SELAMAT DATANG KE BLOG CATATAN ANKEL JONNI BLOG YANG RILEK DAN SANTAI JANGAN LUPA FOLLOW BLOG INI. LIKE KAMI DI MEDIA SOSIAL. SELAMAT MEMBACA, MOGA ANDA AKAN TERHIBUR

Yahooo.... mandi laut.




               Yahooo.. seronotnya dapat mandi laut. Aku rasa dah berkurun lama sejak kali terakhir aku mandi laut. Selama ini bukan tak pernah gi pantai.. cuma lepak je. Langsung tak berendam... menyelam. Sampaikan aku dah lupa perasaan ketika berenang sambil dibuai ombak di laut yang membiru.


                Aku berenang dengan riang ibarat ikan lumba-lumba yang bebas. Aku berenang gaya bebas... kuak dada... kuak kupu-kupu...  dan tak dilupakan kuak lentang. Aku berenang bagaikan pertama kali berenang di lautan. Indahnya perasaan itu.  Setelah penat... aku naik ke daratan...







                 Aku baring di gigi air. Berbaring di atas pasir yang putih. Kupejamkan mata ku... ku dengar deruan ombak yang membelai pantai. Kurasakan air menyentuh tubuhku yang gebu. Alangkah indahnya hidup ini. Tapi adakah semua ini akan berkekalan... adakah pantai ini akan selamanya indah.... aku tak tau. Tanyalah saja Karam Singh Walia...





Tiba-tiba aku terlihat sesuatu yang cukup indah. Sesuatu yng aku cari-cari dan tunggu sepanjang hari.


Kuingatkan aku tak akan mampu menjumpainya hari ini. Tapi mungkin luck aku baik....


Aku telah jumpa apa ku cari-cari....












                         Perempuan pakai bikini.... kehkehkeh.....

          Takdelah.... tak gi mandi laut pun....  Sebenarnya aku tensen. Ada gak orang yang upload gambar diorang mandi laut. Tu yang membuatkan aku jeles... aku tensen.  Dah lama aku tak mandi laut. Dah berkurun lama. Ada sekadar lepak-lepak je... tak mandi pun. Jeles... jeles.... Haah... dah lama gak tak lepak kat Sungai Gabai... tempat feveret tu.


Dah lama aku tak pakai seluar renang aku nih...Mahal tau aku beli. Tengoklah hujung tahun nih... Mungkin gi jalan-jalan kot.... still planning de..

                        ..... The End.....



               Yahooo.. seronotnya dapat mandi laut. Aku rasa dah berkurun lama sejak kali terakhir aku mandi laut. Selama ini bukan tak pernah gi pantai.. cuma lepak je. Langsung tak berendam... menyelam. Sampaikan aku dah lupa perasaan ketika berenang sambil dibuai ombak di laut yang membiru.


                Aku berenang dengan riang ibarat ikan lumba-lumba yang bebas. Aku berenang gaya bebas... kuak dada... kuak kupu-kupu...  dan tak dilupakan kuak lentang. Aku berenang bagaikan pertama kali berenang di lautan. Indahnya perasaan itu.  Setelah penat... aku naik ke daratan...







                 Aku baring di gigi air. Berbaring di atas pasir yang putih. Kupejamkan mata ku... ku dengar deruan ombak yang membelai pantai. Kurasakan air menyentuh tubuhku yang gebu. Alangkah indahnya hidup ini. Tapi adakah semua ini akan berkekalan... adakah pantai ini akan selamanya indah.... aku tak tau. Tanyalah saja Karam Singh Walia...





Tiba-tiba aku terlihat sesuatu yang cukup indah. Sesuatu yng aku cari-cari dan tunggu sepanjang hari.


Kuingatkan aku tak akan mampu menjumpainya hari ini. Tapi mungkin luck aku baik....


Aku telah jumpa apa ku cari-cari....












                         Perempuan pakai bikini.... kehkehkeh.....

          Takdelah.... tak gi mandi laut pun....  Sebenarnya aku tensen. Ada gak orang yang upload gambar diorang mandi laut. Tu yang membuatkan aku jeles... aku tensen.  Dah lama aku tak mandi laut. Dah berkurun lama. Ada sekadar lepak-lepak je... tak mandi pun. Jeles... jeles.... Haah... dah lama gak tak lepak kat Sungai Gabai... tempat feveret tu.


Dah lama aku tak pakai seluar renang aku nih...Mahal tau aku beli. Tengoklah hujung tahun nih... Mungkin gi jalan-jalan kot.... still planning de..

                        ..... The End.....
BACA

pukul 3 pagi....

            Sedang aku leka main game, aku terfikir.... pukul berapa ni ek... Lalu ku capai henponku dan kulihat.. pukul 3 pagi. Tak sangka boleh aku tak sedar akan waktu. Maklumlah.... esok aku tak keje, jadi melantak game lah.


         Tiba-tiba aku rasa perutku laparlah plak. Baru aku teringat... aku tak makan lagi malam tadi. Lepastu aku terus ke dapur.... nak tengok.. kalau2 ada apa2 boleh dimakan. Haram... satu benda pon takde.


           Hmmm.... ke kedai mamak la jawabnya. Tak jauh dari rumah aku ada kedai mamak yang buka 24 jam. Dapat makan mee goreng ke... nasi goreng ayam ke... mesti sedap. tapi tu lah niat nak pegi keluar tu ada.... tapi masih duduk je tak bangun-bangun. Rasa malaslah plak. Leceh plak nak keluar pepagi buta nih. Pikir punya pikir.... hmmm.... aku nak buat nasi goreng je. Takyah kuar rumah... takyah kuar duit.... kan jimat tu.



            Lalu aku pun pegi ke dapur balik. Aku bukak periuk nasi..... Nak goreng nasi apekejadah.... nasi pun takde. Last-last aku buat benda yang paling senang dan sedap.....







                Masak megi ler. Habis apa benda aku jumpa aku campak masuk dalam megi. Yang wajib ada... cili besar ler... baru sedap. Masa perut lapar macam nih nampak apa pun selera... megi pon megilah janji kenyang....




                       Pukul 4 pagi. Dok makan megi depan komputer sambil lukis sikit untuk muatkan dalam entri ini. Sukcita di maklumkan megi yang aku buat tawar... tapi balun je lah.







                         Lepas makan aku terus tulis entri nih.... publish... dan aku pun tidur. Rasa-rasa dalam pukul 5. Mata aku dah betul-betul sewel... ngantuk bagai nak gila. Jadi aku pun masuk tidur.
            Sedang aku leka main game, aku terfikir.... pukul berapa ni ek... Lalu ku capai henponku dan kulihat.. pukul 3 pagi. Tak sangka boleh aku tak sedar akan waktu. Maklumlah.... esok aku tak keje, jadi melantak game lah.


         Tiba-tiba aku rasa perutku laparlah plak. Baru aku teringat... aku tak makan lagi malam tadi. Lepastu aku terus ke dapur.... nak tengok.. kalau2 ada apa2 boleh dimakan. Haram... satu benda pon takde.


           Hmmm.... ke kedai mamak la jawabnya. Tak jauh dari rumah aku ada kedai mamak yang buka 24 jam. Dapat makan mee goreng ke... nasi goreng ayam ke... mesti sedap. tapi tu lah niat nak pegi keluar tu ada.... tapi masih duduk je tak bangun-bangun. Rasa malaslah plak. Leceh plak nak keluar pepagi buta nih. Pikir punya pikir.... hmmm.... aku nak buat nasi goreng je. Takyah kuar rumah... takyah kuar duit.... kan jimat tu.



            Lalu aku pun pegi ke dapur balik. Aku bukak periuk nasi..... Nak goreng nasi apekejadah.... nasi pun takde. Last-last aku buat benda yang paling senang dan sedap.....







                Masak megi ler. Habis apa benda aku jumpa aku campak masuk dalam megi. Yang wajib ada... cili besar ler... baru sedap. Masa perut lapar macam nih nampak apa pun selera... megi pon megilah janji kenyang....




                       Pukul 4 pagi. Dok makan megi depan komputer sambil lukis sikit untuk muatkan dalam entri ini. Sukcita di maklumkan megi yang aku buat tawar... tapi balun je lah.







                         Lepas makan aku terus tulis entri nih.... publish... dan aku pun tidur. Rasa-rasa dalam pukul 5. Mata aku dah betul-betul sewel... ngantuk bagai nak gila. Jadi aku pun masuk tidur.
BACA

Hadiah paling best

          Hari ini pagi-pagi lagi aku dah tensen. Mana taknya aku jumpa balik ngan musuh ketat aku. Elok jer dia kais-kais kat dapur tu.....






                Minggu lepas aku tunggu-tunggu takde plak datang. Tapi hari ni aku bukan nak  cakap pasal ayam tu.... tapi pasal member aku nak kawen. Hadiah apa patut aku bagi...

        
          Aku ada citer pasal mamat nih dalam entri sebelum nih. Mamat yang aku gelakkan kaw-kaw. Dia kena tangkap basah pasal dok nyorok dua-duaan. Jadi memang patutlah diorang kawen.... pasal ditegur salah... tak tegur lagilah salah.







                        Tapi sekarang ni aku dok fikir pasal hadiah nak  bagi kat diorang. Kawan-kawan lain rancang nak bagi benda-benda pelik sebagai hadiah. Senang citerlah... hadiah-hadiah yang berunsur 18sx..... yang tak berapa nak senonoh. Diorang dah rancang benda nih dah lama dah. Saja nak kenakan raja sehari tu.


                        Cuma aku tak berapa selesa tentang benda ni, memanglah kita ni member rapat, takkanlah nak bagi benda-benda tu masa diorang kawen. Walaupun diorang ni tak boleh di kategorikan sebagai pengantin baru.... sebab dah lama kawen... cuma tak nikah je.... tapi majlis tu kan sekali seumur hidup. Aku rsa tak patutlah pulak.


                     Jadi aku pun mengambil keputusan untuk tidak masuk campur dalam hal ini. Lantakla diorang... aku nak bagi hadiah biasa-biasa aje. Bagi dia duit... rm20 dahla... aku bukannya banyak duit pun.... dengan hadiah sikit. Aku malas nak bagi gelas sedozen ke... pinggan mangkuk ke.... cawan ke.... itu sume biasa sangat. Aku tau mesti ramai yang bagi benda tu. Jadi aku nak hadiahkan benda yang lebih bermanfaat dan praktikal.... nak tau apa dia........   Tadaaaaa......   ini dia.....







                        2 pot sardin......   Aku bukan main-main nih... serius..  aku nak bagi diorang sardin 2 pot. Jadi bolehlah diorang laki bini makan sardin lepas nih..... huhuhu....
          Hari ini pagi-pagi lagi aku dah tensen. Mana taknya aku jumpa balik ngan musuh ketat aku. Elok jer dia kais-kais kat dapur tu.....






                Minggu lepas aku tunggu-tunggu takde plak datang. Tapi hari ni aku bukan nak  cakap pasal ayam tu.... tapi pasal member aku nak kawen. Hadiah apa patut aku bagi...

        
          Aku ada citer pasal mamat nih dalam entri sebelum nih. Mamat yang aku gelakkan kaw-kaw. Dia kena tangkap basah pasal dok nyorok dua-duaan. Jadi memang patutlah diorang kawen.... pasal ditegur salah... tak tegur lagilah salah.







                        Tapi sekarang ni aku dok fikir pasal hadiah nak  bagi kat diorang. Kawan-kawan lain rancang nak bagi benda-benda pelik sebagai hadiah. Senang citerlah... hadiah-hadiah yang berunsur 18sx..... yang tak berapa nak senonoh. Diorang dah rancang benda nih dah lama dah. Saja nak kenakan raja sehari tu.


                        Cuma aku tak berapa selesa tentang benda ni, memanglah kita ni member rapat, takkanlah nak bagi benda-benda tu masa diorang kawen. Walaupun diorang ni tak boleh di kategorikan sebagai pengantin baru.... sebab dah lama kawen... cuma tak nikah je.... tapi majlis tu kan sekali seumur hidup. Aku rsa tak patutlah pulak.


                     Jadi aku pun mengambil keputusan untuk tidak masuk campur dalam hal ini. Lantakla diorang... aku nak bagi hadiah biasa-biasa aje. Bagi dia duit... rm20 dahla... aku bukannya banyak duit pun.... dengan hadiah sikit. Aku malas nak bagi gelas sedozen ke... pinggan mangkuk ke.... cawan ke.... itu sume biasa sangat. Aku tau mesti ramai yang bagi benda tu. Jadi aku nak hadiahkan benda yang lebih bermanfaat dan praktikal.... nak tau apa dia........   Tadaaaaa......   ini dia.....







                        2 pot sardin......   Aku bukan main-main nih... serius..  aku nak bagi diorang sardin 2 pot. Jadi bolehlah diorang laki bini makan sardin lepas nih..... huhuhu....
BACA

minggu yg biasa.....

               Sebenarnya tiada apa pun yg menarik berlaku sepanjang minggu ini, segala-galanya biasa-biasa aje. Pagi pegi keje... petang balik... main internet pastu tidur terlentang. Mcm tulah rutin harian aku. Cuma kat tempat keje ada seronok sikit... sikit je tak banyak mana pon.  Maklumla ada ramai gadis datang interview keje.









                   Yang buatkan seronok bukan apa.... kelakar tengok perangai bebudak kat situ. Macam tak pernah jumpa pompuan. Lagi-lagi si Butak... buat selamba die je. Diorang datang interview untuk kekosongan kat bahagian opis.... sebab org sebelumnya dah berenti. biasakla... kes tak tahan telinga. Asyik-asyik kene marah... sapa yg tahan kan. Itupun dia keje tak sampai setahun. Aku ingat lagi kali pertama budak tu datang keje.... Benda ni memang aku tak boleh lupa sampai bila-bila.




Oleh sebab aku tak suka guna nama betul dalam  blog aku nih...aku gunakan nama samaran je. Aku namakan dia Kelly Clarkson.

Kelly Clarkson (bukan nama sebenar) ni ... mmmm.... jenis yg selamba, ceria gitu. senang di bawak berborak... peramah la senang citer.

Tapi tulah dia senang tensen... bila kena marah je terus hilang mood. Sepanjang hari muka ketat.  Duk diam je... langsung tak bersuara. Sampaikan nak tegur pon malas.... takut kena tamparan wanita.


           Tapi kalau budak-budak lain dah biasa sangat ngan perangai bos tu. Memanjang nak marah org. Kalau boleh tong sampah pon nak di marahnye.

           Berbalik pada kisah Kelly Clarkson (bukan nama sebenar) ni. Apa yang buat aku tak boleh lupa pasal hari pertama dia keje... masa dia dikenalkan ngan pekerja pompuan... dia salam... dgn pekerja laki... dia pun salam.

          Tu lah yg buat aku garu kepala jap.... Ngan budak laki tak payahlah salam. Dah lah semua laki yg keje kat situ jenis hidung belang.... Jenis gatal, pantang nampak dahi licin sikit. Cuma aku sorang je yg baik kat situ...  Aku bukan hidung belang.... aku hidung kembang. 


              Tapi bila Kelly Clarkson (paham-paham sendiri lah ye) sampai kat aku... dia pun senyum .... pastu hulur tangan..... dengan agak keberatan.... aku pun sambutlah tangan dia.....










                 Macam terkena kejutan elektrik.... mmmm..... gila lembut tangan dia. Kalau boleh aku tak nak lepas tangan dia tu. kehkehkeh...     Tapi tu lah.. moga dia dapat keje kat tempat yg lebih bagus.

                                                   FIN....
               Sebenarnya tiada apa pun yg menarik berlaku sepanjang minggu ini, segala-galanya biasa-biasa aje. Pagi pegi keje... petang balik... main internet pastu tidur terlentang. Mcm tulah rutin harian aku. Cuma kat tempat keje ada seronok sikit... sikit je tak banyak mana pon.  Maklumla ada ramai gadis datang interview keje.









                   Yang buatkan seronok bukan apa.... kelakar tengok perangai bebudak kat situ. Macam tak pernah jumpa pompuan. Lagi-lagi si Butak... buat selamba die je. Diorang datang interview untuk kekosongan kat bahagian opis.... sebab org sebelumnya dah berenti. biasakla... kes tak tahan telinga. Asyik-asyik kene marah... sapa yg tahan kan. Itupun dia keje tak sampai setahun. Aku ingat lagi kali pertama budak tu datang keje.... Benda ni memang aku tak boleh lupa sampai bila-bila.




Oleh sebab aku tak suka guna nama betul dalam  blog aku nih...aku gunakan nama samaran je. Aku namakan dia Kelly Clarkson.

Kelly Clarkson (bukan nama sebenar) ni ... mmmm.... jenis yg selamba, ceria gitu. senang di bawak berborak... peramah la senang citer.

Tapi tulah dia senang tensen... bila kena marah je terus hilang mood. Sepanjang hari muka ketat.  Duk diam je... langsung tak bersuara. Sampaikan nak tegur pon malas.... takut kena tamparan wanita.


           Tapi kalau budak-budak lain dah biasa sangat ngan perangai bos tu. Memanjang nak marah org. Kalau boleh tong sampah pon nak di marahnye.

           Berbalik pada kisah Kelly Clarkson (bukan nama sebenar) ni. Apa yang buat aku tak boleh lupa pasal hari pertama dia keje... masa dia dikenalkan ngan pekerja pompuan... dia salam... dgn pekerja laki... dia pun salam.

          Tu lah yg buat aku garu kepala jap.... Ngan budak laki tak payahlah salam. Dah lah semua laki yg keje kat situ jenis hidung belang.... Jenis gatal, pantang nampak dahi licin sikit. Cuma aku sorang je yg baik kat situ...  Aku bukan hidung belang.... aku hidung kembang. 


              Tapi bila Kelly Clarkson (paham-paham sendiri lah ye) sampai kat aku... dia pun senyum .... pastu hulur tangan..... dengan agak keberatan.... aku pun sambutlah tangan dia.....










                 Macam terkena kejutan elektrik.... mmmm..... gila lembut tangan dia. Kalau boleh aku tak nak lepas tangan dia tu. kehkehkeh...     Tapi tu lah.. moga dia dapat keje kat tempat yg lebih bagus.

                                                   FIN....
BACA

Tolonglah bagi petua....




               Aku memang suka berambut panjang sejak dari dulu-dulu lagi. Bila berambut pendek aku rasa tak selesa.... asyik garu-garu kepala. Aku tak kisah walaupun org pandang aku semacam, pandang aku macam aku ni penyamun, org jahat. Aku tak kisah semua tu.... Aku tak kisah bila pakcik aku cakap aku ni dah macam hantu raya... jembalang.


              Setiap kali selepas mandi.... aku selalu pergi ke cermin, untuk melihat betapa cantiknya rambutku ini. Kadang-kadang macam rambut Nora Danish... kadang-kadang macam Erra Fazira. Tapi itu dulu lah.... sekarang tidak lagi.... Sekarang aku ada masalah......





                 Rambut aku tak boleh di sikat.... Balik-balik sangkut kat belah hujung. Dulu ok je.... Nak kata aku tak jaga mahkota aku ni, aku syampu hampir tiap-tiap hari.

             Jadi disini ... dengan penuh rasa rendah diri.... saya ingin meminta jasa baik tuan-tuan dan puan-puan... walaupun di mana anda berada..... tolonglah bagi pendapat, apa barang patut aku buat untuk menyelesaikan masalah ini. Saya takut kalau hari-hari rambutku sangkut... rambut putus... kepalaku akan jadi padang jarak... padang terkukur....





                        Diharap pihak tuan puan sudi membantu. Segala jasa baik tuan puan amatlah saya hargai.... Sekian terima kasih.



               Aku memang suka berambut panjang sejak dari dulu-dulu lagi. Bila berambut pendek aku rasa tak selesa.... asyik garu-garu kepala. Aku tak kisah walaupun org pandang aku semacam, pandang aku macam aku ni penyamun, org jahat. Aku tak kisah semua tu.... Aku tak kisah bila pakcik aku cakap aku ni dah macam hantu raya... jembalang.


              Setiap kali selepas mandi.... aku selalu pergi ke cermin, untuk melihat betapa cantiknya rambutku ini. Kadang-kadang macam rambut Nora Danish... kadang-kadang macam Erra Fazira. Tapi itu dulu lah.... sekarang tidak lagi.... Sekarang aku ada masalah......





                 Rambut aku tak boleh di sikat.... Balik-balik sangkut kat belah hujung. Dulu ok je.... Nak kata aku tak jaga mahkota aku ni, aku syampu hampir tiap-tiap hari.

             Jadi disini ... dengan penuh rasa rendah diri.... saya ingin meminta jasa baik tuan-tuan dan puan-puan... walaupun di mana anda berada..... tolonglah bagi pendapat, apa barang patut aku buat untuk menyelesaikan masalah ini. Saya takut kalau hari-hari rambutku sangkut... rambut putus... kepalaku akan jadi padang jarak... padang terkukur....





                        Diharap pihak tuan puan sudi membantu. Segala jasa baik tuan puan amatlah saya hargai.... Sekian terima kasih.
BACA

Aku nak balas dendam..

          Aku benar-benar ingin membalas dendam. Bila aku dapat dia tu ... taulah mcmmana aku nak kerjakan dia. Aku betul-betul tensen bila tengok ada tapak kaki ayam kat dapur.... kadang-kadang siap berak plak tu. Aku tak kira ayam sapa tu... yg penting aku nak tangkap...




                Sebenarnya dah lama cuba tangkap... tapi asyik miss ajer. Laju gile ayam lari bila dikejar. Hari ni aku nekad nak tangkap.... pastu terus sembelih. Tak kiralah ayam tu sapa punya. Sedara aku punya ke... ketua kampung punya ke... lantaklah. Aku nak sembelih... pastu celup dlm air panas.... cabut-cabut bulu dia sampai togel. Pastu aku celup ketulan ayam tu dlm telur ..... celup plak kat tepung goreng ayam... pastu goreng. Mesti sedap. Tapi kalo ayam kampung kalo digoreng camtu mesti keras mcm batu.






                       Tapi tulah... bila aku tunggu... menatang tu tak datanglah pulak. Lama gak aku tunggu siap boleh tengok tv lagi. Aku tengok citer spice routes.... pastu melodi..... tak datang ayam bertuah tu.







                      Dipendekkan cerita... aku menunggu sampai aku tertidur petang tadi. Bangun-bangun tidur dah pukul 4. Hmmm... produktif betul hari ahad aku. Tapi satu hari nanti mesti aku dapt gak tangkap menatang yg asyik kotorkan dapur umah aku....  tapi tak taulah bila....
          Aku benar-benar ingin membalas dendam. Bila aku dapat dia tu ... taulah mcmmana aku nak kerjakan dia. Aku betul-betul tensen bila tengok ada tapak kaki ayam kat dapur.... kadang-kadang siap berak plak tu. Aku tak kira ayam sapa tu... yg penting aku nak tangkap...




                Sebenarnya dah lama cuba tangkap... tapi asyik miss ajer. Laju gile ayam lari bila dikejar. Hari ni aku nekad nak tangkap.... pastu terus sembelih. Tak kiralah ayam tu sapa punya. Sedara aku punya ke... ketua kampung punya ke... lantaklah. Aku nak sembelih... pastu celup dlm air panas.... cabut-cabut bulu dia sampai togel. Pastu aku celup ketulan ayam tu dlm telur ..... celup plak kat tepung goreng ayam... pastu goreng. Mesti sedap. Tapi kalo ayam kampung kalo digoreng camtu mesti keras mcm batu.






                       Tapi tulah... bila aku tunggu... menatang tu tak datanglah pulak. Lama gak aku tunggu siap boleh tengok tv lagi. Aku tengok citer spice routes.... pastu melodi..... tak datang ayam bertuah tu.







                      Dipendekkan cerita... aku menunggu sampai aku tertidur petang tadi. Bangun-bangun tidur dah pukul 4. Hmmm... produktif betul hari ahad aku. Tapi satu hari nanti mesti aku dapt gak tangkap menatang yg asyik kotorkan dapur umah aku....  tapi tak taulah bila....
BACA

Hari ini hari apa....



               Hari ini aku tidur betul-betul nyenyak, mungkin sebab hujan malam tadi. Atau mungkin sebab aku kepenatan.... Atau mungkin sebab aku tak cukup tidur. Malam tadi aku baring je terus lelap.... sedar-sedar dah pagi.

          Tengok-tengok jam dah dekat pukul 7.... apalagi... bergegas  bangun pegi bilik air. Aku terus ambik gayung ... terus siram air kat badan... perghhh.... gile sejuk airnya. Aku mandi cepat-cepat.... langsung lari ke bilik... Pastu kat bilik  baru ingat. Aku belum gosok gigi.... lari balik ke bilik air... gosok gigi plak. Siap gosok gigi... lari balik ke bilik, cari baju plak. Maklumlah nak gi keje... dah lambat.


           Pastu aku dengar henpon aku bunyi tett.. tett... ada sms atau call tak berjawab. Maklumlah aku tidur sakan... langsung tak dengar henset bunyi... Aku angkat henpon aku, aku tengok ada sms. Sms dari kawan keje aku si Nizam.... dia tulis "Nak ikut aku mancing esok.. kalu sudi.. tepon aku k "





         
                         Lepas tu aku tengok kat henpon N70 buruk aku tu...  su 17/10/2010.... Laaa... hari ahad rupanya. Hari ahad public holiday... mana ada keje dol.... Rasa nak hempas henset pon ada.



Haaa... ini cerita betul... bukan dongeng atau tahyul. Mati-mati hari ini aku ingat hari isnin......

Maklumlah aku sabtu dan ahad cuti... camtulah gamaknya...


               Hari ini aku tidur betul-betul nyenyak, mungkin sebab hujan malam tadi. Atau mungkin sebab aku kepenatan.... Atau mungkin sebab aku tak cukup tidur. Malam tadi aku baring je terus lelap.... sedar-sedar dah pagi.

          Tengok-tengok jam dah dekat pukul 7.... apalagi... bergegas  bangun pegi bilik air. Aku terus ambik gayung ... terus siram air kat badan... perghhh.... gile sejuk airnya. Aku mandi cepat-cepat.... langsung lari ke bilik... Pastu kat bilik  baru ingat. Aku belum gosok gigi.... lari balik ke bilik air... gosok gigi plak. Siap gosok gigi... lari balik ke bilik, cari baju plak. Maklumlah nak gi keje... dah lambat.


           Pastu aku dengar henpon aku bunyi tett.. tett... ada sms atau call tak berjawab. Maklumlah aku tidur sakan... langsung tak dengar henset bunyi... Aku angkat henpon aku, aku tengok ada sms. Sms dari kawan keje aku si Nizam.... dia tulis "Nak ikut aku mancing esok.. kalu sudi.. tepon aku k "





         
                         Lepas tu aku tengok kat henpon N70 buruk aku tu...  su 17/10/2010.... Laaa... hari ahad rupanya. Hari ahad public holiday... mana ada keje dol.... Rasa nak hempas henset pon ada.



Haaa... ini cerita betul... bukan dongeng atau tahyul. Mati-mati hari ini aku ingat hari isnin......

Maklumlah aku sabtu dan ahad cuti... camtulah gamaknya...
BACA

Kerana sekeping MC

Untuk entri kali ini aku siap buatkan muzik runut dia sekali. Jadi sudi-sudikan membaca entri sambil dengar lagu. Macam biasa pasanglah kuat sikit.



         Hari ini aku sampai tempat kerja awal sikit maklumlah semalam dah MC. Lepak-lepak dulu sambil hisap rokok sambil sembang-sembang ngan budak2 tempat kerja aku. Bila tengok budak2  lain masuk... kitorang pun tarik rokok buat kali terakhir dan terus jalan masuk ikut pintu depan.


      Sampai je kat dalam aku tengok semua org dah ada termasuk bos aku... tuan tanah kedaung. Masa tu aku tgk dia tgh gelak2 sembang ngan budak2 lain. Pastu dia nampak aku.... terus dia panggil aku. Aku  pun pegilah jumpa dia dgn muka yg naif dan innocent. Ingatkan dia nak naikkan gaji aku... sebaliknya dia marah aku cukup2.






             Dia tak puashati sebab aku cuti tanpa telefon dia dulu. Sbnrnya bukan aku tanak tepon dia... tapi sengaja tak tepon. Nanti dia byk soal. Aku diam je sambil angguk2 kepala dengar dia bebel. Dia membebel pasal MC aku sampai malarat ke isu ekonomi, pertanian dan sempat gak terselit psl sukan Commonwealth. Kawan2 aku yg lain sengih2 mcm kambing gurun.


       Yg aku tak puashati kenapa dia marah aku kat depan kwn2 lain. Kat depan aweks2 cantik berbaju kurung tu. Profesional lah sikit.... tarik aku masuk ofis dia pastu belasah aku cukup2. Aku tak kisah... sebab org lain tak nampak. Aku betul2 sedih hari ni... aku malu... aku tak tau nak letak muka aku kat mana... Hancur berkecai seluruh ego dan harga diri aku...    Aku malu.... Ak betul-betul malu....






             Nasib baiklah dia tu bos aku... Tuan punya kompeni. kalaulah dia tu staff biasa....  staff murahan cam aku nih.... Aku..... Aku...   Aku....



( ok untuk bahagian ni...  matikan lagu tadi... pasang lagu ni plak.... )






       Aku akan tunjukkan ilmu yg telah lama aku pelajari. Jurus seni mempertahankan diri kuno yg hanya diketahui oleh 4 org sahaja di dunia ini.... Seni mempertahnkan diri terlarang....





Jurus tendangan 1000 gorila.





       Semoga penangan ini akan buatkan dia sedar untuk menghargai pekerja2 nya. Kemudian menaikkan gaji kitorang dari sekangkang kera ke sekangkang gajah. Lepas itu bagi bonus tahunan lebih sikit. Kalau selalu bonus sebulan gaji... kali ini bagilah 2 3 tahun gaji punya bonus....  Korang ingat aku puashati...  tidak sama sekali... terimalah serangan aku yg seterusnya......


Jurus tendangan melangit Peter Schmeichel



 Muahahahaha... Kini....  baru lah puas hati aku. Hahahaha. Sekarang baru dia tahu siapa aku...



Huahuahua... Sebenarnya cerita kat atas tu adalah bohong dan tahyul semata- mata. Aku saja reka2 semalam. Bosan tak buat apa....

Takkanlah bos aku nak marah pasal MC 1 hari. Tapi memang dia tu sengal... tapi kira oklah....

ok..... Tamat.
Untuk entri kali ini aku siap buatkan muzik runut dia sekali. Jadi sudi-sudikan membaca entri sambil dengar lagu. Macam biasa pasanglah kuat sikit.



         Hari ini aku sampai tempat kerja awal sikit maklumlah semalam dah MC. Lepak-lepak dulu sambil hisap rokok sambil sembang-sembang ngan budak2 tempat kerja aku. Bila tengok budak2  lain masuk... kitorang pun tarik rokok buat kali terakhir dan terus jalan masuk ikut pintu depan.


      Sampai je kat dalam aku tengok semua org dah ada termasuk bos aku... tuan tanah kedaung. Masa tu aku tgk dia tgh gelak2 sembang ngan budak2 lain. Pastu dia nampak aku.... terus dia panggil aku. Aku  pun pegilah jumpa dia dgn muka yg naif dan innocent. Ingatkan dia nak naikkan gaji aku... sebaliknya dia marah aku cukup2.






             Dia tak puashati sebab aku cuti tanpa telefon dia dulu. Sbnrnya bukan aku tanak tepon dia... tapi sengaja tak tepon. Nanti dia byk soal. Aku diam je sambil angguk2 kepala dengar dia bebel. Dia membebel pasal MC aku sampai malarat ke isu ekonomi, pertanian dan sempat gak terselit psl sukan Commonwealth. Kawan2 aku yg lain sengih2 mcm kambing gurun.


       Yg aku tak puashati kenapa dia marah aku kat depan kwn2 lain. Kat depan aweks2 cantik berbaju kurung tu. Profesional lah sikit.... tarik aku masuk ofis dia pastu belasah aku cukup2. Aku tak kisah... sebab org lain tak nampak. Aku betul2 sedih hari ni... aku malu... aku tak tau nak letak muka aku kat mana... Hancur berkecai seluruh ego dan harga diri aku...    Aku malu.... Ak betul-betul malu....






             Nasib baiklah dia tu bos aku... Tuan punya kompeni. kalaulah dia tu staff biasa....  staff murahan cam aku nih.... Aku..... Aku...   Aku....



( ok untuk bahagian ni...  matikan lagu tadi... pasang lagu ni plak.... )






       Aku akan tunjukkan ilmu yg telah lama aku pelajari. Jurus seni mempertahankan diri kuno yg hanya diketahui oleh 4 org sahaja di dunia ini.... Seni mempertahnkan diri terlarang....





Jurus tendangan 1000 gorila.





       Semoga penangan ini akan buatkan dia sedar untuk menghargai pekerja2 nya. Kemudian menaikkan gaji kitorang dari sekangkang kera ke sekangkang gajah. Lepas itu bagi bonus tahunan lebih sikit. Kalau selalu bonus sebulan gaji... kali ini bagilah 2 3 tahun gaji punya bonus....  Korang ingat aku puashati...  tidak sama sekali... terimalah serangan aku yg seterusnya......


Jurus tendangan melangit Peter Schmeichel



 Muahahahaha... Kini....  baru lah puas hati aku. Hahahaha. Sekarang baru dia tahu siapa aku...



Huahuahua... Sebenarnya cerita kat atas tu adalah bohong dan tahyul semata- mata. Aku saja reka2 semalam. Bosan tak buat apa....

Takkanlah bos aku nak marah pasal MC 1 hari. Tapi memang dia tu sengal... tapi kira oklah....

ok..... Tamat.
BACA

Aku tak suka mengemop



     Korang suka mengemop? Aku paling menyampah bila kena mop umah. Satu kerja yang cukup melecehkan dan membuatkan aku tensen. Lagipun mana kena dengan status ku sebagai rockers kampung. Apa barang rockers mengemop umah....

    

 Tapi selalunya aku buatlah jugak benda mop mengemop tu. Cuma biasanya aku tutup pintu umah... tingkap... pasang lagu kuat-kuat... baru sedap layan mengemop. Ok ... Jom layan lagu sambil tolong-tolong aku mengemop..... pasang kuat-kuat yer..









Cuba renungkan hari ke hari

Mala petaka di sana sini
bencana datang dan juga pergi
tapi pasti kan kembali lagi
kita masih di awang awangan
berkhayal dengan kemewahan
hasil usaha peninggalan
mereka yang telah kita lupakan



entah apa yang akan terjadi
bila bencana melanda nanti
tiada siapa yang peduli
dalam hidup kita hari ini






jangan nanti di suatu hari
menyalahkan sesama sendiri
bila merdeka tiada erti
sesalan tiada berguna lagi


jangan mudah kau berkata
dunia hanya sementara
untuk kau mundur dan leka
buat selama lamanya
jangan nanti di suatu hari
menyesali apa yg terjadi
kerana engkau masih bermimpi
disiang hari








bangun dari tidur
bangun orang timur
bangun dari tidur
bangun orang timur


Lagu A.C.A.B  Bangun....

Minat giler lagu nih...

Bila mengemop sudah siap ...aku pun pegi tidurrr...


     Korang suka mengemop? Aku paling menyampah bila kena mop umah. Satu kerja yang cukup melecehkan dan membuatkan aku tensen. Lagipun mana kena dengan status ku sebagai rockers kampung. Apa barang rockers mengemop umah....

    

 Tapi selalunya aku buatlah jugak benda mop mengemop tu. Cuma biasanya aku tutup pintu umah... tingkap... pasang lagu kuat-kuat... baru sedap layan mengemop. Ok ... Jom layan lagu sambil tolong-tolong aku mengemop..... pasang kuat-kuat yer..









Cuba renungkan hari ke hari

Mala petaka di sana sini
bencana datang dan juga pergi
tapi pasti kan kembali lagi
kita masih di awang awangan
berkhayal dengan kemewahan
hasil usaha peninggalan
mereka yang telah kita lupakan



entah apa yang akan terjadi
bila bencana melanda nanti
tiada siapa yang peduli
dalam hidup kita hari ini






jangan nanti di suatu hari
menyalahkan sesama sendiri
bila merdeka tiada erti
sesalan tiada berguna lagi


jangan mudah kau berkata
dunia hanya sementara
untuk kau mundur dan leka
buat selama lamanya
jangan nanti di suatu hari
menyesali apa yg terjadi
kerana engkau masih bermimpi
disiang hari








bangun dari tidur
bangun orang timur
bangun dari tidur
bangun orang timur


Lagu A.C.A.B  Bangun....

Minat giler lagu nih...

Bila mengemop sudah siap ...aku pun pegi tidurrr...
BACA

Hari Sabtu Aku Demam



         Pada tanggal 9/10/10... iaitu hari sabtu... lebih tepat lagi semalam... aku dok tido sepanjang hari. Maklumla demam. Kepala asyik nyut nyut berdenyut, hidung asyik sumbat, tekak.... mmmm... nak makan apa tak selera. Sepanjang hari aku dok sebut nama Hashim... walaupun aku takde kawan nama Hashim. sikit-sikit... Ha...Haaa...Hashimmmmm...... pastu lap hidung.

         Alhamdulillah hari ni ok dah. Tengahari tadi dah dok keluar peluh. Kira dah baik dah ni. Nasib baik aku gi klinik hari jumaat tu... dapatlah aku bekalan ubat-ubatan untuk dimakan. Hari ni badan pun dah rasa sedap sikit... tekak pun dah boleh telan macam-macam.... cuma kepala masih ada ting-tong sikit ngan hidung masih mengalir laju.


          Tadi bila aku buka peti sejuk nampak ada aiskrim la plak. Nampak sedap je... nak makan... tak nak... nak makan.... tak nak... Akhirnya aku makan jugak. Aku makan roti inti kacang merah cicah aiskrim perisa coklat.... mmmm... nikmat....




Kalau diikutkan takut nak makan, sebab belum betul-betul baik demam aku.   Tapi selepas mengambil kira sedap punya pasal.. makan je lah.
     

Eleh lagipun esok aku nak gi klinik lagi, nak ambik MC... malaslah nak keje.... Huahuahuahua...Muahahahaha... Uhuk..Uhuk.. Uhuok.. ohok ...    sprotttt....   (sambil lap hingus)




Tahun ini baru 1 hari aku ambik cuti sakit. Jadi memandangkan dah nak hujung tahun.... Tak salah tambah 1 hari lagi kan..



Lagipun... aku demam...  uhuk...uhuk.. ohok.. sprotttt... (lap hingus lagi)


         Pada tanggal 9/10/10... iaitu hari sabtu... lebih tepat lagi semalam... aku dok tido sepanjang hari. Maklumla demam. Kepala asyik nyut nyut berdenyut, hidung asyik sumbat, tekak.... mmmm... nak makan apa tak selera. Sepanjang hari aku dok sebut nama Hashim... walaupun aku takde kawan nama Hashim. sikit-sikit... Ha...Haaa...Hashimmmmm...... pastu lap hidung.

         Alhamdulillah hari ni ok dah. Tengahari tadi dah dok keluar peluh. Kira dah baik dah ni. Nasib baik aku gi klinik hari jumaat tu... dapatlah aku bekalan ubat-ubatan untuk dimakan. Hari ni badan pun dah rasa sedap sikit... tekak pun dah boleh telan macam-macam.... cuma kepala masih ada ting-tong sikit ngan hidung masih mengalir laju.


          Tadi bila aku buka peti sejuk nampak ada aiskrim la plak. Nampak sedap je... nak makan... tak nak... nak makan.... tak nak... Akhirnya aku makan jugak. Aku makan roti inti kacang merah cicah aiskrim perisa coklat.... mmmm... nikmat....




Kalau diikutkan takut nak makan, sebab belum betul-betul baik demam aku.   Tapi selepas mengambil kira sedap punya pasal.. makan je lah.
     

Eleh lagipun esok aku nak gi klinik lagi, nak ambik MC... malaslah nak keje.... Huahuahuahua...Muahahahaha... Uhuk..Uhuk.. Uhuok.. ohok ...    sprotttt....   (sambil lap hingus)




Tahun ini baru 1 hari aku ambik cuti sakit. Jadi memandangkan dah nak hujung tahun.... Tak salah tambah 1 hari lagi kan..



Lagipun... aku demam...  uhuk...uhuk.. ohok.. sprotttt... (lap hingus lagi)
BACA

Open house anjuran sepupuku (episod akhir)

       Jam lebih kurang pukul 11 pagi, aku pun berangkat menuju ke rumah sepupuku dgn menunggang 2 belah kakiku. Jalan kaki je beb... selang 2 rumah je ngan rumah aku.... Saje nak tgk apa kes ngan diorang. Sampai2 je aku tgk diorang sibuk ... mcm buat kenduri. Aku apa lagi terus duduk makan je apa yg ada. Masa tu menu belum siap... yg ada cuma kuih dan agar-agar buah... balun je ler....


          Mula-mula memang ada niat nak kacau sepupu aku yg tgh masak tu... tapi melihatkan rupa die yg serba tensen dan stress tu... tak jdi ler. Tapi aku tegur dia gak....

aku cakap... "Wei makcik... sibuk nampak... macam tau masak. Konfom ramai yg sakit perut nanti. Entah2 cirit birit terus...."

Pastu dia cakap "Ko jgn ganggu aku... ko nampak ni..."  Dia tunjuk senduk kat aku... Kurang asam tul...

     Pastu aku dok lepak ngan pakcik serta sepupu aku yg laki2. Dekat pukul 12 balik umah... layan internet jap....

Pukul 3 aku datang situ lagi... dah ada org dah. Kira ramai la jugak kawan-kawan dia yg datang. Tapi cuma beberapa kerat je yg aku kenal... disebabkan makanan semua dah siap... aku pun membalun puas-puas. Dok tegur-tegur jugak mana yg aku kenal tu.... siap jadi penyambut tetamu... macam aku ni tuan rumah.




Kesimpulannya... aku seronok hari ni. Melepak ngan sedara aku aku. Tolong-tolong menyibuk kat umah diorang. Dapat kenal la jugak ngan kawan baru.Tapi yg betul-betul penting........ Aku dapat makan sedap-sedap hari ni. Memang sepupu aku tu .... bolehlah... kire terrer la masak....

Aku pulak.... mmmmm....






Walaupun aku kuat..... Aku tak jadi sakat sepupu aku tadi.... sebab dia garang dan bersenjatakan senduk............
       Jam lebih kurang pukul 11 pagi, aku pun berangkat menuju ke rumah sepupuku dgn menunggang 2 belah kakiku. Jalan kaki je beb... selang 2 rumah je ngan rumah aku.... Saje nak tgk apa kes ngan diorang. Sampai2 je aku tgk diorang sibuk ... mcm buat kenduri. Aku apa lagi terus duduk makan je apa yg ada. Masa tu menu belum siap... yg ada cuma kuih dan agar-agar buah... balun je ler....


          Mula-mula memang ada niat nak kacau sepupu aku yg tgh masak tu... tapi melihatkan rupa die yg serba tensen dan stress tu... tak jdi ler. Tapi aku tegur dia gak....

aku cakap... "Wei makcik... sibuk nampak... macam tau masak. Konfom ramai yg sakit perut nanti. Entah2 cirit birit terus...."

Pastu dia cakap "Ko jgn ganggu aku... ko nampak ni..."  Dia tunjuk senduk kat aku... Kurang asam tul...

     Pastu aku dok lepak ngan pakcik serta sepupu aku yg laki2. Dekat pukul 12 balik umah... layan internet jap....

Pukul 3 aku datang situ lagi... dah ada org dah. Kira ramai la jugak kawan-kawan dia yg datang. Tapi cuma beberapa kerat je yg aku kenal... disebabkan makanan semua dah siap... aku pun membalun puas-puas. Dok tegur-tegur jugak mana yg aku kenal tu.... siap jadi penyambut tetamu... macam aku ni tuan rumah.




Kesimpulannya... aku seronok hari ni. Melepak ngan sedara aku aku. Tolong-tolong menyibuk kat umah diorang. Dapat kenal la jugak ngan kawan baru.Tapi yg betul-betul penting........ Aku dapat makan sedap-sedap hari ni. Memang sepupu aku tu .... bolehlah... kire terrer la masak....

Aku pulak.... mmmmm....






Walaupun aku kuat..... Aku tak jadi sakat sepupu aku tadi.... sebab dia garang dan bersenjatakan senduk............
BACA

Open house anjuran sepupuku

             Apalah sepupu aku nih... raya dah habis baru nak buat open house. Dia buat makan-makan untuk kawan-kawan dia... tapi aku pun dijemput gak. Kalau ikutkan hati malas nak datang... malas nak tengok muka tunang dia yang agak kerek dan eksyen tu. Tapi takpelah aku datang gak.... sebab aku nak makan puas-puas.




       Bila aku tanya sapa yg masak.... dia cakap dia yg masak... Dia kata dia pandai masak. Takpe... takpe.... kita tengok esok... Lepas aku membedal kuat-kuat... aku nak jumpa sepupu aku tu... aku nak komplen. Aku nak cakap masakan dia tak sedap langsung... aku nak cakap dia tak tau masak... tangan bangku.... Aku nak kutuk kaw-kaw.....  sampai dia nangis... HuaHua Hua Hua....

HuaHuaHua...       sampai nangis...    MuaHaHaHaHa...     ...HuaHuaHua......  Mari ramai-ramai kita gelak macam org jahat....
    MuaHaHaHaHa...




MuaHaHaHaHa........ HuaHuaHuaHua........




Adik-adik sekelian... ... Adalah dingatkan... bahawa tidak elok untuk menggelakkan org lain.... tapi aku takpe... sebab dia tu sepupu aku... dah macam adik beradik.... saja nak nyakat dia ... sampai nangis....  
MuaHaHaHaHa....
             Apalah sepupu aku nih... raya dah habis baru nak buat open house. Dia buat makan-makan untuk kawan-kawan dia... tapi aku pun dijemput gak. Kalau ikutkan hati malas nak datang... malas nak tengok muka tunang dia yang agak kerek dan eksyen tu. Tapi takpelah aku datang gak.... sebab aku nak makan puas-puas.




       Bila aku tanya sapa yg masak.... dia cakap dia yg masak... Dia kata dia pandai masak. Takpe... takpe.... kita tengok esok... Lepas aku membedal kuat-kuat... aku nak jumpa sepupu aku tu... aku nak komplen. Aku nak cakap masakan dia tak sedap langsung... aku nak cakap dia tak tau masak... tangan bangku.... Aku nak kutuk kaw-kaw.....  sampai dia nangis... HuaHua Hua Hua....

HuaHuaHua...       sampai nangis...    MuaHaHaHaHa...     ...HuaHuaHua......  Mari ramai-ramai kita gelak macam org jahat....
    MuaHaHaHaHa...




MuaHaHaHaHa........ HuaHuaHuaHua........




Adik-adik sekelian... ... Adalah dingatkan... bahawa tidak elok untuk menggelakkan org lain.... tapi aku takpe... sebab dia tu sepupu aku... dah macam adik beradik.... saja nak nyakat dia ... sampai nangis....  
MuaHaHaHaHa....
BACA

Gambar seksi tersebar di internet

        Selalu kita terbaca berita tentang gambar atau video yg tak berapa nak senonoh tersebar di internet. Aku selalu terfikir macam mana perasaan mereka bila mereka tahu gambar mereka sudah jadi tatapan umum.... Apa mereka rasa bila tahu yg lambat laun ibu bapa, adik beradik, saudara mara, kawan-kawan.... senang citer satu kampunglah akan tengok.... akan tahu.... 
Macam mana pulak perasaan ibu bapa diorang bila mereka lihat gambar tersebut... 


           Entahlah... malas nak pikirlah.... tapi yg penting dengan penuh selamba... dan tanpa rasa bersalah... aku nak sebarkan gambar-gambar seksi aku untuk tatapan umum....




      
     







Hehehe.... Mintak ampun banyak-banyak sebab dah hilangkan selera makan anda selama seminggu...........
        Selalu kita terbaca berita tentang gambar atau video yg tak berapa nak senonoh tersebar di internet. Aku selalu terfikir macam mana perasaan mereka bila mereka tahu gambar mereka sudah jadi tatapan umum.... Apa mereka rasa bila tahu yg lambat laun ibu bapa, adik beradik, saudara mara, kawan-kawan.... senang citer satu kampunglah akan tengok.... akan tahu.... 
Macam mana pulak perasaan ibu bapa diorang bila mereka lihat gambar tersebut... 


           Entahlah... malas nak pikirlah.... tapi yg penting dengan penuh selamba... dan tanpa rasa bersalah... aku nak sebarkan gambar-gambar seksi aku untuk tatapan umum....




      
     







Hehehe.... Mintak ampun banyak-banyak sebab dah hilangkan selera makan anda selama seminggu...........
BACA
 
Support : Catatan Ankel Jonni | Ankel Jonni | Facebook Ankel
Copyright © 2015. catatan ankel jonni - All Rights Reserved
Template Created by Ankel Jonni Published by Ankel Jonni
Proudly powered by Blogger