AKU, SEMENYIH DAN BELITONG

Ini cerita awal januari, baru sekarang nak update. kuikuikui. Masa tu encik Butet editor majalah Kembara Ustaz ada ajak jumpa, saja nak sembang-sembang katanya. Jadi ankel pun pergilah ke Semenyih tu.

Sampai-sampai kat sana bila nampak ankel je beliau terus...









Sebenarnya takde benda pun, sekadar sembang-sembang gitu. Adalah beberapa benda beliau nak cakap, antaranya..











Itulah salah satu intisari perbualan. Owh saudara Keri Ikhwan ada tinggalkan komen tanya ankel ni kartunis tetap dengan Kembara Ustaz ka? Ankel terlupa nak jawab dulu, jadi ankel jawab sekaranglah, jawapannya tettttttt.... tidak.

Ankel ni sambilan je, ankel hantar je kartun kat mana-mana majalah yang sudi ambik kartun ankel. Ankel ada hantar kat Kembara Ustaz, Majalah UOK?, dengan Komik-M pun ado. Tapi citer pendek untuk komik antologi je lah. Alhamdulillah mereka sudi terima. Camtulah, ankel hantar je kemana yang sudi menerima.

Komik solo ankel? Hmmmm... tu lah, dok buat itu buat ini buat itu buat ini, terabai lagi. tergendala lagi. Risau gak penerbit fedap tak nak ambik kartun ankel tu, rugiler ankel, dah lebih 100 mukasurat siap lukis dah. huhuhuhu. Takpelah, InsyaAllah kalau ada rezekinya, adalah tu. On the way, half way to the Sungai Way. 

Berbalik cerita tadi, tiba-tiba ada orang call encik Butet, bila habis je bercakap kat tepon tu, encik Butet cakap dengan ankel....












Wah, gembira bukan kepalang ankel, maklumlah ankel adalah peminat encik Belitong. Hati ankel masa tu serius gemuruh, rasa macam nak jumpa Najwa Latif pun ada. Akekekeke. Kartun encik Belitong keluar dalam kembara Ustaz sejak isu Januari. Seronoklah dapat baca kartun-kartun beliau.

Tapi tu lah encik Belitong lepak sekejap je, tapi sempat gak sembang-sembang gitu.








Tapi dalam seronok tu ada yang tak seronok gak. Encik Butet ni memang satu hal, beliau kalau lepak dengan ankel, pastu ada kawan-kawan beliau sekali, memang ada satu cerita pasal ankel dia akan cerita. Memang wajib beliau cerita, tak pernah dia tak cerita kat orang. Hampeh tol...












Haaa.. nak tau pemende yang beliau suka cerita? Haaaa... klik je kat perkataan klik kat bawah nuuuuuuuu...






Post lain yang mungkin akan menarik minat anda:

Share post ini :

22 comments:

  1. kehkehkeh..

    tak klik lagi gua dah agak dah ni pasal kena tahan polis muka macam pati ni..

    tekaan gua tepat dan jitu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkehkeh... 10 markah untuk anda... bro... berbakat jadi tok dukun ni... akekekekeke

      Delete
  2. 'sambil rambut terkipas-kipas kena angin' hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekekeke... biasalah... itu dulu... sekarang rambut dah macam padang bola... akekekekeke

      Delete
  3. Ankel cuba larr maintain kan katun ankel...side income maa...tapi itu la...rietta pndai cakap jer...sndiri pown xreti...hehehe...

    PSSS...dah agak dah citer tu...hehehe...tpi skank kan rambut dah pendek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhuhu... tu lah.. tengah cuba-cuba nak memaintainkan diri ini... kuikuikuikui..

      ak ah... dah tua2 ni rambut pendek je lah... lagi selesa... akekekeke

      Delete
    2. yeyyy...rietta laways support ankel...go ankel go ankel..hehehe...

      pendek pown sweet apa...

      Delete
  4. uncle dok Banting je..oo. dekat lah.. boleh mengeteh sesama nie.. koh koh koh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... mmmmm... tanak aku... lainlah kalu ko ni aweks cun... nak lah ankel... akekekekekeke

      Delete
  5. oo sebab tu ankel potong rambut pendek ekk sebab tak mau jadi ankel jono...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui... ah.. rambut panjang ka pendek ka sama saje.... kuikuikui

      Delete
  6. kesian kat ankel kena bahan.

    btw, lame giler tak dating bace komik ankel kat sini. ankel sihat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke.... biaisalah tu... ankel dah biasa jadi bahan utama proses membahan... akekekeke

      Alhamdulillah... sihat... siibuk la tu... kan? kuikuikui

      Delete
    2. sibuk tu sikitlah tp sempat jugak bace2 post ankel cume tak dan nk tinggal jejak aje..

      Delete
  7. Replies
    1. tak lah... sebenarnya ankel ni membosankan... serius... tak tipu nii... akekekeke

      Delete
  8. lama tak datang sini...
    ingatkan polis tu nak mintak autograph maya karin.. hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sibuk ye kak... huhuhuhu
      kekekeke... maya karin jawa je yg ada... kuikuikui

      Delete
  9. ankel di bahan pulak ye..sabo je la ankel..apepun all the best menghasilkan kartun ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuikuikui... alah... biasak ah tu kan? normal ah... huhuhuhu
      terima kasih... tengoklah kalau ada kelapangan,... melukis ler... hhuhuhu

      Delete
  10. haha,,.. nasibla kena bahan secara konsisten..
    terima kasih sebab menjawab. Susah gak nak jadi pelukis tetap ni. Idea mesti mengalir macam air paip baru sempat kejar dateline .

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekekeke... biasak ah tu... normal... huhuhuhu
      ak ah... peluang pun makin nipis... maklumlah zaman majalah makin suram semenjak ada internet ini... kuikuikui

      Delete

Sila beri komen dengan penuh kasih sayang...
Terima Kasih.

 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger