TENGOK DRAMA MAGHRIB-MAGHRIB





















Diambil dari Majalah UOK? isu 8.


Satu ketika dahulu, berbulan-bulan dahulu, sorang anak buah ankel memang suka tengok drama yang bersiaran waktu maghrib. Ankel tak tau apa tajuk drama itu, tapi anak buah ankel memang suka sangat tengok. Yang ankel ingat heroinnya bertudung.

Jadi ankel ni memang tak minat tengok drama, tapi disebabkan anak buah ankel tu dok cerita pasal cerita itu best, jadi ankel pun tengoklah satu hari tu. tengah syok-syok tengok drama, tetiba mak ankel keluar dari bilik, beliau dah habis sembahyang Maghrib. Apalagi, beliau teruslah marah kami sebab kami dok khusyuk tengok drama maghrib-maghrib.

Lepas tu ankel pun dok lukis cerita tu buat kartun, cuma ankel tukar karakter dengan dialog. Kemudian ankel hantar ke Majalah UOK?. Maka jadilah kartun tersebut seperti yang anda lihat diatas tu.

Jadi apa yang ankel nak sampaikan adalah... kartun tu sebenarnya dari pengalaman ankel sendiri. akekekekke.



Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

6 comments:

  1. Btul tu...kdgkdg ralit...jam 8 bru nk solat....tapi rietta piwn mcm ankel...xminat drama...klu telemovie xpe...sekali tgk trus habis...

    ReplyDelete
  2. drama ni mcm tau je..
    rasenyer cite " Nur Kasih " kan..kan..kan..
    solat dulu, bru tgk tv..
    dulu mase kecik2..jgn harap ayah nak bg tgk tv..
    maghrib je kne tutup tv, pukul 8 baru boleh bukak tv, tu pon tgk berita.kalau bukak tv gak mmg kne pukul gamaknyer..tapi skrg rase bersyukur sbb
    dah terdidik begitu, asal kol 8 je cari tv nak tgk beritaaa :)

    ReplyDelete
  3. haa..kan dah kena marah. apepun kalau tak tengok waktu maghrib pun boleh kan..tengok je online anytime..

    ReplyDelete
  4. dulu layan gak. skrg malas nak layan dh..hee

    ReplyDelete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger