RM 2 VS 20 SEN


























***** THE END *****

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

72 comments:

  1. sekarang budak2 belanja rm5 pun tak cukup

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh.. ak ah.. skrg semua dah mahai... nasib baik anak buah ankel tu skolah pun jln kaki.. maklomlah skola depan umah... jimat belanja... kakakakkaka

      Delete
  2. meleleh air mata si anak buah tu huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooo... air mata ankel dia meleleh budak tu tak nampak... kehkehkehkehkeh

      Delete
  3. sebenarnya x mencukupi... zaman sekarang..xsama mcm dulu... harga sekarang semakin meningkat..bukan menurun... cuba g kantin budak sekolah rendah.... try beli makanan di situ.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... ak ah.. betul .. semua dah mahai... lagi2 bila bukak skolah.. ankel tgk akak ankel garu2 kepala... kekekekeke

      Delete
    2. sama mcm saya gak... duk garu kepala sebab nak bagi duit poket kat adik yg masih sekolah....

      harga makanan xsama mcm kita dulu...

      Delete
  4. salam ankle..^^
    tau takpe.. dulu kite pon blan ja 20 sen je kat sekolah agama.. 50 sen kat sekolah kebangsaan.. soob2.. untung adik saya sekarang..wuarggghh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkekeke...ankel masa skola menengah dulu mkn tempe goreng 2 ketul... 40 sen... air segelas 10 sen... hari2 pakai 50 sen ja... kekekekekkeke...

      Delete
  5. paksu, tu dulu . sekarang, nasi pon dah 3 hengget T_T ehhhh . hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... ui.. ya ka? mahai na.. ankel skola menengah dulu.. kalau ada kelas tambahan petang... tghari kantin juai nasi lauk ikan ngan sayur... singgit ja... kakakkakakaka

      Delete
  6. Replies
    1. kekekeke... yep... maksudnya kita ni sezaman ya... kekekkekeke

      Delete
  7. benaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar sekali ya akhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkee... ooo... maknanya anda juga geng skola doplo sen la nih... kekekkekekeke

      Delete
  8. bebudak sekarang mana mau sikit2 hp pun nak canggeh2..tak mcm kita dulu baik2 jer hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekke.. betui... kecik2 pun da pakai enset... duit belanja skola buat beli topap ja... bukan buat beli nasik pon... kekekkekeke

      Delete
  9. Zaman dah lainn lah ==' ade keh patot disamekan zaman dulu ngan sekarang.. adoiyaii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nad... haaa... tu lah... best tau zaman dulu2... segalanya tak mahai dan tak serabut cam zaman skrg... kekekkekeke

      Delete
  10. hahaha...dulu tu xpela, 20 bawak gi sekolah, 5 sen beli air, 10 sen beli nasik..balance lg 5sen boleh masuk tabung..sekarang ni semua benda pun nak mahal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... betui.. zaman skola rendah dulu nasi lemak 10 sen... pastu naik harga jadik 20 sen... tapi tak pakai duit sgt pun dulu... sbb ada bantuan mkn nasi free dulu mnasa skola rendah... kekekkkeke

      Delete
  11. Dulu 20 sen boleh besi nasi lemak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak ah... ankel merasa dulu... dari darjah 1 sampai darjah 6... mak ankel bagi 30 sen ja... cukup ja pun... kekekekkeke

      Delete
  12. Replies
    1. huhuhuhu... ak ah... skrg bebudak cuti ja lepak cc main game... ankel dulu kecik2 cuti skola tak gi mancing dok tangkap burung wak wak... kakakkakakakaka

      Delete
  13. hok aloh.. mana buleh samakan zaman pakcik waktu perang dunia kedua dulu dengan zaman milenium yang harga barang semua dah mahal2.. kalau dulu dapat la carik nasi lemak harga sepohsen. hoho. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. halooo... halooo sedara... byk cantik ko kata ankel dari zaman perang dunia ke2... byk cantik kau... ankel dari zaman perang dunia pertama laaaaa.... wakakakakakkaka

      Delete
  14. Haha..betul tu..tu lah beza dulu ngn skang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... ak ah... dah byk bezanya dulu dan skrg... skrg segalanya makin senang... tapi semuanya pakai duit... huhuhuhuhu

      Delete
  15. hahaha..dua ringgit mana cukup..dekut lah ankel nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ankel ada 4 hengget ja masa tu dikkkkkkk... acaner tu?
      kekekekkekekeke

      Delete
  16. ankel...rm 2.00 tu value sm mcm 20 sen skrg ni hah.mmglah x cukup,dulu2 kalau dpt rm 2.00 heaven'' je bg budak2.saya cuba memahami kebaikan hati budi ankel menghulurkan rm 2.00 hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh.. alaaa... budak tu bg soplo hengget pon x cukup... dok beli topap nak gayut ngan awek dia tu.. bg 2 hengget je... kehkehkehkeh

      Delete
  17. Dulu tak pernah dapat duit belanja T___T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh ... alaaa... siannya ... dok asrama ah tu... kekekekkeke

      Delete
    2. time sekolah rendah tak dok asrama lagi pakcik. hukhuk

      Delete
    3. kekekeke... oooo... napa tak dpt duit belanja nak?

      Delete
    4. sebab mak dengan ayah kata tak perlu duit belanja ni. membazir. ha ha ha

      Delete
    5. kekekeke... kalu anak buah ankel... hari2 mintak duit belanja ngan mak dia... mak dia bagi cukup2 je... ankel kadang2 bagi gak sbb suka tgk dia hari2 anto adik2 dia pi skola... jaga adik2 dia... maklumlah mak ngan ayah diorg keje ... huhuhuhu

      Delete
    6. kekekeke... upah la sgt... yg paksunya tak dpt upah pun... kekkkekeke

      Delete
    7. paksunye tu dah bekerja, dah ada sumber pendapatan, tak perlu nak upah upah ni. gitu. hehehe

      Delete
    8. mana adil... paksunya pun mestilah nak upah gak... asyik paksunya je yg kene bagi duit mana aci... kkekekekeke

      Delete
    9. lahaii lahaii. ngengade satu untuk pakcik. mintaklah upah kt kakak pakcik tu. ha pi minta, pi... :P

      Delete
    10. kekekekeke... bior lerrrrrr... ok apa ngengade... manja gitu... kekekekekekeke

      Delete
    11. eiiiiii, dah tua bangka pun nk bermanja lagi. aishhh

      Delete
    12. kehkehkehkeh... halooo sedari... org laki ni.. lagi tua lagi manja tau.. wakakakakkaka

      Delete
    13. ohhh yeke, tapikan selalunya manja lelaki ni dia tak tunjuk depan-depan, diam-diam je. tapi pakcik ni tak. wekk :P

      Delete
    14. kakakakaka... haaaa.. itu menandakan pakcik ni seorg yg telus dan mulus... mana ada sembunyi2... jujur dan produktif gitu... layak jadi wakil rakyat... kehkehkehkeh

      Delete
    15. if jadi wakil rakyat, asyik dok mintak upah je :P

      Delete
    16. kekekekeke... ye lerr... mintak upah kat kerajaan ler... penat tau pegi rasmi majlis itu majlis ini... ada hal kecik2 pun cari yg berhormat... penat tau ankel... mestilah kerajaan kena bg upah mahai sikit... kehkehkehkehkehkeh

      Delete
  18. sekarang ni bg belanja rm10 pun lom tentu cukup..duit yg dulunye pada kita besar sekarang dah mengecil..gawat gawat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke... betui... betui... kalu pi beli belanja brg2 dapur... barang taklah banyak mana tapi mesti lebih 50... makin mahai semua skrg... huhuhuhuhu

      Delete
  19. betol tu..2 hinggit mana cukup ankel...bagi lah 20...hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ankel pun cuma ada 4 hengget... camner tu? kekekekkeke

      Delete
    2. bagi semua je....

      ankel dah besar..x pegang duit pun takpe..
      hahahha

      Delete
  20. Lakaran errmm...orang panggil ( stroke' kartun ea ?) uncle Jonni cantik dan kemas + kelakar. Best.
    Tiba-tiba saya teringat kepada majalah kartun GILA-GILA. Lama dah tak baca, rindu nak ketawa terbahak-bahak lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... ak ah... ankel pu sbnrnya peminat majalah2 camtu... skrg peminat apo... sbb ada kartunis lambok... gila lawak kartun2 beliau... huhuhuhuhu

      Delete
  21. dulu dgn skg dh jauh beza kan ankel..
    uhuhu..tetibe rasa sebak teringat zmn kecik2 dlu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekke... ak ah... dah makin maju skrg... amnelah keadaan 10 tau akan dtg ye? kekekkekeke..

      yep... seronok kan zaman kecik2 dulu... huhuhuu

      Delete
  22. Dua hengget pown xckup lgk?haiyyaaaa...eeeh...pksu ksi duet skulah pown kira beruah taw....pksu rietta xdenye nk bg duet skukah....hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekekeke.... alaaa rietta... bebudak tu semua rapat ngan ankel.. bukan sesapa pun anak buah sendiri... huhuhuhu

      mana cukup 2 hengget skrg rietta... semua da makin mahai... huhuhuhu

      Delete
    2. Eeehh...bdk skulah pown xcukup 2 hengget....mahalnye.....rietta igtkan kanteen skulah murah sket...

      Delete
  23. Hahahh teringat dulu masa nenek wa jaga wa sehari sebb mak wa p kl. Dia bg 20 sen je.. menangis wa lapar xdpt makan apa2 kt sekolah.. dia ingat zaman tu mcm zaman dia bela anak2 dia dulu ke uuhu. Mmg mak wa balik gelak2 kan wa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... aaaaaaaa... tu ar... best tau zaman 20 sen tu... semuanya murah2 belaka tau.... kekekkekekeke

      Delete
  24. kena terima kenyataan bro... lu dah tua.. wakakakka

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakaka... aishhh.. mana ada tua.. menten lagi nih... wakakakakka

      Delete
  25. RM2 sekarang terasa macam 20 sen je . hanya lepas duit tambang bas . huhu

    *eh da lama x lepak dekat sini . hai pak cik ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai syamira... wuhuhuhu... sori.. ankel pun da lama x bw.. huhuhuhu..

      kalu skrg... tambang bas pun dah 2 hengget dik... kehkehekhekehkeh

      Delete
  26. adik eca sehari RM5..alasan minta banyak sebab dia sekolah dari jam 7 - jam 3ptg..kdg2 ada xtvt sampai jam5..yg akak dia dlu rm2 je sehari,boleh gk hidup.

    ReplyDelete
  27. hahahaha, budak2 skrg mmg demand....xpueh hati betui!~!~!

    ReplyDelete
  28. anak akak mintak sehari 5 ringgit.. kalau kurang kompom muka masammmm je naik van sekolah tu.. adesss budak2 skrg kan hahaha

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger