NASI GORENG TENGAH MALAM



Masa cuti sekolah ni, memang anak-anak buah ankel semua ada. Apa yang pasti kalau bab makan memang diorang number 1. Memang habis lauk-lauk diorang kerjakan. Tapi macam biasalah, masa tengah malam ada gak yang lapar balik....






















Ankel sebenarnya bukan tau masak pun, tau setakat masak megi dengan nasi goreng je. Tapi pernah gak masakkan nasi goreng untuk bebudak ni semua.

Tapi yang bestnya bila tengok habis licin nasi goreng yang ankel masak tu diorang kerjakan. seronok pulak tengok diorang makan dengan penuh berselera.








Ankel betul-betul seronok bila tengok nasi goreng ankel goreng habis. Terasa puas. Mungkinkah ini kepuasan yang dirasai oleh seorang ibu yang memasak untuk suami dan anak-anak beliau. Atau sorang gadis yang memasak untuk keluarga beliau. Maupun seorang gadis yang memasak untuk buah hati atau puk puk beliau. Tapi...
















Yeap.. ankel kalau memasak memang bersepah satu dapur. Akekekekeke



Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

17 comments:

  1. uncle, puk puk tu nama ika . hahahahahaha ! mcm kelakar pulak tibe-tibe perasan ada perkataan puk puk tu dalam entry nie . sebenarnya ape maksud puk puk tu ek dlm entry nie ? sbb puk puk tu nama kawan2 ika panggil .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... entah... ankel main boh je sebenarnya... kuikuikui..

      ak ah laaa... hang kan ika puk puk kan... kuikuikui

      Delete
    2. cheq la tuu ika puk puk . hahahahahaha

      Delete
  2. Hahaha...dah kena piat telinga....rietta plak, klu org tu jenis yg suka sepahkan, rietta masa dia masak lgi rietta sambil mencuci segala bekas...kku x, maw sepah semua dek dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekekke... ankel suka gak masak... tapi mengemas... hmmmmm...
      paham2 je lah... akekekekekke

      Delete
    2. Sebab tu ankel kna cr yg memahami....mnta anak buah cuci dan kemas siao siap apa yg bleh masa ankel sbuk masak...jd, xdenye bersepah dah...

      Delete
  3. dah masak sesedap tak reti nak kemas pulak kan..hanginlah mak ankel tu..kalau budak² suka tu maknanya sedaplah tu ankel masak kan.memang puas hati kalau masakan kita habis di makan begitu saje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... ak ah... kembang idung ankel sejam dua... kuikuikui

      Delete
  4. ankel, masak la nasik goreng kampung...kangkung kan dah murah...hahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui... tanaknya dimkn kangkung tu kang... budak2 tu mestri letak tepi kangkung tu... kuikuikui

      ooooo... kangkung kat parit depan umah byk... serius... petik hari2 buat bagi mkn arnab... kekekekke..

      Delete
  5. hahaha...mmg betul.itu lah rs bila msk utk org2 yg kt syg.puas!

    bab bersepah ni sebijik cm laki den.suka masak tp dapur tu mmg xtau la pe jd

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekke... ye lah... camtu kot perasaannya kan? huhuhuhu

      kuikuikui... biasalerrrrr.... ankel pun suka buat camtu... lepas masak.. tinggalllllll... kekekkekeke

      Delete
  6. kah kah kah... dah masak tue kemas laa dapur...

    ReplyDelete
  7. laki masak selalunya sedap walaupun cincai2..lols..

    ReplyDelete
  8. saya pun terror masak gak.. bubuh benda sedap2. konferm sedap! hehe

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger