APA KATA ANDA JIKA....



Disebabkan ankel tiada cerita yang nak diceritakan, maka ankel nak bercerita saja-saja je. Ye lah, saja-saja membuang masa. OK, mari kita mulakan... ehem... ehem...

Bayangkan diri anda adalah seorang gadis yang jelita. Berperwatakan ceria dan disukai ramai. Anda juga adalah seorang gadis yang hot, berambut perang, berseluar ketat dan suka berfesyen. Seperti ini...








Ok lah... ok lah... ankel tukarlah. Bayangkan jika anda seorang gadis yang sangat manis dan bertudung. Anda sentiasa berbaju kurung dan tersangatlah ayu. Anda seorang yang sangat disenangi oleh semua oleh sebab sikap dan perwatakan anda yang sangat manis. Seperti ini...









Jadi tidak hairanlah anda menjadi perhatian. Ramailah yang berkenan untuk menjadikan anda sebagai menantu mereka. Senang cerita anda menjadi rebutan jejaka-jejaka kacak di kampung anda. Ya jejaka-jejaka kacak seperti mereka ini...









Ye lah... ye lah.... ankel tukarlah gambar tu. Ankel bukan reti sangat nak lukis cantik-cantik ke kacak-kacak tapi ankel tukarlah gambar tu letak gambar lelaki-lelaki yang lebih muda dan hemsem-hemsem. 

Ok, kita mula lagi sekali. Jadi tidak hairanlah anda menjadi rebutan jejaka-jejaka kacak seperti mereka....








Ok, dah tukar gambar lelaki-lelaki yang lebih muda. Elehhhhh... sukalah tu. OK lah kita sambung balik. Diharapkan anda sudah dapat membayangkan apa yang ankel cerita tadi. Jadi, persoalan ankel, daripada ramai-ramai jejaka tersebut, jejaka manakah yang akan anda pilih? Maksud ankel atas dasar apakah atau ciri-ciri apakah yang membuatkan anda memilih jejaka tersebut.

Mungkinkah anda memilih beliau disebabkan...



1) Rupa beliau yang tampan....





2) Poket beliau yang tampan...





3) Atau bentuk badan beliau yang tampan....







Apa kata anda ?






***** the end *****






Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

56 comments:

  1. Replies
    1. ankel plak pilih najwa latip... kuikuikui

      Delete
  2. semua tak ada di atas..pilihan tak banyak..ahaha..
    kacak/tampan tak guna kalau perngai macam apa
    poket tebal tak guna kalau nak sedekah pun kalut

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf... entri ini ibarat kedai runcit kecil-kecilan... jadi pilihan mmg x byk... kuikuikuikui

      kehkehkeh... yep.. silalah pilih yg terbaik... huhuhu

      Delete
  3. salam ankel..
    amboi..
    kalau saya.. cukuplah sekadar mampu bimbing saya ke dalam syurga....(cehhh!!!tapi serius..^^)
    keduniaan x penting dalam membina keluarga bahagia..(waaaa~~~tapi serius..^^)
    walaupon sebenarnya ia adalah keparluan..tapi sifat yang baik melebihi segala-galanya..
    uisshhh~~~^^
    hahahaha..
    serius x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh.. waaaaaaa... serius gila ah... huhuhu..

      tapi pd ankel segalanya terpulang pd hati... kalau hati dah suka.. apa yg buruk pun tampak cantik... kehkehkehkeh

      Delete
  4. Errrmmmmm..kekonfiusan melanda nie..heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... jgn kompius2... jom relaxkan kepala pi main badminton... kehkehkeh

      Delete
    2. Jom! Sapa kalah kena blanja gula2 hacks yg dijual di kedai ah seng...hehe

      Delete
    3. hakhakhakhak... jgn... ankel ni hampir sehebat dato lee chong wei tau... kakkakakakaka

      Delete
  5. ermmm kalau saya pilih yang mementingkan dunia dan akhirat hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... ak ah.. ankel setuju... kuikuikui

      Delete
  6. ankel terkurang satu pilihan..

    Atau agama beliau yang tampan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... ak ah... saja je ankel x letak..

      Delete
  7. ankellll slmt hari pekerja tau tau... ^^

    owh pnh ofcemate kata..kalau plh tak hensem..nnt dh kawin muka tu nk menghadap tiap2 hari.nak2 lagi ms br bgn tido mau tak terkejut beruk tgk muka psgn di sebelah!tapi saya pulak cakap..kalau hensem nanti susah hati kalau psgn x duk diam,asyik blk lambat alasan "sayang...abg ada meeting ni..sayang..bos htr abang gi outstation"..

    kalau laki tak tampan duitnya..susah jugak sbb skrg nk msk toilet pun kena bayar.yg penting biarlah tampan poket yg sederhana sbb lelaki kalau terlalu tampan poketnya...makin panjang akalnya...hehehehheehhe.

    tampan badan berketul2..kalau korg duk atas pergunungan oklah plh laki mcm tu sbb sng dia blh tlg angkut sgla brg yg korg shopping.nak2 lagi kalau gas hbs,amat memerlukan ketampanan tubuh bdn sasa si suami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep..tp akak tetap kena kerja jugak walau cuti hari pekerja nih... kemas umah, basuh baju....slmt berkerja.. kuikuikuuikui

      jadi maksudnya cari yg tampan ala kadar je.. kuikuikuikui

      yep... kestabilan itu penting... kan? huhuhu

      kan bagus kalau bdn ankel mcm kim joong kook... berketul-ketul mcm ahli gusti... kuikuikuikui

      Delete
    2. kata tak tengok runningman uncle.

      Delete
    3. err... err.. err... ek eh... mak ankel panggil tu... bai..

      Delete
    4. hahahahahaa ankel...ankel smbl geleng kpla layan running man ngeee ^*

      Delete
    5. kakakakaka... bukan geleng2 lagi dah... dah tahap pusing2 kepala... kuikuikuikui

      Delete
  8. Ooo....rietta akn pilih yg bkn sjuk dmata.....tpi sjuk dihati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.... sgt mendalam tu... terbaik.. dan ankel terasa sejuk bila di kameren hailand... kuikuikuikui

      Delete
    2. errr...klu yg sejuk di cameron highland tu bleh diambil kira ke ankel?

      Delete
  9. undi saya adalah rahsia wakakkakkakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah.. tak payah rahsia2... ankel dah tau dah... beliau mestilah peminat citer korea dan sukan parti tupperware... betul tak?
      kuikuikuilkui

      Delete
  10. entri ni menyebabkan saya keliru tentang definisi ketampanan...
    kena rujuk kamus semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye.. ankel pun selalu keliru... lagi2 bab jalan... selalu tersesat... kuikuikui..

      owh... ankel dah takde kamus... masa skola zmn dulu dulu dulu dulu je ada... kuikuikui

      Delete
  11. tak dak ciri-ciri lain dah ke ankel??



    p/s : besaq baq hang henset dia..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadak... pilih ja antara yg ada tu... sama gak masa mengundi.. ada 2 pilihan ja.. walhal dlm hati ankel nak undi najwa latip...

      owh... itu biasa... henset skrg mmg besaq2... kuikuikui

      Delete
  12. sy pilih malaysia..hahaha..takde ciri lain ke ankel? jap. tu tepon ke tv flat screen? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ankel juga... walau gadis2 korea cantik2.. ankel tetap pilih gadis malaysia... kuikuikui...

      tadak.... ciri2 lain kena hold dulu... owh..itulah namanya flat screen phone...

      Delete
  13. wah ..bukan main kau ye..

    ermm...aku no komen lah kot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh... eh.. bukan.. bukan.. yg main tu org lain... ankel tgk ja... kuikuikui

      owh... takpa... ini pun dah kira komen... kuikuikui

      Delete
  14. Replies
    1. kekekekke... ye lerrrr... hanya berkenan ngan classmate jer kan? kuikuikuikui

      Delete
  15. bagi saya rupa, bentuk badan yang tampan tak penting, duit tu penting lah jugak. tapi paling penting keselesaan kiota dengan org tu. kalau dia kacak, badan berketak tapi sakit hati bia dudk dengan di pon tak guna jugak. tampan badan berketak tapi suka nak ambil kesempatan pon tak bermakna sebab tak selesa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikuikui... yep... keselesaan tu penting.. namun... ewah namun-namun plak... hahaha...

      namun kalau hati dah sayang... dah tak pikir dah ciri2 tu semua kan... huhuhuhu

      Delete
  16. mestilah poket tampan...hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke? alamak... tapi.. tapi kalau org tu pandai naik sampan... mcm ankel ni... camne plak? kuikuikuikui

      Delete
  17. rasanya kebanyakan (Tak semua) wanita akan pilih poket tampan skrg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu... yep... benda ni x bley dinafikan jugak kan... ye lah skrg ni semuanya duit.. kestabilan tu pon penting... kan? huhuhuhu

      Delete
  18. hi uncle,
    sihat x?

    saye pilih berenang dan menyelam..
    yeeeehhhuuuuuuuuuuu~~~

    sorry, x de kaitan lak jawapan ni..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... sihat2 saja... huhuhu

      haaaa... nak berenang ke nak menyelam pi jauh sikit dari tmp[t ankel mancing... ankel suka memancing... kang tak pepasal tersangkut plak kat mata kail... kekekekkekekeke

      Delete
  19. semua ciri2 di atas penting ankel... kena pilih semua tp sederhana2 jer la, tak perlu tampan2 sgt rupa, poket, dan body.. utk masa depan yg gemilang.. hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... betui la... kena pikir masa depan kan? sapa tanak senang kan.. huhuhuhu..

      Delete
  20. hihihi..hati msti mau hensem maa.*jwpn selamat*

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekkeke.... betui la tu... hati pun mesti mau hemsem... peparu ngan buah pinggang hemsem pun perlu gak... kuikuikuikui

      Delete
  21. first impression itu penting ! sekali tgk mcm ohh ok kemas dan bersih.lepas tu baru tgk yg lain2. latar belakang keluarga dia sume.. tp kan dlm 3 pilihan kat ats tu I suka yg badan mantap !! nmpak macho gitu.. hikhik :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakkakaka... suka bdn mantap? haiyyoooo... kalau semua gadis mcm hang alamat org2 laki yg kurus kedengking cam ankel ni mmg sekadar di pinggiran laaaa... kekekekkekekeke

      Delete
  22. ni kira soalan survey utk memperbaiki diri ya dik?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmmmmm... boleh gak kot... mana tau kalau hasil survey ramai gadis yg berminat kepada lelaki bdn tampan, maka mulai esok mmg saya akan terus membuat rutin mengangkat tong gas secara besar-besaran. maklumlah nak memperbesarkan otot... kuikuikuikui

      Delete
  23. gua pilih yg sedang2 saja, janji dia boleh bimbing gua dan bertanggungjawab ye dok. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikuikui... ankel kalau bab bimbing membmbing ni mmg suka... tapi membimbing jalan2 laaaa... maksud jln memimpin tgn... kuikuikui..

      Delete
  24. ada satu yang kurang dalam entry ni. tolak 10 markah!

    sepatutnya kena letak juga lelaki berjubah, berserban dan berjangut.

    pensil suka yg macam tu. insyAllah. doakan :D

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger