SIGNIFIKAN DIBOTAKKAN KEPALA KETIKA DULU-DULU



Dahulu masa kecik-kecik, bila ada kawan kena botakkan kepala mesti kitorang terkejut.









Ada 2 sebab je mengapa seorang budak itu dibotakkan kepalanya. iaitu :

1) Ada kutu
2) Kencing malam








Owh ankel dulu bukan tergolong dalam kategori kedua, ada kutu. Tapi ankel tengok anak-anak buah ankel takde seorang pun yang pernah kena jangkitan kutu nih. Zaman dah berubah...



Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

13 comments:

  1. haah zaman saya sekolah dulu kutu tu berleluasa btol. darjah 1 lagi p sekolah pakai tudung sebab takut berjangkit kutu huhu

    ReplyDelete
  2. errr aku paling geli dgn kutu .. alhamdulillah seumur hidup setakat nie tade jangkit lagi . heeee

    ReplyDelete
  3. agaknya sbb budak2 sekarang lahir2 jer dah pakai shampoo..kutu pening dengan bau shampoo wangi sangat kekeekkkee

    ReplyDelete
  4. kutu ni origin dr org india...penah kena jangkit kat skola...org india skrg dah stock rambur lurus macam maya karin kot heeee

    ReplyDelete
  5. assalam bro... kalo dlu2 sesape kene kutu no hal je muka. tak malu.. mmg normal.. ramai yg ada.. mai dok pakat depan tangga buang kutu... tp skg kalo sesapa ada kutu mmg maluu laaa kan... zaman dan kesedaran dah berubah ;)

    dh komen ni.. alang2 aku nak mintak maap kt ko ler.. sempena raya nak datang ni.. n masih dlm bulan pose... mane tau kot2 ada yg terasa ke kan... selamat hari raya bro.. moge raya tahun depan raya berdua la plak bro.. apa barang solooo.. dah tua rente... hahaha...

    ReplyDelete
  6. kutu~~ sy pn pernah kne kutu tpi xprnh la btakkan kepala

    lama singgah sni, header ankel superb!!!!

    ReplyDelete
  7. kutu ke ngompol ke kutu ke ngompol ke kutu ke ngompol..

    ko ngompol kan ankel..hehehe

    ReplyDelete
  8. syampu sekarang macam2 jenama ankel dan khasiat. hihi

    ReplyDelete
  9. Hehehhe...kntoi la klu pale dah btak...hehege..haah...dh lamer jga xdgr bdk bdk ada kutu...dah pupus kot...

    ReplyDelete
  10. oooh.. xtau lak kena botak kepala sebab kencing malam???? hmmm... new knowledge ni.

    ReplyDelete
  11. adeh..
    dh botak pn kene fitnah lg..
    hehe..
    cmner agaknyer kalau ankel botak yer.

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger