CERITA BENAR-BENAR BERAPI







Dalam entri lepas, aku bercerita tentang makan makanan pedas sampai mulut keluar api. Disebabkan tadak apa nak cerita sekarang ini, apakata kita bayangkan aku boleh keluarkan api dari mulut dengan sewenang-wenangnya. Kira macam superhero yang ada power boleh keluarkan api gitu.

Satu kebaikan yang aku dapat fikirkan tentulah dalam hal ehwal mengorat awek. Mesti senang kalu nak mengorat awek nanti kan? Buat je aksi keluarkan api dari mulut, mesti gadis-gadis jadi histeria macam nampak justin bieber. Yang pengsan-pengsan pun ada.

Lepas tu mesti bos aku dah tak berani nak marah aku. Ye lah, mesti dia gerun bila tau aku boleh keluarkan api dari mulut macam naga.



















Bukan setakat bos aku, malah semua orang yang rajin membuli aku, mesti diorang semua gerun dan takut pada aku. Ye lah, sesiapa yang berani kacau aku, maka akan terima padahnya.

Lepas tu kebolehan ini bukan mendatangkan keburukan sahaja, malah banyak kebaikan. Kalau misalan gas habis, tak yah dok gesa-gesa pi angkut tong gas pegi kedai, bukak mulut je terus keluarkan api macam  dapur gas.

Lepas tu dah takde masalah nak hisap rokok, lighter tertinggal ke hilang ke tadak hal punya. Sap sap soi...



















Tapi dalam banyak-banyak kebaikan yang dapat aku fikirkan, ada satu yang benar-benar menarik perhatian aku. Yang mana dengan kebolehan aku ini, aku dapat memaksimakan potensi dan kemampuan diri ke tahap yang lebih memberangsangkan. Iaitu sudah tentu aku dapat mintak kerja kat sarkis.







Siapa yang tak nak kerja kat sarkis kan?
Anda pun mesti teringin nak kerja kat sarkis kan?



Peringatan : Segala aksi-aksi dalam entri ini adalah rekaan semata. Tiada berlaku sebarang kecederaan kepada bos dan rakan-rakan aku di sepanjang pembikinan entri ini. Segala aksi-aksi stunt dilakukan oleh mereka yang pakar dalam bidang stunt. Jangan sesekali meniru atau melakukan aksi-aksi terbabit di rumah, di sekolah mahupun di balai raya. Harap maklum.







***** the end *****

Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

54 comments:

  1. mesti comel uncle kalau keje kat sarkeeesss...huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... uish... mesti best kalu dpt keje kat sarkis.. dok paksa singa lompat2 gelung berapi... perghhh !! bestnya.... kekekkekke

      Delete
  2. aahhahah. tgh bygkan ankel keje kt sarkis

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekeke... sila.. sila bayangkan... bayangkan ankel dok buat aksi2 ngan singa ya... kekekkekke

      Delete
  3. Replies
    1. arghh!! nak buat cemana... kat rumah ankel byk pokok pisang berangan... hari2 dok mkn pisang berangan... mau tak ankel selalu berangan... akekekkkekekeke

      Delete
  4. Ekekeke...sweet aje ankel nie....bru pkir nk buat bbq...bleh trus minta ankel firekan...xyah bwak pemanggang bagai....ekekeke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekek... bbq? wow !! takpa... hang ckp ja nak mcm mana... medium? well done? takpa ..sap sap soi ja ankel bakar... kekekkekekeke

      Delete
    2. eeeiii....siap boleh pilih lg....ekekeke...so sweet...err...nak half boil....wakakaka....

      Delete
  5. Bukan setakat takut nak buli pakcik, malahan pakcik dapat "You're fired!!" :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh... takpa ja dia fired ankel... yg pasti beliau sudah... "you're rentung !!" akekkekekekeke

      Delete
    2. eceh, berani sangatlah tu. wekkk! *sambil kembangkan hidung

      Delete
    3. kekekeke... mestilah... kata gengster... wekkk! *sambil cucuk hidung hang

      Delete
  6. Saya lari jauh2 kalo jmpa ankel ni. Takut terbakor, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh... blom sempat lari dah kena.. woooshhh !! ankel dah fire dah... akekekekkekekeke

      Delete
  7. ni kalo pegi camping..boleh heret ankel sekali ni.... hehehe.. xpayah susah2 nak buat unggun api... ankel kan ada.... hehehehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... lepas semua org dok duduk keliling ankel... main gitar nyanyi2... waaaaa... tersiksa telinga ankel nanti... akekekekekke

      Delete
  8. kalau bab mengarut mmg. no 1 budak jonni ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau acara mengarut dipertandingkan dlm olimpik... mesti ankel layak menjadi atlet negara ye dak? akekekkekekeke

      Delete
  9. power power... ini kalau nak kiss makwe kena hati hati bro, boleh rentung makwe hang kena sembur ngan api... koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkekeke... haaaa.. kalu hang jumpa awek duk serabai rentung tu... gelpren ankel le tu... kekekkekekeke

      Delete
  10. Terbaeklah ankel pasnie jmat duit gas mak ankel..xyah beli gas da..ankel nganga je dh kuar api...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekke... jgn kentut keluar api sudah... bahaya ye dak? akekkekekekeke

      Delete
    2. Kalau kentut keluar api tue...sgt bahayalah jwb dia...kesian org yg duk blakang ankel

      Delete
  11. Uncle memang berbakat kerja sarkis. Letak dalam zoo pun hidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke...sarkis ok... zoo nak buat hapa derr..
      nak keje kira bulu harimau... tak mau aku... akekekkekke

      Delete
  12. bukan setakat nganga jer..siap ada gaya bila kuarkan api..dasat...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke.. owh... gaya sudah pasti kena ada... baru berketrampilan... akekekekeke

      Delete
  13. Siapa yang tak nak kerja kat sarkis kan?
    Anda pun mesti teringin nak kerja kat sarkis kan?

    Kahkah...

    mulut berapi ni mesti gigi rongak habis kan? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan rongak lagi dah. memang tak ada gigi langsung.

      Delete
    2. keri : ehhh... ko tanak ke keje kat sarkis.. best tu... ada singa ada gajah.. ada gadis2 lambung2 atas trampolin... pakai bikini plak tu... tak ke best tu... akekekkekeke..

      owh.. gigi ankel kalis api... akekekkekeke..


      Norazlin : kekekkeke... ada.. ada la gigi ankel... saja ja ankel simpan sekejap... maklumlah boleh pasang cabut... kekekkeke

      Delete
  14. maka dengan ini, lahirlah satu hero baru. The LIGHTER MAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha... tanak ah jadik mcm lighter...bila gas habis, lighter di buang... padahal bley je refill...

      owh.. apa aku ckp nih.. lantok ah.. gelak je lah... akekekekkeke

      Delete
    2. jadi ankel taknak keluarkan api guna gas lah ni. okay okay, saya fikirkan nama lain.

      Delete
    3. ya... sila fikir... tapi pastikan ada perkataan "Aaron" didlmnya...

      Delete
  15. suka kalau mulut keluar api dan semburkan pada orang yang suka menipu kat kita....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... takut diorang dah standby air sebaldi ja... baru bukak mulut dah kena simbah... tak ke naya tu... kekekkeke

      Delete
  16. wei ankelllllllllllllllll,kau ni anti benau dengan bos kau kan,bhahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang... aku mmg bebulu ngan beliau... rasa nak hantar je ke rumah org2 tua... akekekekkke

      Delete
  17. klu kita satu opis aku kompom lari duk jauh2..xberani nk dekat2 ngeri haahhaah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkeke... tak guna pun duk jejauh... api tu maksimum boleh sampai 500m. Hang dok jauh pun tetap bley je kena fire... akekekekkekeke

      Delete
  18. mkin jd warga mas makin kuat imaginasi kau..hahaha..
    jgn umah terbakor dah.lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke... biasalah... makin tua kelapa tu, makin serabut sabutnya... tu yg imaginasi tahap tinggi tu... kekekeke

      Delete
  19. hahaha imaginasi tinggi tol uncle ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... biasa... biasa... sesekali kenalah berimaginasi kan? kekekeke

      Delete
  20. cis ankel.. xsenonoh betull. paling x tahan boleh pulak nak minta tolong nyalakan rokok.. cenggitu ankel buat..
    insaf die x merokok lagi..hahah^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gee : aik? apa yg x senunohnya plak? senunoh je entri kali ini... kekekekekeke...

      owh... biasa... kalu bab bako.. bako ni.. mmg ankel suka sgt... kekkkekeke



      Norazlin : ya... ankel mmg bagus dari segenap segi... wakakakakkakaka

      Delete
  21. xleh blah... haha... agak2 nk masak tp gas habis boleh la pggl uncle kan?? jimat3~ ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekkekeke... jimat apa plak... ankel caj sejam rm 500... letih tu nak nganga mulut sampai sejam... kekekkekeke

      Delete
  22. bahay bro..nanti kentut pun berapi-api:D

    ReplyDelete
  23. api-api ni makhluk syaitonnirrojim jek....

    eewwwww!!!!!

    ReplyDelete
  24. awek takot la nak dekat pak cik, berapi mulotnye...haha!

    ReplyDelete
  25. jadi fireman lah pulak..eh eh..fireman tlg padam api kan..tapi ankel buat api pulak..sudah sudah..hentikan mimpi ankel ni..kang tak pepasal keluar berita lelaki mulut api ni ha..hee

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger