkan hati beliau ja... huhuhu...

      Delete
  13. nasihat selagi mampu..heehe.. kalau tak makan saman juga..tak tahu la..huhu..nasib dah kawen kan..hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg2 yg dah tua lah yg rajin dok nasihat2... tapi tanak dgr...

      ak ah... kawen dah... tp beliau sgt baik ngan ankel sbnrnya ... tu yg ankel kenakan kaw2 pun dia rilek2 je sbnrnya... kakakkaka

      Delete
  14. salam ankel..
    tolong ketuk kepala dia ..(kalau dia x insaf lagi)
    kalau dia tanye KENAPA?..
    jawabb..
    'DORAEMON SURUH'

    sekian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...

      owh tapi bapak dia mcm jayen... ankel tak berani... kakakkaa

      Delete
  15. kang dibahankan balik.baru tau ehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... itu dah pasti... ankel pon selalu kena bahan..

      keje gila penat... tapi tak rasa sgt bila suasana ada gelak2... bahan membahan tu mmg selalu ada... kehkehkehkeh

      Delete
  16. hahaha ok la tu... dapat tlong even cikit jak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakhakhak... kitorg dok tolong gelak je sbnrnya... kehkehkeh

      Delete
  17. jahat nyer kau..
    sian kat dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakakaka... laaa... baru tau ke.. kehkehkehkeh..

      yep... mmg ah kesian.. tapi... tapi... bahan tetap bahan... kakakkaa

      Delete
    2. aku memang dah lama tau kau ni jahat..
      hahahahhaha..

      saja nak tengok kau mengaku ke tak....kahkahkah

      Delete
  18. Replies
    1. ankel ? tak lah... ankel tak comel...

      Delete
  19. hohoho...dh x tw nk komen apa sbb semua kwn kt ats dh komen ayat yg sama(cehhh xda idea ni hah ngee)

    #dulu housemate kwn lelaki akk pun,kn kes mcm kat ats,lg haru sbb kwn dorg bw awek msk rumah,dorg tidur terbongkang tau jelah keje shift.mn nk perasan sapa yg msk rumah.terkejut beruk pencegah maksiat dtg serbu.dlm mamai2 terkejut tu,sempat lg dorg mengamuk kt kwn yg bw awek.dgn dorg2 sekali kena gi balai huhu.nsb baik mamat tu kawin jugak ngan awek tu alahai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... samalah ngan kwn ankel tu... mereka dah kawen... huhuhu,.. tapi tu la... bila abg2 yg tua dok nasihat dia gelak2 ckp takkan kantoi punya... sekali kantoi semua pakat2 bahan dia... kehkehkehkehekh

      kesian kat kwn beliau... x pasal2 pi balai... kehkehkeh..

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger