BUAH TANGAN DARI KAMPUNG



Ni cerita masa Hari Raya AidilAdha, biasalah semua adik beradik balik. Masa diorang nak gerak balik ke rumah diorang masing-masing, bermulalah sesi membungkus buah tangan secara berkelompok kelolaan dan dibawah pengawasan mak ankel...










Serius pokok tu tinggi, dah lah aku ni gayat..
Serius ketaq pala lutut dowh...



Petik jambu..






Cabut ubi...







Begitulah ceritanya, memang biasalah kalau tanaman-tanaman kat belakang rumah berbuah, memang semua di bungkuskan untuk anak menantu beliau. Dari rambutan, ubi, pisang, jambu. Nasib baik keladi belum tua lagi, kalau tak aku gak yang kena pegi cabut. Tu tak termasuk lauk-pauk dan hidangan raya lagi tu. Penuh bonet kereta kakak ipar ankel... kuikuikui









Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

18 comments:

  1. huhuu best nye suasana camtuu..
    terkenang semasa duluuu...

    ReplyDelete
  2. uncle tukang bungkus jajan le yek?

    syabbas!!

    ReplyDelete
  3. Salah satu situasi yang menyebabkan kita suka balik kampung. Macam-macam ada.

    ReplyDelete
  4. sama la ngn mak kita. sweet sangat kan ekekeke

    ReplyDelete
  5. banyak sangat bagi. penuh bonet kete.. pandai uncle panjat pokok..huhu

    ReplyDelete
  6. same laa...nak tolak tak sampai hati ...(^_^)

    ReplyDelete
  7. ahhhahhaa! seronoknyaaa weh! ada buah mo'tan, cabut ubi!
    bestnya ada kampung! =D

    ReplyDelete
  8. Fuh penuh bonet...asal abg ankel xtolong...sian ankel....

    ReplyDelete
  9. nak satu ankel...hihi...biasalah orang tua kalau boleh nak bagi semua kat anak menantu merasa...

    ReplyDelete
  10. akak dah 3 tahun tak merasa suasana macam ni lepas pemergian ibu kandung, bukan setakat lauk pauk, penuh bonet sampai bawang kentang cili kering kelapa minyak masak pun disuruh bawak balik, katanya jimat sikit duit pasar... sob sob sob. Berlainan dengan ibu mertuaku... sob sob sob

    ReplyDelete
  11. biasanya pokok2 buah tepi rumah tu kalau nk makan kena pnjat sndiri. best sekali sekala panjat pokok ni

    ReplyDelete
  12. Besnya rmh ankel..mcm2 ada..nak pegi skrg..haha

    ReplyDelete
  13. dok kampung macam macam ada..dah tu tinggal berdua kan..memang untuk anak anak je la kan..tu yg best kalau balik kg.macam macam mak bekalkan sebelum balik :)..bagus lah ankel ni rajin :)

    ReplyDelete
  14. hehehe..
    nikmat duduk di kampung :)

    ReplyDelete
  15. Huhuhu.. mmg klu lik kg mak teman pun selalu bagi bekal mcm2 utk bwk lik kl.. sampai x muat beg.. dh lea kami naik motor je.. hu3

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger