AKU, 2 GADIS DAN KEDAI RUNCIT


Peristiwa ini berlaku sudah lama dulu, sebab tadak cerita, maka ankel pun ceritakan cerita ini hari ini.

Ceritanya bermula disebuah kedai runcit yang tak jauh dari rumah ankel. Sebuah rumah kedai sebenarnya, depan kedai belakangnya pula bersambung dengan rumah tuan kedai. Ankel datang untuk membeli rokok...









Yang menjaga kaunter ketika itu adalah anak gadis yang masih budak lagi, baru dalam tingkatan 2 atau 3 gitu. Namun tiba-tiba keadaan menjadi sedikit gamat pabila kakak beliau masuk ke kedai. Kakak beliau masuk dengan hanya memakai seluar pendek dan tshirt sukan tanpa lengan. Dan tshirt itulah yang menjadi isunya.









Ya, si adik memarahi kakaknya yang memakai tshirt kepunyaan beliau. Dan suasana menjadi bertambah gamat pabila kata-kata menjadi semakin kasar.










Percakapan mereka semakin kasar dan terkeluarlah kata-kata yang tidak enak didengar seperti nama haiwan yang amat sinonim digunakan ketika dalam situasi marah atau memaki-hamun.

Dan ketika itu ankel hanya mampu berdiri terkebil-kebil melihat mereka berdua bergaduh. Ya, dan situasi itu amatlah menakutkan. Serius menakutkan bila melihat dua gadis bercakaran berebutkan sesuatu. Jujur ankel katakan adalah amat tidak berbaloi bergaduh hanya kerana sehelai tshirt yang tiada lengan pun. Dan baju itu agaklah seksi sebenarnya.

Dan pada ankel jika mereka bergaduh disebabkan sesuatu yang agak relevan, itu boleh dimaafkan, tapi ini hanya kerana sehelai baju. Sebagai contoh, ankel tak kisah jika mereka bergaduh disebabkan berebut....













Ya, jika mereka berebutkan ankel, ankel redha je. kuikuikuikui. Owh takdelah, ankel berseloroh je. Tak elok bergaduh-gaduh kan? Lagi-lagi di depan orang ramai, sangatlah tidak cool.

Tapi jujur ankel katakan, ankel pernah terperangkap dalam percakaran yang lebih gawat lagi. Ya, di kedai itu juga. Serius ini cerita benar.













Ya, puan kedai dok bising-bising kat tuan kedai disebabkan sorang pelanggan pompuan. Kesian pelanggan pompuan tu, keluar tergesa-gesa dengan muka merah padam sebab malu. Ankel yang dok tercongok depan kaunter sambil terkebil-kebil menonton drama itu, pun gila malu. Berbulan juga ankel tak jejak ke kedai tersebut. kuikuikui

Tapi itulah warna-warni kehidupan. Kan? Macam-macam ada.






***** the end *****

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

42 comments:

  1. hahahah... tak pernah lgi la tgok drama gini depan2.... fuhhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... takyah, dpd ko tgk drama camni baik ko tgk running man... kuikuikui

      Delete
    2. erk...masih belum terdetik utk tgok running man...kah3....

      Delete
  2. btol tu ankel..warna warni kehidupan kita . tp yg tak best kan..ika penah tgk mak tengking anak depan2 org ramai sbb anak dia tumpahkan air kat atas baju si mak tu..mak dia siap ckp baju tu mahai . anak dia nangis, dia buat dekkkk je . geram plak ika tgk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui.. garang plak mak dia tu..sian budak tu... huhuhu

      Delete
  3. hahahaha! :'D . kuar air mata ni haa. sy yg serve custmer pun kdg2 mangsa gak.. client dok bertekak nk design gini2 pastu sorg lg lak nyampuk itu ini. Ya Allah~ malu kita dibuatnya. (kita yg malu). nasibaik la pc dpn mata, leh buat2 pandang lain. XDD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkeke... nasib baik ada pc tu ek? boleh pura2 buat2 bizi... ankel lg sadis . Dok tercegat terkebil-kebil depan laki bini gaduh2. Sadis gila.. terpaksa pura2 carik brg lagi... kuikuikui

      Delete
  4. Replies
    1. kekeke.. haish... mmg tak lawak kalu dok tercegat depan org2 gaduh nih... kuikuikui

      Delete
  5. harap ada blogger yg berebutkan angkel..kehkeh

    ReplyDelete
  6. hahahahha adeihhhh ankel jadi rebutan perghhhhh...hurmmm mana tau jadi kenyataan satu hari nanti,maklumlah kaum lelaki semakin kecil nisbahnya dengan kaum kitorang ni he3.

    kak lea sedang membayangkan ankel yang terpinga2 malu + segan.nak lari tapi kaki terasa digam dengan gam gajah di lantai..maka terpaksa tadahkan telinga yang comel,mata yang seksi..menyaksikan 2 situasi pergaduhan.dan anugerah pelakon terbaik tanpa skrip...masih dimenangi kaum perempuan hahaha..

    tak patutlah kot marah2 depan customer,kan.imej sebagai owner kedai kenalah jaga huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh... harapnya begitulah... najwa latip ngan neelofa berebut ankel... wakakkakakakaka

      kekekekeke.. ak ah.. serba salah. Dok terkebil-kebil je lah. kekekeke.. mmg menakutkan pompuan marah2 neh... seram. kuikuikui

      kekekke... dah x tahan kot... dah tak perasan org lain... huhuhuhu

      Delete
  7. sempat lagi berangan org berebutkan dia tuh haahahaha..klu aku jadik pempuan tu pun kansel terus nk beli tak pasal2 jadik mangsa laki bini gadoh haihhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkekeke.... eleh.. berangan je.. biar lerr.. tapi kalu betul apa salahnya.. ankel redha.. wakakakakkakaka

      kekekekkekeke... ak ah kan. sian pompuan tu jadik mangsa keadaan. Tah. ankel pon x paham. kuikuikui

      Delete
  8. Uks...kira cam fmly kedai tu spesen grang grang belaka lah yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkeke... yg pasti maknya mmg garang giler... satu kampung da tau... kekekkekeke

      Delete
    2. Ooo..mmg terkenal garang erk...hehhee....

      Delete
  9. alaaa siannn ankel.. kompom rasa awkward je dudok tengah tengah org yg bergaduh tu .. tapi betoi la jugak kalau bergadoh pasal benda yg lebih penting takpa lah jugak kan.. pasal pemanasan global ke.. pasal kepupusan monyet emas di Afrika tengah ke.. pasal laki nak poligami ke.. ini pasal t shirt.. tak berbaloi2 kan ahaks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke.. ak ah.. terkebil-kebil mcm org hilang arah tuju... kuikuikui

      kekekkekeke... owh.. psl monyet emas afrika pon boleh gaduh ye... kuikuikui

      Delete
  10. kalau aku kat tempat ankel,
    aku senyommmm je.
    hahahaha!
    senyom yang pelik.renyih yang sinis.
    huk aloh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... ankel dah tak mampu nak senyum dah. kompius ada... kuikuikui

      Delete
  11. parent borek children rintik.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak dia garang giler.. dari kecik dok nengok mak dia jerit2 camtu... terikutlah perangai sikit... kot laaaaa... kuikuikui

      Delete
    2. mungkin jugak la.. kalau dari kecik nmpk drama yang sama.. sikit banyak terikut gak la.. hekhek

      Delete
  12. Mcm2 hal..
    Nsib diaorg xbertumbuk bagai tue..kalau bertumbuk bagai mau tercabut rambut ankel time nk leraikan diaorg nnti..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke... inilah kehidupan... kan? huhhuu

      kalu dorang gaduh.... ankel jadik la refree... kekekekkeke

      Delete
  13. hamboiihhh, pesen gaduh anak beranak kat depan orang ramai gini... payoh payoh.. dari gaya tue pun kengkadang kita dah boleh judge keluarga dia macam mana... tapi bak kata orang, jangan suka judge judge orang.. (apa yang kau merepek nie setannnnnn)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakakaka... sabo... sabo... dah lah aku kena nengok org gaduh2 jerit2... takkan ah aku kena nengok ko marah2 plak bro... kuikuikui

      Delete
    2. aku rilek jer bro.. wkwkwkwkw

      Delete
  14. haha..malu oi prmpuan buat camtu..
    eh apasal kaki melentik time dyorg brebut ankel tu? haha..adeii

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkeke... toh ler.. x reti nak komen.. huhuhuhu

      kekekkeke... biasalah... lentik sbb pasrah dgn keadaan.. camtu lah. kuikuikui

      Delete
  15. tak hairanlah anak2 mcm tu kalau org tuanya pun lebih kurang. kih2 >_<

    pensil rasa adik dia tu marah sebab kak dia pakai baju mcm tu depan ankel. takut ankel tergoda gamaknya :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui.. ye jugak... mak dorang mmg garang... kuikuikui

      kuikuikuikui... bila masa plak ankel tergodaaaaa... ankel tgk kak dia jeee... sekejap je ponnnn... sekejap... tak lama mana ponnn.. kuikuikui

      Delete
  16. patut ankel dgn gentelmen nya membantu menyelesaikan masalah tersebut.
    tolong tanggalkan baju yg diorng rebutkan tu, bg balik kpd tuan punya asal dgn senyuman manis.
    lepas tu ankel bagilah baju ankel kat alongnya tu.
    sekelip mata suasana akan sunyi sepi. tenang.
    yg kelihatan cuma mayat ankel bergelimpangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakakakaka... hampeh !! hampeh !! hampeh !!
      ankel baca dgn penuh teliti... tapi pengakhirannya x best... sadis..
      hampeh !! hampeh !! hampeh !! kuikuikuikui

      Delete
    2. haha... bab tanggal baju je baru nak baca teliti

      Delete
  17. ala ankel, saya bayangkan akan ada sesi baling periuk belanga antara tokey kedai tu dengan bini dia.

    ReplyDelete
  18. perghhh.. ankel boleh jejak kaki lagi kat sana.. terbaik ankel.. eh anty.. ehh.. ankel2!!^^

    kalau saya dah lama pangkah kedai tu.. x mo pergi lagi..wakakaka..

    ReplyDelete
  19. amboi kau....

    apasalah nya kau nasihat sikit...
    xpun kau bagi je duit suh beli baju yang sopan sikit.
    hahahhaha

    ReplyDelete
  20. kalau gaduh depan org ramai ada gak jumpa...angkat kaki malas nak layan........

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger