KELEBIHAN TAHU MENGANYAM KETUPAT



Ankel ada mempelawa untuk menurunkan ilmu menganyam ketupat kepada anak-anak buah ankel, namun mereka semua telah menolaknya mentah-mentah. Mungkin kerana ilmu ini tidak begitu menarik perhatian bagi generasi muda.

Pada ankel banyak kelebihan jika kita tahu menganyam sarung ketupat kita sendiri. Dan secara peribadi walaupun proses membuatnya agak lambat dan agak leceh, namun hasilnya begitu memuaskan. Pada ankel rasa ketupat original jauh lebih sedap berbanding yang segera.

Berbalik pada kelebihan-kelebihan bagi mereka yang tahu menganyam ketupat, sebenarnya ada banyak, namun ankel catatkan 3 sahaja. Namun 3 kelebihan inilah yang paling penting dan paling dominan. Jadi jom kita lihat apakah kelebihan-kelebihan tersebut...



1) Kita boleh menjadikan kebolehan kita itu sebagai punca pendapatan. Yang bermaksud kita boleh buka perniagaan makanan berasaskan ketupat di tempat-tempat yang tidak pernah ada ketupat. Sebagai contoh kita buka perniagaan di Afghanistan, Belarus, Swaziland dan sudah tentu Republik Congo.







2) Kita boleh gunakan kebolehan kita disaat kita nak masak nasi tetapi periuk tak ada.







3) Dan yang terakhir ini pada ankel adalah perkara yang paling penting sekali. Iaitu kita boleh gunakan kebolehan buat sarung ketupat ini untuk dijadikan modal untuk mengorat.






Sekian terima kasih..




Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

18 comments:

  1. takleh blah yg last sekali tu.hahahaha !
    seriously ika mmg kagum dgn lelaki yg pandai buat ketupat sbb sampai skrg ika pon failed part anyam ketupat . hahahahahha

    ReplyDelete
  2. susah dah nak jumpa anak teruna pandai mengayam ketupat...

    My recent post : Terima Kasih Tajul Cullen

    ReplyDelete
  3. hahahaha...ankle, ape kate kau perturunkan ilmu anyam ketupat tu kat aku sbb aku nk gak ade skill anyam ketupat tu dlm resume aku untuk minta jd menantu..

    btw, header kau smart giler la ankle..

    ReplyDelete
  4. banggo den tahu nganyam ketupet 4 segi & 3 segi.. kasi kembang idung sket.. =..= ermmm. *hidung dikembangkan 2cm* ..

    ketupat 6 segi je belum berjaya lagi.. m(_ _)m... (yg org buat bungkus kueh bulan tu =3=)

    ReplyDelete
  5. hahahhaa... patut la xde awek nk kat aku.. xreti nganyam ketupat rupenya.. ankel mohon turunkn ilmu tuh kat sya :P

    ReplyDelete
  6. hahaha yang lastu tu terbaiklah uncle!bukan senang nak cari bujang trang tang tang menganyam ketupat.kak lea pun suka anyam ketupat,tak semua ada skill tu.sebab ramai kata leceh dan kurang sabar ^^

    selamat hari raya ye uncle :)

    ReplyDelete
  7. dulu selalu jugak aku anyam ketupat. tapi disebabkan terciptanya ketupat segera.. makanya ilmu menganyam ketupat mula beransur hilang dari kepala hotak aku. so, xleh la aku nak tekel aweks camni. hohoho..

    ReplyDelete
  8. yang penting sayaa memang tau makannn jeee hahaha :)

    ReplyDelete
  9. no 2? bkan ke ketupat tu kena rebus dlm periuk jugak ke?? ni nak rasa macam kompius kejap nih.

    ReplyDelete
  10. masalahnye.. kebolehan yang ke3 tu sampai skg ko tak katam2 kan??? kan?? hahaha..

    ReplyDelete
  11. Yg last tu xmenahan....ekekeke....peweeettt jepri pndai anyam ketupat...pandai lagi ankel kan kan kan....

    ReplyDelete
  12. Nampknya skil sebenar jepri adalah menganyam ayat manis, bukannya anyam ketupat

    ReplyDelete
  13. ayat last tak menahan......haha.....

    ReplyDelete
  14. wahhh.. hebatlah ankel, pandai anyam ketupat tu. err.. bleh berkenalan. :D

    ReplyDelete
  15. hahaha..
    yang last skali tu xleh trime tue..
    hehe..
    silap2 awek tolak nnti.

    ReplyDelete
  16. hahaha!! yg last tu x boleh blah!!
    cis!!!

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger