SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

1 Hari lagi.....

      Har har har.... Tinggal 1 hari lagi...  Seronoknya hatiku ini, tinggal 1 hari je lagi sebelum cuti CNY selama seminggu. Huhuhuhu... Esok aku masih kene kerja macam biasa. Hampeh....


    Aku gembira sangat bukan sebab aku ada rancangan nak bercuti ke atau jalan-jalan ke... Aku gembira sebab aku dapat rehatkan zahir dan batin aku dari buat kerja. Aku tak payah mengadap muka bos aku yang comel itu selama 7 hari berturut-turut.  Asyik mengadap muka dia hari-hari.... fed-up aku...





        Bos aku ni ok.... Cuma dia tau nak marah je. Pening aku di buatnya.... Tapi nak buat camnakan... dia kan tuan tanah kedaung.


        Pada korang semua yang dah mula cuti, atau dah gerak-gerak khas balik kampung... aku nak ucapkan selamat bercuti. Moga cuti ini dapatlah korang bergumbira di samping orang-orang tersayang.


       Berhati-hatilah di jalan raya.  Jangan bawak kete laju-laju. Tengok LTDL 2011, naik basikal dari Banting Selangor.... boleh sampai Tampin Negeri Sembilan..... Korang tak heran ke.... Aku heran tau... Biarlah lambat asal selamat. Ingatlah orang yang tersayang. Huhuhu...



        Ni je lah yang aku bley update pon... sebab...







 Scanner aku rosak.... tak bley nak scan-scan gambo dah....

harharharhar...

Sedihlaaa.... duit lagi....
huk huk huk...

Ada sesape yang ada scanner lebih.... bagilah sebijik kat aku.... huhuhu..
      Har har har.... Tinggal 1 hari lagi...  Seronoknya hatiku ini, tinggal 1 hari je lagi sebelum cuti CNY selama seminggu. Huhuhuhu... Esok aku masih kene kerja macam biasa. Hampeh....


    Aku gembira sangat bukan sebab aku ada rancangan nak bercuti ke atau jalan-jalan ke... Aku gembira sebab aku dapat rehatkan zahir dan batin aku dari buat kerja. Aku tak payah mengadap muka bos aku yang comel itu selama 7 hari berturut-turut.  Asyik mengadap muka dia hari-hari.... fed-up aku...





        Bos aku ni ok.... Cuma dia tau nak marah je. Pening aku di buatnya.... Tapi nak buat camnakan... dia kan tuan tanah kedaung.


        Pada korang semua yang dah mula cuti, atau dah gerak-gerak khas balik kampung... aku nak ucapkan selamat bercuti. Moga cuti ini dapatlah korang bergumbira di samping orang-orang tersayang.


       Berhati-hatilah di jalan raya.  Jangan bawak kete laju-laju. Tengok LTDL 2011, naik basikal dari Banting Selangor.... boleh sampai Tampin Negeri Sembilan..... Korang tak heran ke.... Aku heran tau... Biarlah lambat asal selamat. Ingatlah orang yang tersayang. Huhuhu...



        Ni je lah yang aku bley update pon... sebab...







 Scanner aku rosak.... tak bley nak scan-scan gambo dah....

harharharhar...

Sedihlaaa.... duit lagi....
huk huk huk...

Ada sesape yang ada scanner lebih.... bagilah sebijik kat aku.... huhuhu..
BACA

kuat makan





           Mmmmm.... sejak akhir-akhir ni aku sering hilang mood, jadi malas sudah. Bukan setakat nak update.... nak bukak blog sendiri pon malas. Huhuhu.... Banyak sangat benda yang berlaku di luar dugaan aku... yang sering membuatkan aku garu.... garu.... dan garu kepala. Tapi aku cuba harungi semua dengan senyuman.... cewah...


        Tapi ada gak kawan aku yang perasan tentang perubahan sikap dari batas-batas normal aku. Iaitu.... aku jadi kuat makan. Padahal sebelum nih aku makan biasa je... ciput ala-ala kadar je. Dia siap tanya aku...


"Berselera ko makan sekarang ni... ko layan appeton ke... entah-entah ko makan weightgain"


Lalu dengan selamba aku cakap "Eleh mana ada... biasa je la..."







       Lepas tu ada gak cakap pasal berat badan... Tapi macam aku ni, disebabkan aku memang ramping sejak dahulu kala, aku tak pernah ambik port pasal berat badan aku nih. Jarang ah nak  timbang-timbang.


Lalu aku tanya mamat tu.... "berat ko berapa"

Member aku jawab... "Dah naik la.... dah dekat 70 kelo."

"Huiyyooooooooo.... berat tu... macam 7 kampit beras 10 kelo" Jawab aku dengan muka terkejut.

Lalu dia tanya aku balik... "berat ko berapa"

"Lebih kurang 5 kampit beras je...." jawab aku sambil menguyah makanan. Sebenarnya aku sendiri pon tak tau berat badan aku berapa. Huhu...



       Tapi sekarang ni memang aku rasa ada perubahan sikitlah, aku rasa sesetengah seluar aku makin ketat la plak. Aku saspek perut aku makin membesarlah sekarang ini.... huhuhu...



       Tak kisahlah... apapun....   bila aku hayati betul-betul.... ku amati dengan penuh ketelitian.... Hmmmmm....










         Badanku masih ramping dan seksi seperti dahulu. Huhuhuhu.... Seksi kepala lutut ah. Sekian saja untuk hari ini.... Terima kasih kerana sudi membaca.... Di harap jangan ada yang muntah selepas membaca entri daku ini.



                 .......................... TaMaT ........................




           Mmmmm.... sejak akhir-akhir ni aku sering hilang mood, jadi malas sudah. Bukan setakat nak update.... nak bukak blog sendiri pon malas. Huhuhu.... Banyak sangat benda yang berlaku di luar dugaan aku... yang sering membuatkan aku garu.... garu.... dan garu kepala. Tapi aku cuba harungi semua dengan senyuman.... cewah...


        Tapi ada gak kawan aku yang perasan tentang perubahan sikap dari batas-batas normal aku. Iaitu.... aku jadi kuat makan. Padahal sebelum nih aku makan biasa je... ciput ala-ala kadar je. Dia siap tanya aku...


"Berselera ko makan sekarang ni... ko layan appeton ke... entah-entah ko makan weightgain"


Lalu dengan selamba aku cakap "Eleh mana ada... biasa je la..."







       Lepas tu ada gak cakap pasal berat badan... Tapi macam aku ni, disebabkan aku memang ramping sejak dahulu kala, aku tak pernah ambik port pasal berat badan aku nih. Jarang ah nak  timbang-timbang.


Lalu aku tanya mamat tu.... "berat ko berapa"

Member aku jawab... "Dah naik la.... dah dekat 70 kelo."

"Huiyyooooooooo.... berat tu... macam 7 kampit beras 10 kelo" Jawab aku dengan muka terkejut.

Lalu dia tanya aku balik... "berat ko berapa"

"Lebih kurang 5 kampit beras je...." jawab aku sambil menguyah makanan. Sebenarnya aku sendiri pon tak tau berat badan aku berapa. Huhu...



       Tapi sekarang ni memang aku rasa ada perubahan sikitlah, aku rasa sesetengah seluar aku makin ketat la plak. Aku saspek perut aku makin membesarlah sekarang ini.... huhuhu...



       Tak kisahlah... apapun....   bila aku hayati betul-betul.... ku amati dengan penuh ketelitian.... Hmmmmm....










         Badanku masih ramping dan seksi seperti dahulu. Huhuhuhu.... Seksi kepala lutut ah. Sekian saja untuk hari ini.... Terima kasih kerana sudi membaca.... Di harap jangan ada yang muntah selepas membaca entri daku ini.



                 .......................... TaMaT ........................
BACA

Hari ahad dan rumah urut.

         Hari ini aku tak pergi mana-manapun, sekadar melepak kat rumah rehat-rehatkan badan sahaja. Cuma belah pagi tadi aku keluar makan roti canai nagn member sekejap.




     

       Aku ada sembang ngan member aku pasal aku tak sedap badan, badan rasa lemau semacam je, sakit-sakit sikit rasa nak demam pun ada. Dia cakap biasalah tu.... warga emas memang la rasa camtu. Pastu dia bagi cadangan yang bernas.....


       "Apakata ko pegi urut badan, nanti lepas urut konfom baik punye.... badan pon rasa ringan je. Aku ada gak pergi berurut... tapi jarang... dah lama dulu"


     Lalu dengan muka selamba aku menjawab....  "cadangan yang baik tu... Tapi mahal siot, buat rugi duit je. Malas aku...."


     Dia jawab balik..... "Laaaa... bagi seikhlas hati je la... doplo ringgit ke.... tiga puloh ke... ikut ko lah. Sepuloh ringgit pon dia ambik"


     "Ye ke.... kalo camtu aku nak ah" jawab aku dengan nada kegembiraan.

      "Cuba ko bayangkan Jam... aku baring atas tilam yang empuk... hanya memakai tuala.... pastu badan aku di urut oleh jejari halus dan lembut oleh gadis Uzbekistan.... Kat rumah urut tu ada gadis apa lagi.... vietnam ada?... bosnia?... bosnia?.... kalu ada gadis Taiwan lagi best..."  Tanya aku dengan penuh semangat.








           Lalu Iejam menjawab... "Kepala hotak engko.... aku cakap urut ngan Wak Pendek laaa... bukan rumah urut... bebal betul la ko ni"


      Harharharhar... sebenarnya memang aku dah tau dia maksudkan urut kampung... saja je aku buat lawak bodo ngan dia. Biasalah... kalu buat lawak bodo ni ... muka kena serius... tak bley ada unsur-unsur senyum langsung. Huhuhu...


         Kalau ikutkan memang bagus cadangan dia tu, sebab ramai orang cakap lepas berurut ngan Wak Pendek... badan kita rasa lega sikit. Tapi.... apa yang Iejam tak tau, aku ada kenangan pahit ngan Wak Pendek ni.... Ceritanya begini..... ehem... ehem...



      Suatu ketika dulu, masa aku muda remaja lagi, aku telah jatuh motor... badan cuma luka-luka sikit, tapi sakitnya.... ya ampun.... jalan pon hencut-hencut. Lalu abang long aku bawak berurut ngan Wak Pendek ni la....


      Wak Pendek ni orangya pendek.... tapi kuat ya ampun. Dia cakap aku cuma salah urat je... lalu dia pun mula mengurut. Tapi Hanya tuhan saja tau betapa sakit ngan seksanya masa itu. Bila dia urut....


      Habis aku menjerit..... siap hentak-hentak lantai ngan tangan. Siap merangkak nak lari... tapi Wak Pendek ni kuat... dia pegang kaki aku kuat-kuat... langsung tak bley lari. Air mata?.... habis bercucuran bagai hujan renyai di bulan oktober....






     Huhuhuhu... camtulah aku kena urut dulu. Siap aku gigit bantal kuat-kuat... tanak menjerit. Tapi tulah... lepas sesi mengurut tu... aku jalan tak hencut-hencut lagi, badan pun rasa sedap sikit.


     Tapi nak tengok aku datang berurut lagi....... jangan harap....



                              ............... TaMaT............
         Hari ini aku tak pergi mana-manapun, sekadar melepak kat rumah rehat-rehatkan badan sahaja. Cuma belah pagi tadi aku keluar makan roti canai nagn member sekejap.




     

       Aku ada sembang ngan member aku pasal aku tak sedap badan, badan rasa lemau semacam je, sakit-sakit sikit rasa nak demam pun ada. Dia cakap biasalah tu.... warga emas memang la rasa camtu. Pastu dia bagi cadangan yang bernas.....


       "Apakata ko pegi urut badan, nanti lepas urut konfom baik punye.... badan pon rasa ringan je. Aku ada gak pergi berurut... tapi jarang... dah lama dulu"


     Lalu dengan muka selamba aku menjawab....  "cadangan yang baik tu... Tapi mahal siot, buat rugi duit je. Malas aku...."


     Dia jawab balik..... "Laaaa... bagi seikhlas hati je la... doplo ringgit ke.... tiga puloh ke... ikut ko lah. Sepuloh ringgit pon dia ambik"


     "Ye ke.... kalo camtu aku nak ah" jawab aku dengan nada kegembiraan.

      "Cuba ko bayangkan Jam... aku baring atas tilam yang empuk... hanya memakai tuala.... pastu badan aku di urut oleh jejari halus dan lembut oleh gadis Uzbekistan.... Kat rumah urut tu ada gadis apa lagi.... vietnam ada?... bosnia?... bosnia?.... kalu ada gadis Taiwan lagi best..."  Tanya aku dengan penuh semangat.








           Lalu Iejam menjawab... "Kepala hotak engko.... aku cakap urut ngan Wak Pendek laaa... bukan rumah urut... bebal betul la ko ni"


      Harharharhar... sebenarnya memang aku dah tau dia maksudkan urut kampung... saja je aku buat lawak bodo ngan dia. Biasalah... kalu buat lawak bodo ni ... muka kena serius... tak bley ada unsur-unsur senyum langsung. Huhuhu...


         Kalau ikutkan memang bagus cadangan dia tu, sebab ramai orang cakap lepas berurut ngan Wak Pendek... badan kita rasa lega sikit. Tapi.... apa yang Iejam tak tau, aku ada kenangan pahit ngan Wak Pendek ni.... Ceritanya begini..... ehem... ehem...



      Suatu ketika dulu, masa aku muda remaja lagi, aku telah jatuh motor... badan cuma luka-luka sikit, tapi sakitnya.... ya ampun.... jalan pon hencut-hencut. Lalu abang long aku bawak berurut ngan Wak Pendek ni la....


      Wak Pendek ni orangya pendek.... tapi kuat ya ampun. Dia cakap aku cuma salah urat je... lalu dia pun mula mengurut. Tapi Hanya tuhan saja tau betapa sakit ngan seksanya masa itu. Bila dia urut....


      Habis aku menjerit..... siap hentak-hentak lantai ngan tangan. Siap merangkak nak lari... tapi Wak Pendek ni kuat... dia pegang kaki aku kuat-kuat... langsung tak bley lari. Air mata?.... habis bercucuran bagai hujan renyai di bulan oktober....






     Huhuhuhu... camtulah aku kena urut dulu. Siap aku gigit bantal kuat-kuat... tanak menjerit. Tapi tulah... lepas sesi mengurut tu... aku jalan tak hencut-hencut lagi, badan pun rasa sedap sikit.


     Tapi nak tengok aku datang berurut lagi....... jangan harap....



                              ............... TaMaT............
BACA

Bila ikan kering tengok bola.

      Bila aku fikir kembali, aku langsung tidak pergi memancing bulan lepas. Jadi hari ini aku telah pergi memancingkan diri ku ini bersama rakan-rakan pemancing yang lebih tegar. Huhuhuhu...


     Port mancing kitorang nih meredah pokok bakau... bolehlah kira tepi laut. Kat Kelanang Banting. Memang best. Tapi tulah... dengan cuacanya yang macam mendung.. tapi panas.. berangin... perghhhh. Sebenarnya aku ni dah lama tak mancing tepi laut... huhuhu... tu yang rasa nak demam sekarang nih.






          Memang dah jadi kebiasaan aku bila memancing mesti minum air yang banyak. Tapi tu lah... masih tak cukup kot. Badan rasa lemau gile. Kulit rasa kering semacam dah tak mulus seperti dulu. huhuhu... kepala pun pening semacam nih. Tapi lepas minum Actifast tadi.... rasa ringan sikit kepala. Dah tak nyut nyut berdenyut cam tadi. Camtu la kot rasanya seekor ikan yang di jemur sehingga kering... untuk dibuat ikan masin.



       Tukar topik lain plak.



Aku sememangnya suka sangat tengok bola. Dan kelab feveret aku adalah Manchester United. Huhuhu.


Tapi aku selalu layan bola secara online je. Sebab siaran berbayar aku dah ku potong buat selama-lamanya. Jimat sikit belanja aku. huhuhu..





      Disebabkan kepala aku pening2 lalat malam nih, aku nak dok tengok bola je. Malas nak buat apa-apa pon. Aku selalu tengok bola kat sini. Selalunya aku pilih streaming yang tak perlu download apa-apa software. Aku pilih yang klik dan tengok je. huhu... Tapi tulah... kena tau jadual perlawanan dan masa. Tu yang aku lemah tu. Selalu je terlepas... huhuhu..



      Ok lah... sampai disini sahajalah... Akhir kata... jom layan blog sambil jerit-jerit tengok bola..... harharharhar..



   



        

         Sekarang nih aku tgh tengok Man city lawan Wolves. huhuhu. Aku tengok sume game... janji best. huhu.
      Bila aku fikir kembali, aku langsung tidak pergi memancing bulan lepas. Jadi hari ini aku telah pergi memancingkan diri ku ini bersama rakan-rakan pemancing yang lebih tegar. Huhuhuhu...


     Port mancing kitorang nih meredah pokok bakau... bolehlah kira tepi laut. Kat Kelanang Banting. Memang best. Tapi tulah... dengan cuacanya yang macam mendung.. tapi panas.. berangin... perghhhh. Sebenarnya aku ni dah lama tak mancing tepi laut... huhuhu... tu yang rasa nak demam sekarang nih.






          Memang dah jadi kebiasaan aku bila memancing mesti minum air yang banyak. Tapi tu lah... masih tak cukup kot. Badan rasa lemau gile. Kulit rasa kering semacam dah tak mulus seperti dulu. huhuhu... kepala pun pening semacam nih. Tapi lepas minum Actifast tadi.... rasa ringan sikit kepala. Dah tak nyut nyut berdenyut cam tadi. Camtu la kot rasanya seekor ikan yang di jemur sehingga kering... untuk dibuat ikan masin.



       Tukar topik lain plak.



Aku sememangnya suka sangat tengok bola. Dan kelab feveret aku adalah Manchester United. Huhuhu.


Tapi aku selalu layan bola secara online je. Sebab siaran berbayar aku dah ku potong buat selama-lamanya. Jimat sikit belanja aku. huhuhu..





      Disebabkan kepala aku pening2 lalat malam nih, aku nak dok tengok bola je. Malas nak buat apa-apa pon. Aku selalu tengok bola kat sini. Selalunya aku pilih streaming yang tak perlu download apa-apa software. Aku pilih yang klik dan tengok je. huhu... Tapi tulah... kena tau jadual perlawanan dan masa. Tu yang aku lemah tu. Selalu je terlepas... huhuhu..



      Ok lah... sampai disini sahajalah... Akhir kata... jom layan blog sambil jerit-jerit tengok bola..... harharharhar..



   



        

         Sekarang nih aku tgh tengok Man city lawan Wolves. huhuhu. Aku tengok sume game... janji best. huhu.
BACA

Horeyyy... aku menang Izamir Ridzwan Pendrive Giveaway....






                  Horeyy... aku menang contest pendrive giveaway... huhuhu... Terkejut gak bila tengok ada komen ..... dari tuan penganjur tentang kemenangan ini. Ada gak 7 8 kali dok masuk blog tuan penganjur.... Saja nak pastikan....  betul ke... atau aku salah tengok nih. huhuhu.. Tak sangka plak kali pertama masuk contest..... dapat menag sesuatu... huhuhu..



          Sila klik sini untuk melihat keputusan penuh.
      
             Apapun terima kasih pada tuan penganjur iaitu saudara Izamir Ridzwan yang menganjurkan ... contest ini. huhuhu. Moga buat contest yang lain plak... pastu aku menang lagi... huhuhu...


              Tak lupa gak pada msrushas .... sebab dia yang tag aku untuk join contest nih. Huhuhu...  Sampai di sini sahaja catatan aku untuk hari ini..... akhir kata... kita jumpa lagi di hari dan waktu yang sama..... dalam rancangannnnnnn.......





                  Horeyy... aku menang contest pendrive giveaway... huhuhu... Terkejut gak bila tengok ada komen ..... dari tuan penganjur tentang kemenangan ini. Ada gak 7 8 kali dok masuk blog tuan penganjur.... Saja nak pastikan....  betul ke... atau aku salah tengok nih. huhuhu.. Tak sangka plak kali pertama masuk contest..... dapat menag sesuatu... huhuhu..



          Sila klik sini untuk melihat keputusan penuh.
      
             Apapun terima kasih pada tuan penganjur iaitu saudara Izamir Ridzwan yang menganjurkan ... contest ini. huhuhu. Moga buat contest yang lain plak... pastu aku menang lagi... huhuhu...


              Tak lupa gak pada msrushas .... sebab dia yang tag aku untuk join contest nih. Huhuhu...  Sampai di sini sahaja catatan aku untuk hari ini..... akhir kata... kita jumpa lagi di hari dan waktu yang sama..... dalam rancangannnnnnn.......
BACA

Da big boss of sengal.



         Minggu ini adalah minggu yang cukup sengsara bagi diriku. Boss aku tak taulah... garang giler. Habis semua di marahnya... dari pekerja, sekuriti... sampailah pokok2 bunga. huhuhu...


      Semua rakan-rakanku sedang berjaga-jaga di dalam segala tingkahlaku mereka.... termasuklah aku sendiri.  Maklumlah tidak mahu membangkitkan kemarahan da big boss... Aku kalau boleh tak hingin terserempak ngan dia langsung... selalu dok mengamalkan ilmu ghaib... iaitu ghaib dari pandangan orang ramai. huhuhuhu...


        Sebenarnya dia tu ok... cuma dia seorang yang membawa masalah peribadi dia ke tempat kerja. Jika mukanya merah padam.... muncung panjang.... telinga berasap, maka bersiap sedialah untuk mendapat leteran yang amat dahsyat lagi kejam. Tu yang membuatkan aku fed-up kadang-kadang.




 Kadang-kadang bengang tengok perangai dia tu. Langsung tidak ada rasa nak memahami situasi pekerja.


Dia sahaja yang betul , orang lain salah. Kalau sakit... kena kerja jugak. merangkak pun takpe. huhuhu...





     Tu yang selalu rasa nak ... nak...... korang pun taulah....
nak apa...



                       Watchaaaaaaaaaaa......


             Tapi pada hakikatnya, aku takdelah nak membenci beliau sampai begitu sekali. huhuhu. biasalah tu adat berkerja... Lagipun jika mood beliau baik, segalanya baik. ok gitu. Cuma kadang-kadang je.


              Walau seteruk mana pun beliau itu... beliau masih majikan aku. Dan aku masih menghormati beliau.dan...





                                muahhhhhhhh......
            

        Aku menyayangi beliau dengan sepenuh jiwa raga.... Harharharhar.....  Rasa nak muntah pun ada nih. huhu...



                       ........................ habis ....................


         Minggu ini adalah minggu yang cukup sengsara bagi diriku. Boss aku tak taulah... garang giler. Habis semua di marahnya... dari pekerja, sekuriti... sampailah pokok2 bunga. huhuhu...


      Semua rakan-rakanku sedang berjaga-jaga di dalam segala tingkahlaku mereka.... termasuklah aku sendiri.  Maklumlah tidak mahu membangkitkan kemarahan da big boss... Aku kalau boleh tak hingin terserempak ngan dia langsung... selalu dok mengamalkan ilmu ghaib... iaitu ghaib dari pandangan orang ramai. huhuhuhu...


        Sebenarnya dia tu ok... cuma dia seorang yang membawa masalah peribadi dia ke tempat kerja. Jika mukanya merah padam.... muncung panjang.... telinga berasap, maka bersiap sedialah untuk mendapat leteran yang amat dahsyat lagi kejam. Tu yang membuatkan aku fed-up kadang-kadang.




 Kadang-kadang bengang tengok perangai dia tu. Langsung tidak ada rasa nak memahami situasi pekerja.


Dia sahaja yang betul , orang lain salah. Kalau sakit... kena kerja jugak. merangkak pun takpe. huhuhu...





     Tu yang selalu rasa nak ... nak...... korang pun taulah....
nak apa...



                       Watchaaaaaaaaaaa......


             Tapi pada hakikatnya, aku takdelah nak membenci beliau sampai begitu sekali. huhuhu. biasalah tu adat berkerja... Lagipun jika mood beliau baik, segalanya baik. ok gitu. Cuma kadang-kadang je.


              Walau seteruk mana pun beliau itu... beliau masih majikan aku. Dan aku masih menghormati beliau.dan...





                                muahhhhhhhh......
            

        Aku menyayangi beliau dengan sepenuh jiwa raga.... Harharharhar.....  Rasa nak muntah pun ada nih. huhu...



                       ........................ habis ....................
BACA

Hanya kerana rambut.







    Hari ini pagi-pagi lagi aku dah mandi, make-up2 sikit.... nak keluar lepak ngan kawan. Ada gak member yang sudi nak belanja makan sempena merayakan hari kelahiran ku.... huhuhu...



       Lepak kat port biasa je. Malas nak gi jauh-jauh. Hari ini dia belanja makan kat McD. Sambil makan kitorang pon bersembang panjang, maklumlah bukan hari-hari jumpa. Tapi yang buat tak syok tu... bila dia cakap pasal rambut. asyik-asyik rambut. rambut.... rambut.... rambut..... Macam takde benda lain kat dunia ni nak di sebut selain rambut aku yang gojes nih. huhuhu...


           
          Tapi sebenarnya apa yang dicakapkannya semuanya betul. Tu yang buat aku fed-up tu. huhuhu.... berambut panjang nih mengundang tanggapan buruk sahaja. Aku tak boleh menidakkan benda nih sebab ianya dah pernah terjadi kat aku.



         Sebagai contoh bila aku masuk bank, nak cucuk perut ATM tu.... selalu je sekuriti tu jeling kat aku. Tensen aku... dia ingat aku ni penyamun ke hapa. Tapi tak boleh salahkan dia.... sbb memang dah tugas dia. Lagipun sapa suruh dressing simple-simple macam penyamun.



         Dulu aku pernah temankan mak aku gi pasar minggu. Aku dok ikut mak aku gi ke hulur ke hilir.... jadi tukang pegang barang. huhuhuhu... Tapi ada gak makcik-makcik yang dok tengok semacam je.... Tenung aku dari atas ke bawah.  Aku buat muka seposen je... lantak ah diorang tu.






           Tapi tak elok bertanggapan buruk kat orang lain kan. Jadi aku yakin .... 100 peratus yakin..... makcik tu tenung aku sebab teringin jadikan aku sebagai menantu dia. huhuhuhu....



            Tapi ada satu peristiwa yang membuatkan aku jadi fobia nak lepaskan rambut aku. Aku mesti ikat biar nampak kemas sikit. Aku pernah kena tahan polis kat kawasan pekan yang nasib baiklah tak ramai sangat orang masa tu.





            Polis tu tengok i/c aku, siap suruh keluarkan barang-barang dalam poket. Yang aku tak tahan tu siap tengok lengan aku kot-kot ada kesan cucuk jarum. Huhuhuhu.... Taulah badan ku kurus.... tapi bukan sebab kurang makan....


            Aku malas nak layan polis tu terus aku cakap .... nak senang buat urine test... takyah tuduh sebarangan je.  Tapi tu lah benda tu perkara biasa. Bukan aku sorang yang kena... kawan aku pun ada gak.... Sapa suruh berjaga malam tengok bola. Pastu tak reti nak tido. Siap ajak aku jalan-jalan lagi. huhuhuhu.... Memang cari pasal la.





 Tapi walau macam mana sekali pun.... Nak harap aku potong rambut aku yang bercabang di hujung ni... mungkin tahun depan kot. Buat masa ini aku lebih selesa begini huhuhu....




 p/s : Bonekadalamchermin gak best.... polis tak saman dia walau tak pakai seatbelt... cuma minta no fon dia... huhuhu... penangan ayat manis dari cik Boneka.






    Hari ini pagi-pagi lagi aku dah mandi, make-up2 sikit.... nak keluar lepak ngan kawan. Ada gak member yang sudi nak belanja makan sempena merayakan hari kelahiran ku.... huhuhu...



       Lepak kat port biasa je. Malas nak gi jauh-jauh. Hari ini dia belanja makan kat McD. Sambil makan kitorang pon bersembang panjang, maklumlah bukan hari-hari jumpa. Tapi yang buat tak syok tu... bila dia cakap pasal rambut. asyik-asyik rambut. rambut.... rambut.... rambut..... Macam takde benda lain kat dunia ni nak di sebut selain rambut aku yang gojes nih. huhuhu...


           
          Tapi sebenarnya apa yang dicakapkannya semuanya betul. Tu yang buat aku fed-up tu. huhuhu.... berambut panjang nih mengundang tanggapan buruk sahaja. Aku tak boleh menidakkan benda nih sebab ianya dah pernah terjadi kat aku.



         Sebagai contoh bila aku masuk bank, nak cucuk perut ATM tu.... selalu je sekuriti tu jeling kat aku. Tensen aku... dia ingat aku ni penyamun ke hapa. Tapi tak boleh salahkan dia.... sbb memang dah tugas dia. Lagipun sapa suruh dressing simple-simple macam penyamun.



         Dulu aku pernah temankan mak aku gi pasar minggu. Aku dok ikut mak aku gi ke hulur ke hilir.... jadi tukang pegang barang. huhuhuhu... Tapi ada gak makcik-makcik yang dok tengok semacam je.... Tenung aku dari atas ke bawah.  Aku buat muka seposen je... lantak ah diorang tu.






           Tapi tak elok bertanggapan buruk kat orang lain kan. Jadi aku yakin .... 100 peratus yakin..... makcik tu tenung aku sebab teringin jadikan aku sebagai menantu dia. huhuhuhu....



            Tapi ada satu peristiwa yang membuatkan aku jadi fobia nak lepaskan rambut aku. Aku mesti ikat biar nampak kemas sikit. Aku pernah kena tahan polis kat kawasan pekan yang nasib baiklah tak ramai sangat orang masa tu.





            Polis tu tengok i/c aku, siap suruh keluarkan barang-barang dalam poket. Yang aku tak tahan tu siap tengok lengan aku kot-kot ada kesan cucuk jarum. Huhuhuhu.... Taulah badan ku kurus.... tapi bukan sebab kurang makan....


            Aku malas nak layan polis tu terus aku cakap .... nak senang buat urine test... takyah tuduh sebarangan je.  Tapi tu lah benda tu perkara biasa. Bukan aku sorang yang kena... kawan aku pun ada gak.... Sapa suruh berjaga malam tengok bola. Pastu tak reti nak tido. Siap ajak aku jalan-jalan lagi. huhuhuhu.... Memang cari pasal la.





 Tapi walau macam mana sekali pun.... Nak harap aku potong rambut aku yang bercabang di hujung ni... mungkin tahun depan kot. Buat masa ini aku lebih selesa begini huhuhu....




 p/s : Bonekadalamchermin gak best.... polis tak saman dia walau tak pakai seatbelt... cuma minta no fon dia... huhuhu... penangan ayat manis dari cik Boneka.
BACA

Selamat Hari Lahir Abang Jonni

 6 Januari, Klang:  Seorang jejaka yang tidaklah seberapa tampan dan kacak telah menyambut hari ulangtahun kelahirannya. Beliau akan meraikan detik gembira tersebut pada hujung minggu secara kecil-kecilan pada hujung minggu ini bersama rakan tercinta.





     Tapi sebelum itu mari kita lihat siapakah lagi yang lahir pada 6 januari.....

1)  Terry Venables       - pengurus pasukan bola sepak.
2)  Steed Malbranque - pemain bola sepak
30 Rowan Atkinson     -  (mr bean) pelakon.



          Huhuhu... Sebenarnya aku ni malas nak sambut-sambut besday.... selalu tak ambik port langsung. Sampaikan kadang-kadang boleh terlepas tarikh tu. Tapi aku layan gak besday bila ada orang ingatkan aku. Macam tahun ni awal-awal lagi ada member cakap pasal nih, ajak lepak hujung minggu nih. Makan ngan jalan-jalan camtu je. Takde kek-kek ke ape ke.... sebabnya memang aku selalu buat derk je. Huhuhu....




          Tapi buat julung-julung kalinya aku nak sambut besday aku kat alam maya nih ngan korang.... Jadi... takde ke sesape nak nyanyi lagu besday untuk aku nih. huhuhu....



          Apa-apahal pun jom kita makan kek.... huhuhu....















                    Bila sampai tarikh keramat ini, bermakna bertambahlah satu anak tangga lagi pada kiraan umur daku. Dan aku cukup gembira tentang hal itu. Syukur Alhamdulillah..... Aku masih dikurniakan nikmat ini. Aku masih boleh menikmati hidup yang amat indah di dunia yang fana ini. Huhuhu...


             Bukan apa, kalau di fikirkan balik.... banyak benda yang aku dah lalui. Contohlah masa budak-budak dulu. Naik motor macam harem... lalu tereksiden. Jatuh pokok kelapa... habis luka-luka badan. Masuk hospital kena patuk ular... Macam-macam lagilah. Alhamdulillah masih sihat sampai sekarang. huhuhu....



              Oleh sebab daku dah tak ada apa-apa informasi yang informatif nak disampaikan... jadi sampai sinilah sahaja nukilan aku. Jadi akhir kata dariku.......







            
                      Hidup biar rock n roll.

Biar apa orang kata...ada aku kisah...  rock tetap rock. huhuuhu...

 6 Januari, Klang:  Seorang jejaka yang tidaklah seberapa tampan dan kacak telah menyambut hari ulangtahun kelahirannya. Beliau akan meraikan detik gembira tersebut pada hujung minggu secara kecil-kecilan pada hujung minggu ini bersama rakan tercinta.





     Tapi sebelum itu mari kita lihat siapakah lagi yang lahir pada 6 januari.....

1)  Terry Venables       - pengurus pasukan bola sepak.
2)  Steed Malbranque - pemain bola sepak
30 Rowan Atkinson     -  (mr bean) pelakon.



          Huhuhu... Sebenarnya aku ni malas nak sambut-sambut besday.... selalu tak ambik port langsung. Sampaikan kadang-kadang boleh terlepas tarikh tu. Tapi aku layan gak besday bila ada orang ingatkan aku. Macam tahun ni awal-awal lagi ada member cakap pasal nih, ajak lepak hujung minggu nih. Makan ngan jalan-jalan camtu je. Takde kek-kek ke ape ke.... sebabnya memang aku selalu buat derk je. Huhuhu....




          Tapi buat julung-julung kalinya aku nak sambut besday aku kat alam maya nih ngan korang.... Jadi... takde ke sesape nak nyanyi lagu besday untuk aku nih. huhuhu....



          Apa-apahal pun jom kita makan kek.... huhuhu....















                    Bila sampai tarikh keramat ini, bermakna bertambahlah satu anak tangga lagi pada kiraan umur daku. Dan aku cukup gembira tentang hal itu. Syukur Alhamdulillah..... Aku masih dikurniakan nikmat ini. Aku masih boleh menikmati hidup yang amat indah di dunia yang fana ini. Huhuhu...


             Bukan apa, kalau di fikirkan balik.... banyak benda yang aku dah lalui. Contohlah masa budak-budak dulu. Naik motor macam harem... lalu tereksiden. Jatuh pokok kelapa... habis luka-luka badan. Masuk hospital kena patuk ular... Macam-macam lagilah. Alhamdulillah masih sihat sampai sekarang. huhuhu....



              Oleh sebab daku dah tak ada apa-apa informasi yang informatif nak disampaikan... jadi sampai sinilah sahaja nukilan aku. Jadi akhir kata dariku.......







            
                      Hidup biar rock n roll.

Biar apa orang kata...ada aku kisah...  rock tetap rock. huhuuhu...

BACA

Azam Tahun Baru 2011.

Di sini dengan penuh keikhlasan aku ingin mengucapkan selamat tahun baru untuk anda semua. Semoga segala yang anda impikan tahun ini akan menjadi kenyataan.

Moga tahun ini akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya.


Bagi aku pulak... sepanjang tahun lepas biasa-biasa je. Aku rasa hampir 80 peratus hidup aku di habiskan dengan.... bangun pagi... mandi... gi keje... balik... main tenet.... tido. Pastu buat benda yang sama keesokan harinya. Tulah yang aku buat tiap-tiap hari. Huhuhu.....




Alangkah indahnya.... andai......






Bangun pagi... gi taman.... bergurau senda ngan gadis umur 21 tahun ke bawah.  Esoknya plak.... bangun ... gi taman... gurau senda ngan gadis lain plak. Harharharhar.  Adeh.... kuat beranganlah aku nih.



              Tahun 2010 berlalu dengan banyak cerita suka duka, pahit manis dan masam masin. Tapi macam biasalah..... aku cuba harungi segalanya dengan senyuman. Acecece... Yang berlalu biarkan berlalu.... kita pindah umah baru.


               Tahun 2011 pula aku harap akan lebih baik dari sebelum ini. Cuma aku tidak pernah memasang azam atau impian. Kerana selalunya impian-impian aku tu tak masuk akal.

Lagipun selalunya azam aku tu tak pernah tercapai. huhuhu...


Tapi ada satu benda yang aku betul-betul inginkan.... Apakah benda itu?

a) Gadis cantik.
b) Blackberry... apa-apa model.
c) Proton Inspira.
d) Emma Watson.
e) Semua di atas.



Dan jawapannya......







 
 Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalam. dan keesokannya pula..... benda yang sama... Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalamnya. Begitulah seterusnya.

Dan nak kurangkan merepek-repek la. Nak steady je.


Huhuhu... tinggi plak cita-cita ku tahun ini. Entah boleh tak tidak. Tak salah kalau mencuba.


Apapun Selamat Tahun Baru untuk anda semua. Orang lain buat entri pasal tahun baru... aku pun nak buat gak.


                        .................. Habis ....................
Di sini dengan penuh keikhlasan aku ingin mengucapkan selamat tahun baru untuk anda semua. Semoga segala yang anda impikan tahun ini akan menjadi kenyataan.

Moga tahun ini akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya.


Bagi aku pulak... sepanjang tahun lepas biasa-biasa je. Aku rasa hampir 80 peratus hidup aku di habiskan dengan.... bangun pagi... mandi... gi keje... balik... main tenet.... tido. Pastu buat benda yang sama keesokan harinya. Tulah yang aku buat tiap-tiap hari. Huhuhu.....




Alangkah indahnya.... andai......






Bangun pagi... gi taman.... bergurau senda ngan gadis umur 21 tahun ke bawah.  Esoknya plak.... bangun ... gi taman... gurau senda ngan gadis lain plak. Harharharhar.  Adeh.... kuat beranganlah aku nih.



              Tahun 2010 berlalu dengan banyak cerita suka duka, pahit manis dan masam masin. Tapi macam biasalah..... aku cuba harungi segalanya dengan senyuman. Acecece... Yang berlalu biarkan berlalu.... kita pindah umah baru.


               Tahun 2011 pula aku harap akan lebih baik dari sebelum ini. Cuma aku tidak pernah memasang azam atau impian. Kerana selalunya impian-impian aku tu tak masuk akal.

Lagipun selalunya azam aku tu tak pernah tercapai. huhuhu...


Tapi ada satu benda yang aku betul-betul inginkan.... Apakah benda itu?

a) Gadis cantik.
b) Blackberry... apa-apa model.
c) Proton Inspira.
d) Emma Watson.
e) Semua di atas.



Dan jawapannya......







 
 Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalam. dan keesokannya pula..... benda yang sama... Aku ingin menjadi seorang yang lebih baik dari semalamnya. Begitulah seterusnya.

Dan nak kurangkan merepek-repek la. Nak steady je.


Huhuhu... tinggi plak cita-cita ku tahun ini. Entah boleh tak tidak. Tak salah kalau mencuba.


Apapun Selamat Tahun Baru untuk anda semua. Orang lain buat entri pasal tahun baru... aku pun nak buat gak.


                        .................. Habis ....................
BACA

Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway

          Setelah sekian lama aku berblogging, satu jangka masa yang begitu lama sekali... mencecah 6 atau 7 bulan, harharhar.... inilah kali pertama aku masuk contest. Itupun setelah di jemput oleh msrushas. Terima kasih sebab tag saya yer.


             
                      Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway

                                                        klik sini                                         



              Syarat-syarat nak join contest tu senang je... tapi di sebabkan aku dah ngantuk, maklumlah pukul 5 pagi. Layan bola tadi .. huhuhu... Aku tak daya nak tulis. Jadi singgahlah sendiri ke blog tuan penganjur nya.



  Secara ringkas aku terangkan syarat-syarat dia.....

a) Follow penganjur.... wajib.
b) buat entri  Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway .. pastu link ke blog dia.    
c) letak poster contest kat entri dan sidebar....
d) Tag 4 orang yang gojes-gojes.
e) Tinggal link entri anda kat entri penganjur.... jadi bolehlah dia singgah blog anda untuk penilaian . Huhuhuhu...




      Jadi di sebabkan antara syaratnya adalah tag 4 orang rakan... dan memandangkan hadiahnya adalah pendrive... jadi aku nak tag adik-adik yang comel, kiut dan masih bersekolah. Mana tau ada rezekinya bolehlah diorang gunakan pendrive itu untuk simpan gambar-gambar boifren mereka kat facebook tu.


Dan calon-calonnya adalah...... 


1) Yunie Ayunie : mewakili sekolah menengah di Shah Alam.

2) MaWaDDaH : mewakili ipt kat Melaka. 

3) shashazura : cikgu sekolah kat Bangi. 


4) Markonah : (bukan nama sebenar). Mewakili ipt yang aku pun tak tau. Tapi dia asal dari Klang.


Dan pemenangnya adalah..........

           mestilah tuan penganjur yang tentukan, bukan aku. Jadi korang yg lain... andai nak join, join jelah. Daripada mencuba nasib main nombor ekor.... baik join contest nih. huhuhu...



          Dan aku plak.....  tentulah jadi pemenangnya....









                          

          Sebab aku akan ketepikan semua peserta lain. Huhuhuhu... berangan je aku nih.
          Setelah sekian lama aku berblogging, satu jangka masa yang begitu lama sekali... mencecah 6 atau 7 bulan, harharhar.... inilah kali pertama aku masuk contest. Itupun setelah di jemput oleh msrushas. Terima kasih sebab tag saya yer.


             
                      Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway

                                                        klik sini                                         



              Syarat-syarat nak join contest tu senang je... tapi di sebabkan aku dah ngantuk, maklumlah pukul 5 pagi. Layan bola tadi .. huhuhu... Aku tak daya nak tulis. Jadi singgahlah sendiri ke blog tuan penganjur nya.



  Secara ringkas aku terangkan syarat-syarat dia.....

a) Follow penganjur.... wajib.
b) buat entri  Izamir Ridzwan Pendrive GiveAway .. pastu link ke blog dia.    
c) letak poster contest kat entri dan sidebar....
d) Tag 4 orang yang gojes-gojes.
e) Tinggal link entri anda kat entri penganjur.... jadi bolehlah dia singgah blog anda untuk penilaian . Huhuhuhu...




      Jadi di sebabkan antara syaratnya adalah tag 4 orang rakan... dan memandangkan hadiahnya adalah pendrive... jadi aku nak tag adik-adik yang comel, kiut dan masih bersekolah. Mana tau ada rezekinya bolehlah diorang gunakan pendrive itu untuk simpan gambar-gambar boifren mereka kat facebook tu.


Dan calon-calonnya adalah...... 


1) Yunie Ayunie : mewakili sekolah menengah di Shah Alam.

2) MaWaDDaH : mewakili ipt kat Melaka. 

3) shashazura : cikgu sekolah kat Bangi. 


4) Markonah : (bukan nama sebenar). Mewakili ipt yang aku pun tak tau. Tapi dia asal dari Klang.


Dan pemenangnya adalah..........

           mestilah tuan penganjur yang tentukan, bukan aku. Jadi korang yg lain... andai nak join, join jelah. Daripada mencuba nasib main nombor ekor.... baik join contest nih. huhuhu...



          Dan aku plak.....  tentulah jadi pemenangnya....









                          

          Sebab aku akan ketepikan semua peserta lain. Huhuhuhu... berangan je aku nih.
BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger